Jedynie zespół Renault wśród czołowych ekip sezonu 2010, wydaje się rozważać jeszcze możliwość zmiany składu w przyszłym roku. Z tego względu budzi spore zainteresowanie mediów na całym świecie.
W tym tygodniu zespół poinformował o przedłużeniu o dwa lata kontraktu z Robertem Kubicą, jednak posada Witalija Pietrowa, który za możliwość jazdy w Renault zapłacił skromne 14 milionów euro, wydaje się niezbyt pewna.Do posady w Renault przymierzani są między innymi: Timo Glock, Adrian Sutil, Nick Heidfeld oraz Kimi Raikkonen. Do czwórki tej ostatnio dołączył także Sebastien Buemi, który aktualnie ściga się dla ekipy Toro Rosso, jednak ma wsparcie Red Bulla, który korzysta z silników Renault, a który ma już potwierdzony skład na przyszły rok.
„Sebastien jest na naszej liście potencjalnych kierowców na sezon 2011” miał powiedzieć Erick Boullier, szef zespołu Renault, cytowany przez serwis motorsport.com. „Ma nawet wyjątkowe miejsce na niej ponieważ znam go dobrze i bardzo go lubię osobiście.”
11.07.2010 10:56
0
Buemi może pkt zdobędzie dla Renault nie tak jak Pietrov!
11.07.2010 10:57
0
Trochę kumoterstwem zalatuje ;]
11.07.2010 10:57
0
RAI byłby świetny - myślę, że byłby doskonałym partnerem KUBa - obaj raczej lakonicznie wypowiadają się w mediach (co osobiście lubię) a do tego mógłby czasem (lub często) być przed KUB więc rywalizacja w zespole dobrze by zrobiła. Myślę też, że podobna historia jak w Red Bullu nie miała by miejsca bo obaj są (byli) w F1 dla prawdziwego ścigania się... Buemi będzie "tani", ale popełnią błąd podobny jak z Pietrowem niestety :(
11.07.2010 11:06
0
o proszę. Kolejny kandydat do renault. Hm. Napewno byłby lepszy niż Pietrov. Myślę, że mniej więcej na tym samym poziomie co Glock czy Sutil. Jestem bardzo ciekawy decyzji renault :)
11.07.2010 11:08
0
Buemi już nie raz miał przebłyski talentu. ;)
11.07.2010 11:08
0
Teraz to codziennie bdzie ktoś nowy przymierzany i niedługo w Renault zobaczymy większość kierowców z F1 albo nawet z F2, F3 i World Series by Renault
11.07.2010 11:10
0
GrzesB - chciałbym zauważyć, że Oni (Toro Rosso) mają według mnie najgorszy bolid ze starej gwardii. A czasami Buemi świetną jazdą potrafił przebić się do czołowej 10-tki. Jaime też daje radę, ale posługując się statystykami szanownego Ananasa. :D stwierdzam, ze to jednak Buemi wypada lepiej, np w kwalifikacjach :)
11.07.2010 11:11
0
LOL! Zwykle to zespół, który był producentem silników wsadzał do jakiegoś zespołu swojego drivera, w zamian za silniki! Tym razem będzie tak, że Red Bull weźmie silniki w zamian za Buemiego w Renault?
11.07.2010 11:18
0
Przyda sie Kubicy wymagajacy partner. Wiecej rozwina razem. Pietrov tylko statystuje i nie potrafi wyciagnac 100% z Renault.
11.07.2010 11:21
0
petrov nie ma doswiadczenia. kurcze.. dac mu jezdzic jeszcze. moze w nastepnym sezonie juz da rade. buemi nie jest zlym kierowca.. ale nie do renault. jak renault mam iec mistrza swiata to ktos z kubica musi dobrze wspolpracowac.. drugi kierowca musi byc dobry, a nie miec jeden w miare dobry wyscig w sezonie jak buemi ;]
11.07.2010 11:23
0
Mam pytanie: Czy jeśli PET płaci za jazdę , to czy Robert też? Zna ktoś listę całych składów w F1 kto płaci a kto ma płacone. Chciałbym wiedzieć czy ktoś jeździ za pieniądze czy dla pieniędzy.
11.07.2010 11:25
0
Buemi jest dobrym kierowcą tylko ma maszyną do bani. Czy Red Bull robiłby pod siebie dając drugiemu zespołowi konkurencyjny samochód?!
11.07.2010 11:25
0
Glock albo Sutil. Ich najchętniej oglądałbym u boku Kubicy. Przejście Adriana z FI do Renault byłoby dobrym krokiem jeżeli chodzi o karierę tego kierowcy. Może to zaprocentować w przyszłości. Glock też musi gdzieś uciekać.
11.07.2010 11:26
0
10. Maxy: Uwierz, że gdyby Buemi miał lepszy bolid, to niejeden wyścig w sezonie miałby dobry ;)
11.07.2010 11:28
0
11. kaniuss: listy nie mam, ale Robert za jazdę nie płaci. Płacą z reguły niedoświadczeni kierowcy z słabszych teamów. Choć do końca nie wiem którzy ;]
11.07.2010 11:29
0
Myślę że Buemi powinien iść do Saubera wkońcu jest szwajcarem. Mimo wszystko jest lepszym kierowcą od Pietrova i myślę że może nawet nieco lepszy od Glocka ;) Lepszy Buemi niż Raikonnen za 15mln Euro... Takie moje zdanie ;) Najlepsza opcja to Sutil ;)
11.07.2010 11:31
0
Ale Sutil może nie chcieć zmiany z 1 kierowcy FI na 2 w Renowce. Czy Buemi czy Sutil, to i tak myśle że Glock wejdzie w miejsce jednego z nich ;)
11.07.2010 11:32
0
a ciekawe ile taki kierowca ochotnik musi zapłacić gazecie aby sie nim zainteresowała i gdzieś tam przymierzyła??? inaczej pewnie szef renault nigdy by sie nie dowiedził że istnieje jakiś nowy ochotnik i do tego jaki zdolny z wynikami!
11.07.2010 11:36
0
ech to pan eric kieruje się sympatiami ?
11.07.2010 11:40
0
Moim marzeniem jest, żeby raz w roku na koniec sezonu odbył się wyścig kierowców F1 w tych samych bolidach np. Renault czy McLaren. Wiem, że to nierealne, ale wtedy moglibyśmy zobaczyć kto jest kim, co w niewielkim stopniu pokazał tor Monte Carlo ;]
11.07.2010 11:59
0
Trochę współczuję Witalijowi w tej sytuacji. Połowa sezonu, a on już słyszy o liście zawodników którzy go zastąpią po sezonie, a jeśli np dziś KUB będzie np 4, a PET 7, to będzie klepanie po plecach i miłe słówka że obaj zdobyli punkty, że Witalij przyzwoicie pojechał itp.. Trochę mnie to wnerwia.
11.07.2010 12:00
0
RAI będzie chciał duuuużo kasy więc odpada raczej, Sutil przynajmniej deklarował, że nie chce zmieniać teamu, Heidfeld odpada, ponieważ nie za bardzo lubią się z Kubicą, zostaje Gock i Buemi. A że Buemi pokazuje się w tym sezonie z dobrej strony to raczej Buemi przejdzie do Renaut. Ja tak uważam, każdy może myśleć inaczej ;) Pozdrawiam
11.07.2010 12:00
0
@ 20 ja wymyslilem jeszcze lepiej :] Wymyslilem genialny sposob jak uatrakcyjnic wyscigi i zwiekszy milionkrotnie wyprzedzania :] Otoz kolo ktory zdobywa pp startuje z ostatniego pola, ten co mial 2 czas startuje z przedostatniego miejsca, slowem startuja odwrotnie niz w q :) Trzeba by bylo tylko wprowadzic punkty za kwalifikacje bo inaczejnikt nie chcialby pp i zabawa gotowa :] Np kolo mialby 8 pkt za q i 4 za wyscig :] Tak ostatnio robimy z nasza grupa w kartingu i swietnie sie to sprawdza. Co sie dzieje po starcie z przodu stawki czyli z tylu, to sie nie da opisac
11.07.2010 12:01
0
Dobra, dobra. Ważne żeby z KUBą jeżdził ktoś kto umie dogadać się z inżynierami. To ważne, żeby przekazywać na bieżąco sugestie o działaniu bolidu. PIETrek chyba myśli, że jak zapłacił, to jemu sie należy przekaz info. Dajcie szansę komuś innemu. Niech zadzwonią DO MNIE !!!!!!!
11.07.2010 12:04
0
Nie, nie jestem za Buemim. Może Chandoka ;p? Na miejscu Renault nie bawiłbym się w pomoc w rozwoju młodych kierowców, skoro mają walczyć o najwyższe cele. Potrzebny jest sprawdzony kierowca o pewnych umiejętnościach.
11.07.2010 12:10
0
Ja bym się cieszyła :) nie ukrywam, że Buemi jest jednym z moich ulubionych kierowców, a poza tym już nie raz pokazywał, że ma talent i potrafi walczyc o swoją pozycję ;)
11.07.2010 12:11
0
7. TuR1smo - Alguersuari to mlody chlopak, ktory tak nie cisnie, ma czesto problemy, a STR faworyzuje szwajcara, Red Bull, zwlaszcza Helmut strasznie go pchal zawsze, nie wiem, czy nie chcialby go w Red Bullu za Webbera nawet, takze nie wiem, czy go chetnie oddadza, strasznie w niego inwestuja. Ale jeden i drugi maja przed soba przyszlosc w F1, Alguersuari jest lepszym pod wzgledem dogadywania sie z inzynierami, grubo wspolpracuje w budowie bolidu i zyje tymi wyscigami. Buemi to chlopak, ktory jest naprawde piekielnie szybki, naciska, ale w wyscigu przez to czesto mu nie wychodzi tak, jakby sobie tego zyczyl. Alguersuari to kierowca bardzo podobny do Kubicy, bardzo solidny i swietnie wspolpracujacy z inzynierami, wiec pytanie czy zespol Renault chcialby dwojke podobnych kierowcow. Troche poza tematem, ale bardzo chcialbym, by szanse dostal kierowca testowy Saubera, dla mnie to genialny chlopak, niech mu dadza szanse w przyszlym sezonie, najlepiej za De La Rose. I jesli Nick z Peterem sie nie dogadaja - jest szansa. Bardzo na to licze.
11.07.2010 12:16
0
23. Takie akcje są chyba nawet stosowane w niektórych seriach wyścigowych. :D Tylko, że raczej to nie na F1.
11.07.2010 12:40
0
@Cwirs Podobna zasada jest w GP2 - pierwsza ósemka otrzymuje punkty w wyścigu głównym, na starcie do sprintu jest odwracana czyli zwycięzca z P8, drugi z P7, itp. Potem w sprincie punkty zdobywa pierwsza szóstka. Np. w tamtym roku w jednym weekendzie wyścigowym w GP2 Pietrow wygrał wyścig główny, więc do sprintu startował z P8. W sprincie zajął 3 miejsce. Więc ten sposób jest skuteczny i po co FIA jakieś kersy czy regulowane karoserie chce wprowadzać?
11.07.2010 12:40
0
Buemi z lepszym bolidem, moze pokazac na co go stac ;)
11.07.2010 13:08
0
@Ataru masz na myśli Baguette'a? Jego zatrudnienie mogłoby mieć sens.
11.07.2010 13:17
0
Pokręciło mi się z przedsezonowymi testami. Sorry. Gutierrez?
11.07.2010 13:33
0
32. pjc, Gutierrez. Nie moze sie marnowac siedzac i gapiac sie bezmyslnie na bolidy, na pewno niejednego sie od De La Rosy nauczyl, ale powinien zaczac sie scigac i pokazac na torze ile potrafi.
11.07.2010 13:38
0
niech wybiorą najlepszą i najtańszą oferte [cena do jakości]
11.07.2010 13:48
0
Buemi nie jest doświadczony - odpada. Glock to optymalny kandydat, który co prawda wczoraj zdementował pogłoski łączące go z Renault, jednak wciąż liczę, że się tam znajdzie:)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się