WIADOMOŚCI

VW niezainteresowany F1
VW niezainteresowany F1
Formuła 1 nie znajduje się w najbliższych planach niemieckiego koncernu Volkswagen, tak twierdzi reprezentant VW Hans-Joachim Stuck
baner_rbr_v3.jpg
Szef zespołu BMW Sauber - Mario Theissen - zasugerował, że inne europejskie koncerny włączając w to VW, Audi i Porsche są zainteresowane obecnym kierunkiem rozwoju F1. Chodzi o racjonalizację budżetów i technologie mające związek z seryjnie produkowanymi samochodami takie jak KERS.

„Dla globalnego koncernu samochodowego jakim jest Volkswagen, Formuła 1 jest zawsze tematem.” – powiedział gazecie Vorarlberger Nachrichten.

„Wejście [do F1] w ciągu trzech lat jest jednak nierealistyczne. Wciąż są niepewności w regulacjach – [jak] zamrożenie silników.” - dodał Stuck.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

50 KOMENTARZY
avatar
dragomirov

11.07.2008 17:50

0

dobra, dobra, za rok VW będzie pretendentem albo właścicielem stajni. Za często "zaprzeczają".


avatar
Voight

11.07.2008 17:54

0

Ale jak mają zrobić własny silnik? Chyba nie wyobrażacie sobie sytuacji, że VW kupuje silnik od mercedesa albo BMW. Obecne regulacje są do kitu.


avatar
szewczenko

11.07.2008 17:54

0

To są sprawy ktorych zabardzo nie rozumieim bo tu chyba chodzi o to ze audi porsche i vw maja sie przyczynic do nowych technologii w f1??


avatar
orinocoPL

11.07.2008 17:58

0

no, gdyby te trzy firmy utworzyly konsorcjum i weszly do f1 jako jeden zespól...


avatar
Voight

11.07.2008 18:09

0

Przecież to jest jeden koncern. Tylko wiem tylko czy porsche już kupiło VW


avatar
orinocoPL

11.07.2008 18:13

0

wiem, ale formalnie sa to trzy rózne firmy, stad mówie o konsorcjum


avatar
orinocoPL

11.07.2008 18:16

0

a jako jeden koncern tez mogliby wejsc do f1. nie pogniewalbym sie... :)


avatar
Voight

11.07.2008 18:28

0

Czyli VW-Seat-Audi-Skoda-Lamborghini-Porsche F1 Team


avatar
pz0

11.07.2008 18:38

0

Nie wejdą. Od dawna twierdzą kategorycznie nie. Od początku zamrożenia silników byłem przekonany że to skutecznie zamknie drzwi do F1 kolejnym koncernom. Szkoda, może Audi wyskoczyłoby z dieslem w F1.


avatar
gemini31

11.07.2008 18:41

0

@Voight, i Bugatti...


avatar
tommy

11.07.2008 19:45

0

a ja bym chciał że by VW weszło do F1. Skoro dla Peugeota i Forda jakoś szło w wyścigach F1, to czemu nie VW. Z tego co pamiętam, był chyba nawet Jaguar, ale nie wiem czy silnik sam w sobie był Jaguara. Ciekawie by było, potem może Hyundai, Kia, Opel :))))


avatar
orinocoPL

11.07.2008 19:54

0

nooo.... i jeszcze daewoo


avatar
orinocoPL

11.07.2008 19:54

0

;)


avatar
Piotre_k

11.07.2008 19:57

0

tommy: no właśnie: "jakoś". VW nie może pozwolić sobie na to, żeby szło "jakoś", za duże ryzyko. W nic nie zainwestują dopóki nie wyjdą na prostą tzn. nie wykupi ich do reszty Porsche ;)


avatar
quick B

11.07.2008 20:10

0

Obecne przepisy jak choćby wymienione tu zamrozenie silników blokuja wilu koncernom motoryzacyjnym wejscie do F1. Kilka przepisów jest nie przemyślanych jakby nie wystarczyło obciecie silnkom dwóch garówpare lat temu i nakładanie sankcji co do mocy i obrotów. Ktoś za dużo myślał nad regulaminem.


avatar
VAXER

11.07.2008 20:35

0

taaa, to już chyba któryś news że WV nie zainteresowane F1. Prawda jest taka, że mają ogromną szanse, sponsorów nagromadzi sie masa ..... w końcu to ogromny koncern motoryzacyjny. Tym bardziej lepiej w tym sezonie niż w przyszłości, bo mogą albo Super Aguri, ale ugadać się z Torro Rosso, którego Red Bull się pozbywa ...


