Barrichello: DRS w Monako to błąd
Rubens Barrichello uważa, że decyzja FIA odnośnie możliwości stosowania systemu DRS w wyścigu o Grand Prix Monako jest błędna. Brazylijczyk stwierdza, że na tym torze ze względu na charakterystykę obiektu system ten powinien być zakazany.Jednym z kierowców, którzy uważają tą decyzję za błędną jest Rubens Barrichello. Kierowca Williamsa nie boi się głośno wygłaszać swoich obaw: „po prostu myślę, że to zła decyzja. Chciałbym zobaczyć ludzi z „góry” którzy siadają do bolidu i próbują użyć system DRS w tunelu [w Monako],” stwierdził.
„Moim zdaniem oni czekają, aż wydarzy się coś złego. A kiedy to się wydarzy, powiedzą: oh, w następnym roku nie użyjemy tego w Monako. Kierowcy nie zostali wysłuchani i uważam że to zła decyzja”.
„Będziemy musieli go tu spróbować używać. Już widzę ten wyścig, z dużą ilością samochodów bezpieczeństwa. Myślę, że Monako to Monako. To nie jest miejsce do wyprzedzania. Oni myślą, że mogą wprowadzić wyprzedzanie poprzez DRS. Prawdopodobnie mogą, ale ktoś może na tym ucierpieć. To głos płynący z doświadczenia” – podsumował człowiek jeżdżący w Formule 1 od 1993 roku.
komentarze
1. Rafał137
Dobrze mówi. polać mu ;)
2. jarko dnb 85
nie przesadzaj Rubens.nie powinno byc tak zle.dwa sezony temu Kubek za Toba utknal na pol wyscigu i przez to mial zepsuty wynik,a teraz DRS ma taka mozliwosc,ze Ty jako powolniak nie bedziesz blokowal chlopakow ktorzy sa szybsi,a zjechali przed chwila do boksow.kwestia bezpieczenstwa pozostaje sporna,ale w koncu to jest F1...
3. skidmarks
No ale ze swojej pozycji widzi chyba lepiej. Niż wierny kibic w wpisie #2
4. pjc
Jego opinia jest b.ważna i dobrze,że przed tym przestrzega.
Ciekawe co na ten temat sądzą inni.
5. kumahara
Nie będzie tak źle, kierowcy poradzą sobie wykazując swój kunszt, a wyścig napewno będzie bardzo ciekawy i emocjonujący jak wszystkie poprzednie tego sezonu.
6. Pietrek721
Zgadzam sie z Rubensem... DRS w monako może duzo nabroic... Jeszcze wspomnicie jego słowa...
7. konradosf1
mimo iż skrzydło będzie dozwolone to uważam jednak, że ekipy przestrzegą swoich kierowców przed otwieraniem klapy
8. dnb
jak polecą wióry na treningach to pewnie zabronią drs'u
9. kumahara
No przecież to nie jest nakaz używania DRS- u, kto nie chce skrzydła stosować to nie musi.
10. kapuch
Ogólnie uważam DRS w obecnej formie za idiotyzm, ale gadanie Rubensa nie przemawia do mnie. Wyglada na to, że się zestarzał bo to nie pierwsza "dziadkowa" wypowiedź w jego wykonaniu i chyba czas na emeryturkę. Nikt nikogo nie zmusza do uzywania DRS-u, młodsi kierowcy mają wyzszy poziom testosteronu i skorzystają z systemu i tego Rubens się boi. Normalna kolej rzeczy, mi też po trzydziestce spadła ilosc wyprzedzeń. Jakby F1 miała być bezpieczna i bez ryzyka to trzeba by sie ścigać resorakami, ale ostrożnie bo nadgarstek można zwichnąć.
11. michal669
Jeszcze będzie z tego suchar.
12. Morves
moze i faktycznie Monako to nie tor to wyprzedzania, ale chcialbym przypomniec Alonso z tamtego roku ;)
13. Grzesiek 12.
Ciekaw jestem gdzie tą strefę tam wcisną ....
Stawiam na tunel ;)
14. jar188
Dla fanów wyścig będzie ciekawszy, większe ryzyko=więcej błędów=ciekawszy wyścig.
15. Blaz
Prawda jest taka ,że to sami kierowcy musza zachować zdrowy rozsądek w korzystaniu z DRS. Tyle
16. mhs1234
zakazac uzywania DRS na cazm torze oprucz prostej start-meta
17. lukasz1
Co do DRS jestem przeciwny, ale jeżeli użyją DRS w Monako może być ciekawie. Mi wizja 3 bolidów na mecie nie przeszkadza :) Ale jeśli kierowcy uważają że to jest niebezpieczne to powinni tego zabronić. W końcu to oni jeżdżą bolidami!
18. Orlo
Rubens ma racje. W końcu ma największe doświadczenie, chociaż niektórzy znafcy i tak wiedzą lepiej... Tylko czekać aż się coś wydarzy a wtedy "mądry Polak po szkodzie"...
@kumahara
Nie pal głupa, że tak się bezczelnie wyraże. Przecież wiadomo że jak można to wszyscy będą używać co nie znaczy że tak powinno być. Nie mogę też zrozumieć tego że jeśli by zrezygnowano z DRS to zespoły musiałyby WYPRODUKOWAĆ specjalne skrzydło. Przecież w wyścigu to FIA czy tam Whiting pozwala włączyć DRS, więc równie dobrze w Monako mógłby tego nie robić.
19. kumahara
Wyrażaj się jak chcesz Orlo, Twój problem, natomiast uważam, że kierowcy są na tyle inteligentni, że będą wiedzieli jak posłużyć się DRS-em nie robiąc przy okazji "jatki" jak niektórzy przewidują.
20. Orlo
Pytanie co jeśli się mylisz? I czy FIA może sobie pozwolić na pomyłkę tak jak 17 lat temu?...
21. kumahara
Bolidy są o wiele bezpieczniejsze, rownie dobrze można ograniczyć np. obroty do np.12000 t.obr., można też coś innego zastosować by było wolniej, bezpieczniej, a DRS używa się w miejscu wg. FIA bezpiecznym. Jeśli się zdecydowali to biorą odpowiedzialność na siebie. Tamte tragiczne wyjątkowo wydarzenia się nie powtórzą, mam nadzieję, a skąd wiesz, że bez DRS-u nie może dojść to tragedii? Pozdrawiam.
22. kukus
Zgadzam sięz w 100%.
A z drugiej strony jak 24 kierowców ma takie same zdanie to wystarczy tylko ustalić,nie używamy go wszyscy i basta ale pewnie takie coś nigdy nie przejdzie.
23. fanAlonso=pziom
a jak drs sie zablokuje i bolid wywinie orla do gory przeleci przez bariery i kogos uszkodzi ?? jak ktos szuka mocnych wrazen polecam skok z 10 pietra albo jazde samochodem pod prąd
24. Orlo
@kumahara
"...a DRS używa się w miejscu wg Fia bezpiecznym". To w końcu DRS będzie w treningach i Q czy tylko w wyścigu? Jeżeli tylko w wyścigu to ok, jeszcze jakoś można to zrozumieć, ale inaczej to mam spore obawy.
25. kumahara
FIA nie raz wg. nas znafców "dała ciała", ale nie można zarzucać FIA braku troski o bezpieczeństwo zawodników, przecież jasne jest, że usterki typu pęknięcie kolumny kierownicy nie będą winą ani DRS, ani KERS ani innych zabezpieczeń czy ich braku. Obecne standardy bezpieczeństwa są na wysokim poziomie o czym świadczy brak wydarzeń, o których wcześniej wspomniałeś i oby tak dalej było. A DRS wcale nie służy dla podniesienia mocnych wrażeń, jeśli już to po zablokowaniu się dźwigni gazu na maxa a nie DRS-u- to do @23. :-))
26. fanAlonso=pziom
25 jeszcze nie slyszalem aby zablokowal sie komus gaz i jechal caly czas ze znaczna predkoscia natomiast z zablokowanym drsem juz byly historie
27. Ananas
Rubens Barrichello w formule 1:
Data urodzenia: 23 maja 1972r.
Zespoły, w których jeździł (chronologicznie): Jordan, Stewart, Ferrari, Honda, Brawn, Williams (obecnie)
Liczba wyścigów: 310
Liczba tytułów mistrza świata: 0
Liczba wygranych wyścigów: 11
Liczba podium: 68
Liczba pole position: 14
Liczba najszybszych okrążeń: 17
28. Voight
25. kumahara Śmierć Henrego Surtees'a i wypadek Massy to nie są poważne incydenty? Głowa kierowcy nie jest chroniona w żaden sposób a FIA to jawnie lekceważy. Strasznie oderwane od rzeczywistości są Twoje argumenty: "No przecież to nie jest nakaz używania DRS- u, kto nie chce skrzydła stosować to nie musi."
29. kumahara
28. Voight, a gdzież ja napisałem, że to nie były poważne incydenty, -". Tamte tragiczne wyjątkowo wydarzenia się nie powtórzą, mam nadzieję" - fragment mojego zdania, czyż trzeba to jaśniej wykładać, czytaj uważniej. Akurat ( oczywiście bardzo poważny incydent) wypadek Massy nie można wiązać ew. z DRS-em, ten przykład jest chybiony, no chyba że urwie się skrzydło.
30. Budyn_F1
Ma racje tam jest zbyt ciasno zeby uzywac DRS.
31. krzysiek000
Po prostu będą ten DRS używać ci co chcą. Ci co się boją o własne bezpieczeństo mogą sobie darować używania i tyle.
28. Voight, Surtees dostał oponą w głowę. DRS nic by w tym przypadku nie zmienił.
23. fanAlonso=pziom Niemalże takie same szanse na "wywrotkę" są i bez DRSu.
28. Voight
32. jar188
A ja dalej uważam za idiotyzm,debilizm.... itd, używanie na całym torze DRSu podczas treningów i quala gdy podczas wyścigu można użyć go na ogół raz na kółko, co to niby daje?????
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz