Zespół BMW Sauber z Węgier wywiezie tylko jeden punkt, za ósme miejsce Roberta Kubicy. Polak startował z bardzo dobrej, czwartej pozycji, jednak słabe tempo w wyścigu sprawiło iż szczęśliwie zdobył jeden punkt. Nick Heidfeld, startujący z 15 pola, dzięki jednopostojowej strategii metę przekroczył na 10 pozycji.
Robert Kubica„To był trudny wyścig. Byliśmy bardzo wolni, a ja miałem problem z ogólną przyczepnością bolidu. Miałem potężną nadsterowność i nie mogłem naciskać. Mocno starałem się, żeby utrzymać bolid na torze. Tak czy inaczej jeden punkt jest lepszy niż żaden.”
Nick Heidfeld
„Mój start nie był idealny, ale dobry. Tak jak liczyłem, byłem w stanie wyprzedzić trzy bolidy na pierwszym okrążeniu. Później jednak jazda ciężkim bolidem stała się trudniejsza niż przypuszczałem. Zdecydowaliśmy się na jeden postój, więc mój bolid miał na pokładzie prawie pełen zbiornik paliwa na starcie, a ja musiałem także dbać o opony. Nie byłem w stanie dorównać tempu innych bolidów przede mną. Teraz musimy przeanalizować brak tempa w dzisiejszym wyścigu. Zazwyczaj jest to jedna z naszych silnych stron!”
Mario Theissen, szef zespołu
„Nie mieliśmy w ogóle tempa podczas wyścigu. Żaden z kierowców nie był w stanie wykręcić czasów na jakie liczyliśmy po piątku i sobocie. Tak samo było na obu mieszkaniach opon. Powód takiej sytuacji nie jest aktualnie jasny, ale przeanalizujemy wszystko. Gratulacje dla Heikkiego Kovalainena za pierwsze zwycięstwo w F1 i oczywiście dla Timo Glocka za udany weekend, ukoronowany drugim miejsce na mecie.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Oczywiście dzisiaj jesteśmy bardzo zawiedzeni naszymi osiągami. Teraz musimy przeanalizować czemu nie byliśmy w stanie osiągnąć w wyścigu tempa jakie mieliśmy podczas kwalifikacji. Zrobimy to w fabryce w Hinwil i Monachium, ponieważ z powodu przerwy w testach nie możemy dokonywać prób przed następnym wyścigiem w Walencji za trzy tygodnie.”
03.08.2008 19:04
0
nie zmienili mu opon ponieważ gdy Roberta zatankują i zmienią opony to boild staje sie nadsterowny i balans boildu nie pasuje .
03.08.2008 19:14
0
co z tego skoro na uzywanych oponach mial czasy o sekunde gorsze.
03.08.2008 19:16
0
W tej kwestii zgodzę się z większością, że BMW nic nie robi aby ulepszyć bolid... :-( mają wprowadzić jakieś zmiany,ale wiadomo...pożyjemy-zobaczymy
03.08.2008 19:30
0
daliście d... panowie
03.08.2008 19:45
0
To prawda, opony powinni zmienić. Widać było że po zmianie opon Kubica kręcił czasy lepsze o ok 1,5 sekundy na okrążeniu!
03.08.2008 19:48
0
to już nie pierwszy przypadek że coś, nie gra, już po kanadzie tego były oznaki a dziś wylała się kawa na ławę, tak naprawde bolid bmw nie jest wcale lepszy od toyoty czy renault poprostu "Kubek" jest znakomitym kierowca i ciągnie jakoś ten wózek
03.08.2008 20:05
0
nie wiem czy ktoś zauważył ale toyota zmieniła pokrywę silnika i od razu jest szybsza, to samo z większością innych bolidów (chyba tylko mclaren nie wprowadził nowej pokrywy i ma dobre osiągi)
03.08.2008 20:23
0
raz musi być ten najgorszy wynik.. ja myśle ze tissen cos sobie usiwadomi i wezma sie jeszcze do pracy , szzcegolnie ze teraz jest nowy tor a Robert Kubica sie szybko aklimatyzuje.. trzymam kciuki i dozobaczenia za 3 tyg.
03.08.2008 20:42
0
A może BMW zależy właśnie na Kubicy, i specjalnie odpuścili w tym sezonie bo to co mieli do zrobienia już zrobili, a dalsza dobra jazda tylko podnosiłaby w rankingu Kubicę oraz windowała jego gażę. A tak, jak Robert już tak nie będzie błyszczał, to jego gwiazdka przygaśnie, zainteresowanie jego osobą spanie, i będzie musiał zostać w BMW na przyszły sezon. BMW będzie miało aspiracje do liderowania, a Kubica tylko może im w tym pomóc.
03.08.2008 20:48
0
czas się przyzwyczaić. bmw pokazało co miało do pokazania w I połowie sezonu, teraz pracują nad następnym sezonem. czy nam sie to podoba, czy nie, ma to sens. zarówno fer i mac to większe zespoły, które będą walczyły do końca o tytuły. BMW wykonuje ucieczkę do przodu. to jedyny sposób, aby znaleść te przsłowiowe 0.2 sek. to, że jako pierwsi testowali KERS na torze jest na to dowodem. zobaczycie, że nick niedługo regularnie bedzie startował z drugiej dziesiątki.
03.08.2008 21:07
0
Takie są następstwa zaprzestania prac nad starym bolidem i skupienie się nad przyszłorocznym modelem. Czy ten sposób jest dobry? Jak widać nie. Ale Mario sam przyznał, że na ten sezon plan został wykonany. Chyba teraz Mario żałuje, że nie rozwijali dalej bolidu bo mogli chyba powalczyć o podium na koniec sezonu. Tym sposobem Toyota(chyba głównie z powodu swojego ogromnego budżetu) wyprzedziła team BMW. A komentarze na temat Kubicy zawsze będą podzielone bo tacy już są ludzie:/ Jak jest dobrze to wszyscy klaszczą, a jak jest źle wtedy twierdzą że jest beznadziejny i się "kończy":/ Szkoda że niestety wielu nie rozumie tego, że niestety Kubica to tylko mały trybik na końcu wielkiej machiny i nie zawsze będzie osiągał podium.
03.08.2008 21:17
0
17:18:05 niza :-) "ja tylko jednego teraz się obawiam, że wartość Roberta w oczach całego świata F1 drastycznie spadnie..." ...całkiem b.prawdopodobne i ja już wcześniej przebąkiwałem,że może właśnie o to chodzi?!!!
03.08.2008 21:26
0
Może w końcu trafi do tępego niemieckiego łba Mario, że warto postawić na Kubicę! A niemieckiego kierowcę w bmw może sobie zakupić z pozostałych niemców w F1. A co do Heidfelda to jak mawiał mój wójek: z gówna bata nie ukręcisz! I tyle na ten temat.Toyota i Renaut są obecnie najwiekszym zagrożeniem dla bmw, ale pewnie bmw obroni to to 3 miejsce dzięki kubkowi ale oficjalnie to bedzie gadka ramfa i mario , że to obaj kierowcy zespołu.Ciekawe, czy Kubkowi zwiększą odpowiednio wynagrodzenie. Czekam z utęsknieniem na KUBICĘ W FERRRRRARII!!! !Pozdro.
03.08.2008 21:31
0
czytam te narzekania i sam nie wiem, śmiać się czy płakać, jak było dobrze to Kubica i Bety były ok, ale jak tylko coś nie wyszło to od razu typowo polskie zachowanie wychodzi, ludzie opamiętajcie się, przecież Robert nie musi być już w tym sezonie mistrzem, a co po dzisiejszym wyścigu mają powiedzieć Massa, czy Hamilton, oni są chyba największymi pechowcami tego GP
03.08.2008 21:41
0
50 okrążeń w takiej temperaturze na jednym komplecie opon? To debilizm czy sabotaż? adamusb, nie musi być mistrzem, ale zespół przyzwyczaił fanów do wysokich miejsc, a apetyt rośnie w miarę jedzenia. Najpierw bolid był świetny, a dziś jest gorszy niż w 2006 roku, więc nie dziw się że fani nie są zadowoleni, bo mają do tego prawo. Tak, Massa i Hamilton to najwięksi pechowcy, zgodzę się, ale ten artykuł nie dotyczy ich, lecz BMW. Pozdrawiam.
03.08.2008 21:50
0
pozwolę sobie zaznaczyć, że zmiany w przepisach na 2009 rok sa bardzo duże, samochód z bieżącego roku bedzie miał niewiele wspólnego z samochodem przyszłorocznym. już renault się przekonała ile kosztuje walka o mistrza dla mniejszego zespołu. a jak napisałem zmiany bedą dużo większe. narzekać na roberta i zespół to zwyczajny obciach, idźcie lepiej jakiś mecz obejrzyjcie. co to za kibic, który kibicuje tylko gdy jego ekipa, zawodnij wygrywa. to jakaś porażka. myslicie, że siedzą z założonymi rękami? jestem przekonany, że albert2 80% czasu pracy poświęca modelowi na kolejny sezon.
03.08.2008 21:52
0
maxx30- Honda jak pierwszy zespół przetestowała KERS na torze.
03.08.2008 21:55
0
Niespokojny widzę, że nie tylko ja mam takie obawy, ale mam nadzieje, że ten czarny scenariusz nigdy się nie ziści. To już nie chodzi o to żeby jeździł w Ferrari czy gdzieś indziej, ale żeby mógł regularnie być na podium, jeżeli tak ma się dziać nawet w BMW to niech tak będzie. Wiadomo ten sezon już odpada, ale może faktycznie jeśli już tak z zapałem pracują nad 2009 rokiem to za rok o tej porze zamiast jednej wygranej Roberta będziemy nie raz, nie dwa słyszeć Mazurka Dąbrowskiego :):):) Ja już wole zacząć patrzeć optymistycznie bo nic innego nam nie zostało
03.08.2008 22:04
0
A może to mała wojenka Rampfa z nowym głównym projektantem ? Robert też miał fajnego irańskiego inżyniera. Może ten nowy to jego poziom ? A moze Rampf chce pokazać kto tu jest lepszym specem?
03.08.2008 22:28
0
BMW za dużo myśli i analizuje a za mało robi :)
03.08.2008 22:30
0
Oszczędzają na kompletach opon, to widać. Skoro Nikolo jakoś obleciał cały wyścig na dwóch, Kubiemu nie dali by więcej, choćby co chwilę podjeżdżał i trąbił, że chce :-)
03.08.2008 22:41
0
jak tak będom odpuszczac w polowie sezonu to nici z tego walczy se do końca wpzyszłym sezonie tak zrobia to to sram nieogladam nic
03.08.2008 22:43
0
sivshy,znowu te twoje opony i sabotaż, raczej nie zrobili tego bez konsultacji z Robertem. Co do wartości Roberta, to ja sądze że oni kontrakt już maja ustalony (biorąc pod uwagę iż BMW ma fajny niewolniczy zapis w kontrakcie z Robertem) więc takie opcje jak zaniżanie wartości raczej bym odrzucał, przecierz Nickowi też kiepsko szło w wyścigu, a w poprzednich miał dużo szczęścia.
03.08.2008 22:47
0
czy to ma sens polowa sezonu sie starac a w nastempnej czesci sie skupiac na przyszłym niiiiieee tak to nigdy niesiegnom po mistrzostwo i kur...... czy tak sie robi
03.08.2008 23:02
0
BMW ma mały budżet a ma zaplanowany powolny ale skuteczny rozwój;)cel na ten sezon osiągnięty więc dla nich jest najlepsza pora zająć się sezonem2009 bo to nie jest toyota która może rozwijać obecny bolid i pracować nad następnym;( szkoda ale pocieszajmy się tym że za rok może być numerem 1;) bo ich kolejny cel to tytuł mistrza świata i najlepszego konstruktora;)
03.08.2008 23:08
0
stał się co musiało się stać. takie załamanie przechodzą wszystkie zespoły. Teraz zobaczymy jak sobie poradzą gdy morale jest niskie i samochody zawodzą.
03.08.2008 23:35
0
Przesadzacie i tyle. Renault i Toyota 3 siłą...??? Żal czytać ;)
03.08.2008 23:55
0
bMW nigdy nie bedzie Ferrari.A KUBICA bedzie MISTRZEM i kropka. Ale w jakim Teamie?
04.08.2008 09:37
0
Robert uciekaj do Renault
04.08.2008 10:22
0
BaRTUZI i inni tobie podobni niue macie racji. Byłem widziałem ten koszmar na własne oczy. W sobotę Kubica jechał doskonale ( hamowania na 12 zakręcie mistrzowskie ) szalał na torze. HEI nie wszedł do 15 - stki !! Także nie p...cie bzdur. W wyścigu BMW nie jechało tylko stało ! Miało tempo hondy. Prawda jest taka już po GP Kanady Kubica mówił o tym by BMW nie odpuszczało tego sezonu. Tylko że to są Niemcy i mają inne plany . Nie liczcie na dobre występy w tym sezonie bo to już zamknięty rozdział dla BMW. Przykre lecz namacalne i bolesne.
04.08.2008 12:20
0
re wiekszosc wypowiedzi: Ludzie, od ilu lat ogladacie Formule 1? Wiekszosc zaczela sie interesowac od czasu kiedy zaczal startowac Kubica, nie ma bladego pojecia o F1, a sa najwiekszymi znawcami i maja najwiecej do powiedzenia i wypisuja takie bzdury, ze az rece opadaja. Zrozumcie wreszcie, ze ten sport to nie pilka nozna- ze pilkarzom sie nie chce grac. To nie reprezentacja polski. To sa najlepsi kierwocy na swiecie. Roznica miedzy jednym, a drugim to przy podobnie ustawionych bolidach 0,3-0,4 sekundy na kolku max (Poza skrajnymi sytuacjami). Jesli bolid nie jedzie, to nie wazne kogo byscie nie posadzili za kierownica nic z niego nie zrobi. Moze bedzie tak jak Vettel jezdzil lepiej w Toro Rosso, ale nawet Vetel rzadko kwalifikuje sie do top 10. Na kazdym ujeciu z kamery z bolidu Kubicy, widac bylo jak walczy o utrzymanie samochodu na torze. 95% to nie jest kierowca tylko bolid. BMW podjelo niezbyt przemyslane zmiany w pierwszej czesci sezonu. Sprobowali wprowadzic zmiany, ktore pozwolilyby na uzyskiwanie zblizonych do najlepszych predkosci maksymalnych. Przeprowadzili je jednak kosztem bardzo dobrej trakcji- chyba najlepszej w stawce- w wolnych sektorach toru. Efekt jest jaki jest. Zmienili niemal w calosci specyfikacje bolidu w trakcie sezonu i to sie musialo tak skonczyc. Stracili mase czasu, ktory teraz ciezko bedzie nadrobic.
04.08.2008 12:45
0
zoimli BMW miało z tym problemy od początku sezonu, tylko że w pierwszych wyścigach udawało się kierowcom szybko trafiać z setupem i było ok.
04.08.2008 12:51
0
Dziwie się tym,którzy mówią,że Heidfeld wypadł lepiej niż Robert-to,że wyprzedził kilku kierowców spowodowane jest tylko tym,ze nawet fatalnie jeżdżące F1.08 jest lepsze od bolidów Red Bulla,Hondy i Toro Rosso-natomiast Robert musiał walczyć ze ścisłą czołówką-oby w Walencji powrócili do czołówki.
04.08.2008 13:36
0
na mój gust poprostu BMW jednak odpuściło sobie już ten sezon , cele osiągnięte, i już sie szykuja na następny rok
04.08.2008 13:39
0
Nie, no pz0 nie powiesz chyba, że ustawienia setupu to loteria a Robert jest nowicjuszem nie mającym zielonego pojęcia o maszynie w której jeździ, opamiętaj się trochę w totalnym krytykowaniu Kubicy chyba, że obiektywizm to dla Ciebie pojęcie nieznane, obce i ponad Twoje możliwości intelektualno-emocjonalne.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się