Williams cały czas myśli o mechanicznym KERS
Zespół Williams, który jako jedyny w stawce, w sezonie 2009 rozwijał system KERS, magazynujący energię kinetyczną w kole zamachowym, nie wyklucza zastosowania innowacji w swoim bolidzie F1.Podczas prezentacji nowych barw FW33, Sam Michael przyznał, że ekipa nie zrzuciła swoich planów co do KERS opartego na kole zamachowym w F1.
„Mamy system z akumulatorami w bolidzie. Wszystko co wiąże się z KERS jest pod podwoziem i zrobiliśmy tak głównie z powodów aerodynamicznych” mówił Michael podczas prezentacji.
„Rozważaliśmy system oparty na kole zamachowym dla tego bolidu. Było blisko, ale niestety zwartość konstrukcji powstrzymała nas przed zastosowaniem go teraz.”
„Niemniej nie przekreśliliśmy wdrożenia tego w bolidzie w pewnym momencie. Mało prawdopodobne, że zrobimy to w sezonie 2011, ale na sezon 2012 z pewnością myślimy nad tym.”
komentarze
1. Kojag
Konstrukcja Williamsa jest dość nietypowa, naprawdę jestem ciekaw, co pokażą w tym sezonie.
2. BARE
DO REDAKCJI !!!!!!!!!!!!
Moglbym prosic by w SKLADY 2011 , zmienic Bahrein odwolany , i w SKALDY 2011 co do KUBICY..i w PREZENTACJE WILLIAMS hmm , z gory dziekuje i pozdrawiam
3. Dumel
2@ w składach wszystko jest ok, nie zmieniać kubicy bo to jego miejsce ! HEI można na rezerwowego wpisać
4. figo7
Bardzo się widzę upierają przy swoim kersie a odnośnie kontraktu Nicka kiedyś pisałem już o tym iż kontrakt jest przedłużany na kolejne Gp nie ma on kontraktu na rok Renault Lotus wierzy że Robert bardzo szybko wskoczy do bolidu teraz to chyba niektórzy inaczej będą się wypowiadać na temat powrotu Roberta na tor
5. bartek1515
W LR chyba wiedzą że robert szybko wróci :-) po samym kontrakcie można pokusić się o małe spekulacje :-)
6. bartek1515
* Kontrakcie z HEI oczywiście.
7. narya
4. i 5. - Boullier powiedział dokładnie : " Niestety nie wiemy, kiedy wróci do nas Robert. Nick podpisał umowę na czas nieokreślony ".
8. dyfuzor
sasiada zona pracuje w tej klinice nie widziala kubicy ale z tego co ona wie to kubica chce wrocic w lipcu mam nadzieje ze to prawda
9. dyfuzor
wrocic na tor oczywiscie
10. jenks
8-9-w lipcu 2012 to możliwe.
11. bartek1515
10.
Co Wy wszyscy tacy jacyś bez optymizmu? :))
12. Zgred Zen
11. bartek1515 To jest jeden z tych co mają syndrom wielepa,więc nie dziw się ich postawie.
13. cali
ale żeś Zen z tym wielepm wypalił ,mmmm
niech już wielep lepiej przy kaczce zostanie
14. pz0
Który z Was czytał kontrakt Nicka?
No i co Nick ma wspólnego z KERSem Williamsa?
15. van_daal
@14. pz0
Informacja z konkurencyjnego forum:
''Nieprawdziwe okazały się natomiast informacje o terminie obowiązywania kontraktu zastępującego Roberta w Lotusie Renault Nicka Heidfelda. – Słyszałem pogłoski, jakoby Nick podpisał kontrakt na rok. Z moich informacji wynika, że jego umowa z zespołem będzie odnawiana z wyścigu na wyścig. Co oznacza, że będzie on nie tylko musiał ustąpić miejsca Robertowi Kubicy, kiedy ten uzyska gotowość do jazdy, ale w każdej chwili może zostać zastąpiony innym kierowcą, jeśli zespół uzna, że spisuje się poniżej oczekiwań.''
16. van_daal
Do redakcji:
Skład Lotusa Renault na 2011 - jako kierowcy rajdowi powinni być wymienieni
wszyscy trzej: Robert, Witalij i Nick. Tak bowiem jest napisane na oficjalnej stronie teamu!
A poza tym brak imienia Roberta wygląda jakoś tak... ZŁOWIESZCZO (tfu, tfu!..) :/
pozdrawiam
17. pz0
No dobra. Plotki to i ja znam, ale kto czytał kontrakt Nicka. I przede wszystkim jak się to ma do KERS Williamsa.
18. dryndol
O w mordeczkę... to F1 teraz to rajdy...? Ale się pozmieniało ostatnio...:D
19. van_daal
miało być 'kierowcy wyścigowi'
mój błąd.
20. Jaahquubel
@16. van_daal
Wyścigowi, nie rajdowi. :) W rajdach to tylko Robert.
A co do KERSu. to nie rozumiem tych zapowiedzi. 2 lata temu nie było miejsca, teraz nie ma miejsca, a za rok ma być? Zamiast zbiornika LPG, czy na przyczepce?
21. Lanckorona
Ludzie, tak się umów nie pisze. Umowę ma na czas nieokreślony, ale jest tam pewnie klauzula, która pozwala Bulionowi zerwać umowę po dowolnym GP bez konsekwencji finansowych. Jakoś nie widzę sensu w podpisywaniu kolejnej umowy po każdym GP!
22. Grzesiek 12.
@ pz0 - wyluzuj ! Bo sam zbaczasz z tematu ......
Ale odpowiadając na pytania , to tak się składa że większość na tym forum jest bardziej przejęta losem Kubicy i ewentualnym jego powrotem po ciężkiej kontuzji , niż KERS-em Williamsa , zwłaszcza że od trzech lat zespół chwali się swoim mechanicznym systemem , ale gówno .... im z tego wychodzi ;)
23. mario7878
Wili też coś kombinuje. No mi się podoba to osobiście. Niby te wozy takie same na pierwszy rzut oka a jednak nie. Tu kersik tam wydech gdzie indziej jeszcze wlocik itp. różnice. Jestem ciekaw tego kersu i tylko żeby nie było to czcze gadanie a potem jakiś wykręt. Niech rozwijają technologię.
24. porhe
Nie dziwię się, że chcą zastosować system oparty na kole zamachowym w końcu Porsch już to przetestowało z pozytywnym skutkiem.
25. Wiland
porhe
A niby od kogo Porshe ma tę technologię?
26. porhe
25. Wiland
Wiesz technologie trzeba gdzieś przetestować, rozwijac i udoskonalać a najlepszym w tym przypadku jest tor/wyścigi w/g mnie najlepiej długodystansowe oraz sukces odniesiony przy zbudowaniu pojazdu w którym wszystko odpowiednio działa, o tym pisałem.
27. mariusz-f1
22.Grzesiek 12 - Dokładnie ;-)) A co do Roberta. To w/g ostatnich informacji, "pełna" rehabilitacja ma trwać 6-8 miesięcy ;-) Oby z tą prawą ręką było wszystko ok. Właściwie co ja pier....ole ! Musi być ok, nie ma innej możliwości :-)
Pozdrawiam :-)
28. Grzesiek 12.
27 mariusz-f1
;)) Również nie biorę innej możliwości pod uwagę ;)
A skoro szef oddziału na którym obecnie znajduje się Kubica twierdzi że rehabilitacja potrwa 6-8 miesięcy to bądźmy dobrej myśli , zwłaszcza że wszystko idzie w odpowiednim kierunku i jest lepiej niż początkowe rokowania które mówiły o minimum roku .... ;)
Pozdrówki ;)
29. koal007
Mechaniczny KERS jest dużo bardziej wydajny od tego na akumulatorkach. Ale trudno go upchnąć w bolidzie F1. Wyłapuje więcej energii i ma zdecydowanie mniejszą wagę. Jeśli ktoś pokroju Neweya będzie w stanie upchnąć go do wózka, by nie zakłócić aero, to zdobędzie przewagę technologiczą. Dziś w F1 wygrywa technologia, a nie ludzie. Kempa banuj tych oszołomów, którzy każdy normalny temat F1 potrafią sprowadzić do jednego słowa na K. Pozdr
30. Grzesiek 12.
"Dziś w F1 wygrywa technologia , a nie ludzie " Buhaha znaczy się że całą technologię w F1 Amba stworzyła ;)))) Naprawdę @koal007 trochę logicznego myślenia by się u ciebie przydało .... Bo właśnie tym zdaniem zaprzeczyłeś temu co napisałeś wcześniej .....
A jak chcesz banować innych .... to załóż swój portal - tak będzie prościej
31. dziarmol@biss
22. Grzesiek 12 Z tym KERS-em Williamsa jest tak że ponoć podpisali umowę z Porsche na dostawę owego mechanicznego ustrojstwa które notabene (owe wirujące koło) jest już od dość dawna stosowane np. w metrze londyńskim ;-)) Widocznie takie rozwiązanie nie jest zbyt "szczęśliwe" w bolidzie skoro od trzech lat wciąż się zastanawiają ;-)) Natomiast user pz0 zawsze słynął z ciętego języka w stosunku do Kubicy co nie przeszkadza mu jednocześnie gloryfikować np. Heidfelda ;-)) Ot takie oryginalne spojrzenie ;-))) pozd.
32. porhe
Systemy odzyskiwania energii poprzez hamowanie są znane od dawna, jeśli chodzi o magazynowanie samej energii, akumulatory można zbudować wedle uznania i łatwiej rozłożyć ich masę w pojeździe a oparte na kole jest konstrukcją zwartą, można zobaczyć jak wygląda w wyżej wymienianym samochodzie, gdzie siedzi sobie obok kierowcy.
33. Grzesiek 12.
31. dziarmol
No właśnie , coś jest na rzeczy skoro Williams nie zdecydował się na użycie " swojego " systemu nad którym pracuje niemalże od początku . Więc wnioskuje że jednak" tradycyjny system " jest jednak bardziej efektywny w bolidzie F1, zwłaszcza że inżynierom udało się znacznie zmniejszyć jego wagę .....
No cóż, poczekajmy może w przyszłości uda się dla zespołu Williams wdrożyć swój system do bolidu tak aby plusy przewyższyły minusy ....
A co do do usera @ pz0 - Mimo że często mieliśmy odmienne zdanie odnośnie stosunków panujących w BMW , to zdecydowanie wolałem tamte często ostre wymiany zdań ..... od tej amatorki i trollowania która teraz zalewa to forum , od czasu przybycia pewnych osób ..... pozdrawiam
34. pz0
31. dziarmol@biss - no to co? zaczynamy :-)
Zauważ że to nie ja pierwszy zacząłem wycieczkę w Twoim kierunku.
Natomiast user dziarmol zawsze słynął z tego że był bezgranicznie ślepy i nie docierały do niego nawet oczywiste fakty.
Ot taka ciekawa ułomność ;-))) pzdr.
35. koal007
@32 Są tory na których KERS-ik sprawdza się znakomicie i takie jak Monaco, gdzie jest zwykłym balastem. Wyścig zbrojeń na technologię trwa. Szkoda, że nie ma już żadnych 'japońców' w stawce. Oni potrafią upychać i robić całkiem dobre miniaturki. Dla mnie wyścigi były ciut ciekawsze z KERS-em. Czerwony guzik, dodatkowych parę koni ... . Inteligentny kierowca potrafi zrobić z tego dobry użytek. Pozdr.
36. dziarmol@biss
34. pz0 No to dawajjj ;-)) Co będzie to będzie ;-)) A tak na marginesie to o jakich "faktach" "mówimy"???
37. Grzesiek 12.
No to co ? będzie .... " wojna " ? ;))))
38. anderis8
35. koal007- To, że KERS w Monaco jest zwykłym balastem to po prostu mit. W 2009 roku Ferrari i McLaren zdecydowały się tam użyć tego systemu (a np. McLaren wyjął to na Silverstone) i co ciekawe, był to jeden z nielicznych wyścigów w tamtej części sezonu, w której oba te bolidy były naprawdę konkurencyjne. Monaco ma jedną prozaiczną przewagę dla KERS. Zespoły bez problemu gromadzą maksymalną energię jaką można użyć na danym okrążeniu. Jako, że limit energii dotyczy jednego okrążenia, podczas wyścigu w Monaco KERS uwalnia najwięcej energii w całym kalendarzu, aż o 78% więcej energii, niż na Spa.
39. anderis8
Na Spa energia uwalniana jest w trakcie 44 (okrążeń) x 6,6 sekundy = 4 minuty 50,4 sekundy
W Monaco 78 (okrążeń) x 6,6 sekundy = 8 minut 34,8 sekundy
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz