WIADOMOŚCI

Kubica: mam nadzieję, że F-duct zadziała
Kubica: mam nadzieję, że F-duct zadziała
Robert Kubica w ostatnim czasie nie miał szczęścia na torach F1. Polak po długiej przerwie wakacyjnej chce powrócić do regularnego zdobywania punktów i liczy że system F-duct, który jego zespół przywiezie do Belgii od razu dobrze zadziała w R30.
baner_rbr_v3.jpg
Spa to wyjątkowy tor w kalendarzu F1. Jakie stwarza wyzwania?
„Spa różni się od pozostałych torów, na których się ścigamy ponieważ, mimo że używamy niższego docisku, podobnego do tego z Kanady, tor ten ma sporo szybszych zakrętów. To sprawia, że ciężko jest dobrać poziom siły dociskającej z dobrą prędkością maksymalną, której potrzeba ze względu na dwie bardzo długie sekcje prostych na początku i końcu okrążenia, gdzie przez długi czas jedzie się na pełnym gazie. Często, tor ten zaskakuje i nagle bolidy, które nie były szybkie przez cały rok mogą być mocne na Spa. Z punktu widzenia zespołu, po raz pierwszy w ten weekend będziemy używać systemu F-duct i mamy nadzieję, że od razu będzie działał, a my będziemy mieli maksymalnie dużo czasu na sprawdzenie go i wyciśnięcie maksymalnych osiągów z tego systemu.”

Czy F-duct zmieni podejście do wyścigu?
„Obserwowaliśmy tendencję, że bolidy używające F-duct mają większą niż zazwyczaj siłę dociskającą, ponieważ mogą przeciągnąć tylne skrzydło i nadal generować dobre prędkości maksymalne. Sądzę, że to zmieni podejście na Spa, ponieważ zespoły będą mogły używać zdecydowanie więcej docisku i nadal mieć dobre prędkości maksymalne. Mimo, że to tor, na którym wszyscy lubią jeździć, to obiekt na którym bardzo ważne są osiągi bolidu.”

Co takiego przyjemnego widzą kierowcy w Spa?
„To z pewnością tor, który lubią wszyscy kierowcy i wszyscy czekamy na pojawienie się tam. Jest nieco inny: mamy tu kombinację niskiego docisku i szybkich zakrętów, jest sporo zakrętów wychodzących od razu do drugiego, a tor jest dość szeroki więc można obierać różne linie jazdy. To dobry tor do ścigania ponieważ długie proste dają okazję od wyprzedzania, a to może sprawić, że wyścig będzie ciekawy.”

Miałeś ciężkie popołudnie na Węgrzech. Jakie będzie twoje podejście do ostatniej części sezonu?
„Po tak długiej przerwie, nie myślę o ostatnim wyścigu, ale bardziej o tym co nadchodzi. To będzie ciężka końcówka sezonu, ponieważ pozostały tylko dwa wyścigi w Europie, po których mamy kilka długich podróży do Azji, Południowej Ameryki i na Środkowy Wschód. Nie miałem szczęścia w ostatnich trzech wyścigach, nie zdobyłem punktów w Silverstone i Budapeszcie, więc chciałbym powrócić do tego jak się ścigaliśmy na początku roku: zdobywać regularnie punkty i walczyć o dobre pozycje. Sądzę, że celem moim i całego zespołu będzie zmniejszenie straty do czołowych ekip podczas tych wyścigów.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

40 KOMENTARZY
avatar
paw_ko

24.08.2010 14:19

0

Raczej wątpliwe żeby nagle działał od strzału...


avatar
Arpiotrek

24.08.2010 14:27

0

Ja mam nadzieje że będzie działał, bo właściwie tylko ta poprawka może znacząco poprawić formę Renault a reszta poprawek jakie planują nie są aż tak wydajne jak (podkreślam) DOBRZE działający kanał F-duct...


avatar
cyk

24.08.2010 14:34

0

Nadzieje każdy ma, ja jestem całym sercem z Robertem. To SPA i każdy moze wygrać (prawie każdy) rozne rzeczy moga sie dziać np 2008 :)


avatar
anna55

24.08.2010 14:39

0

Wcześniej nie działał jak należy, to może teraz się uda. ; )


avatar
Jasiu xD

24.08.2010 14:41

0

1. Czemu wątpliwe? Trza mieć nadzieje...


avatar
kacper240

24.08.2010 15:20

0

nadzieja matką głupich ale moim zdaniem mieli dość czasu aby dokładnie pomyśleć nad budową, a w szczególności, że to nie jest pierwszy raz:)


avatar
Ataru

24.08.2010 16:36

0

Nie sadze by Renault bylo mocne akurat na spa, nawet nie chodzi o dzialajaca wc-kaczke a o zwyczajne braki w mocy silnika. Tutaj to chyba robi najwieksza roznice, spodziewam sie najwyzej solidnego wystepu.


avatar
paw_ko

24.08.2010 16:37

0

Czas czasem, ale przy braku testów niewiele da się zrobić poza weekendami gp. No zobaczymy, przynajmniej będzie czym się emocjonować w piątek :)


avatar
Gregor81

24.08.2010 16:55

0

W tym sezonie raczej już cudów nie będzie.


avatar
daniello

24.08.2010 17:39

0

Z tego co pamiętam to w 2009 roku robert jeżdził bolidem z silnikiem który miał juz za sobą 4GP i teżj narzekał na osiągi silnika a jak sie skończyło 4 miejśce... PS.Alonso i jego renówka w spa też sobie dobrze radziła w wyścigu jechał na miejsca 5-6 ale miał awarie


avatar
daniello

24.08.2010 17:41

0

Więc jest szansa że z słabszym silnikiem można być szybkim na spa..


avatar
type-r

24.08.2010 18:13

0

Zobaczycie, Robert pokaże jeszcze wydech RBR-om!, jeżeli nie na torze to w pit stopie, ale pokaże :)


avatar
cyk

24.08.2010 18:17

0

7. Ataru a pamiętasz co było rok temu ?? Mclaren z KERS i silnikiem Merca w Q2 odpadł. W pierwszej 5 dwa silniki BMW i słaby silnik Toyoty. Silnik moze odegrac duzą rolę w SPA ale nie musi być najważniejszy


avatar
fankaVettela

24.08.2010 18:21

0

Zobaczymy na ile pozwoli im być szybszym na prostych i poprawić docisk na zakrętach. I przede wszystkim jak to się przełoży na pozycje. Długo nad nim pracowali, więc powinien zadziałać jak należy, jednak patrząc na inne zespoły debiutujące z kanałem , różnie może być.


avatar
gucioF1

24.08.2010 18:34

0

Mam nadzieję że F-duct będzie działał dobrze i Robert podskoczy w klalifikacjach na co najmniej na 4-tej pozycji ;) pozdrawiam


avatar
Jaro75

24.08.2010 20:17

0

Robert ,czas rozgonić wreszcie te towarzystwo :))


avatar
Ataru

24.08.2010 20:44

0

13. cyk, oj no zawsze mozemy powolywac sie na to, ze nie wiadomo co bedzie, patrzac rozsadnie to ja pszczolek z przodu nie widze, zwlaszcza ze Williams z tylu bardzo straszy, Roberta nie zlapia, bo kierowcy nie tej ligi, ale naszego brata ze wschodu moga smialo.


avatar
pjc

24.08.2010 21:38

0

@Ataru co do Rubensa niestety się nie zgodzę.


avatar
cyk

24.08.2010 22:29

0

18. pjc ale z czym się nie zgodzisz??? To że Rubens jest z innej ligi to akurat racja(jeżeli uznajemy że Robert jest z tej najwyższej) Młody HUL troche na początku zawodził ale teraz łapie juz odpwiedni rytm i coraz częsciej jest szybszy od Rubensa. Jeżeli w przyszłym roku skład Williamsa się nie zmieni Nico będzie zdecydowanie lepszy i szybszy 17. Ataru Ja na SPA Williamsa w Q3 nie widze a Renault na 80%


avatar
Kojag

24.08.2010 22:36

0

Wydaje mi się że mają dobrze przetestowany kanał F, nie montowali go tylko dlatego, że nie mieli pewności co do jego działania, ale teraz zamontowali, bo mają taką pewność. Wydaje mi się, że prócz testów w tunelu, zrobili testy kanału na prostej. Bo w końcu co można na tych testać sprawdzać, jak nie taki kanał? Idealne testy pod taką poprawkę.


avatar
Kojag

24.08.2010 22:38

0

Podobno kanał F ma dostać jedynie Robert, bo mogą się nie wyrobić ze zrobieniem go dla Wicia...


avatar
gilek1990

24.08.2010 22:46

0

20. również myślę że mają już przetestowany kanał F wiec gorzej niż teraz nie może być miejmy nadzieje że będzie już tylko lepiej.... i Robert powalczy o podium. jak dotąd Spa nie było dla niego szczęśliwe.... tak samo jak Australia do tego roku... KUB na podium!!:)


avatar
cyk

24.08.2010 23:30

0

21. Kojag Ostatnio słyszłaem że jednak się wyrobią


avatar
pjc

24.08.2010 23:59

0

19. cyk inna liga? Jeżeli chodzi o bolidy czy umiejętności? Rubens nie jest średniakiem. Stawianie go na tej pozycji nie jest sprawiedliwe - delikatnie mówiąc. A Hulkenberg niestety nie dorasta mu do pięt - przykre to ale prawdziwe. Upłynie jeszcze trochę czasu zanim Nico zacznie nawiązywać walkę z najlepszymi. Ale widać,że robi postępy.


avatar
cyk

25.08.2010 00:14

0

24. pjc Jeżeli mówimy o umiejętnościach w mojej opini Rubens jest sredniakiem. Jestem pewnien że w starciu z takimi kierowcami jak Hamilton Alonso czy nawet baby okazałby sie słabszy. Uważam że Robert spokojnie byłby lepszy od Rubensa.Jak dla mnie należy do drugiej ligi kierowców podobnie jak Massa(on to do drugiej ledwie sie łapie) Button, Rosberg czy Heidfeld W przeciwieństwie do Rubensa Nico ma ogromny potencjał nie mow że nie dorasta do pięt Rubensowi bo ten chłopak moze byc mistrzem nalezy dac mu czas.


avatar
pjc

25.08.2010 08:19

0

Potencjał może i ma ale tak jak napisałem potrzebuje czasu aby pokazać klasę. Nie zgodzę się z Tobą jeżeli chodzi o Barrichello, Buttona, i odrobinę jeżeli chodzi o Rosberga. Barichello już jeżdżąc w barwach Jordana pokazywał, że potrafi deptać po piętach najlepszym (sezon 1994). A Jordan w 1994r. był skromnie mówiąc bolidem drugiej a może nawet trzeciej ligi. Mimo tego Rubens potrafił prowadzić w wyścigu,wywalczyć podia i PP. Szkoda,że kiedy mógł powalczyć o mistrzostwo, na jego drodze stawali kolejno Schumacher a w ubiegłym sezonie wspomniany Button. Jeżeli chodzi o Buttona to mam w pamięci jego występy w ekipie BAR w 2004. To było naprawdę coś jak na tamte czasy. Brakowało tylko jednego - konkurencyjnego bolidu. Ferrari było poza zasięgiem. Brytyjczyk w tamtym okresie radził sobie mniej więcej tak jak obecnie RK. I jak wiemy, kiedy Jenson w 2009r. otrzymał dobry bolid to w końcu zdobył mistrzostwo. Rosberg? Dopiero teraz może pokazać co potrafi. A Massa? Dla mnie pozostanie największym pechowcem F1 ostatniej dekady.


avatar
Juvefan

25.08.2010 08:47

0

@pjc - Akurat co do największego pechowca ostatniej dekady to mam inne zdanie. Dla mnie jest nim Raikkonen przez nieodpornego McL. Mysle że na Spa będą rządzić McLareny, ale nic nie jest pewne. RedBull powinien być bardzo konkurencyjny tak jak rok temu, gdzie nie wygrali wyścigu przez fatalną strategię wyjściową z cięższym od reszty 10-tki bolidem a chyba pamiętamy jak Vettel latał po torze pod sam koniec wyścigu po wyprzedzeniu Kubicy w pitach.


avatar
cyk

25.08.2010 09:17

0

Dobra o Rubensie już podyskutowaliśmy więc wypowiem sie co do Massy. Czy można nazwać Masse największym pechowcem ostatniej dekady??? Człowiek ktory nigdy dla Ferrari jeździć nie powinnien startuje juz chyba 6 sezon w włoskiej stajni. Dostał świetny bolid, wygrał wiele wyścigów, zdobył wicemistrzostwo a wielu innych kierowców zasługiwało/zasługuje i będzie zasługiwać na miejsce w Ferrari. Chłopak raczej ma dużo szczęscia


avatar
pjc

25.08.2010 09:59

0

@27 i 28 chodziło mi o Gp Brazylii w 2008r. Nie przypominam sobie aby ktoś inny przegrał mistrzostwo w taki sposób.


avatar
cyk

25.08.2010 10:19

0

pjc No tak wtedy kibicowałem Massie ale jak teraz patrze to chyba dobrze sie stało. Byc mistrzm a potem nie :/ ta radośc i jkego ojca i lepiej; ta mina gdy sie dowiedział. Te tłumy ktore wstały a potem usiadły. Jeżeli dobrze pamietam to gdyby Hamilton nie wyprzedził Timo to Robert bałby sie do Anglii na GP jeździć :)


avatar
Luna

25.08.2010 10:56

0

Kubica jest niekiedy naiwny.


avatar
pjc

25.08.2010 11:20

0

@cyk z tymi tłumami to było dobre:) Tych zaskoczonych twarzy w garażu Ferrari nie sposób zapomnieć. Ale takie jest życie.


avatar
dziarmol@biss

25.08.2010 11:45

0

Kubica jest niekiedy brzydki.


avatar
hellsamurai4

25.08.2010 13:59

0

NO wreszczie po urlopie :))


avatar
Luna

25.08.2010 17:11

0

MasterCard nie będzie wykładać kasy na reno :(( Ciekawe czy jeszcze kiedykolwiek będą mieć sponsora tytularnego ??


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu