Zmiany na Suzuce
W swojej przedwyścigowej zapowiedzi FIA poinformowała o serii zmian wykonanych na torze Suzuka przed GP Japonii 2010.Podobny zabieg poszerzenia pobocza nastąpił na zakręcie numer 14 (Spoon Curve), na którym dodatkowo położono sztuczną trawę.
Strefę wyjazdową na ostatniej szykanie także pokryto sztuczną trawą.
komentarze
1. prezesq
Ja rozumiem, że bezpieczeństwo i takie tam ale ten tor przestanie być najbardziej wymagającym i nie wybaczającym błędów kierowcy. Teraz wyjazd poza tor nie skończy się zakopaniem w pułapce żwirowej ale wycieczką krajoznawczą bez większych konsekwencji. Czy wszystkie tory muszą być podobne i podobnie nudne??? Litości !!!
2. convict
prezesq chodzi o bezpieczeństwo zawodników.... Myślisz że uderzenie w ścianę z prędkością 200 km/h jest bezpieczne dla kierowcy? Zastanów się nad tym- zdrowie kierowców przede wszystkim.
3. Almer
popieram 1prezesq: sciana, SC i zbieranie części, ale Hulkenberg już nie jedzie.
4. kazik80
Eee skoncz convict.
Kierowcy decyduja sie na jazde w F1 wiedza czym to grozi.A jak nie pasi to na taxie moga smigac.
5. prezesq
2. convict może nie zrozumiałeś? Oni zamienili żwir na twarde pobocze po którym można śmigać do woli. I to wg mnie nie jest najlepszym wyjściem dla widowiska jakim jest F1. Takie jest moje zdanie. Pozdro
6. Lilka
No nie... jak mogli coś takiego zrobić, jeszcze chwila, a będą budować tory o szerokości kilkuset metrów, bo bezpieczeństwo jest najważniejsze... a pułapka żwirowa to co niby ma zrobić kierowcy ? Że kamyczek może wpaść do kokpitu ?! Jeszcze chwila, a Monako wypadnie z kalendarza, bo są za blisko bariery... Pozdrawiam
7. masabitumiczna
@ 6 bariery są blisko na kilku torach: Albert Park, Valencia Street Circuit, w Montrealu, w Korei, nie tylko w Monaco
8. Gwyn_Bleidd
#5 Ale fakt nieistnienia blisko barier sprawia, ze gorsi kierowcy latwiej moga osiagnac maksimum, niz gdyby one byly blisko. A prawdziwy kunszt nie na tym polega w mojej opinii
9. dziubek414
na żeirze też idzie sie zatrzymać i to moze nawet szybciej niż na betonie, a że trudniej wyjechać, no cóż po to jes wyznaczony tor żeby jeździć po nim, a nie po poboczach, takie jest moje zdanie, BETONOM STANOWCZE NIE :d
10. pawel123
degner curve powinni nazwać "danger" :) - co by nie poprawili to i tak będzie SC - nowy sponsor kazał co najmniej raz na wyścig wyjeżdżać bez względu na skalę kraksy ;p
11. krzysiek000
1. prezesq
Najbardziej wymagający tor?
Czy może słyszałeś o Monako?
12. maciejwilq
#11, Monaco jest torem równie wymagającym ale nieco wolniejszym, na Suzuce przeciążenia są niezwykle duże niemal co zakręt, i to czyni ten tor wyjątkowym. Apropo tego zmieniania i bezpieczeństwa, również popieram #4, F1 powinno być ekstremalnie wymagającym sportem nie wybaczającym błędów. To co zawsze pisałem, nie może być tak że 20 paro letni zawodnicy ( z mega dociskiem rzecz jasna ) potrafią jeździć tak szybko. F1 jest za łatwa...
13. zygzak
A propos convict: Kolesie w F1 jeżdżą po to, by mieć frajdę z jazdy i pokazać niezłe widowisko - za odpowqiednia kasę. A argumenty typu bezpieczeństwo to nie do Suzuki i jej poboczy; żwirowych czy asfaltowych, ake auto ma spełniać swoje wymagania. Kozactwem jest jeździć własnie w Monaco tuż przy bandach i sie nie rozwalić. Wypadek Roberta sprzed lat w Kanadzie: myslałem, że juz go nie ma, ale usprawnienia aut i ubiorów uratowały go przed konsekwensjami takiego dzwonu. I jesli F1 ma mieć "jajo" to żadnych ułatwień na torach.
14. prezesq
11. krzysiek000
myślę, że po komentarzu 12. maciejwilq nie muszę nic odpowiadać gdyż mam takie same zdanie. Albo jedno dodam: oba te tory są bardzo wymagające z tą różnicą, że na Suzuce można łatwiej powyprzedzać. Więc po co takie tory "ulepszać"?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz