Poniżej prezentujemy kolejność startową oraz wagi poszczególnych bolidów po sesji kwalifikacyjnej. Jedynie Adrian Sutil jak do tej pory został ukarany przesunięciem o trzy pozycje na starcie za blokowanie Marka Webbera.
poz. | kierowca | zespół | waga |
1. | Jarno Trulli | Toyota | 648,5 kg |
2 | Timo Glock | Toyota | 643,0 kg |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull | 659,0 kg |
4 | Jenson Button | Brawn GP | 652,5 kg |
5. | Lewis Hamilton | McLaren | 652,5 kg |
6 | Rubens Barrichello | Brawn GP | 649,0 kg |
7. | Fernando Alonso | Renault | 650,5 kg |
8 | Felipe Massa | Ferrari | 664,5 kg |
9. | Nico Rosberg | Williams | 670,5 kg |
10 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 671,5 kg |
11. | Heikki Kovalainen | McLaren | * 678,5 kg |
12 | Kazuki Nakajima | Williams | * 680,9 kg |
13. | Robert Kubica | BMW Sauber | * 698,6 kg |
14 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | * 696,3 kg |
15. | Nelson Piquet | Renault | * 677,6 kg |
16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | * 678,5 kg |
17. | Giancarlo Fisichella | Force India | * 652,0 kg |
18 | Mark Webber | Red Bull | * 656,0 kg |
19. | Adrian Sutil | Force India | * 679,0 kg |
20 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso | * 667,5 kg |
25.04.2009 19:17
0
Button pojechał po prostu szybciej cięższym samochodem
25.04.2009 19:18
0
Troker1979, ja nie mam nic wspólnego z onetem. To tylko zbieżność nazw.
25.04.2009 19:20
0
125. BigM nie jest tak jak piszesz. Przecież to jest prosto zrozumieć. Minimalna waga bolidu wlicza masę kierowcy. Bolid nawet z kierowcą waży mniej niż te już słynne 605 kg. od tego jest balast aby ją zwiększyć i po drugie jest od tego żeby odpowiednio rozłożyć go w nadwoziu. Bolidy Kubicy i Heidfelda ważą tyle samo(nie chce mi sie wierzyć żeby było inaczej) z tym że po założeniu Kubicy KERS-U uciekają mu kg ciężarków potrzebne do optymalnego zbalansowania auta
25.04.2009 19:20
0
Kubicy i heidfeldowi poliwo dolali po kwalifikacjach a i jest to waga deklarowana. Mam pytanko! Można nie podać faktycznej wagi? To jest dżentelmeńska umowa czy precyzują to przepisy?
25.04.2009 19:21
0
BigM daj sobie juz z tym spokój. Pzrecież BMW dokładnie wiedzialo ile wazy Kubica. Po prostu jak mu włożą KERS to nie ma manewru z balastem. Na pewno bolid Kubicy nie przekracza wagi 605 kg wiecej niż 2-3 kg (+ kierowca oczywiście) bo poprostu się by to nie opłacało. I skończcie już z tym. Troche logiki
25.04.2009 19:23
0
Rk3 najlepiej to wytłumaczył. Prościej sie nie da. Jak ktoś nie rozumie to jego problem.
25.04.2009 19:28
0
145. rafam jak mamy skończyć jak też piszesz od rzeczy... 605 to waga z kierowcą i wszystkim bez paliwa... jeśli dobrze Cie zrozumiałem to piszesz, że bolid kubicy Z KUBICĄ nie waży więcej niż 605 kilo +2,3 kilo... Najlepiej dajcie sobie z tym spokój i poczekajcie na wyścig...
25.04.2009 19:29
0
trzeba też wziąść poprawkę na to że samochód po wyścigu ma ważyć nie mniej niż 605 kg. A kierowca w tak piekielnie trudnym wyścigu schudnie może i z dwa trzy kilo. Pewnie trochę to uzupełnia pijąc napój przez rurkę z bidonu ale pewnie nie w 100 procentach. Kierowcy po wyścigu jadą często poboczem by nałapać jak najwięcej kamieni odłamków na opony. Pewnie waga jest na styk ale jednak te 2 -4 kg zapasu
25.04.2009 19:31
0
Oooo, wagi bolidów trochę mnie zdziwiły. Mianowicie dość mierne tempo Brawna. Ale jak Jenson i Rubens powiedzieli, kwalifikacje nie wyszły. Mam nadzieje, że jutro nie darzą nikomu nawet złudzeń, żeby ich pokonać. Drugą rzeczą jest tu oczywiście docisk. Jak wiemy na tym torze takowy nie jest aż tak bardzo potrzebny, przez tak małe różnice. Nadal liczę, że będzie dublet!!!! Robert i Nick totalne cysterny. Oby to pomogło!!!
25.04.2009 19:32
0
143. @Rk3 Ostatnie zdanie bym skorygował - Nick ma zawsze do dyspozycji więcej balansu (w tej samej konfiguracji bolidu) bo jest dużo lżejszy, w przypadku konfiguracji z KERSem obaj oczywiście mają mniej balansu do dyspozycji niż normalnie (w tym przypadku procentowo przewaga Heidfelda jest jeszcze większa)
25.04.2009 19:35
0
UWAGA, AHTUNG, WNIMANIE, ATENSIĄ do wszystkich oneciarzy i analfabetów: WAGI SAMEGO PALIWA: tru - 43,5 glo - 38 vet - 54 but - 47,5 ham - 47,5 bar - 44 alo - 45,5 mas - 59 ros -69 rai - 69,5 kov - 73,5 nak - 75,5 kub - 93,5 hei - 91,3 piq - 72,5 bue - 73,5 fis - 47 web - 51 sut - 74 bou - 62,5 Jasne?????
25.04.2009 19:36
0
148. Troker1979 a ten sprite z bidonu nie jest wliczany w wagę bolidu ?? Tzn przed wypiciem... bo jeśli tak to nic z tego ze on to wypije jak i tak trochu wypoci i będzie w ogólnym rozrachunku mniejsza waga...
25.04.2009 19:37
0
151. jawiemwszystko po jakiemu jest WNIMANIE?? ;>
25.04.2009 19:38
0
jawiemwszystko ja jeszcze umiem odejmować
25.04.2009 19:39
0
dupa, dupa i jescze raz dupa za przeproszeniem bo inaczej ok Kubicy powiedziec nie mozna. Owszem bolid......
25.04.2009 19:40
0
a po za ty to tylko zbieżność nazw. Najpierw wymyśliłem onetent1, a kilkanaście miesięcy póżniej założyłem konto na poczcie w onecie. Prawie o nim zapomniałem.
25.04.2009 19:44
0
Autosport podaje tak (za wagę startową bolidu przyjmują 608kg ) >>> Driver Q3 time Weight Fuel Stop lap 1. Trulli 1:33.431 648.5 40.5 14.0 2. Glock 1:33.712 643 35 12.0 3. Vettel 1:34.015 659 51 17.9 4. Button 1:34.044 652.5 44.5 15.5 5. Hamilton 1:34.196 652.5 44.5 15.5 6. Barrichello 1:34.239 649 41 14.2 7. Alonso 1:34.578 650.5 42.5 14.7 8. Massa 1:34.818 664.5 56.5 19.9 9. Rosberg 1:35.134 670.5 62.5 22.1 10. Raikkonen 1:35.380 671.5 63.5 22.5 11. Kovalainen 678.5 70.5 25.1 12. Nakajima 680.9 72.9 26.0 13. Kubica 698.6 90.6 32.6 14. Heidfeld 696.3 88.3 31.7 15. Piquet 677.6 69.6 24.8 16. Sutil 679 71 25.3 17. Buemi 678.5 70.5 25.1 18. Fisichella 652 44 15.3 19. Webber 656 48 16.8 20. Bourdais 667.5 59.5 21.0
25.04.2009 19:45
0
blue chyba masz racje nie pomyślałem. Choć czekaj! Bidon napełniają przed startem jak samochód jest już zważony. Kierowca "chudnie" i pije. Ten liter czy trzy nie mają chyba tak wielkiego znaczenia na speed.
25.04.2009 19:51
0
***dadzą
25.04.2009 19:51
0
153 blue 57wnimanie jest po rosyjsku :)))
25.04.2009 19:52
0
148. Troker1979 Słusznie zauważyłeś. Weź jednak poprawkę że te kg o których mówisz zostają na kierowcy w postaci potu. Oczywiście część wyparuje jednak większość osiądzie na kasku na kombinezonie i na tej ognioodpornej pidżamie:). Na pewno pamietasz 1 wyścig Kubicy w F1.po wyścigu został zdyskwalifikowany za zbyt mała wagę bolidu. W tedy uległa jakiejś awarii GAŚNiCA w jego bolidzie co spowodowało takie a nie inne skutki więc po tym wnioskuje że waga bolidu nie jest wieksza niz 605 kg. Poza tym każdy dodatkowy kilogram powoduje strate dziesiątych częsci sekundy
25.04.2009 19:56
0
Mnie wychodzi, że Kubica i Heidf mają paliwa na jakieś 32-33 kółka. Truli (14), GLOCk(12), Vett (18), Button(15), Hamil(15), Barrich(14), Alonso(15), Massa(20), Rosberg(22), Raikon(22), Koval(25), Nakajim(26), Piquet(25), Sutil(25), Buemi(25), Fisic(15), Weber(16), Bourd(21).
25.04.2009 19:56
0
a tak wogóle niektóre komentarze są na poziomie heheh. A skądinąd wiadomo ze PIQ w bądź co bądź lekkim bolidzie chce wszystkich objechać na 1 kółku a Fisichella zakłada deszczówki...
25.04.2009 19:58
0
haha i znowu wszyscy spekuluja ile waza bolidy 605 kg to minimalna waga wiec logiczne ze wazy on wiecej niz 605 kg,same opony zuzywaja sie po 0,5 kg kazda wiec juz wam to daje 2kg pozatym rozne inne elementy sie zurzywaja,plynow ubywa olej w silniku sie wypala,hamulce sie scieraja,wiec nie pie.... ze bolid wazy 605 kg
25.04.2009 20:05
0
jesli nie bedzie zadnej wpadki na starcie i pozniej SC to BMW bedzie mialo calkiem niezla strategie start na twardych oponach az do pierwszego tankowania a potem te super miekkie oponki jesli by wystraczyly na kolejne 20 kolek+np neutralizacja po ich tankowaniu moze byc bardzo korzystna
25.04.2009 20:08
0
Kużwa, wychodzi mnie tyle, co 157masaj. Ja przyjmuje: średnio 610 kg, spalanie ok. 2,6 kg (ok 0,5 kg paliwa na każdy km toru). No, Vettel bdb, znowu główny pretendent do zwycięstwa? RedBull na prawdę zrobił dobry bolid . Sądząc po czasach w kwalifikacjach, rzeczwywiście BGP już nie najlepsze. A BMW, juz nawet srednio 1,2 sek straty do najlepszych !!
25.04.2009 20:12
0
Suche przeliczania nie odbijaą sie tak samo jak w wyścigó bo jest różne tępo i takie tam
25.04.2009 20:15
0
A co do RedBull to podobnoie jak inne teamy prawie niewidoczne w 8 zrobiły duży krok do przodu
25.04.2009 20:16
0
jeśli chodzi o Kubice i kers jest powiedziane że minimalna waga bolidu wynosi 605 kg czyli na okrągło licząc Robert zawsze mówi że jakby był o 10kg lżejszy to jeździłby zawsze z kers czyli reasumując nie jest powiedziane że bolid ma ważyć bez kersu 605 czyli na przykładzie haidfelda może być tak że on+bolid+kers ważą 605kg czyli jak twierdzi Robert może przypuszczalnie ważyć 615kg z kers czyli po przeliczeniu wychodzi jakieś 33 okrążenia jutro do pierwszego tankowania o jakieś 4 mniej jak haidfeld
25.04.2009 20:17
0
A po jutrzejszym wyścigu wszystkie te nasze kalkulacje wezmą w łeb:) Jedyne pewniaki są takie: 1. Nakajima wjedzie w Kovala albo Kimiego przy starcie i zakończy wyścig. 2. Piquet zakończ wyścig na poboczu zakrętu nr 4 gdzieś między 20 a 30 okrążeniem. A jak wszystko pójdzie mniej/więcej jak w Q to w typowaniu będę miał z 40pkt:)))
25.04.2009 20:21
0
Szkoda, że Kubica jedzie z taką wagą, chciałbym zobaczyć jego start z KERSem przy wadze 650 kilo... Wogóle gdzie te starty sprzed 3 lat (monza - objechanie massy i hei ) - do dziś oglądam z łezką w oku... :(
25.04.2009 20:23
0
Miejmy nadzieje ze te czsy kiedy Robert wszystkich objeżdzał na starcie wkrótce wróca
25.04.2009 20:24
0
zgadzam się z Troker1979 jedyny mądry chodzi tylko o to żeby mieć jak najwięcej kilogramów żeby jak najlepiej wyważyć bolid bo różnymi względami wychodzi na to że każdy z bolidów waży mniej więcej ok 605-610kg tylko w przypadku Roberta jest mniej tych kilogramów do rozłożenia w bolidzie i tyle bolid może się gorzej prowadzić jest inne zużycie opon itd.
25.04.2009 20:25
0
164. wywołałeś mnie do tablicy. Czy sądzisz że kierowcy dojeżdżają do mety na oparach paliwa? . Do tego tak jak kolega wyżej pisał na okrążeniu zjazdowym nabierają z pobocza kamyczki i kurz które przylepiają się do rozgrzanej opony jak do czekolady. Niech kolega zrozumie że każdy kilogram więcej powoduje straty czasowe.
25.04.2009 20:37
0
No i BMW 8 siłą, wyprzedza tylko FI i TRoso (FI przed TRoso, średnio). McLaren i Ferrari : 4-5 - za Toyotą, BGP i RedBullem (pomijajm pechowego Webera). BMW 1,2 sek straty do Toyoty i juz ok. 0,5 sek do Ferrari i McLarena !!!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się