WIADOMOŚCI

Binotto: rywale powinni zgłosić protest silnika Ferrari
Binotto: rywale powinni zgłosić protest silnika Ferrari
Mattia Binotto uważa, że rywale Ferrari powinni złożyć oficjalny protest jeżeli uważają, że jednostka napędowa wyprodukowana w tym roku w Maranello jest niezgodna z przepisami.
baner_rbr_v3.jpg
Rywale Ferrari już od zimowych testów pod Barceloną podejrzewają, że Ferrari może wykorzystywać szarą strefę przepisów jeżeli chodzi o układ napędowy.

Szybkość czerwonych bolidów na prostych budzi podziw, ale na początku sezonu ekipa obrała również inną filozofię aerodynamiczną skupiając się na eliminacji oporu aerodynamicznego. Wszystko to zakłócało ocenę faktycznej poprawy silnika Ferrari.

Po przerwie wakacyjnej zespół z Maranello wdrożył jednak pakiet aerodynamiczny generujący większy docisk i powrócił do walki z Mercedesem.

Silnik Ferrari ponownie znalazł się na świeczniku innych ekip, a na padoku co rusz słychać o różnych systemach, które mogą w mniej lub bardziej legalny sposób pomagać Włochom uzyskiwać taką moc ze swojej jednostki.

Mattia Binotto po GP Meksyku nie wytrzymał i stwierdził: "Oni powinni złożyć protest!"

"Wtedy wszyscy zobaczylibyśmy jak ich głupie podejrzenia i plotki nagle znikają."

Obecnie szef Scuderii pracuje nad tym, aby jego zespół był w stanie przekształcić swoją formę kwalifikacyjną w zwycięstwa podczas wyścigów.

"Zdobyliśmy sześć z rzędu pole position, ale w ostatnich sześciu wyścigach wygraliśmy tylko trzy razy" mówił. "Chcemy więcej."

"Niemniej bez wątpienia poprawiliśmy się w stosunku do tego jak zaczynaliśmy sezon. Ostatnie trzy wyścigi traktowaliśmy jak testy tego jak mamy pracować w najlepszy możliwy sposób w przyszłym roku."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
giovanni paolo

30.10.2019 11:48

0

no chrum kwii kwii w kwalifikacjach są szybcy więc oszukują Haas na początku sezonu też był szybki, gdzie kończył wyścigi? a jaki był tego powód? a teraz jak się spisuje w kwalifikacjach i wyścigach? dlaczego więc Alfa Romeo w ostatnim czasie tak źle sobie radzi, oszukańczy silnik daje przewagę Ferrari zgarniając kolejne kwalifikacje i pierwsze rzędy na polach startowych a dobrego Saubera spycha na niepunktowane pozycje? z samego tego można złożyć protest, jeżeli Ferrari ma inne oprogramowanie (czy czujnik albo kształ jakiegoś urządzenia) od zespołów klienckich już półtora roku jak są lamenty o oszustwa Ferrari, od słynnego Spa, i coś się zmieniło? była cisza jak Mercedes kosił dublety jeden za drugim, teraz znowu podnosi się wrzask nie zauważyłem, by RBR w czasie gdy sam ma problemy (chociażby z Verstappenem) zganiał winę na nieuczciwość Ferrari za swoje niepowodzenia na torze, Reanult ciężko pracowało po tragicznym początku sezonu i się odbudowali, ale po co ten płacz do mediów zamiast do FIA?


avatar
hubos21

30.10.2019 12:29

0

@1 Przecież to RBR najbardziej uwiera ten silnik a nie Mercedesa


avatar
maklos

30.10.2019 13:07

0

Na stronie głównej jest zegar ile zostało do GP USA. Po niżej wyniki GP Meksyku. Wypadało by już zmienienić tabele na GP USA w jakich godzinach są treningi kwalifikacje i wyścig. Mam już środę


avatar
mulat

30.10.2019 14:37

0

@3 z tego co mi się wydaje to będzie ta sama strefa czasowa wiec zarówno treningi , kwale jak i wyścig w tych samych godzinach co GP Meksyku


avatar
ekwador15

30.10.2019 14:45

0

nigdy nikt nie zbierze tak mocnych dowód aby zgłosić protest. przeciez to musieliby miec dostep do telemetrii, do szczegolowych danych jak pracuje silnik. a zespoly inne co moga zaobserwowac? zdjecia kiedy nie ma pokrywy i dane z GPS o predkosciach i czasy sektorów. do tego ewentualnie mogą na kierownicy spojrzeć ale pewnie poza tym, ze kierowca wybiera mape nr 1 czy tryb overtake to pewnie nic innego nie idzie z tej kierownicy zaobserwować. nie bedzie tam danych z ilosci spalanego oleju czy ile kilowatów obecnie jest przekazywane z ERS :) nie do wygrania, nie do udowodnienia cokolwiek. z drugiej strony trzeba ufać FIA i juz. Merc niech sie wezmie do roboty, bo w tym roku ich rozwoj silnika był zaden, głownie tylko niezawodnosc, ktora maja ponad oczekiwania, bo chyba RK mial silnik na ktorych 8 wyscigow pojechal i nadal nadaje sie chyba aby w piatki na nim jechać. masakra ile ten silnik merca moze zrobic przebiegu.


avatar
SpookyF1

30.10.2019 15:42

0

@3 Godzinę wyścigu masz u góry w zakładce "Wyścigi" Jak najedziesz na GP USA to ci się pojawi rozkład jazdy. 01 listopada (Piątek) 17:00 - 18:30 #1 trening 21:00 - 22:30 #2 trening 02 listopada (Sobota) 20:00 - 21:00 Trening 23:00 Kwalifikacje 03 listopada (Niedziela) Dobór opon 20:10 Wyścig


avatar
TomPo

30.10.2019 16:13

0

@3 Popieram. Juz od pn zaraz po wyscigu, powinna byc pokazywana rozpiska na nastepny wyscig.


avatar
goralski

30.10.2019 20:26

0

@5 wzięli 3.0 z w115 i takie są efekty ;) Mercedes podejrzewam od Spa zajął


avatar
goralski

30.10.2019 20:30

0

@5 wzięli 3.0 z w115 i takie są efekty ;) Mercedes podejrzewam od Spa zajął się dopracowywaniem silnika, aerodynamikę przygptpwywali pod konkretne tory, zresztą na rękę im to, że Ferrari ich trochę dogoni -zaraz znów uspi ich czujność. W przyszłym sezonie znowu wygra Mercedes, choć pewnie nie z taką przewagą, otwarty za to jest 2021, ale wydaje mi się, że oni już mają koncepcje i ostro nad nią pracują nim budżety przykreca


avatar
mcjs

30.10.2019 20:56

0

3 trening jest o 19 w sobotę, a kwalifikacje o 22.


avatar
Hi5per

31.10.2019 08:41

0

Szach i mat od strony Binotto. Forza Ferrari!


avatar
Airjersey

01.11.2019 01:17

0

Binotto - Chcecie to pozywajcie Inne zespoły - *pozew* FIA - faktycznie, te rozwiązania nie są zgodne z regulaminem Ferrari - HURR DURR, ODCHODZIMY Z F1! FIA - ok ok, tak tylko mówimy... Niech już zostanie jak jest


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu