Poprawka, którą ekipa z Brackley przywiozła do Chin, nie spodobała się FIA.
W czwartek fotografowie obecni na torze w Szanghaju wypatrzyli, że Mercedes przygotował nowe przednie skrzydło na 1000. wyścig Formuły 1.W Australii i w Bahrajnie zespół korzystał z rozwiązania podobnego do tego, które ma Williams - tylna część bocznego płata miała niewielkie wycięcie w górnym rogu.
Do Chin przywieziono modyfikację, która prawdopodobnie miała pomóc w uzyskaniu lepszego efektu "out-wash". Uproszczone przednie skrzydła mocno ograniczyły to rozwiązanie, a dzięki niemu strumień powietrza może być wyrzucany poza obręb koła, które nie jest aerodynamiczne. Poprzednia oraz czwartkowa wersja jest widoczna pod tekstem.
Przedstawiciele FIA po przyjrzeniu się elementowi wydali negatywną opinię. Mercedes był zmuszony do wprowadzenia poprawki.
Problemem okazał się najwyższy górny płat, który wystawał i miał ostrą końcówkę. Ostatecznie zespół ściął ją i skrzydło mogło zostać wykorzystane w treningach.
Regulamin techniczny jest bardzo skomplikowany i ekipy odkryły niewielką szarą strefę, którą m.in. Mercedes próbował wykorzystać. FIA znalazła jednak uzasadnienie swojej decyzji. Dodatkowo obawiano się, że ostry fragment może doprowadzić do przebicia opony w przypadku kontaktu.
Piątkowa wersja skrzydła Mercedesa jest widoczna na zdjęciu głównym, chociaż należy pamiętać, że nie miało ono przedstawiać modyfikacji, tylko samochód w garażu. Ekipy nie skupiają się na publikowaniu zdjęć każdej poprawki.
Nueva platina lateral del ala delantera d Mercedes. Borde d fuga recortada. La base del pie también esta recortada en la parte final. pic.twitter.com/Kd0IJBMPc2
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 11 kwietnia 2019
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się