WIADOMOŚCI

  • 15.03.2008
  • 12532
BMW Sauber po kwalifikacjach
BMW Sauber po kwalifikacjach
BMW Sauber świetnie spisało się podczas pierwszych kwalifikacji w nowym sezonie. Start z pierwszej linii Roberta Kubicy oraz piąta pozycja Nicka Heidfelda to najlepszy rezultat kwalifikacji w historii tego młodego zespołu.
baner_rbr_v3.jpg
Robert Kubica:

Drugie miejsce w kwalifikacjach to znakomity wynik dla całego zespołu, to dla nas świetny start nowego sezonu. Podjąłem duże ryzyko w trzeciej części kwalifikacji, ale w ostatecznym rozrachunku nie opłaciło się to. Na 12 zakręcie wyszedłem zbyt szeroko i przejechałem po sztucznej trawie.

To kosztowało mnie około 0,2 - 0,3 sekundy i być może pole position. Wczoraj mieliśmy trudny dzień, ale udało nam się wszystko poukładać. Bolid F1.08 to bardzo szybka maszyna, ale zarazem bardzo delikatna do prowadzenia i czuła na wszelkie zmiany.

Kiedy spojrzę wstecz widzę jak olbrzymi postęp wykonaliśmy od zimowych testów, chciałbym pogratulować całej ekipie z Monachium i Hinwil. Wszyscy pracowali bardzo ciężko analizując problemy i ulepszając bolid.

Nick Heidfeld:

Jestem bardzo zadowolony, chociaż była szansa na czwarte miejsce. Całe kwalifikacje przebiegły bez problemów. Osiągnęliśmy świetny rezultat dla całego zespołu, lepszy niż się spodziewaliśmy. Po pierwszych testach F1.08 nie był zbyt dobry, ale ciągle powtarzaliśmy, że pracujemy bardzo ciężko, aby poczynić postępy.

Dziś nam się to udało i jest to wspaniała nagroda za wysiłek całego zespołu. Wierzę, że to dopiero pierwszy krok w kierunku, który wcześniej obraliśmy. Nie mogę już doczekać się wyścigu. Bez kontroli trakcji strat będzie bardzo ekscytujący. Podczas całego wyścigu myślę, że Ferrari będzie znacznie silniejsze niż dzisiaj.

Mario Theissen (Dyrektor sportowy BMW):

Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani, pozycje na stracie 2 i 5 to najlepszy nasz wynik w kwalifikacjach. Gdyby Robertowi nie przytrafił się ten potężny uślizg na 12 zakręcie byłoby pole position.

Atakowaliśmy pierwsze trzy pozycje w kwalifikacjach i to się nam udało, pomimo tego, że Ferrari i McLaren były tutaj bardzo szybkie od samego początku. Na początku weekendu byliśmy daleko od uzyskiwania dobrych czasów, ale wysiłek się opłacił i mamy za to nagrodę.

Willy Rampf (dyrektor techniczny BMW):

To były dobre kwalifikacje, którymi rozpoczęliśmy sezon. Pozycje 2 i 5 Roberta oraz Nicka sprawiły, że jesteśmy bardzo szczęśliwi. Trochę szkoda, że Robertowi zabrakło tak niewiele do pole position, jednak dla niego to najlepszy wynik w całej jego karierze w F1. Nasi kierowcy są na dobrych pozycjach przed startem wyścigu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

95 KOMENTARZY
avatar
perduto

15.03.2008 11:12

0

Myślę że wszyscy z czołówki pojadą na 3 pit stopy. Żaden z zespołów nie będzie ryzykował dłuższej jazdy na miękkich oponach. Jutro ma być jeszcze cieplej jak dzisiaj, a widzieliście jak szybko się zużywają miękkie... Zresztą dla Roberta to jedyne rozwiązanie z jego agresywną jazdą... Zastanawia mnie jedna rzecz, po co Robert pierwsze okrążenie pomiarowe w Q3 przejechał tak wolno? Miał chyba czas 1:30:XX. Przecież i tak już nikt nie mógł dotankowywać paliwa, więc nie wiem skąd taki czas. Może macie jakieś pomysły????


avatar
polakz

15.03.2008 11:13

0

Do. M Theisen - Robert jest szybszy, nawet politycznie Na Nicka nie warto stawiać - 132 w F1 i o ! miejssca o czymś mówi.


avatar
robaldo

15.03.2008 11:18

0

Brawo Robert!!!Tylko tak dalej.


avatar
piotrek74

15.03.2008 11:22

0

teraz wszyscy co psioczyli na BMW powinni bić się w piersi i przyznać rację że Niemcy potrafią zbudować dobry bolid .Aby Robert był z nimi jak najdłużej .Jutro 100%-pudło!!!


avatar
grzesiek1870

15.03.2008 11:31

0

Mi się wydaje, że wszyscy będą jeździć na 3 pit stopy ponieważ opony na Albert Park się szybko zużywają (szczególnie miękka mieszanka), co za tym idzie gorsza przyczepność, dlatego chyba napewno nikt nie będzie ryzykować "bączka" z powodu złej przyczepności. Robert wygra, albo przynajmniej będzie nareszcie na podium. Życzę mu tego!!!!!!!!!! :)


avatar
jankiel00

15.03.2008 11:32

0

Ciekawe czy Heidfeld po prostu był wolniejszy(tak jak na testach) czy jednak był dużo cięższy?


avatar
tom_ba

15.03.2008 11:33

0

Gratulacje dla Roberta i dla BMW. Pewnie wszyscy liczylismy na dobry poczatek sezonu, ale chyba niewielu przyzna ze takie otwarcie przewidywalo :) Po tych kwalifikacjach tak sie zastanawialem, co byloby gduby Kubek i Ham jechali takim samym samochodem?... BMW mowi ze bolid jest szybki ale trodny do prowadzenia, czy to nie dotyczy wszystkich szybkich maszyn? To tylko znaczy ze zeby zwyciezac nie wystarczy miec super sprzetu, trzeba jeszcze dobrego (lub bardzo dobrego) operatora. I jeszcze jedno, wyglada na to ze to Kubek jest numero uno w swoim teamie :) chyba ze to nowy mechanik tak wszystko wspaniale uklada :). Tak czy inaczej czekam z wypiekami na jutro i reszte sezonu. Ps. Czy ktos byl w ubieglym roku na Hungaroringu? Wybieram sie i chetnie dowiedzialbym sie co i jak.


avatar
Peti

15.03.2008 11:36

0

A gdzież są nasi pesymiści i malkontenci netowi? Teraz wszyscy widzą w Robercie mistrza. Spokojnie Panie i Panowie jest bardzo dobrze, ale to jeszcze nie wyścig. Rok temu BMW nie było wiele gorsze bo 3 i 5 miejsca, a w tym 2 i 5 - pamiętajcie, że Kimi nawalił. Po cichu liczę na podium Roberta, ale nie będzie łatwo. Nie wiadomo na ile titstopów jedzie Robert mam nadzieję, że nie na 3. A jeżeli na dwa to czy opony pozwolą utzrymać dobre tempo przez cały wyścig.


avatar
grzybek12345

15.03.2008 11:37

0

BRAVO Robert oby tak dalej


avatar
Dagmara_W

15.03.2008 11:40

0

Gratulacje dla Roberta i całego zespołu. Ja się wczoraj popłakałam. jednak było warto czekać, wierzyć i trzymć kciuki. Jutro rano nas czeka ekscytujący poranek . Ja będe trzymać kciuki żeby start był dobry i nie było rzadnej usterki (odpukać). Ja jestem sercem z Robertem Kubica i mam nadzieje że nasz doping go uskrzydli. Pozdrawiam:)


avatar
tomtdk

15.03.2008 11:40

0

brawo Kubek!!!!!!! Szkoda mi Ferrari.


avatar
ZbyszekB

15.03.2008 11:44

0

perduto, czas Roberta przy pierwszym okrążeniu Q3 może wynikać z tego że robił sobie miejsce na szybkie okrążenia - celowe opóźnienie. A jeśli chodzi o Nicka to widać było w Q3 że prawdopodobnie mają inną taktykę - w innym momencie wyjechali na tor i jak dobrze pamiętam to wykonali inną ilość okrążeń. Będzie dobrze. Czy wygra to się nie zakładam ale na podium jest duża szansa. :))


avatar
tomtdk

15.03.2008 11:48

0

Wlasnie ta taktyka w BMW, nie zawsze byla trafiona.


avatar
Tytussek

15.03.2008 12:17

0

Dlaczego wszyscy porównują czasy Q3, które są całkowicie niemiarodajne i opierają się na spekulacjach nt. ilości paliwa. Popatrzcie na Q2 gdzie wszzyscy jadą na oparach. To właśnie tam widać różnice. BMW nieco wolniejsze od McLarena ok 0,128 sek. Q3 to już czysta strategia, a kto pamięta poprzedni sezon to wie, że BMW zawsze ustawia dwie różne strategie. Lepszy kierowca jedzie z mniejszą ilością paliwa, wolniejszy (w tym wypadku Nick) z większą. Stąd takie różnice. Nie zapominajcie, że BMW bardzo szybko się uczy i robi postępy i już pod koniec sezonu obierało dobrą strategię. Potrafiło ją nawet zmieniać ją podczas wyścigu. No i jeszcze jeden aspekt - Kubica słynie z rewelacyjnych startów, również bez TC, więc jest szansa że wskoczy na pierwszą pozycję. Co prawda była mowa o automacie startowym McLarena ale nikt nie wie co w tym względzie przygotowało BMW. Testy przedsezonowe pokazały, że są mistrzem zasłony dymnej :) A jak sobie przypomne wypowiedzi, że ten bolid ma ogromny potencjał, to aż mi się gęba cieszy :D


avatar
conrad30

15.03.2008 12:21

0

PrzemQ-na okrazenie przypadalo 1,7/1,9l na okrazenie czyli troszke mniej niz napisales.


avatar
wychyl

15.03.2008 12:26

0

Brawo Robert!!!! Pokazujesz klase jak jezdzic bez TC!!!! Cieszy mnie to bardzo :))) Tylko boje ze jezeli Robert jest pomiedzy MC to moze sie powtorzyc historia z ubiegłorocznego Gp Brazyli :(


avatar
conrad30

15.03.2008 12:26

0

Kadet- masz racje w klasyfikacjach rzeczywiscie 10kg paliwa oznacza srednia strate 0,4s na okrazeniu,ale trzeba wziac pod uwage fakt ze bolidom z gornej polki zabiera to 0,35/0,3 a ogonom 0,45/05!!! Pozdrawiam


avatar
perduto

15.03.2008 12:27

0

ZbyszekB... nie wydaje mi się aby było jak piszesz. Miękka mieszanka najlepiej się spisuje na 1 bardzo szybkim okrążeniu, później spada jej skuteczność o wysoki %. Nie wydaje mi się żeby jadąc pierwsze pomiarowe okrążenie w Q3, gdzie miał czas ok 1:30:XX robił sobie miejsce na drugie, bo takowe rzeczy się robi przy okrążeniu dojazdowym. Jego tak słabe pierwsze okrążenie musiało wynikać z czegoś innego... Tylko z czego? Co do pit stopów, banko wszyscy co najmniej na 3... Gorzej jak np Robertowi przygotowali na 4... Być może ma niewiele paliwa i będzie startował na miękkich. Po przejechaniu 5-8 okrążeń zmieni na średnie... i już tylko takie będzie zakładał. Mam nadzieję że tak się nie stanie, ale wszystko okaże się już za 18h !!!


avatar
conrad30

15.03.2008 12:29

0

ach zaponialem szepnac slowko dla Robcia- G*R*A*T*U*L*A*C*J*E!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie oddychalem cale kolko-MASAKRA


avatar
walerus

15.03.2008 12:34

0

3 pitki to max - bo to daje... 4 zestawy opon! wystarczą pewnie 2 pitki - najkrótsza przerwa na miękkie dziady - najlepiej mu je dać wtedy gdy będzie możliwość wyprzedzenia Hamila!


avatar
conrad30

15.03.2008 12:34

0

perduto-co ty gadasz Wszyscy jada na 3 pit stopy a Robert na 4?Bez kitu ogladam F1 dluuuuuuuuuuugo ale 4 pitow to bez problemow tech. nie widzialem. Racej wiekszosc pojedzie na 2 niektorzy na 3. bo na 1 bez TC raczej niema szans.Pozdrawiam


avatar
perduto

15.03.2008 12:47

0

Na 2 pit stopy? Przy panującej temperaturze w Australii? I zasadach że trzeba jechać na miękkich... Raczej wielcy ryzykanci pojadą na 2 pit stopy, o ile w ogóle ktoś się na taką taktykę zdecyduje... Uważam że 95% ekip pojedzie na 3, a co do Roberta to napisałem GORZEJ jakby mu przygotowali na 4, czego raczej bym nie chciał i się nie spodziewał, ale po tym jakie taktyki dobierali Robertowi w ubiegłym sezonie wszystko może się zdarzyć... Jak choćby ostatni wyścig w Australii, gdzie Robert jako jedyny zjeżdżał do bosku 1 raz więcej niż reszta i nie było to spowodowane defektem, tylko taktyką!


avatar
arek.jan

15.03.2008 12:50

0

Po tak udanym 3 treningu nie mogłem już zasnąć. Kwalifikacje były piękne w wykonaniu Roberta szkoda tego pp jeden błąd na dwa dni i to w q3. Ale bmw zamieszało i tak mi się wydaje że trochę źle że Robert pojedzie z brudnej strony. Wygra Robert i to na 100% jest najlepszy.


avatar
Raven89

15.03.2008 12:50

0

Wiecie jak będzie wyglądała taktyka zespołu BMW?Robert zacznie pewnie wyścig na miękkim ogumieniu-po 10-15 kółkach zjedzie do pitu na szybkie taknowanie i założy twardą mieszankę-pod koniec wyścigu dostanie albo twarde albo miękkie opony(zależy od ilości paliwa w baku). Nick pewnie też zacznie na miękkich i pojedzie na jeden pit-stop z twardym ogumieniem,albo tak jak Robert.


avatar
unliked_boy

15.03.2008 12:55

0

Nie ma co się sprzeczac i spekulowac:P Taktyke poznamy jutro ;)


avatar
DelPiero1988

15.03.2008 13:01

0

... ależ emocje... zaraz po kwalifikacjach już nie mogłem zasnąć... :) hehe Jestes przeszczęśliwy, choć w moim odczuciu to Kubica ma trzeszke mniej paliwa od Heidfelda. "Podjąłem duże ryzyko w trzeciej części kwalifikacji, ale w ostatecznym rozrachunku nie opłaciło się to." To zdanie potwierdza że Kubica ma mniej paliwa. Jest jeszcze jedna sprawa... START z tej brudniejszej części toru. Teraz bez Kontroli Trakcji będzie trudniej Robertowi wystartować. Ale liczę że na starcie wyprzedzi HAMA i później tylko będzie regularnie odjeżdżał stawce. A noi po czasach widać że czołowa 5 ma duzo mniej paliwa niż 6 zawodnik. Już się nie mogę doczekać. Ustawiłem już budzik na 4:30 bo właśnie wtedy rozpoczyna się studio... MNIAMI :D GO GO GO ROBERT!!


avatar
glider

15.03.2008 13:07

0

perduto -> na szczęśćie tego(Mehdiego Ahmadiego) co ustalał taką strategię dla Roberta na szczęście już niema w jego zespole (a może i w BMW - nieważne) teraz Robert bardzo sobie chwali współpracę z nowym inżynierem. Ja stawiam na 3 pitstopy.


avatar
Borg

15.03.2008 13:10

0

formula1.com -> glosujcie na Roberta ;)


avatar
lukasiki

15.03.2008 13:54

0

No i BMW odkryło swoje karty. Chyba mieli rację wszyscy co mówili ,że słabe wyniki podczas testów to tylko zasłona dymna i że jeździli z zatankowanymi pod sam korek bolidami . Po tych kwalifikacjach można spojrzeć optymistycznie na cały sezon, oczywiscie pozostaje jeszcze kwestia ile paliwa mają BMW w porównaniu z Macami i Ferrari. Warto było wstać o czwartej rano ! Gratulacje dla Roberta i całego zespołu!!!


avatar
pawelz

15.03.2008 14:08

0

ciekawe czy Robert wytrzyma presje bo było nie było presja na pewno jest raptem znaleźć sie tak wysoko a druga rzecz czy bolid wytrzyma ściskam kciuki żeby sie udało i żeby Robert objechał Luisa mam nadzieje na dobre drugie miejsce


avatar
walerus

15.03.2008 14:14

0

stawiam 2 pitki - jeden krótki przejazd na miękkich i dwa długie na twardych!


avatar
antonek

15.03.2008 14:17

0

Robert p[okaż im na co cię stać mistrzu!!!!


avatar
conrad30

15.03.2008 14:32

0

preduto-jestem pewien ze wiekszosc pojedzie na 2 pit stopy. 2 przejazdy na twardych gumach i raz na miekkich. 95% na 3 pity? fantazja cie poniosla hahah!!!95% w F1 to 21 bolidow. Co najwyzej 50% pojedzie na 3 ale 4 to jest 5 kompletow opon bez przesady!!! To w bachrajnie gdzie jest 45 stopni beda jezdic na 7 pitow?litosci


avatar
conrad30

15.03.2008 14:34

0

preduto-a 95% ekip to wszystkie ekipy;)


avatar
Kadet

15.03.2008 14:40

0

Skoro nikt nie miał danych pod ręką, to trochę pogrzebałem w necie i z wyliczeń mi wyszło, że dla GP_Australii 30 do 40 kg paliwa ponad oparami z Q2 powinno wystarczeć na 10-13 kółek. Czyli raczej jest jasne, że czołówka zacznie na miękkich i po około 10 okrążeniach zjadą na zmianę opon. Zgadzam się tu z Walerusem, że będą tylko 2 stpoy, bo nie po to BMW ćwiczyło długie przejazdy z bełnym bakiem, a Kubica nie po to jeżdzi jak robot, żeby marnować czas na trzeci stop.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu