Firma Pirelli została wybrana jako jedyny dostawca ogumienia dla zespołów F1 między innymi ze względu na to, że włoski producent zdecydował się nie naciskać w kwestii natychmiastowego wdrożenia w sporcie większych, nisko profilowych opon, na jakie nalegał francuski Michelin.
Nie zmienia to jednak faktu, że Pirelli będzie chciało w przyszłości dostarczać ekipom większe, najprawdopodobniej 18-calowe (aktualnie 13-calowe) opony z niskim profilem. Zmiany te według dyrektora zarządzającego Pirelli, Francesco Goriego, mogłyby być wdrażane stopniowo od sezonu 2013, gdy FIA planuje wprowadzić olbrzymie zmiany w regulaminach.„Mieliśmy całkiem szczegółowe dyskusje z zespołami” mówił w wywiadzie dla serwisu Autosport.com Gori. „Oczywiście nie w sezonie 2011 czy 2012, ale być może w 2013 stale poruszać się w kierunku większych średnic- być może krok po kroku, nie od razu na 18-cali, ponieważ przeprojektowanie aut może być niemożliwe.”
„Być może 15-calowe koła lub różne średnice z przodu i tyłu. Zaproponujemy różne alternatywy zespołom.”
Paul Hembery, dyrektor ds. sportów motorowych Pirelli zaznaczał także, że sezon 2013 byłby idealnym momentem na wprowadzenie tego typu zmian.
„To już jest właściwie uzgodnione między nami i grupą techniczną FOTA” mówił w wywiadzie dla autosport.com Hembery. „Zespoły spodziewają się zmian w rozmiarach opon, a zapowiadane na sezon 2013 potężne zmiany w regulaminach dotyczących bolidu, koncentrujące się na ekologii, utrzymywaniu energii, KERS i małymi turbodoładowanymi silnikami byłyby okazją dla nas do pokazania ekologicznych czy nawet technicznych rozwiązań.”
„Będziemy to jednak robić z zespołami. Oni chcą naszego wkładu, ponieważ zdają sobie sprawę, że 13-calowe opony były tu przez ostatnie 20- 25 lat i być może jest czas na ich zmianę.”
24.06.2010 18:58
0
jeszcze nie zaczęli sezonu a już kompinują
24.06.2010 19:05
0
A czy rozmiar się liczy?
24.06.2010 19:12
0
2. Snpr9 tak im szersze to większa trakcja i przyczepnosc
24.06.2010 19:21
0
w f1 wszystko się liczy a rozmiar przede wszystkim
24.06.2010 19:48
0
mniej gumy im pójdzie na 18 i tu już jest oszczędność. za niedługo to bieżnikować stare będą :-)
24.06.2010 20:17
0
no to chłopcy z pit stopu beda musieli z deka przypakowac. bo podniesc takie koło samemu i włozyc je do bolidu w 1sec bedzie ciezko:P
24.06.2010 20:21
0
i ta cholerna ekologia po kij w F1 ekologia?? tak jak bridgestone myslą że jak pomalują paski na zielono to uratują ziemie efekt cieplarniany sie zmniejszy i inne głupoty - GÓW.. PRAWDA !!!
24.06.2010 21:25
0
7.: Po to, że Formula 1 jest doskonałym poligonem doświadczalnym dla rozwiązań, które mogłyby zostać wprowadzone w autach seryjnych... Wyścig zbrojeń w F1 temu sprzyja... już widzę jak zaczną badać bolidom emisje CO2 z wydechu i zespół który będzie miał najlepszy wynik będzie miał jakieś nagrody :) Po też chcą większe felgi... Opony 18 stworzone pod f1, będzie można testować do seryjnych wyścigówek. Fakt, f1 traci przez to trochę ducha prawdziwego sportu, ale sama idea nie jest aż taka zła. W końcu wszyscy mają te same zasady... Ważne jest tylko, żeby F1 pozostała tą najszybszą serią wyścigową.
24.06.2010 21:26
0
Ale moze zrobią opony które bedą zmniejszały zuzycie paliwa o 2%, co by dało 4l na wyścig, a co za tym idzie 26 skuterów porządkowych bedzie jeździło za "darmo". A tak na poważnie, to wiecej paliwa zużywa przelot tej całej karawany do azji niż cały sezon w F1 :/ Niech sobie KERS w WTCC testują bo tam jeźdzą bardziej cywilizowane auta a nie w F1 !!!
24.06.2010 21:46
0
FELGI, NIE OPONY...
24.06.2010 22:06
0
ale mieszają. łeb odpada. I ta ekologia, ściema na maxa. Tu chcą cięcia kosztów a zespoły wypieprzają grube miliony na ekologiczne rozwiązania. na metanol niech jeżdzą, jak w żużlu.
24.06.2010 22:50
0
Jestem za tym aby uwolnić absolutnie wszystko!!! Wiadomo że zasady bezpieczeństwa muszą być spełnione ale poza tym "róbta co chceta" opony niech każdy ma jakie chce, silnik taki jaki sobie wyprodukuje, pakiet aero dowolny, hamulce dowolne itd. niech projektują supersamochody i wreszcie przestaną ciąć koszty.... ekologia. Może niedługo będą wykupywać limity na emisje CO2?? Moim zdaniem im mniej ograniczeń tym lepiej.. Szkoda że FIA próbuje udawać że F1 może być tanie i wprowadza zmiany które mają dać oszczędności a tak naprawdę uruchamiają inżynieryjną maszynę która za grube miliony pracuje nad jak największym ulepszeniem bolidu mimo wprowadzonych ograniczeń!!!
25.06.2010 09:50
0
JA też bym tak chciał Tyrell-Ford to był bolid na miarę ery tworzenia"
18.03.2012 16:16
0
Kangur z ta szczeka to ma cos niehalo
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się