avatar
VAXER

11.07.2008 20:36

0

zamiast "ale" miało być "albo"


avatar
Igor

11.07.2008 20:41

0

gemini31, Bugatti to VW


avatar
kuba1808

11.07.2008 21:02

0

Zapomnieliście o FSO...


avatar
Voight

11.07.2008 21:23

0

tommy Jaguar jest własnością Forda i to ich silników używali a konkretnie badziewne Cosworthy. Zrezygnowali z powodu braku efektów i wydatków. A szkoda. Jaguar brzmi lepiej niż Red Bull. Toro Rosso wkrótce może zmienić nazwę na Lancia.


avatar
m4x

11.07.2008 22:11

0

no i zapomnieliście o wiertarkach BOSHA! one tez niech wejda do F1... i banany chicquita!!


avatar
quick B

11.07.2008 22:30

0

To może lepiej Jelcz Laskowice albo Łada albo ruskie traktory Władymirce F1 team


avatar
Porky2

11.07.2008 22:58

0

m4x - ja tam widze bolidy banany chicquita w stawce, napedzane oczywiscie sokiem z burakow:)


avatar
tommy

11.07.2008 23:35

0

Voight, dzięki za informacje :) Tak coś mi chodziło że to Cosworth. I faktycznie rewelacji nie było. Jeśli sie nie mylę, to chyba Eddiie Irvine był kierowcą teamu Jaguar? Nomen omen, był kierowcą Ferrari i partnerem Schumiego.


avatar
Jumper

11.07.2008 23:38

0

bolidy napedzane Lepperami??


avatar
Robson13

12.07.2008 00:31

0

Powinno wejsc MALUCH RACER TEAM!!


avatar
Mario Theissen

12.07.2008 07:38

0

No i co jeszcze. Moja babcia może


avatar
Voight

12.07.2008 09:14

0

A także webber klien i de la rosa


avatar
lukasz11

12.07.2008 10:17

0

kilka z tych komentazy jest w styku onet albo wp


avatar
lukasz11

12.07.2008 10:18

0

*stylu


avatar
pz0

12.07.2008 11:06

0

Peugeot miał beznadziejne silniki W połowie lat 90 jeszcze jakoś przeciętnie sobie radziły w McLarenie i w Jordanie, ale ogólnie były kaszaniarskie i McLaren natychmiast z nich zrezygnował. Potem montowali toto w bolidach Prost dzięki czemu team splajtował. Chyba były to jedne z najgorszych silników jakie pamiętam. Fordowskie były o klasę lepsze. Nie wyobrażam sobie teraz wejścia jakiegokolwiek teamu fabrycznego. Załóżmy że wchodzi ten VW do F1. Pierwsza konstrukcja silnika nie ma szans być konkurencyjna, a poprawić już go nie można. Wyobrażacie sobie bolid VW z silnikiem np. Honda albo Toyota? Jaka wtedy reklama dla Volkswagena - nie są w stanie zbudować własnego konkurencyjnego silnika. Szkoda tego zamrożenia silników. Nie widzę realnych szans na pojawienie się diesla w F1, to byłby przełom (a już widziałem to oczami wyobraźni po tym przewrocie na LeMans).


avatar
dziarmol@biss

12.07.2008 12:21

0

2008-07-12 11:06:09 pz0 - diesel napędzany biomasą ekolodzy byliby zachwyceni hehe


avatar
pz0

12.07.2008 12:37

0

W tym roku Audi ma jeździć na biopaliwie. Wiem, że pomysł Z dieslem na F1 wydaje się nie do zrealizowania. A czy pomysł z dieslem na LeMans też nie był kuriozalny? Myślałem że te zapowiedzi to jakiś żart, albo doczłapie się gdzieś w ogonie stawki. Silniki diesla dysponują większym momenem obrotowm, pracują na niskich obrotach są trwalsze, ekonomiczniejsze. Małe zużycie paliwa oznacza jazdę na jedno tankowanie i to lżejszym bolidem. Dzięki technologii common rail już prawie dorównują benzynowym jeżeli chodzi o moc. Utrudnieniem jest to że w F1 mogą być jedynie silniki wolnossące to jest utrudnienie dla wyczynowych diesli.


avatar
dziarmol@biss

12.07.2008 13:00

0

2008-07-12 12:37:42 pz0 - ja jeżdżę common rail osobowym i powiem że ma nieziemskie odejście (przy poj 1.9 105 km)obecnie silniki diesla obroty rzędu 5000 obr. to norma ale w warunkach laboratoryjnych (f1) podejrzewam że można by podwoic a to już nie jest takie śmieszne poz.


avatar
hot dog

12.07.2008 13:12

0

dziarmol to co Ty rakieta jezdzisz???


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu