Sędziowie nie mieli żadnych wątpliwości, że to Max Verstappen był winowajcą kolizji z Lewisem Hamilton podczas GP Włoch. Za to przewinienie arbitrzy nałożyli na Holendra sankcję w postaci przesunięcia na starcie o trzy pozycje do wyścigu na torze w Sochi.
Max Verstappen i Lewis Hamilton po raz kolejny dostarczyli kibicom niebywałych emocji. Tym razem obaj zderzyli się w zakręcie numer 1 na 26. okrążeniu. Uszkodzenia w obu samochodach były na tyle poważne, że zarówno Holender, jak i Brytyjczyk musieli zakończyć swoje włoskie zmagania.
Teoretycznie lepiej na całym zamieszaniu wyszedł zawodnik Red Bulla, który utrzymał swoją 5-punktową przewagę w klasyfikacji kierowców. Jednakże sytuacja ta może się już zmienić za dwa tygodnie w Sochi, bowiem Holender wystartuje tam z dalszej pozycji.
Jest to pokłosie kary, którą wymierzyli mu sędziowie za zderzenie z 26. "kółka". Początkowo sądzono, że sprawa rozejdzie się po kościach i stewardzi zinterpretują ten incydent jako "wyścigowy", ale tak się jednak nie stało.
Po rozmowach z dwoma kierowcami i przedstawicielami zespołów - sędziowie nie mieli wątpliwości: to Verstappen jest winowajcą całego zajścia:
"W opinii arbitrów manewr został wykonany za późno, aby kierowcy samochodu oznaczonego numerem "33" należało się miejsce do ścigania, podczas gdy bolid z numerem "44" mógł jechać dalej od krawężnika, próbując uniknąć zderzenia", czytamy w oświadczeniu sędziowskim.
"Z tego powodu stewardzi stwierdzili, że to Verstappen był głównie odpowiedzialny za ten incydent. Sędziowie chcą też zaznaczyć, że wzięli pod uwagę tylko samo zajście, a nie jego konsekwencje."
Lider mistrzostw świata otrzymał karę przesunięcia na starcie do GP Rosji w postaci 3 pozycji. Oprócz tego sędziowie wręczyli mu dwa punkty karne. Dla Holendra są to pierwsze takie "oczka" w tym sezonie.
Another hugely dramatic moment in the Verstappen/Hamilton title battle ????????#ItalianGP ???????? #F1 pic.twitter.com/P4J4bN6wX2
? Formula 1 (@F1) September 12, 2021
12.09.2021 19:07
0
@30 Ten debil ukrywa się pod VPN-en, nie widać ani jego adresu IP ani sieci z jakiej pisze, nic nie widać poza gwiazdką.
12.09.2021 19:13
0
Haha, Hamilton dostaje nic nieznaczące 10 sekund kary za wjechanie w Verstappena i wyeliminowanie go na Silverstone, gdzie miał zostawione miejsce przez Maxa, bezsensowność tej kary podkreśla fakt, że bez problemu wygrywa później wyścig. Verstappen w incydencie wyścigowym, gdzie nie miał miejsca i uciekłby, gdyby nie specyficzny zakręt odpada tak jak i jego konkurent i dostaje 3 miejsca przesunięcia w następnym wyścigu. Bottas na Węgrzech eliminuje na starcie dwóch kierowców RBR i dostaje 5 miejsc na starcie... Niezłe rozdawnictwo tytułów w tym F1...
12.09.2021 19:14
0
To był zwykły incydent wyścigowy. Jeden drugiego wypychał z toru i karą była ich eliminacja z wyścigu. Sędziowie niepotrzebnie próbują zapanować nad tą walką. Poza tym mogliby wreszcie odnieść się do przepisu o nakazie zostawienia miejsca dla samochodu obok a nie robią sobie jaja ogłaszając werdykty na podstawie widzi mi się.
12.09.2021 19:17
0
Co za obiektywizm....... jak Ham wpadł w Ver to ukarać niedopuszczeniem do kolejnego wyścigu bo Ver był z przodu i może jechać jak chce. Dzisiaj to Ham winny bo mimo że był z przodu powinien zostawić więcej miejsca. Jestem ciekawy końca sezonu. Presja coraz większa i wygra ten który ma mocniejszą głowę
12.09.2021 19:17
0
RBR zapewne oprotestuje tę karę. Zobaczymy, czy jeszcze dojdzie do zmiany werdyktu.
12.09.2021 19:17
0
Cube 83 to może być ten debil kotwica. Ale za wcześnie jeszcze po pierwszym poście by osądzać. Ineligencja wskazuje na kotwicę.
12.09.2021 19:18
0
Smiesznie się czyta te wszystkie komentarze. Mimo że jestem kibicem Maxa, wstyd mi za niektórych. Tutaj była jego wina, ale tak samo jak winą Hamiltona był wypadek z silverstone. Obaj nie odpuścili, obaj pakowali się tam gdzie nie powinni, obaj znajdowali się pod presją, obaj zostali ukarani. Wszystko się zgadza, poza rodzajem zakrętu. Kara surowa, porównując 10 sekund Lewisa albo 5 miejsc dla Bottasa za Węgry, ale no sędziowie musieli być konsekwentni w swoich błędach.
12.09.2021 19:20
0
Buc owinien odpocząć na jeden wyścig, ta kara jest śmieszna.
12.09.2021 19:28
0
A teraz uwaga. Kibicuję Maxowi, nie Lewisowi. Moja opinia na temat kolizji - nie mam zdania, nie wskazuję winnego, nie oceniam (tylko i wyłącznie dlatego, ze znając z doświadczenia niski poziom kultury wypowiedzi większości tu komentujących, lepiej jest nic nie pisać, bo każdy ma problem, że nie uważa się, tak jak on). Moja opinia na temat kary - jeśli Max został oceniony jako winny, to w takim razie nie ma się co z tym kłócić. Kolizja za nami, zostało wszystko rozstrzygnięte, winny kolizji otrzymał karę i tyle. Rozdział zamknięty. Wskazuję tym komentarzem, że można normalnie i na luzie podejść do sytuacji. Tyle. Miłego wieczoru wszystkim.
12.09.2021 19:37
0
Ta kara jest śmieszna Hamilton dostał w UK tylko 10 sekund. A tutaj mamy 3 pozycje do tyłu. Każdy kto tego nie widzi jest hipokrytą. Zaczyna się pomaganie przez sędziów ich rodakowi w pokonaniu Schumachera i tyle w temacie.
12.09.2021 19:38
0
Bravoooo
12.09.2021 19:43
0
Hamilton nie raz odpuszczał Maxowi. Doszło do podobnej akcji, gdzie Lewis nie odpuścił. Co zrobił Max? Na miejscu Lewisa pocisnął bym go tak jeszcze za dwa wyścigi. To się młody załamie. A tata będzie komentował.
12.09.2021 19:44
0
Czy Wy w ogóle odróżniacie rodzaje kary i kiedy się je stosuje czy po prostu udajcie troli ? Gdyby Max pojechał dalej to dostałby pewnie 10 lub 5s kary. Skoro się rozbił to takiej kary nie można już dać więc dostał +3 na starcie. Jak ktoś oglądał wywiad z Hornerem i ma trochę oleju w głowie to dobrze widział iż ten wiedział że jego pupilek przeszarżował. Myślę że w RB odetchnęli z ulgą.
12.09.2021 19:51
0
Powiedziałabym, że sytuacja typu kontrowersyjna. W przypadku Silverstone wina była ewidentna, a kara nieadekwatna. Tutaj już dużo trudniej wskazać jednoznacznie winnego, ostatecznie można się zgodzić z tym, że bardziej po stronie Maxa. Stało się i nie ma już nad czym dyskutować, nigdy nie będzie do końca sprawiedliwie. Maxowi pozostaje się z tym pogodzić i spróbować zminimalizować straty, a może będzie to dobry moment na wymiane silnika.
12.09.2021 19:52
0
@41 Davien 78 Tak, tak to ja - kotwica, która utkwiła ci w mózgu. To może tłumaczyć ubytki w poziomie inteligencji i możliwości ogarniania rzeczywistości.
12.09.2021 19:54
0
Teraz na temat samej kolizji: - na onboardzie błędnie się wydaje, że Verstappena na bolid Hamiltona podbiła tarka, zachaczyli tylnymi kołami, a różne prędkości obrotowe kół spowodowały, że bolid z nr 33 podrzuciło do góry, - w walce o mistrzostwo kibicuję Verstappenowi, ale w kwestii kolizji itd. staram się być obiektywny, - każdy może sobie inaczej oceniać, ja tu tylko dzielę się opinią, jakby ktoś chciał sensownie podyskutować... Według mnie incydent wyścigowy 60/40% ze wskazaniem na Verstappena, ewentualnie kara, a oto czemu: Verstappen atakował 1. zakręt na równi z Hamiltonem, więc obaj powinni się uszanować, następnie - między 1. a 2. zakrętem - Verstappen jest nieznacznie z tyłu i zbyt blisko wewnętrznej, aby był w stanie się zmieścić razem z Hamiltonem, tu Verstappen ma 3 opcje: wcześniej dohamować i próbować później, przestrzelić szykanę i próbować w innym zakręcie lub walczyć koło w koło i lekko zepchnąć Hamiltona. Problem z 3. opcją był taki, że Hamilton musiałby odpuścić i zapewne zahaczyć o żwir. Natomiast jedyna wina Hamiltona jest taka, że zostawił bardzo mało miejsca, prawdopodobnie mógł zostawić go trochę więcej i wyjechać z zakrętu przed Holendrem.
12.09.2021 19:57
0
max jak zawsze liczy, że rywal się zatrzyma i go przepuści jak nic się takiego nie dzieje to się kończy wypadkiem, mogę zrozumieć, że hejterzy lewisa mogą się nie zgadzać z taką karą, ale nie zapominajmy, że tu chodzi przede wszystkim o ludzkie życie jak max nie dostałby kary to jego kolejne ataki byłyby coraz bardziej szalone aż skończyłoby się nieszczęściem
12.09.2021 20:02
0
dodam jeszcze, że jak lewisowi uszkodzono silnik to jego straty będą większe niż plus 3 maksa.
12.09.2021 20:02
0
48. MarPOL_82 Dokładnie. Gdyby obeszło się bez dywanika i Ver pojechałby dalej, eliminując Ham, to dostałby +10. Hamilton potrafił odpuścić na pierwszy kółku. Także, kara słuszna i adekwatna. Ver niech sam wyciągnie wnioski, to do końca sezonu może obejdzie się bez kwasów.
12.09.2021 20:26
0
Gdzie ten błazen z RedBulla chciał się tam zmieścić? Powtórzę jeszcze raz, gdyby nie HALO Hamilton miałby skręcony kark, albo w najlepszym przypadku złamany kręgosłup szyjny. 3 miejsca na starcie dla najszybszego bolidu w stawce to śmiech na sali, on to odrobi na kilku pierwszych okrążeniach. I jeszcze to aroganckie zachowanie po wyjściu z bolidu. Tyle się dzieciak napłakał, że Hamilton nie interesował się jego stanem zdrowia po Silverstone a ten nawet nie raczył spojrzeć czy nic nie jest Lewisowi. A przypomnę że prawe tylne koło Maksymiliana przetoczyło się po kasku HAM. BŁAZEN!
12.09.2021 20:27
0
Kara zrozumiała biorąc pod uwagę, że obaj odpadli z wyścigu. Oczywiście sytuacja wyglądała groźnie, na szczęście nic się nie stało, ale zainteresował mnie widok Ham próbującego wyjechać w momencie jak VER opuścił już bolid. Można gdybać co by się wydarzyło gdyby udało mu się wyjechać. 53. weres, a były jakieś informacje dot. uszkodzenia silnika? pewnie i tak planują to wykonać w najbliższym czasie, ale jeśli zdecydują się to zrobić w Rosji to będzie ciekawie. Tor uliczny, ale mając szybszy bolid można wyprzedzać bez problemu.
12.09.2021 20:28
0
Widzę że niektórzy tutaj komentujący mają o wiele większe pojęcie o zasadach, karach, incedentach itp niż sędziowie w FIA. Mam dla Was taką radę...w zasadzie macie szanse odmienić swoje życie dzięki temu. Jak tak strasznie dobrze się znacie na F1, znacie zasady i uważacie że sędziowie w FIA są fatalni i należy ich wymienić to złóżcie swoje CV do FIA...a nóż może któregoś z Was przyjmą xddd
12.09.2021 20:30
0
Kara niesłuszna,ale jak by wina była 100% HAM ze nie dało by sie juz zatuszować to by dostał 5 sek.Sedziowie pomagaja Hamiltonowi jak tylko mogą.
12.09.2021 20:51
0
Widzę ze większości z was to są zwykli niedzielni janusze którzy siedzą przed tv z czteropakiem najtańszego piwa. Totalny brak profesjonalizmu i jakiegokolwiek pojęcia o tym pięknym sporcie. Przed wami jeszcze wiele nauki. Tak jak już pisałem w poście po wygranym wyścigu. Kara powinna być i pach jest i bardzo zasłużona wręcz bym powiedział ze 3 pozycje to i tak mało, bardziej strzelałem w 5-10 ale trudno. Holender wyeliminował mistrza z wyścigu i zachował się bardzo niebezpiecznie i ku zdziwieniu innym to Verstappen jest winowajcą w 100% i to on się wepchał w Hamiltona po zewnętrznej i go uderzył, kara w pełni zasłużona i powiedziałbym ze nawet mało surowa. Hamilton za kolizje na silverstone w której byl dużo mniej winny niż teraz Ver dostał karę 10s w boxie a Ver tylko 3 pozycje na starcie. Niesprawiedliwość na maxa a ludzie piszą ze to FIA pomaga Lewisowi. Aż mi się nóż w kieszeni otwiera jak czytam tak żałosne komentarze.
12.09.2021 21:03
0
45. hubertusss Strasznie jesteś zakłamany. Na starcie będąc o 3 pozycje niżej możesz to nadrobić. Zwłaszcza że RB jest mocny pod tym względem. Na pewno 3 pozycje na starcie to nie jest 10 sekund straty do rywala. Ale jak chcesz. O wiele bardziej wolałbym +10 sekund podczas pit stopu niż 3 miejsca niżej na starcie dla Maxa bo stracił by na torze o wiele więcej niż startując 3 pozycje niżej. A patrząc na formę RB stać Maxa na zajęcie pole position i nagle się może okazać że wystartuje z 3 miejsca. To żadna kara w porównaniu z 10 sekundami w trakcie wyścigu.
12.09.2021 21:05
0
Dziwne jakby nie dostał kary jeżeli Hamilton na Silverstone taką otrzymał. Poza tym, za całokształt twórczości należało się.
12.09.2021 21:11
0
@59 Dlatego po przeczytaniu " obiektywnych " wpisów fanów Holendra poszlo dużo ignorów.
12.09.2021 21:14
0
@59 Czytałeś głupoty które napisałeś zanim je opublikowałeś? Jak można" wepchnąć" się w kogoś od zewnętrznej i go uderzyć? @51 to nie tarka tylko krawężnik, ale masz rację VER opanował bolid po przejechaniu tej przeszkody, a bolid poderwało w wyniku kontaktu najpierw przednich a następnie tylnych kół, które jak napisałeś spowodowało zarzucenie bolidu VER na HAM.
12.09.2021 21:44
0
Kii Ty to debil jesteś i tyle. Dlaczego Hamilton nie dostał +3 lub więcej za silverstone?? Był z tyłu i co?? Jakoś go bronisz. Te kary są śmieszne i będę psuły ten jak to powiedziałeś piękny sport. Sędziowie też mogli by sobie wyjąć dildo z dupy, i nie mówię tylko o tym wyścigu. Pozdro, możecie zbanować mam wyjebane.
12.09.2021 22:08
0
Żenada. Hamilton na Silverstone wywala Verstappena w bandy i powoduje koniec jego wyścigu, sam dostaje 5s kary, wygrywa wyścig i zgarnia 25 a teraz Verstappen kończy wyścig ich obu, obaj kończą bez punktów, ale dostaje karę straty 3 pozycji w kolejnym wyścigu? To jest sprawiedliwość? Jeśli w tym roku Hamilton wygra tytuł dzięki takim zagrywkom włodarzy F1, to kończę to oglądać, bo to nie ma nic wspólnego ze sportem i fair play.
12.09.2021 22:11
0
@Noise Debil to jesteś Ty i do tego niedouczonym. O ile dobrze pamiętam to Hamilton na Silverstone po kolizji jechał dalej to karę +10 dostał. Na Monzy Verstappen nie kontynuował wyścigu to Twoim zdaniem jaką karę mogli mu dać? No jaką skoro sekundowych nie mogą? Dostał +3 pozycje na starcie. Gdyby Verstappen kontynuował wyścig to by dostał karę czasową. Pomyśl trochę zamiast nazwiesz kogoś debilem, bo póki co to sam z siebie takiego zrobiłeś.
12.09.2021 22:55
0
Wydaje mi się, że mamy precedens, jakby ktoś mógł dać znać jakbym się mylił. Czym się bowiem różni "wcześniejszy" manewr od "późniejszego", jeśli w efekcie atakujący uzyskuje tę samą pozycję względem broniącego się? Jeśli jednak tak ma być że po zewnętrznej w szykanie jest zakaz późnych ataków (...), to za wyeliminowanie Hamiltona kara powinna być znacznie wyższa. A może kara za wyeliminowanie innego kierowca jest po prostu taka błaha żeby zachęcić do tego?
12.09.2021 23:17
0
Tak na prawdę to tą karą sędziowie pomogli Verstappenowi w GP Rosji. Wystarczy tylko zdobyć PP. Trzecia pozycja na starcie jest najlepsza na tym torze.
12.09.2021 23:35
0
@63 Nie muszę ich czytać bo jestem pewny swoich wypowiedzi. Zadajesz mi tak proste pytanie ze aż się nie chce odpowiadać. Jeśli dochodzi do manewru wyprzedzania to dwóch kierowców w pewnym momencie są w tej samej lini wyścigowej (przewżnie jest to długa prosta przed jakimś konkretnym zakrętem) jeden jest po wewnętrznej drugi po zewnętrznej zależy kto jaki tor obierze. Prosta reguła który każdy normalny kibic rozumie i nie wiem czego nie rozumiesz w sugestii takiej ze kierowca po zewnętrznej uderzył w kierowcę który jest po wewnętrznej. Twoim tokiem rozumowania kierowca który atakuje z zewnątrz zakrętu nie ma fizycznego prawa uderzyć w drugiego ? Bez sensu chyba sporty pomyliłeś. Jeśli dochodzi do kolizji to wina leży po 2 stronach tak jak na Silverstone bądź po stronie jednego kierowcy czyli Ver jak tutaj w Monzie.
12.09.2021 23:38
0
@64 Noise. Tak jak już kolega @66 napisał nic dodać nic ująć. Miałem to samo napisać ale kolega mnie uprzedził. A i jak kogoś obrażasz to bynajmniej to uzasadnij bo jest to dziecinne :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się