WIADOMOŚCI

  • 18.04.2008
  • 8132
Kierowcy McLarena przed GP Hiszpanii
Kierowcy McLarena przed GP Hiszpanii
Kierowcy McLarena wypowiedzieli się na temat zbliżającego się wyścigu o Grand Prix Hiszpanii. Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen opowiedzieli o torze Circuit de Catalunya, oraz o tym jak spędzali czas od ostatniego Grand Prix.
baner_rbr_v3.jpg
Pytanie: Testowałeś w tym tygodniu na Circuit de Catalunya, czy charakterystyka tego toru pasuje MP4-23, czy oczekujesz być tu konkurencyjny?

Lewis Hamilton: „Zawsze ciężko jest przewidzieć coś takiego, ponieważ wszystkie zespoły idą do przodu. Zimowe testy były udane, również w tym tygodniu wykonaliśmy wiele okrążeń. Uważam, że na tym torze mamy konkurencyjny pakiet, bolid wydaje się pracować bardzo dobrze.”

„Mamy wiele nowych elementów, które zastosujemy w tym wyścigu, testowaliśmy je w tym tygodniu, rezultaty były pozytywne. Ale nie tylko my tak zrobiliśmy! Circuit de Catalunya to wspaniały tor, nie można go skreślić z kalendarza. Zawsze wszyscy ścigający się tutaj są konkurencyjni, jest wielu entuzjastycznie nastawionych fanów, co tworzy wspaniałą atmosferę.”

Pytanie: Co jest najbardziej wymagającym elementem?

Lewis Hamilton: „Circuit de Catalunya to wymagający tor dla inżynierów i kierowców. Zmienił się trochę od ostatniego Grand Prix. Jednym z kluczowych elementów na tym torze jest posiadanie dobrego balansu, są tu różne typy zakrętów. Zakręt drugi jest wymagający dla kierowcy i ustawień bolidu. Na całym torze potrzebna jest duża szybkość w szybkich zakrętach i dobra przyczepność w wolnych zakrętach. Jest wiele wyzwań, ten tor jest bardzo ciekawy pod względem technicznym.”

Pytanie: Co robiłeś od Grand Prix Bahrajnu?

Lewis Hamilton: „Byłem dość zajęty od ostatniego wyścigu, trochę czasu spędziłem w Centrum Technologicznym McLarena, potem trenowałem, a następnie pojechałem do Barcelony. Następnie wróciłem do domu, znowu ćwiczyłem. W tej przerwie między wyścigami mogliśmy dobrze poćwiczyć.”


Pytanie: Opisz ogólną charakterystykę toru Circuit de Catalunya, dlaczego ten tor jest tak popularny wśród kierowców?

Heikki Kovalainen: „Ten tor jest jednym z dwóch najważniejszych torów testowych, drugim jest Jerez. Tor jest testem dla osiągów. Trzeba mieć dobry pakiet aero, aby bolid był tu szybki. Właśnie dlatego wszyscy tu przyjeżdżają, dzięki testom można zobaczyć, jak dobrze spisuje się aerodynamika bolidu. Jest również kilka mocnych dohamowań, tak więc to dobre miejsce aby rozwijać ten element. Niektóre zakręty pozwalają natomiast na pracę nad balansem. Wolne szykany pozwalają sprawdzić jak bolid zmienia kierunki. Tak więc można tu testować wszystko. Dodatkowo przeważnie jest tutaj dobra pogoda.”

Pytanie: To generalnie dość szybki tor, gdzie są najlepsze miejsca do wyprzedzania?

Heikki Kovalainen: „Myślę, że pierwszy zakręt jest najlepszy, poza tym jest ciężko, może w zakręcie piątym, dziesiątym, a jeżeli dobrze pojedziesz to dziewiątym.”

Pytanie: Co robiłeś od Grand Prix Bahrajnu?

Heikki Kovalainen: „Przygotowywałem się fizycznie do tego wyścigu, ponieważ mieliśmy dłuższą przerwę. Pracowałem nad siłą, szybkością. Kilka dni spędziłem w Woking, pracowałem z inżynierami. Poza tym nie robiłem nic specjalnego, starałem się zrobić wszystko co potrzebne, aby być pewnym iż kiedy przybędziemy tu na wyścig, będziemy w dobrej pozycji wyjściowej do weekendu.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

40 KOMENTARZY
avatar
grzesiek1870

18.04.2008 21:38

0

Hamilton jak zawsze "dobry bolid", a i tak taki z niego kierowca ze ho ho, moglby jezdzic na lyzwach a tak meczy bolid i naduzywa cierpliwosci :)


avatar
tewumoto

18.04.2008 21:47

0

Wygląda na to, że obaj kierowcy Mclarena spokornieli (Lewis Hamilton: „Zawsze ciężko jest przewidzieć coś takiego (...)", nabrali szacunku do pozostałych zespołów.. to wpłynie na ich skuteczność, będą bardziej skupieni, zdeterminowani, wiedzą, że nie mogą popełniać błędów.. Nie lekceważyłbym tego zespołu, warto pamiętać, że w dużej mierze to jest niemiecki zespół, a takie łatwo się nie poddają.. ;)


avatar
Leeloo

18.04.2008 22:01

0

@tewumoto - McLaren jest jak najbardziej angielski a nie niemiecki !! pozdrawiam


avatar
piotrek74

18.04.2008 22:19

0

nie chcę dogryzać ale lepiej niech poćwiczą z słynnymi guziczkami na kierownicy bo z tym maja największy problem


avatar
tewumoto

18.04.2008 22:25

0

@ Leeloo: to taki żaryt, czy co?? :D :D a jak myślisz, dlaczego team ma w nazwie Mercedesa?? kto dostarcza im podzespoły?? i kto przejął McLarena przed rozpoczęciem sezonu?? a dlaczego prezentacja bolidu odbyła się Stuttgarcie?? :)) też pozdrawiam.. :)


avatar
pablo2

18.04.2008 22:44

0

No zobaczymy co Hamilton powie po GP Hiszpanii :) Tylko Robert jest najlepszy!;D


avatar
gemini31

18.04.2008 22:44

0

tewumoto ma rację. Wpływy mercedesa są tam znaczne. Choć McLaren to team z Wielkiej Brytanii, to jednak niemiaszki maczają w nim palce...


avatar
creashan

18.04.2008 22:49

0

Miło posłuchać "pokornego" HAM, bardzo mnie bolało jak na konferencji po kwalifikacjach do GP Australii HAM na pytanie czy "czułeś oddech KUB" odpowiedział że "luzik mogłem jechać jeszcze szybciej" a tu lipa macki sięgają 100% a bmka chyba "idzie na lidera" już w tym sezonie. Awaryjność to słowo klucz na Barcelonę, pozdrawiam


avatar
seal

18.04.2008 22:57

0

hehe grzesiek 1870 hamilton jest w ścislej czołówce f1 i naprawdę on posiada umiejętności powyżej przeciętnej ale jego kultura pracy jest poniżej;d;d;d;d


avatar
tsubasa

18.04.2008 23:00

0

Mam wrażenie że mówią bardzo zachowawczo. Zważcie że Lewis ani razu nei wspomniał że chce wygrać.


avatar
Slavregas

19.04.2008 00:13

0

Nie jestem pewien ale większościowy pakiet akcji McLarena ma Ron Dennis , Daimler czy Mercedes mają około 30 % . Można się czepiać ale ja wole mówić że to jest angielski zespół . Powstał jako angielski troche śmiesznie mówić że to jest " w dużej mierze niemiecki zespół ".


avatar
Leeloo

19.04.2008 00:15

0

@tewumoto - Zespół zarządzany jest przez spółkę McLaren Racing ktora jest jak najbardziej z Wielkiej Brytanii i do której należy zespół Formuły 1 Team McLaren, to że Mercedes Daimler ma 40% udziałów o niczym tak naprawdę nie świadczy bo nie ma pakietu większościowego.


avatar
Leeloo

19.04.2008 00:16

0

@tewumoto - ale jak najbardziej Mercedes ma wpływ na wszystko co się tam dzieje. Niemniej uważam nadal że team jest brytyjski :P


avatar
czes

19.04.2008 03:16

0

ciekawe jak Hamilton cwiczyl. pewnie na playstation jezdzil na symulatorze, bo tam mu sie guziczki nie myla.


avatar
hot dog

19.04.2008 08:27

0

Leeloo na prawie troche sie znam i te 40 % "niemieckich"wcale nie musi oznaczac ze nie maja nic do powiedzenia ;-) pewne dezycje wymagaja takiej a nie innej wiekszosci ;-)pozdrawiam


avatar
dziarmol

19.04.2008 09:39

0

W Mclarenie "mniejszośc niemiecka' hahaha dobre chyba będzie wojna. pozdrawiam fanów Mclarena (szczerze) a na marginesie to Mercedes tworzy kiepskiej jakości ciężarówki(bardzo awaryjne)trochę nie na temat sorry pozd.


avatar
fisicofan

19.04.2008 10:06

0

Najbardziej w wypowiedzi Kovala mnie rozwaliło że na zakręcie 9 jeśli się dobrze pojedzie to można wyprzedzić hahah przecież tam nie ma miejsca z tego co widziałem na wyprzedzanie bo to stosunkowo waski łuk i jedzie sie szybko


avatar
AndrzejOpolski

19.04.2008 10:22

0

Gdy wygrywa McLaren to jaki grają hymn? Brytyjski. Więc Leeloo ma rację. Może kiedyś coś się zmieni.


avatar
prolim

19.04.2008 10:28

0

fisicofan - można wyprzedzić w 9 zakręcie o ile Hamilton nie będzie wyprzedzać, a wyprzedzanym nie będzie Fisichella ;D.


avatar
Leeloo

19.04.2008 10:54

0

@hot dog przeczytaj mój post jeszcze raz w ktorym napisałem że mają wpływ na to co się tam dzieje niemniej jednak nie mając pakietu większościowego nie mogą przeforsować własnej decyzji w przypadku sprzeciwu reszty udziałowców także nie mają władzy absolutnej ! dobra i tak wiemy że to brytyjski zespół i nie ma co dalej się na ten temat rozpisywać


avatar
Marti

19.04.2008 11:16

0

Parę tygodni temu była tutaj dyskusja nt. tych akcji. Przedstawia się to następująco: Mercedes - 40%, Ron Dennis - 15%, Mansour Ojjeh (TAG) - 15%, 30% - król Bahrajnu. Moim zdaniem Mercedes przejmie (kupi) przyszłości akcje Dennisa.


avatar
Marti

19.04.2008 11:17

0

* w przyszłości


avatar
hot dog

19.04.2008 11:18

0

@Leeloo napisales" @tewumoto - Zespół zarządzany jest przez spółkę McLaren Racing ktora jest jak najbardziej z Wielkiej Brytanii i do której należy zespół Formuły 1 Team McLaren, to że Mercedes Daimler ma 40% udziałów O NICZYM tak naprawdę nie świadczy bo nie ma pakietu większościowego." to ja Ci odpowiadam ze jednak o czyms to swiadczy. Rwoniez nie zamierzam sie co do tej kwestii upierac. Ocenilem Twoja wypowiedz od strony prawnej bo na tym sie znam i tyle.


