WIADOMOŚCI

Pogoda w końcu sprzyja kierowcom w Bahrajnie
Pogoda w końcu sprzyja kierowcom w Bahrajnie
Trzy zespoły, które zdecydowały się wybrać na sesję testową do Bahrajnu ostatniego dnia testów w końcu były w stanie wznowić pracę. Ferrari, Toyota i BMW Sauber wybrały tor w Bahrajnie jako ośrodek testowy po to, aby zapewnić sobie pewną pogodę. Rzeczywistość jednak sprawiła iż jak na ironie tym razem warunki testowe mimo drobnych opadów deszczu były lepsze w Europie. Drugi i trzeci dzień testów na Bliskim Wschodzie zakłócony był przez burzę piaskową.
baner_rbr_v3.jpg
Dzisiaj w Bahrajnie zespoły miały idealne warunki do testowania swoich nowych maszyn. Najlepszy czas dnia wykręcił Kimi Raikkonen. Fin przejechał dzisiaj 105 okrążeń, z których najszybsze w czasie 1:33,325. Zespół Ferrari w ciągu dnia zdołał przetestować nowy system KERS.

Nieco wolniej jeździł dzisiaj Jarno Trulli, który w końcu mógł przetestować nowy bolid TF109 w sprzyjających warunkach pogodowych. Włoch był dzisiaj najaktywniejszym zawodnikiem, przejeżdżając pokaźną liczbę 127 okrążeń.

Tabelę z wynikami zamykał dzisiaj tester ekipy BMW Sauber- Christian Klien, który dzisiaj po raz pierwszy zasiadał za kierownicą nowego F1.09. Austriak koncentrował się dzisiaj na testowaniu ustawień bolidu oraz porównaniu opon. Po testach powiedział: „ Rano tor był nieco mokry, z powodu czyszczenia go po wczorajszej burzy piaskowej. Z tego powodu zajęło trochę czasu zbudowanie odpowiedniej przyczepności. Dało mi to szansę przyzwyczajenia się do BMW Sauber F1.09, którego poprowadziłem po raz pierwszy. Po południu warunki na torze były znacznie lepsze i byliśmy w stanie przejść przez zaplanowany program testowy.”

Zespół BMW Sauber pozostanie jeszcze w Bahrajnie i od poniedziałku rozpocznie kolejną sesję testową przed sezonem 2009. Za kierownicą F1.09 tym razem będą zasiadali Christaian Klien oraz Nick Heidfeld.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

27 KOMENTARZY
avatar
Lord_Darnok

13.02.2009 18:47

0

jak na kerowce testowego to mała strata ale to tylko testy :(


avatar
vodafix

13.02.2009 18:48

0

no będą jaja w tym sezonie


avatar
Sister

13.02.2009 18:57

0

BMW i Toyota chciały testować w weekend,by odrobić stracone dni ale Ferrari wynajęło cały obiekt do celów .....promocyjno-reklamowych :-)


avatar
Budyn_F1

13.02.2009 19:07

0

Jednak dobrze ze Klien nie staral sie tak zeby osiagnac najlepszy wynik po to zeby pokazac ze jest lepszy tylko po to zeby zapoznac sie z nowym bolidem i przetestowac jego ustawienia.


avatar
Morgoth

13.02.2009 19:21

0

to Robert zbytnio nie potestowal.


avatar
Avellana

13.02.2009 20:36

0

nie wiedziałam, że ta strona jest poświęcona BMW bo po ostatnim zdaniu można tak wywnioskować! Toyota i Ferrari też będą nadal testować w Bahrajnie, ale to chyba się już nie liczy, a co do testów to nareszcie pogoda im sprzyjała


avatar
adamekdab

13.02.2009 20:44

0

Oni kręcą znakomite czasy. Kubica zdobywając przed rokiem pole position miał czas 1,33,052 a Raikkonen dzisiaj tylko o 0,3 sekundy gorszy.


avatar
hipcio

13.02.2009 20:56

0

no w końcu sobie pojeżdzili. szkoda trochę kubicy zamiast testować to siedział


avatar
anarhiusz

13.02.2009 21:02

0

na jerez widać różnicę między starym na nowym autem, tutaj nie za bardzo (porównując z czasami z zeszłego roku)


avatar
Dagmara_W

13.02.2009 21:05

0

nawet niewielkie roznice.. ciekawe tez co kto testowal.. w kazdym razie nie jest zle.. pozdrawiam


avatar
TOTTI

13.02.2009 21:33

0

Kimi bedzie mistrzem. Nie zaden Hamilton czy Massa. Alonso, Kubica i Raikkonen sa najlepsi. Kimi przejechal o 20 i 22 okrazenia mniej od Trullego i Kliena a czas lepszy o 0.104 od cholernie aktywnego dzisiaj Trullego.


avatar
GrzesB

13.02.2009 21:55

0

#anarhiusz - stary bolid w Jerez jeździ na slickach, więc stąd ta różnica...


avatar
elin

13.02.2009 22:33

0

TOTTI - również stawiam na Kimiego w tym sezonie !- dzisiaj podobno ograniczały go trochę problemy z hydrauliką dlatego wykonał najmniej okrążeń


avatar
Ra-v

13.02.2009 23:36

0

Małe różnice czasowe w porownanu do zeszłego sezonu na tym torze wynikaja z jego budowy... Zauwazcie ze tam nie ma praktycznie szybkich zakretow, za to jest wiele wolnych nawrotw i prostych wiec docisk aerodynamiczny nie jest tam tak wazny, za to liczy sie przyczepnosc mechaniczna ktora rekompensuja slicki.


avatar
hot dog

14.02.2009 00:12

0

2009-02-13 21:33:53 TOTTI Czy kolejnosc ktora podales jest jakims wyznacznikiem?jezeli tak i wnosisz po testach to wyglada to troche inaczej;-) tak na prawde sezon 09 jest wielka niewiadoma choc jak wielu mowi Ci ktorzy byli mocni dalej nimi pozostana;-)


avatar
lwg1103

14.02.2009 00:27

0

szatanski czas kleina :D


avatar
Ra-v

14.02.2009 02:09

0

Ogólnie rzecz biorąc zmiany ktore zaszły w aero powinny pomoc takim kierowcą jak Kimi czy Nick czyli tym o łagodnym stylu jazdy preferujacym nadsterownosc... trudniej powinien miec np Robert czy Felipe, ale to tylko ogolne założenia i wcale nie musza sie sprawdzic gdyz kazdy keirowca lepiej czy gorzej ale dostosuje sie do charakterystyki nowego bolidu.


avatar
URAN

14.02.2009 08:18

0

Witam wszystkich! Jestem tu pierwszy raz i - mam nadzieję - nie ostatni. Dlaczego tak sądzę? Bo mam nadzieję na wymianę poglądów i uwag na wyższym poziomie niż ma to miejsce na portalach nie wymagających podania swoich danych osobowych. Nie będę wymieniał ich nazw - i tak wszyscy wiedzą o co chodzi. W sumie - żenujący poziom umysłowy 99% respondentów oraz dramatyczna nieumiejętność poprawnego pisania, o ortografii nie wspominając. Ale do rzeczy! Tak jak większość z Was tez nie mogę się doczekać ostatniego weekendu marca. Na dzień dzisiejszy to cokolwiek o realnych osiągach i szansach na przyszłość wiedzą tylko wtajemniczeni członkowie poszczególnych zespołów. Osiągi samochodów testowanych w Bahrajnie i Jerez są nieporównywalne. Zapewne cokolwiek więcej będzie wiadomo po testach w Europie, w których weźmie udział większa ilość zespołów. Ale i to nie jest pewne. Rok temu BMW czaiło się do końca, skutecznie ukrywając potencjał F08. Mam nadzieje, że uda im się powalczyć o wyższe miejsce na podium, a indywidualnie Robertowi życzę walki, rozstrzygniętej zwycięsko w ostatnim wyścigu, o tytuł Mistrza. Jeżeli tylko osiągi samochodu na to pozwolą, Robert to zrobi! Spełniając swoje marzenie i także nas wszystkich.


avatar
makary

14.02.2009 09:30

0

witaj URAN ;) ja też z tym portalem sie nie rozstaję, choć dobry jest f1-live.com . najlepsze jest czat w trakcie wyścigu i Q ;P


avatar
narya

14.02.2009 09:56

0

2009-02-14 00:12:33 hot dog-zwróć uwagę, że @TOTTI i @elin piszą KTO ich zdaniem, w tym roku może zostać mistrzem i KTO jest dla nich najlepszy, a nie o kolejności czasów na testach. Wszyscy wiedzą, że te czasy się nie liczą bo każdy zespół może pracować nad czymś innym i że ten rok to wielka niewiadoma, ale każdemu wolno mieć swoich faworytów i o tym pisać ! @Avellana- popieram !- jeśli notka dotyczy trzech testujących zespołów i wszystkie z nich testują również w przyszłym tygodniu, to należy podawać kto będzie jeżdził w każdym z tych zespołów, a nie tylko w BMW


avatar
Skoczek130

14.02.2009 11:27

0

No nareszcie pogoda, jak trzeba i oby tak było do końca.


avatar
TOTTI

14.02.2009 19:09

0

hot dog- Ta kolejnosc to moja osobista opinia a jak bedzie w sezonie to nie wiadomo, nigdy nie wiadomo, ostatnie dwa sezony to potwierdzaja. W 2007 wydawalo sie ze Alonso znow bedzie mistrzem a zawiodl, prawie zero efektownosci ktora pokazywal w swoich mistrzowskich sezonach. I w 2008 Raikkonen byl zdecydowanym faworytem do tytulu do GP Monako a potem bylo tylko gorzej i raz byl sam sobie winien, raz ktos inny sie w niego wpierdalal a ile razy mu zespol zawalal.


avatar
bmwrk

15.02.2009 00:20

0

Adamekdab, Kubica zdobywajac PP uzyskal czas 1'33''096. Sprawdzalem w wielu zrodlach, m.in. na oficjalnej stronie F1. Nie zebym sie czepial, tylko tak dla porzadku i poszanowania faktow. Miejmy nadzieje, ze Kubica bedzie mogl nadrobic stracony czas z srody i czwartku w ten weekend. A'propos czasow uzyskiwanych na testach to nie przywiazuje do nich zadnej uwagi, no prawie zadnej. Zespoly jezdza tylko dla siebie i tylko one wiedza na jakim etapie rozwoju sa, nie odkrywajac wszystkich kart mowia polowe prawdy mediom. ''Kawe na lawe'' wyloza dopiero w Australii, a poki co mozemy ich ogladac przez zaslone dymna, mimo ze zdjecia sa dobrej jakosci:)


avatar
ferrarimarlboro

15.02.2009 17:48

0

nie pisać mi tu że Massa jest cienki bo się chłopak wyrobił Raikkonen w sezonie 2008 pokazał że na mistrza nie zasługuje i wogóle to już nie jest ten Kimi z McLarena


avatar
sivshy

15.02.2009 22:00

0

@ferrarimarlboro: Kimi zazwyczaj miał tak, że co drugi sezon w jego wykonaniu był dobry... Najpierw 2001 rok-świetny debiut w Sauberze, potem 2002 w McL w cieniu Coultharda... Dalej 2003-walka z Schumacherem i Montoyą o tytuł, którą przegrał z powodu ogromnego pecha... W 2004 roku McL nie błyszczał, więc nie był to dla Kimiego super udany sezon, ale już w 2005 roku był jedynym kierowcą, który dotrzymywał kroku renówkom. W 2006 roku niestety McL był w cieniu Renault i Ferrari, przez co sezon w wykonaniu Kimiego świetny nie był. Za to rok później zdobył tytuł mistrza... W poprzednim roku z różnych powodów zaliczył dołek, dlatego w przyszłym liczę na przebudzenie. Zresztą, Ferrari F2008 wydaje się bardziej pasować Massie aniżeli Raikkonnenowi, toteż Massa miał dzięki niemu najlepszy sezon w karierze, a Raikkonen jeden ze słabszych... Moim zdaniem Ice Man zasługuje na jeszcze jedną szansę, chociaż teraz wszyscy go skreślają...


avatar
elin

15.02.2009 22:13

0

ferrarimalboro- jeden udany sezon, to chyba jeszcze zbyt wcześnie, żeby stwierdzić na jakim poziomie jest obecnie Massa. I odwrotnie, jeden sezen do kitu, to jeszcze nie powód żeby skreślać Raikkonena- ten sezon POWRÓT MISTRZA !


avatar
ferrarimarlboro

15.02.2009 22:37

0

ja go wcale nie skreślam i tez mam nadzieje że wróci do formy i mam nadzieje że Fifi też będzie mocny ale w Ferrari jest bałagan jak cholera,tyle popełnionych błędów brakuje Todta i Browna. Najlepiej niech sobie raz na zawsze dadzą spokój z tymi światełkami w boksach przez to stracili mistrzostwo(indywidualne),po za tym błędy strategiczne np. nie zmienili opon Kimiemu w GP Wlk. Brytanii. A i jeszcze jedno na temat RAI w zeszłym roku pokazał że niew zasłużył na mistrza ale jak najbardziej zasłużył w 2003 i 2005 tylko awarie nie pozwoliły.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu