WIADOMOŚCI

Zarząd BMW Sauber przed GP Belgii
Zarząd BMW Sauber przed GP Belgii
Zarząd BMW Sauber nie może doczekać się powrotu na tor, który jest jednym z klasyków w Formule 1. Mario Theissen chce, aby oba bolidy na słynnym Spa Francorschamps zdobyły punkty.
baner_rbr_v3.jpg
Mario Theissen, szef zespołu
„Spa Francorschamps jest wyjątkowym torem w kalendarzu Formuły 1. Z niecierpliwością czekamy na wyścig na torze, który nadal może być określony jako naturalny, gdyż wkomponowany jest w krajobraz. W Ardenach strome wzniesienia są tak samo charakterystyczne jak nieprzewidywalna pogoda. Spa być może nie jest torem, na którym rozwijane są wysokie prędkości- to należy do toru Monza- ale w Spa mamy najdłuższy odcinek spędzany na pełnej przepustnicy. Od czasu modyfikacji słynnego zakrętu Eau Rouge i wprowadzenia silników V8 kierowcy mogą pokonać na pełnym gazie sekcję od nawrotu zaraz po starcie, poprzez wklęsłość i ponowne wzniesienie. W ubiegłorocznym wyścigu zanotowaliśmy, że nasi kierowcy trzymali pedał gazu wciśnięty do podłogi przez ponad 1865 metrów lub inaczej 24 sekundy. Moc silnika i stabilność są podstawowymi wymaganiami. F1.08 Nicka dostanie nową jednostkę napędową BMW P86/8 z nową skrzynią biegów, podczas gdy Robert będzie jechał na tym samym silniku i skrzyni biegów co w Walencji. W pierwszych dwóch trzecich sezonu nie mieliśmy żadnej awarii spowodowanej przez problem techniczny. Dążymy do utrzymania wysokiego poziomu niezawodności. Ze strony sportowej, planujemy poprawić się jeszcze bardziej i zobaczyć oba bolidy na dobrych pozycjach punktowych w Spa.”

Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Spa jest jednym z ostatnich naturalnych torów, które pozostały w kalendarzu i przez to sklasyfikowany jest pośród klasyków. Większość kierowców uwielbia go z dobrego powodu. Eau Rouge jest jednym z najbardziej spektakularnych zakrętów w Formule 1, nawet jeżeli teraz jednostki V8 umożliwiają pokonanie go na pełnym gazie w suchych warunkach. Spa wymaga średniej siły dociskającej, podobnej do tej z Montrealu. Wysoka sprawność aerodynamiczna jest bardzo ważna, gdyż potrzeba dużo siły dociskającej na szybkich zakrętach w środkowym sektorze, jak również wymagana jest wysoka prędkość do wyprzedzania na długich prostych. Kluczowym czynnikiem będzie tutaj sposób wykorzystania potencjału opon. W Spa użyjemy dwóch najtwardszych mieszanek, co jest wyzwaniem zwłaszcza gdy temperatura jest niska. Pogoda w Spa zawsze byłą wielką niewiadomą, gdyż może się zmienić z minuty na minutę, czasami nawet tylko w pewnych częściach toru.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

33 KOMENTARZY
avatar
seal

31.08.2008 13:00

0

prawda prawda w spa to jest loteria pogodowa


avatar
wojggo

31.08.2008 13:02

0

W Spa może się zdarzyć wszystko


avatar
hot dog

31.08.2008 13:02

0

"Kluczowym czynnikiem będzie tutaj sposób wykorzystania potencjału opon" Racja zapomnial dodac do tego prawidlowe cisnienie bo z tym maja najwieksze problemy;-)


avatar
Lord_Darnok

31.08.2008 13:22

0

Chyba pierwszy raz przed GP nie padło zdanie: "Na tym torze praktycznie nie mozna wyprzedzac" i bardzo dobrze :)


avatar
sadzio1

31.08.2008 13:24

0

F1.08 Nicka dostanie nową jednostkę napędową BMW P86/8 z nową skrzynią biegów, podczas gdy Robert będzie jechał na tym samym silniku i skrzyni biegów co w Walencji. Moze to pomoze biednemu Nickowi


avatar
dziarmol@biss

31.08.2008 13:27

0

Bridgestone prowadzi bardzo dziwną "politykę" jeśli chodzi o opony. Na "gorących" torach stosuje miękkie i super miękkie opony a na "zimnych" twarde, przyznam że nie nadążam za nimi . No i czekam na kolejne 1 miejsce Kubicy.


avatar
kamaro

31.08.2008 14:19

0

kocham ten tor i uwielbiam jezdzic po nim na symulatorze


avatar
niza

31.08.2008 14:33

0

a ja mam nadzieję, że skrzynia biegów i silnik Roberta dadzą radę w sobotę i w niedzielę i nic się złego nie stanie :)


avatar
hotshots

31.08.2008 14:51

0

dziarmol mam pytanie - co znaczy na zimnych/gorących ? są skrajnie zuzywające (ostre/szybkie łuki+dohamowania) i są "maxy" jak Spa i Monza ........o to ci chodzi ???


avatar
fan_BMW

31.08.2008 14:55

0

Willy jakbys nie zauwazyl ze w montrealu docisk aero jest średni i niski


avatar
quick B

31.08.2008 16:11

0

Nowa skrzynia i silnik zawsze dają ciut lepsze osiagi. Plus to że tor jest długi to może tym razem Nick być z ta bardziej agresywną strategią bo może tym razem uda mu sie dogrzac opony tak jak należy. Chociaz nie sądze żeby dwie najtwardzsze mieszanki były odpowiednie na Spa. I z tymdogrzaniem moze być problem. Szczerze mówiąc nie pamiętam jakie były opony w zeszłym roku na Spa więc trudno mi sie teraz do tego odnieść.


avatar
jaros69

31.08.2008 16:22

0

"Spa wymaga średniej siły dociskającej, podobnej do tej z Montrealu" niech będzie podobnie albo nawet tak samo i Kubica wygra ( taranowanie Lewisa można sobie darować )


avatar
Budyn_F1

31.08.2008 17:02

0

Bardzo dobrze ze kierowcy lubia ten tor jest niezwykly jak mowi Mario i Willy napewno Kubica z Nickiem tez sa zadowoleni mysle ze Robert z heidfeldem dobrze sie spisza na tym torze i zdobeda jakiej punkty


avatar
dziarmol@biss

31.08.2008 17:55

0

2008-08-31 14:51:46 hotshots- mam na myśli klimat , np.Hiszpania Węgry Włochy to chyba dość ciepłe kraje a tam mają być miękkie natomiast na Spa w Ardenach jest dość zimno a wiadomo gumka jak jest zimna to sztywnieje(twardnieje) a do tego jeszcze dołożyć twarde gumki to chyba jest coś nie tak, i tylko to mam na myśli


avatar
Marti

31.08.2008 18:55

0

hot dog - czy chcesz dać do zrozumienia, że jeśli opony będą kluczowym czynnikien na Spa, to możemy się pozegnać z wizją dobrego wyniku w tym GP? :-) -------------- Zarząd BMW zapomniał tylko dodać, że w Belgii ogłosi skład kierowców na 2009 ;-)


avatar
hot dog

31.08.2008 19:08

0

Witaj Marti;-). Chce zaznaczyc ze w kazdym Gp czy bedzie to Spa czy Monza nieodpowiednie cisnienie spowoduje to co np mielismy na Wegrzech;-( i nie pomoze w tym chocby najlepszy bolid.pozdrowki;-)


avatar
hot dog

31.08.2008 19:18

0

A co do skladu mysle ze Nick tak sobie skomplikowal swoja sytuacje ze byc moze skladu nie poznamy do momentu jakiegos dobrego wystepu Heidfelda.


avatar
Dagmara_W

31.08.2008 19:19

0

no to będzie ciekawie.. szkoda tlyko że Kubica nie dostanie nowego ''wyposazenia'' ale może bedzie dobrze.. Pozdrawiam


avatar
Marti

31.08.2008 19:20

0

;-) liczę, że nie będą juz popełniali takich błędów (racja, pompowanie cisnienia to ich pięta Achillesowa :-) pozdrówki ;-)


avatar
Marti

31.08.2008 19:22

0

@ koment @ hot dog :-)


avatar
Marti

31.08.2008 19:27

0

hot dog - niezaleznie, czy Heidfeld zostanie, to skład oficjalnie poznamy pewnie dopiero przed GP Brazylii, lub nawet po nim :-).


avatar
hot dog

31.08.2008 19:29

0

Przyjmujac moj tok Myslenia moze to nigdy nie nastapic;-)ahhh ten Boski Nick;-)


avatar
Marti

31.08.2008 19:44

0

:-)


avatar
Voight

31.08.2008 20:14

0

Jak już kiedyś pisałem Kubica i Alonso celują w fotel Ferrari w 2010. A zatem zatrudnienie obydwu na rok jest jak najbardziej opłacalne bo któryś z nich musi zostać przynajmniej do 2011


avatar
hot dog

31.08.2008 21:24

0

Dagmara_W. Nalezy pamietac o tym ze BMW jest chyba najmniej zawodna ekipa w stawce wiec nie wiem skad te obawy o silnik i skrzynie??? Jak do tej pory wszystko przebiega jak nalezy wiec nie widze powodow aby w Spa bylo inaczej. Szczerze cieszyl bym sie bardziej, gdyby Heidfeld dojechal na punktowanym miejscu, gdyz BMW potrzebuje punktow, niz gdyby mial nie dojechac. Kubica pokazal juz wystarczajaco kto jest gora w BMW tak wiec czas teraz zadbac o obrone 3 pozycji w klasyfikacji konstruktorow.


avatar
hot dog

31.08.2008 21:24

0

pozdrowienia oczywiscie;-)


avatar
CIGAM

31.08.2008 23:40

0

czeee moze to i dobrze ze robert pojedzie na sprawdzonym silniku i skrzyni ... niech nick testuje nowa t;o kubek bedzie wiedzial co mu wloza na Monze ;)


avatar
hotshots

01.09.2008 08:06

0

CIGAM ..........tak.. i nie , 1 jest Spa


avatar
pz0

01.09.2008 09:55

0

no i dobrze że Kubica pojedzie na używanej skrzyni i silniku na tym GP, bo na bardziej wymagającej Monzie będzie miał nową jednostkę. BMW już w tamtym tygodniu ogłosiło że składy podadzą dopiero po zakończeniu sezonu.


avatar
walerus

01.09.2008 11:37

0

Wyścig prawdy dla Nicka - od dtrony technicznej i wsparcia zespołu dostanie wszystko co najlepsze i najnowsze.... walczy o status nie-bezrobotnego kierowcy F1 w 2009 więc musi dać czadziora a latka lecą.... fajnie jakby już podali skład - ale o tym pewnie zdecyduje postawa Nicka H.....


avatar
owadd

01.09.2008 11:51

0

Nie rozumiem czemu tak bardzo podkreślają tą zmianę silnika i skrzyni u Nicka- przecież to tylko standardowa, przepisowa zmiana silnika co dwa wyścigi i skrzyni co cztery- nic szczególnego. Tak po prostu wypadło.


avatar
rama

02.09.2008 10:13

0

cos z innej beczki;) czy ktos wie ile ekip bedzie w przyszlym roku ?? czy ten cały prodrive to wystąpi wreszcie?? z gory dzieki :D


avatar
sivshy

02.09.2008 17:40

0

Ale dla Kubicy akurat dobrze ułożył się cykl, bo na monzie to on będzie miał nowiutki silnik. Przyda sie, bo ten tor chyba najbardziej ze wszystkich daje popalić silnikowi.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu