WIADOMOŚCI

De la Rosa: Będzie więcej wyprzedzania
De la Rosa: Będzie więcej wyprzedzania
Kierowca testowy McLarena Pedro de la Rosa spodziewa się zobaczyć więcej wyprzedzania w nadchodzącym Grand Prix Hiszpanii w porównaniu do poprzednich wyścigów.
baner_rbr_v3.jpg
Choć Circuit de Catalunya uchodzi za obiekt, na którym bardzo trudno jest wyprzedzać, Pedro de la Rosa spodziewa się pewnej poprawy w tym roku.

"Nowe regulaminy pomogą, ale w małym stopniu. Ludzie muszą zrozumieć, żę wyprzedzanie w Formule 1 jest zawsze trudniejsze niż w innych sportach, jak choćby w MotoGP."

"Nowe regulacje podkręcą to jednak troszkę. Będzie łatwiej wyprzedzać, bo będziesz w stanie łatwiej jechać za innymi samochodami na szybkich zakrętach. Nie mniej będzie trudno."

"Tradycyjnie Barcelona jest jednym z najtrudniejszych torów jeśli chodzi o wyprzedzanie. Uważam, że nowe reguły i ostatnia szykana pomogą sprawić, by wyścigi były bardziej interesujące dla widzów."

De la Rosa dodał, że nowe obiekty goszczące Grand Prix powinny rozważyć wpisanie w projekt dłuższych prostych, co znacznie poprawi szansę na atak.

"Najlepszym sposobem na poprawienie wyprzedzania w Barcelonie byłoby wydłużenie głównej prostej o kolejne 500 metrów. Oczywiście to niemożliwe, ale ludzie na nowych torach muszą to zrozumieć. W F1 potrzebujemy bardzo długich prostych, po których następują mocne hamowania i nawroty, tylko po to by dać szansę (na wyprzedzanie)."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

29 KOMENTARZY
avatar
walerus

29.04.2009 16:06

0

ja bym tam wolał - abstrachując - wyprzedzanie wszędzie a nie tylko na prostych - a nawet głownie nie na prostych....


avatar
F1.09

29.04.2009 16:06

0

Żeby tylko BMW nie przepuściło tych wszystkich okazji ...


avatar
matwit

29.04.2009 16:12

0

"Żeby tylko BMW..." wykorzystało to, ze trudno się wyprzedza i nie zostali wyprzedzeni przez innych :) Chociaż ich to już wyprzedzić się nie da :P :) chyba że sie aż tak poprawia to wtedy niech to wykorzystają po tym jak zaliczą świetne kwalifikacje :)


avatar
fezuj

29.04.2009 16:27

0

@. F1.09 - BMW w tym roku jest zdolne do wszystkiego.... nawet do przepuszczenia bolidów Force India


avatar
Simi

29.04.2009 16:43

0

oby gościu miał recję...


avatar
Simi

29.04.2009 18:06

0

* rację


avatar
Seveir

29.04.2009 19:27

0

Panie De la Rosa, odkrywczy pan.


avatar
kisiolas

29.04.2009 19:29

0

Ale trzeba przyznać bolid F1.09 wyszedł im po prostu zajebis.. Ale mysle że będzie dobrze:D


avatar
przemek12

29.04.2009 19:50

0

Ale wsumie o to chodziło po to te wszystkie "przeróbki' bolidów zeby było więcej walki na torzer


avatar
Jacu

29.04.2009 19:51

0

walerus - to zacznij ogladac SBK lub SSP - a z samochodowych WTCC :) pozdro


avatar
Lauraf1

29.04.2009 19:52

0

Oczywiście, wyprzedzanie jest emocjonujące, ale przyznajcie, że się podoba w zależności od osoby wyprzedzającej i wyprzedzanej;)


avatar
Skoczek130

29.04.2009 20:13

0

No jeśli będzie podobnie, jak w Melbourne, gdzie super-miękkie mieszanki rozlatywały się po dwóch-trzech okrążeniach, jest spora szansa na nie lada widowiska. Mam nadzieje, że takie rzeczy nie będą miały miejsca i będą naturalnie wyprzedzać, poprzez szybszy bolid.


avatar
_Tom3k_

29.04.2009 20:25

0

Nowy tor w Abu Dhabi posiada właśnie 2 strasznie długie proste, więc tam możemy zobaczyć trochę wyprzedzania.