avatar
Dagmara_W

19.04.2008 11:18

0

Optymistycznie ale żeby potem nie byli zaskoczeni.. prace trwały we wszystkich zespołach, jakos od odejscia Alonso nic nie idzie po ich myśli. ale może coś od Europy się zmieni.. zobaczymy już za 6 dni, ale myśle że będzie piękna walka na torze , ważne żeby bylo mało usterek i dużo bolidów na mecie. Pozdrawiam:)


avatar
Leeloo

19.04.2008 11:23

0

@ hot dog OK ale jeśli król Bahrajnu (30%) i Ron Denis (15%) będą chcieli coś zmienić a przytaknie im jeszcze Mansour Ojjeh to Mercedes może się na nich tylko pogniewać :) i tyle.


avatar
Leeloo

19.04.2008 11:23

0

@Marti jak kupią to będą rządzić :)


avatar
hot dog

19.04.2008 11:37

0

@Leeloo Pewnie ze tak moze byc. Pamietaj jednak o tym ze latwiej sie dogadac tam gdzie jest mniej udzialowcow.To niemcy maja wieksza czesc i wystraczy ze ktora kolwiek ze stron sie do nich przylaczy i wtedy to oni rzadza....tak mozemy sie spierac. oprocz tego w spolkach tego typu przysluguja rozne innego typu uprawinienia np zwiazane z prawdem odkupu czy pierwokupu te z koleii nie rzadko wynikaja z wielkosci udzialow (np udzialowiec wiekszosciowy moze odkupic udzialy/akcje mniejszosciowego a w druga strone juz nie musi wcale tak byc);-)


avatar
Marti

19.04.2008 11:39

0

Kolejna realna opcja: król kupi akcje Mercedesa i Dennisa :-) a pan Ojjeh zachowa swoje 15%


avatar
sawekrs

19.04.2008 11:50

0

napewno beda arcyciekawe kwalifikacje, chlopaki pojda na calosc, i wygra ten najbardziej zdeterminowany w dobrym sprzecie, ameryki nie odkrylem...:):):)


avatar
Leeloo

19.04.2008 12:01

0

@Marti byłoby ciekawie chociaż na 100% pewne że Mercedes nie odpuści :)


avatar
Marti

19.04.2008 12:11

0

W takim razie przedstawiam następującą opcję: Mercedes zachowuje swoje udziały, król kupuje akcje Dennisa oraz pana Ojjeh :-) no i w tym przypadku pojawi nam się po raz pierwszy w F1 kierowca o imieniu Ahmed bądź Abdul ;-)


avatar
Leeloo

19.04.2008 12:42

0

Myślisz że Ron zrezygnuje ze wszystkich swoich akcji ?


avatar
Master666

19.04.2008 12:49

0

Moim zdaniem z czasem Mercedes-Benz wykupi wszystkie akcje THE McLAREN GROUP i wtedy będzie mógł dowoli wszystkim zarządzać bez informowania kogokolwiek. Wtedy po wygranym wyścigu na pewno usłyszymy hymn niemiecki. Twierdze tak, ponieważ Mercedes ma największe szanse i pieniądze na wykupienie akcji spośród obecnych współudziałowców.


avatar
pz0

19.04.2008 14:20

0

Na wszelki wypadek sprawdziłem na oficjalnej stronie McLarena. Company Name: McLaren Marketing Limited; Place of Registration: England; Address of Registered Office: McLaren Technology Centre, Chertsey Road, Woking, Surrey GU21 4YH; Company Registration Number: 1967716; Company VAT Number: GB 529 0575 35. Czyli zarejestrowani są w Wielkiej Brytanii, NIP mają brytyjski, adres również. Jak by nie patrzeć to zespół Brytyjski. Jeżeli ja pojadę np do Niemiec i założę tam firmę, tam zarejestruję to firma będzie Polska czy Niemiecka a Polak jest właścicielem? McLaren jest brytyjski i tyle.


avatar
prolim

19.04.2008 14:36

0

Ale macie problem, jest to brytyjsko-niemiecki team ;D. Brytyjska nazwa i tradycja + niemieckie części.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu