Dzisiejsza sesja kwalifikacyjna była dla zespołu Renault z jednaj strony pechowa, a z drugiej bardzo szczęśliwa. Pecha miał Witalij Pietrow, który na samym początku Q1 wypadł z toru i pozbawił się szansy nawet na ustanowienie czasu okrążenia. Pechem można nazwać róznież awarię w R30 Roberta Kubicy, która nie pozwoliła Polakowi na ponowny wyjazd w Q3. Kierowcy Renault dopisała jednak pogoda, która uniemożliwiła większości rywalom wykręcenie lepszych czasów okrążeń.
Eric Boullier, szef zespołu„Zakwalifikowanie na trzeciej pozycji jest wspaniałym rezultatem, zwłaszcza na torze takim jak Spa. Zespół wyścigowy wykonał bardzo dobrą pracę, chociaż mieliśmy problem z poborem paliwa, który kosztował Roberta szansę na drugi przejazd w Q3. Początek sesji był dla nas dramatyczny, ponieważ Witalij popełnił błąd na krawężniku przy wyjeździe z zakrętu numer 9. Miejmy nadzieję, że uda nam się przebić w wyścigu w górę stawki”.
„Jeździliśmy w ten weekend z systemem f-duct z którego jesteśmy ogólnie zadowoleni, za co jesteśmy wdzięczni zespołowi z Enstone oraz ekipie na torze. Ta poprawka bardzo poprawiła nasze osiągi, co dobrze wygląda przed końcówką sezonu”.
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy
„Trzecie miejsce Roberta jest wspaniałym rezultatem, który dowodzi efektywności wprowadzanych poprawek. Nie tylko od czasu ostatniego wyścigu, ale w ciągu całego sezonu. To oczywiście nie była udana sesja dla Witalija, który wypadł z toru na swoim okrążeniu wyjazdowym. Biorąc jednak pod uwagę tempo bolidu, jestem przekonany, że nadal możemy liczyć na dobry wyścig”.
„Pozycja Roberta świadczy o naszych osiągach i jutro będziemy ścigać się o finisz na podium. Pogoda była zmienna przez cały weekend i tego samego oczekuję jutro. Wolałbym jednak suchy wyścig, ale byliśmy szybcy zarówno na mokrym, jak i suchym torze, więc żadna możliwość nas nie martwi”.
28.08.2010 17:01
0
Czy może być kara za zmianę pompy paliwa ? Czy to tylko drobna poprawka która może się odbyć bez żadnych konsekwencji ?
28.08.2010 17:01
0
Będzie podium oj będzie ;) mam cichą nadzieję, że Robert będzie pierwszy ;) No i opony z jednego okrążenia zaoszczędzone a to może być jutro kluczową sprawą ; )
28.08.2010 17:04
0
@1Za wymianę pompy nie ma kary. @2 RK pojedzie na oponach na tych których wykręcił czas.
28.08.2010 17:04
0
Brawo Robert!!!
28.08.2010 17:04
0
na których
28.08.2010 17:06
0
Otoz to....bolid Robert dobrze spisywal sie na bu nawierzchnach wiec to jest bardzo optymistyczne - biorac pod uwage bardzo dobre umiejetnosci Roberta szczegolnie w jezdzie na mokrej nawierzchni deszcz dla tak funkcjonujacego bolidu nie powinien byc przeszkoda. A prawdobodobne ze innym z czuba moze sprawic jednak problemy....
28.08.2010 17:07
0
zbkie1 OK, ale jakby nie było to opony mniej zniszczone niż u innych ;D
28.08.2010 17:08
0
3. zbkie1 - ...niekoniecznie - jesli bedzie deszcz na bolidy zaloza deszczowe, wzgledy bezpieczenstwa....
28.08.2010 17:09
0
@ Bettina chyba masz rację.
28.08.2010 17:10
0
@ tomek1973 oczywiście tak.
28.08.2010 17:10
0
7. Robert ma opony tak samo zniszczone jak inni bo są one po jednym szybkim kółku.
28.08.2010 17:11
0
A co najwazniejsze to fakt ze f-duct od strzalu zadzialal i jest jeszcze miejsce na poprawe jego wydajności i osiagów. I jak tak da;lej pojdzie to KUB w generalce skonczy na 6 miejscu, a kto wie.. moze i Ferdka przeskoczy.
28.08.2010 17:13
0
Kubica miał poprostu duze szczescie
28.08.2010 17:16
0
szescie ? ze tak szybko pojechał ?? wszak wszyscy jechali :) raczej pecha, ze nie mogł zestawic ostatniego kółka z powodu awarii.
28.08.2010 17:16
0
Pietrow nie miał pecha, tylko najzwyczajniej w świecie popełnił kolejny błąd w tym sezonie. Według mnie Robert wniósł ogromnie dużo do zespołu Renault. Nie waham się powiedzieć nawet, że wykonuje o wiele lepszą robotę niż Alonso gdy był kierowcą Renault. Oczywiście tak jak wielu moje oczekiwania co do jutrzejszego dnia są spore. Po cichu liczę nawet na zwycięstwo chociaż zadaję sobie sprawę, że łatwo nie będzie. Chciałbym też aby na początku nie padało. W końcu Robert ma mniej zużyte opony i może to wykorzystać na początku. Tak po 15 okrążeniach bardzo chętnie zobaczyłbym już zmianę pogody. Oczywiście tak sobie marzę, ale kto wie, kto wie...
28.08.2010 17:16
0
Może i miał szczęście ale szczęście sprzyja lepszym ;D A nie od dziś wiadomo, że Kubica jest jednym z najlepiej jeżdżących kierowców w obecnej stawce F1 :)
28.08.2010 17:19
0
@ srt4 miał szczęście. Realnie oceniając na suchym torze byłby 5, oba McL i RBR są szybsze. Ale nie dyskredytuje to jego super okrążenia w pierwszym przejeździe.
28.08.2010 17:30
0
Ja bym tak tego nie oceniała bo różnice były naprawdę nieduże a dokładając do tego idealne okrążenie Robert mógł nawet sięgnąć po PP oczywiście z idealnym okrążeniem a widać że może Renault nie ma jednego sektora jakiegoś super idealnego ale każde są dobrze i równo pokonywane ;D Także Robert jutro połykaj Hamiltona i Webera i po zwycięstwo :D
28.08.2010 17:32
0
17. zbkie1 , Równie dobrze można napisać, że miał pecha bo nie miał możliwości poprawienia czasu. Sam bolid nie pojedzie a i w RBR i w McL Button i Vettel radzili sobie dzisiaj nie najlepiej, a i Webber jeździł w kratkę, i nawet na suchym torze podejrzewam,że Robert znalazłby się co najmniej przed Buttonem a może jeszcze przed kimś innym. Warunki są dla wszystkich takie same
28.08.2010 17:34
0
Jeśli będzie jutro zmienna pogoda, to karty rozda tylko jedna sprawa - kto lepie zareaguje taktycznie na torze na zmiany (no i safety car jak zwykle przy deszczu.)
28.08.2010 17:42
0
A może będzie tak że wyścig skończy się za safety carem ;) Chociaż ciekawie by było gdyby pod koniec wyścigu wyjechał safety car zjeżdżając jakieś 2-3 okrążenia przed końcem wyścigu wtedy mogło by być ciekawie ;) Ależ ja lubię gdy w wyścigach dużo się dzieje ;D
28.08.2010 17:43
0
ach ten Rosjanin nikt w tym miejscu na tarkę nie wjeżdżał bo było tam mnóstwo wody on musiał... no i niestety
28.08.2010 17:57
0
radzix no masz rację heheh ale Rosjanie to uparte ludzie są hehe ;D i nie przegadasz takiemu Pietrowowi ;D
28.08.2010 17:59
0
Q19 pewnie że można tak napisać. Wyrażam tylko swoją opinie. Być może w drugim przejeździe miałby lepszy czas, ale to tylko gdybanie, Biorą pod uwagę, że nie mógł wyjechać ponownie na tor, czyli nie mógł się poprawić z deszczem lub bez to P3 jest wynikiem dobrej jazdy i szczęścia.
28.08.2010 18:18
0
Panowie i Panie. Ma może ktoś info co do prędkości max ktore osiągneły bolidy w kwalifikacjach. Jestem bardzi ciekaw jak to wyglądało i byłbym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
28.08.2010 18:27
0
cyk proszę Q3 max prędkości ;) 1. Mark Webber 238,371 2.Lewis Hamilton 238,180 3.Robert Kubica 237,648 4.Sebastian Vettel 237,587 5.Jenson Butto 237,410 6.Felipe Massa Ferrari 237,169 7.Rubens Barrichello 236,528 8.Adrian Sutil 236,402 9.Nico Hülkenberg 235,532 10.Fernando Alonso 234,681
28.08.2010 18:30
0
Bettina dzięki ale nie chodzi mi o średnią prędkość tylko o V-max na najdłuższej prostej :)
28.08.2010 18:33
0
Może coś znajdę jak znajdę to napiszę ;)
28.08.2010 18:40
0
Tym wszystkim, którzy pier..., przepraszam, mówią, że Robert miał szczęście radzę dokładnie obejrzeć Q3. Dla mnie to było zrobione wręcz wzorcowo - po wyjeździe nie pędził jak szalony za innymi, tylko zostawiał sobie odpowiednią ilość miejsca. A że jest "tylko" P3 - myślę, że przyjdzie czas i na P1 :).
28.08.2010 19:22
0
@29. bod popieram cię w 100%
28.08.2010 19:39
0
Jest super. Obstawiałem realne 5-6mijsce a z 3-cim miło się zaskoczyłem. Szacun za wykonaną pracę dla Roberta i Renault za przygotowanie F-ductu który działa właściwie. Hamilton po raz kolejny pokazał klasę i to że ma największe jja w tym sporcie. Na mokrym poprawił czas podczas gdy inni notowali straty rzędu 0,5-1s!!
28.08.2010 20:25
0
Tak sobie czytam posty pod różnymi wątkami i zauważyłem, że wielu komentujących ma problem ze zrozumieniem strategii doboru opon w Q3. Niech więc wszyscy zrozumieją, że opony Kubicy, na których wystartuje do wyścigu, są w takim samym stopniu zużyte jak opony innych kierowców z czołówki. Robert Kubica wykonał na nich trzy okrążenia: wyjazdowe, pomiarowe i zjazdowe. Na tym zakończył swój udział w Q3. Kierowcy którzy zdecydowali się na próbę poprawy wyniku w drugim stincie, zmienili opony (chyba że ktoś myśli, że oni tylko na kawę do boksów zjeżdżają) i poddali je identycznej procedurze na trzech okrążeniach. Różnica polega na tym, że Kubica zachował jeden komplet "nówek", jednak to nie na nich wystartuje. W sytuacji kiedy dominują strategia jednego pit-stopu, zamiana "miękkie" na "twarde", wszyscy kierowcy są w identycznym położeniu. Oczywiście tą teorię może zburzyć pogoda, zrobi to jednak z takim samym skutkiem dla wszystkich kierowców.
28.08.2010 20:46
0
Dobrze, że kanał F działa i to od pierwszych okrążeń. Tym bardziej szkoda, że wprowadzono go tak późno. Zwłaszcza, że to rozwiązanie tylko na siedem wyścigów.
28.08.2010 20:48
0
32. Ferrante A jak myślisz, czy Hamilton tak ryzykując na ostatnim kółku mógł nieco bardziej zniszczyć opony ze względu na mokry tor?
28.08.2010 21:04
0
cyk prosze Pos No Driver Time of Day Speed 1 7 Felipe Massa 14:37:37 312.9 2 5 Sebastian Vettel 14:47:58 307.8 3 1 Jenson Button 14:45:51 307.4 4 2 Lewis Hamilton 14:46:59 307.3 5 11 Robert Kubica 14:47:45 307.0 6 6 Mark Webber 14:47:54 306.2 7 17 Jaime Alguersuari 14:25:50 305.5 8 14 Adrian Sutil 14:47:38 304.9 9 4 Nico Rosberg 14:48:06 304.4 10 23 Kamui Kobayashi 14:10:39 304.1 11 19 Heikki Kovalainen 14:45:39 303.9 12 16 Sebastien Buemi 14:37:52 303.6 13 8 Fernando Alonso 15:07:10 303.5 14 9 Rubens Barrichello 14:47:57 303.4 15 3 Michael Schumacher 14:48:07 303.3 16 22 Pedro de la Rosa 14:10:39 301.3 17 15 Vitantonio Liuzzi 14:47:04 301.1 18 10 Nico Hulkenberg 14:47:51 300.0 19 20 Sakon Yamamoto 14:10:40 294.2 20 24 Timo Glock 14:45:27 292.7 21 25 Lucas di Grassi 14:10:25 289.5 22 21 Bruno Senna 14:10:41 289.0 23 18 Jarno Trulli 14:10:27 288.5 24 12 Vitaly Petrov 14:00:35
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się