avatar
Maniek 81

29.04.2009 22:30

0

A co się zmieni jeżeli wszystkie Team'y będą miały bolidy wyposażone w system KERS? oczywiście niewiele.Wyprzedzający ma więcej mocy żeby zaatakować ale wyprzedzany będzie mógł się skuteczniej bronić........


avatar
walerus

29.04.2009 22:53

0

Jacu - oglądam różne rzeczy... ;-)


avatar
morek151

29.04.2009 23:29

0

Maniek 81 jak ten co sie broni i ten co atakuje ma kers to bedzie tak jak by go nie mieli a jesli zawodnik mimo tego i tak sie da wyprzedzić to znaczy ze bez kersu tez by stracił pozycje


avatar
morek151

29.04.2009 23:38

0

ja uwazam ze to ze nie ma wyprzedzania to wina kierowców ujednoliconych opon i silników, a przedewszystkim format kwalifkacji. Jak od 02 do 05 robiło sie jedno hot lap i czasami teoretycznie nie zdobywał poleposition bo np swędziało go jajko a przy dzisiejszym formacie kwalifikacji jest czas zeby sie przyzwyczaic do tego swedzacego jajka co nie wpłynie na jego jazde. Pamiętacie wyscig na suzuce w 2005, raikonnen wygrał wyscig a wyprzedził tylko fischielle który zreszta sam oddał mu pozycje, a przesunał sie te 15 pozycji bo miał najszybszy bolid i bardzo duzo paliwa, a alonso który zajął 3 miejsce przesunął sie o 11 pozycji bo nie miał az tak duzo paliwa ale wyprzedzał kogo popadnie.


avatar
morek151

29.04.2009 23:46

0

takich alonso z suzuki jest mało a wszystkich młodych mozna przyrównać do raikonnena dlatego wyscigi sa bez wyprzedzania i zeby wróciły dawne emocje potrzebni sa 2 kierowcy zawsze w dobrych teamach którzy prowadzą walke taka jak schumacher i alonso w 2006 a nie taka jaka prowadził hamilton i massa (kto wiecej wyscigów nie ukonczy......)


avatar
mpkaras

30.04.2009 08:58

0

wydaję mi się raczej, że KERS bardziej przeszkadza w wyprzedzani niż pomaga. Widać to podczas wyścigów: dochodzi mnie na zakręcie, wyjście z zakrętu KERS i pupka nic.


avatar
jawiemwszystko

30.04.2009 09:21

0

18. morek151. Oj masz rację. Tamten sezon wyłonił mistrza, który miał dobry samochód i w ogóle dojeżdżał do mety, a nie naprawdę świetnego kierowcę na dobrym bolidzie. Nic nie zastąpi pojedynków Hilla z Schumacherem...


avatar
pz0

30.04.2009 10:13

0

20. jawiemwszystko - jak to nic? A narwany Montoya? Nawet Hamilton sporo wyprzedza.


avatar
walerus

30.04.2009 10:57

0

czasami nawet zgodnie z przepisami...


avatar
jawiemwszystko

30.04.2009 12:47

0

czasami...


avatar
morek151

30.04.2009 13:06

0

a czasami przy uzyciu cheatów np./god albo /give power


avatar
analterror

30.04.2009 13:14

0

Moim zdaniem jast jeszcze trudniej wyprzedzać na zakrętach z powodu tych nowych znacznie szerszych przednich skrzydeł


avatar
jawiemwszystko

30.04.2009 13:28

0

Jeszcze słówko do tych co pisza o Suzuce 2005, a pamiętacie GP niemiec 2000?


avatar
morek151

30.04.2009 22:24

0

nie pamietamy bo ja zacząłem interesowć sie f1 w 2003 a 80% innych od kąd kubica sie rozbija


avatar
Lauraf1

01.05.2009 09:38

0

Ja też nie pamiętam, miałam wtedy 5 lat:)


avatar
jawiemwszystko

01.05.2009 19:46

0

BAR startował jeszcze z dalszego (18) pola niż RAI na Suzuce, ale dzieki strategii jednego tankowania (i wypadnięciu z toru MSC) wygrał swój pierwszy wyscig w karierze. Pamiętam jak płakał przez radio :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu