WIADOMOŚCI

Vettel wygrywa o włos z Alonso
Vettel wygrywa o włos z Alonso
Sebastian Vettel brawurową jazdą w ostatnich sekundach sesji kwalifikacyjnej przed własną publicznością odbił pole position z rąk Fernando Alonso. Hiszpan przegrał z Niemcem o zaledwie 0,002 sekundy.
baner_rbr_v3.jpg
Mimo iż stajnia z Maranello nie wygrała dzisiejszych zmagań na torze, można pokusić się o stwierdzenie, że Ferrari po pechowym wyścigu na Silverstone najwyraźniej złapało wiatr w żagle i nie poddało się.

Z drugiej linii do jutrzejszego wyścigu ruszą Felipe Massa oraz Mark Webber, za którymi ustawią się zawodnicy McLarena- Jenson Button oraz Lewis Hamilton.

Mimo braku w swoim aucie słynnego „kanału F”, Robert Kubica w walce o jak najwyższą pozycję startową zdołał pokonać obydwu kierowców Williamsa i co ważniejsze, Nico Rosberga z Mercedesa. Polak wystartuje jutro z 7 pola startowego, znajdującego się po teoretycznie lepszej stronie toru.

Michael Schumacher oraz Witalij Pietrow odpadli z dzisiejszych kwalifikacji już w Q2. 7-krotny mistrz świata ruszy do wyścigu z 11 pola, a debiutujący w F1 Rosjanin z 13.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Sebastian Vettel Red Bull 1:13.791
2 es Fernando Alonso Ferrari 1:13.793
3 br Felipe Massa Ferrari 1:14.290
4 au Mark Webber Red Bull 1:14.347
5 gb Jenson Button McLaren 1:14.427
6 gb Lewis Hamilton McLaren 1:14.556
7 pl Robert Kubica Renault 1:15.079
8 br Rubens Barrichello Williams 1:15.109
9 de Nico Rosberg Mercedes 1:15.179
10 de Nico Hulkenberg Williams 1:15.339
11 de Ralf Schumacher Mercedes 1:15.026
12 jp Kamui Kobayashi BMW Sauber 1:15.084
13 ru Witalij Pietrow Renault 1:15.307
14 de Adrian Sutil Force India 1:15.467
15 es Pedro de la Rosa BMW Sauber 1:15.550
16 es Jaime Alguersuari 1:15.588
17 ch Sebastien Buemi 1:15.974
18 it Jarno Trulli Team Lotus 1:17.583
19 fi Heikki Kovalainen Team Lotus 1:18.300
20 de Timo Glock Virgin Racing 1:18.343
21 br Bruno Senna HRT F1 1:18.592
22 it Vitantonio Liuzzi Force India 1:18.952
23 jp Sakon Yamamoto HRT F1 1:19.844
24 br Lucas di Grassi Virgin Racing -:--.---

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

267 KOMENTARZY
avatar
kierowca

24.07.2010 22:47

0

i jeszcze, tylko na GP Europy potrafil wykorzystac to ze z PP startował.


avatar
jankes15

24.07.2010 22:53

0

3D24 a może to jest po prostu tak, że Vettel jest gwiazdą dostał mistrzowski bolid i wielu osobom się to nie podoba ponieważ Robert tak nie ma i musi o wszystko walczyć? Ja osobiście nie przepadam za Vettelem a to dlatego, że mimo że jest bardzo szybki to traci głowe w sytuacjach stresowych. Tak było z Markiem w Turcji, tak było z Hamiltonem bodajrze w CHinach w pitlane gdzie wyraźnie go spychał na mechanikow i wreszcie tak było w australii z Robertem 2009 gdzie też w niego przywalił. Uważam, że jest wykreowany na mistrza przez RedBulla ale jeszcze do tego nie dorósł - patrz Hamilton 2007.


avatar
riqoor

24.07.2010 22:53

0

Wiem, że wyjdę na jakiegoś chorego nacjonalistę, ale ja osobiście nie lubię Vettela ze względu na narodowość.


avatar
3D24

24.07.2010 22:53

0

podane przez ciebie przykłady kierowców są z czasów zupełnie innych jakie mamy teraz, bo rozumiem, że jeśli chodzi o Senne, to nie masz na myśli Bruna? :) Sebastian jest z innej generacji, wszystko się teraz kręci wokół marketingu i PR, kiedyś tak nie było. mimo to, uważam, że jednak mylisz się co do Sebastiana. On ma duszę kierowcy, tylko, że przez tą całą otoczkę w F1 może trudno to dostrzec, ale on nie jest z tym co to się tylko lansują.


avatar
3D24

24.07.2010 23:02

0

212. jankes15, o Vettelu już się mówiło gdy jeszcze nie jeździł w Red Bullu. po części się z tobą zgadzam, może Sebastian musi się jeszcze nauczyć trzymać emocje na wodzy, ale chyba można mu to wybaczyć, bo ma dopiero 23 lata.gdy popełniał błędy, przepraszał za swoje zachowanie np. Roberta w Australii, to także należy docenić. a i może sam Red Bull robi mu krzywdę, jeśli próbują robić z niego mistrza na siłę. ja uważam, że na wszystko przyjdzie czas, ale talent to Sebastian ma i to trzeba docenić. a i zgadzam się w 100% z twoją opinią, że Robert tak nie ma, dlatego ludzie wyładowują swoją frustrację na Vettelu.


avatar
mysterio

24.07.2010 23:04

0

oby jutro padało!!!


avatar
mysterio

24.07.2010 23:04

0

jakie macie typy na jutro??


avatar
mysterio

24.07.2010 23:06

0

1 Vettel 2 Webber 3 Kubica 4 Alonso 5 Hamilton 6 Massa 7 Button LICŻE NA DESZCZ


avatar
głodny

24.07.2010 23:17

0

Nieoglądałem qali ale,brawo LOTUS ,brawo J.Trulli.Co do Roberta to tak jak sobie wczoraj przewidywałem,co do Renault to coś mi się zdaje że R31 będzie naprawde konkurencyjny i to mocno ,a pan Boiler (Boullier) robi sztuczny tłok z tą kasą i dobrze kmini tak na mój rozumek a co do Roberta jutro myśle że P5 realne ,Vettel i Alonso koło w koło to będzie ostre starcie już na starcie i mogą być to 2 pierwsze ofiary tego wyścigu ;-)


avatar
mirektkaczyk

24.07.2010 23:32

0

POLECAM TĄ STRONE TYM ,KTÓRZY JESZCZE O NIEJ NIE WIEDZĄ -http://www.formula1.com/default.html ZALOGOWAC SIE I W ZAKŁADCE LIVE TIMING JEST LEPIEJ NIŻ W TV. CZASY SEKTORÓW, JAK DŁUGO NA PTI STOP, ODSTEPY MIEDZY ZAWODNIKAMI. WSZYSTKO NA ZYWO . SZYBCIEJ WIEM KTO ZJEZDZA DO P.S NIZ POWIEDZA KOMENTATORZY.ALE NAJWIEKSZA KOZYSC JEST ZTEGO ZE W TV POKAZUJA TO CO ONI CHCA A NA WYKRESIE Z TEJ STRONY WIADOMOSCI SA NA BIERZACOI I MOZNA WSZYSTKO KONTROLOWAC. NAPRAWDE POLECAM


avatar
jankes15

24.07.2010 23:35

0

3D24 zgadzam się z Tobą, że Sebastian jest szybki dobry ale "niestety" młody. Myślę że w tych swoich wpadkach płacił frycowe i dlatego porównałem go do Hamiltona z 2007 gdzie też na własne życzenie stracił tytuł. Uważam, że Vettel jest jednym z najlepszych w tej chwili w stawce ale przez swoją młodość nie jest jeszcze kierowcą kompletnym.


avatar
jankes15

24.07.2010 23:36

0

a co do jutrzejszego wyścigu to niestety mam nadzieje, że Robert utrzyma swoje miejsce. Niestety jeśli nic się nie bedzie działo to nie ma szans na lepsze miejsce bo Ci przed nim mają zdecydowanie szybsze bolidy.


avatar
riqoor

25.07.2010 02:08

0

1. Alonso 2. Webber 3. Hamilton 4. Massa 5. Button 6. Kubica 7. Barbie Vettel rozpieprzy samochód.


avatar
szmalec

25.07.2010 07:52

0

Robert ma 24 lata, miał również 23 ale nie zachowywał się jak debil co czyni Vettel.Wczoraj chyba 100 razy ten krzywy palec pokazywał i to jego gejowskie "yes baby".Wyścig będzie suchy.Jeżeli na starcie się nie pukną to niewiele się zmieni.


avatar
Janosoprano

25.07.2010 09:21

0

KEMPA-ok może przesadziłem-ale już nie wytrzymałem ;) No i miałem kiepski dzień. Dzieki i sorki. Pozdrawiam


avatar
Janosoprano

25.07.2010 09:25

0

Wg mnie Alonso "łyknie: Vettela na starcie i mało tego Vettel straci na starcie więcej pozycji-to nie niechęć tylko przeczucie. Aa zyska Hamilton. takie moje zdanie. pozdrawiam i życzę emocji


avatar
wjabs

25.07.2010 10:05

0

mozę wiecie o co chodzi vetelowi jak pokazuje ten palec i krzyczy beybe?? to jakies takie geyowskie, ale byc moze ma to jakieś znaczenie, bo ja naprawde nie mam pojęcia o co chodzi temu dzieciakowi


avatar
wjabs

25.07.2010 10:19

0

a moje typy to 1. niestety Vetel 2. Hamilton 3. Weber 4.Allonzo 5.Baton 6. Kubica (ale to tylko pobożne zyczenie, bo realnie to 8) 7.Massa 8. Roseberg 9. Schumacher


avatar
wjabs

25.07.2010 10:21

0

pietrow by mógł sie na coś przydac wreście i moze jakiś SC, w odpowiednim momencie!! hehheheh


avatar
Ataru

25.07.2010 10:27

0

Czytam, czytam i patrze i Vettel znowu na tapecie. Nastepny bedzie Schumacher, albo "rwij bawelne", bo Fernando juz byl niedawno. Kazdemu dobremu kierowcy tu sie ubliza na zmiane, to juz staje sie nudne. 189. pees, poki co gwiazdorzy niestety Webber, co sie z tym czlowiekiem stalo tego pojac nie potrafie. Vettel przy nim (mimo mlodego w koncu wieku) to jest arcypowazny. Ja sie ciesze, ze nie wygrywa Hamilton, choc wiem tez, ze sedziowie zrobia wszystko co tylko mozliwe, by znalazl sie wyzej, jakies neutralizacje sie nagle pojawia, a kto wie - moze i czerwona flaga, gdy pojawi sie u niego usterka. Mam nadzieje wiec, ze sedziowie nie beda miec okazji w koncu wypaczyc wynikow wyscigu i bedzie on w koncu czysty. Tego bym sobie zyczyl, a na torze (glownie na starcie) niech kierowcy pokaza, kto jest szybszy.


avatar
jurekc

25.07.2010 10:53

0

witam moim skromnym zdaniem red bul zbyt mocno faworyzuje vetela gdyby byli bardziej obiektywni i traktowali kierowców równo nie tylko mieli by tytuł mistrzowski ale także mistrz pozdrawiam


avatar
saint77

25.07.2010 11:01

0

Ludzie, co wy z tym deszczem? Przecież to widać gołym okiem że Renault na deszczu teraz nieco odstaje, może ustawili bolid na suchy tor? W deszczu, jeszcze nieprzewidywalnym czasowo (może spadnie, może nie, może lekko pokropi a może lunie) to wszystko zależy od fuksa. Gdyby Kubica jeździł w HRT lub Lotusie to rozumiem, bo nic do stracenia by nie miał, ale teraz, kiedy ma szansę na P5-P8?


avatar
Mic4as

25.07.2010 11:09

0

Nie bedzie zadnego deszczu. Ogladalem dzisiaj rano wyscig Formuly 3 i pogoda byla bardzo dobra. Swiecilo slonce, nie widzialem zadnych deszczowych chmur. Wyscig zapowiada sie bardzo ciekawie. Niestety wydaje mi sie ze Robert bardziej skupi sie na obronie P7 niz zaatakowaniem HAMa. Chociaz wszystko jest mozliwe i wiele moze sie zdarzyc podczas startu ;)


avatar
thc26

25.07.2010 11:28

0

vetelowi znowu puszczą zwieracze bo ferrari jest chyba jednak lepsze od redbula mam tylko nadzieje że i Mark zdoła znalezc się przed dzieciakiem.


avatar
saint77

25.07.2010 11:33

0

@233. Mic4as - może Robert faktycznie skupi się na obronie P7 ale już w trakcie wyścigu, bo zdaje sobie sprawę, że wszyscy bezpośrednio za nim na starcie dysponują równie dobrym jeśli nie lepszym tempem wyścigowym (Williams, Mercedes). Dlatego bardzo ważne jest zyskanie pozycji - choćby jednej - na starcie bo to wraz odpowiednim pitstopem (liczę tylko na jeden) da pozytywny efekt w postaci obrony pozycji. Jeśli Robert na starcie straci pozycję, to w wyścigu raczej jej już nie odzyska - wystarczy spojrzeć na czasy McL, Ferrari o RBR nie wspomnę.... Całe szczęście, że startuje s "czystej" strony, ale wszyscy wokół niego mają kanał F, więc na prostej cienko to widzę:(


avatar
Jacu

25.07.2010 11:34

0

No no, niesamowity postęp Ferrari. Nie spodziewałem się takiej formy, w tak krótkim czasie. Wydawało się, że idą po równi pochyłej prosto do piekła, a tu taki piękny powrót. Oczywiście nie wiemy jak to się przełoży na wyścig, ale wydaje się, że wrócili na właściwą ścieżkę. Oby. Mercedes rozczarowujący, a w tym kontekście cieszy dobry występ Roberta, którego R30 wydawało ostatnio zostawać w tyle za bolidami ze Stuttgartu. Oby Robert utrzymywal dobre tempo wyscigowe. @Marti, @ dziarmol i @orinocoPL - chyba wszystkim się wydaje, że H. Marko trzyma rękę na pulsie, co by pupilek RB nie wypadł gorzej od weterana z Australii ;). Mam nadzieję, że stary wyga wytrzyma presje i pokaże pazur pokonując "baby" na jego własnej ziemi ;). Co do odejścia Marka z RBR to wątpię w to, przynajmniej do momentu kiedy Newey będzie budował tak szybkie maszyny, dające szanse na zdobycie tytułu lub walkę w ścisłej czołówce. Tym bardziej, że Webber nie miałby za bardzo gdzie przeskoczyć (na podobnym poziomie). Pozdro.


avatar
pees

25.07.2010 11:49

0

@230 Ataru: a co takiego stało się z Webberem? Wypowiada się bardzo dyplomatycznie, polecam obejrzeć race edits na formula1.com z silverstone, Vettel naśladuje tych największych zachowaniem, m.in. A. Senne lub MSC.


avatar
wjabs

25.07.2010 11:57

0

ludzie zróbmy zrzutę na renie, bo jak tak dalej pójdzie to będziemy sie fascynować miejscem w okolicach 8-12. bo ja nie wiem co oni robią z tymi milionami, ale wygląda na to że renia sie nie dokłada, a ma bardzo dobry darmowy marketing, mam wrażenie ze lopez kupił aby zarobić marketingowo, a nikt nie chce za bardzo być kojarzony z renią, jedynym wyjściem to zmiana nazwy i nowy sponsor strategiczny a druga to zrzuta......


avatar
QubaSPL

25.07.2010 12:00

0

No cóż , czytam te komentarze i w większości poruszane są 2 sprawy , a mianowicie forma Ferrari i Vettel . Co do Ferrari to nadziwić się nie mogę jak ich chwalicie , że taki skok w porównaniu do poprzedniego GP . Pragnę jednak zaznaczyć , że wysoka forma jest już od kilku GP , ale dotychczas mieli pecha . Co do Vettela to ja tego kierowcy , jak już pisałem wcześniej nie trawię , ale doceniam go jako kierowcę , gdyż na pewno jest jednym z najlepszych kierowców w stawce i gadanie , że jest słaby i wygrywa fuksem jest bardzo nie na miejscu . I nie rozumiem co macie do tego " Yes , Yes Baby " . Chłopak jest młody i ma swój charakterek . A to , że Kubica tak się nie zachowywał ... No to jest dziwny argument , bo wszyscy wiemy , że Robert jest zupełnie inny niż Seb .


avatar
Kukiss

25.07.2010 12:08

0

Dzisiaj w Hockenheim nie będzie padać. Lekkie opady dopiero jutro.


avatar
Ataru

25.07.2010 12:37

0

237. pees, no te jego wypowiedzi, od tego bym zaczal. WYpowiada sie dyplomatycznie, bo juz wystarczajaco duzo nasral do wlasnego gniazda, a ten lans na wszelkich innych seriach i zabieranie ze soba kamer, a takze pchanie sie przed nie to nie jest wlasnie syndrom gwiazdorzenia? Po prostu wydaje mi sie, ze niektorzy nie probuja byc obiektywni. I tak jak wiele lat sympatyzowalem z kangurem, tak teraz zaczynam miec tego zwyczajnie dosc. I na jego tle Vettel (poza tym szczeniackim gestem gdy spowodowal wypadek z jego teammate'em) wrecz dosc powaznie i niegwiazdorsko wypada ;-) Szkoda, ze nie bedzie padac, to by faworyzowalo tak Fernando, jak i Roberta, Hamilton by sie pewnie rozbil, a Massa by pokrecil kolejne piruety, byloby ciekawiej, stad te modlitwy o deszcz chyba. A ze on faworyzowalby dobrych kierowcow (w tym Vettela, a nie Webbera) to juz dla mnie tym lepiej. Ja wole by wygrywali niezli kierowcy, a nie sredniacy dowozacy punkty. To tak z mojego punktu widzenia. Poza tym widzialem jak ladnie Fernando oszczedzal komplet wetow, wiec mialby 2 dobre komplety do dyspozycji... ;-) Stad dzis chcialbym deszczyk.


avatar
ogs

25.07.2010 12:42

0

Czy ktoś wie gdzie w krakowie (w jakiej knajpie) można oglądnąć dzisiejszy wyścig?


avatar
Marti

25.07.2010 12:47

0

149. dziarmol - w zasadzie to odpowiedział już Ci 236. Jacu. Tak po krótce: Stuck wyraził swoją opinię nt. "teatru zespole w Red Bull". Mówił, że za cały konflikt odpowiada przede wszystkim Helmut Marko, który jest prawą ręką Mateschitza. Horner jest tylko marionetką w tym zespole, czyli podobnie jakTheissen w BMW ;-) Tak jak pisze Jacu, wszyscy wiemy kto rządzi w RBR i Stuck nie powiedział nic niezwykłego, ale była to chyba najbardziej dosadna wypowiedź w ostatnim czasie na ten temat. Wiadomo, Stuck jest znany ze swojej niewyparzonej gęby :-) Pozdro dla Was :) Nie wiem dlaczego niektórym tak bardzo przeszkadza "palec Vettela". Jeden z kierowców przez jakiś czas po wygraniu wyścigu miał zwyczaj pokazywania dziwnych rogów. To był dopiero przedziwny gest ;-))) Życzę wszystkich miłego wyścigu i sporo emocji :) ponieważ zarówno Schumi jak i Kubek nie mają żadnych realnych szans na zwycięstwo, jako fanka Vettela liczę na jego wygraną :D YES BABY, you can win the race!!! :P ;-)))


avatar
Marti

25.07.2010 12:48

0

*pokrótce :)


avatar
Jacu

25.07.2010 13:10

0

@243. Marti - ...i dla tej niewyparzonej gęby tak uwielbiam kolesi pokroju Stucka czy Brundla. Walą prosto z mostu to co większość wie, a się boi nawet głośno pomyśleć w imię tej cholernej poprawności politycznej. Dobrze jednak, że jeszcze są na padoku kierowcy starej daty ;). Co do Vettela to ten gest, o którym mowa akurat pokazywał w momencie, w którym to ktoś jemu powinien pokazać ;). Szczerze to w tamtym incydencie jednak więcej winy leżało po stronie młodzieńczej niepohamowanej brawury Seba i chyba wyraźnej frustracji po niespodziewanych przegranych wcześniej wyścigach z Webberem. Ja dzisiaj - z tej dwójki - trzymam kciuki dla równowagi za Markiem ;) - chociaż oczywiście Sebastian ma większe szanse na sukces. Ale po cichu liczę na Alonso i ostrą rywalizację z Bykami. Pozdro i emocjonującego wyścigu dla wszystkich !! :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu