WIADOMOŚCI

Mercedes pracuje nad rozwikłaniem problemów z hipermiękką oponą
Mercedes pracuje nad rozwikłaniem problemów z hipermiękką oponą
Zespół Mercedesa przyznaje, że przed GP Kanady skupia się na rozwiązaniu problemu wykorzystania hipermiękkich opon.
baner_rbr_v3.jpg
Najbardziej miękka mieszanka opon P Zero z tegorocznej gamy Pirelli zadebiutowała w miniony weekend na ulicach Monako. Szybko potwierdziło się również, że zespół Mercedesa ma z nią poważne problemy.

Obaj kierowcy Mercedesa w Q2 starali się zakwalifikować do trzeciej fazy czasówki na oponach ultramiękich, aby uniknąć korzystania z najbardziej miękkch opon podczas wyścigu. Gdy ta strategia nie powiodła się, zostali oni zmuszeni do wykorzystania opon oznaczonych kolorem różowym.

Kierowcy zespoły mieli poważne problemy z ich grainingiem i jako jedyni z pierwszym zamienili je na opon ultramiękkie i supermiękkie.

W Kanadzie hipermiękka mieszanka ponownie pojawi się w garażach, a jakiekolwiek z nią problemy mogą zostać spotęgowane przez długie proste jakie znajdują się na tym torze. Ekipa Mercedesa nieustannie próbuje więc rozwiązać swój problem przed wizytą w Montrealu.

"Praca nad tym tematem zajęła nam sporo czasu w tym tygodniu" mówił dyrektor inżynierów wyścigowych Andrew Shovlin podczas tradycyjnej po wyścigowej odprawy Mercedesa. "W całej stawce widzieliśmy jak inne ekipy znalazły się w podobnej sytuacji, ale co kluczowe Red Bull wyglądał tam mocniej i Ferrari również."

"Teraz z grubsza wiemy co poszło nie tak i zamierzamy jeszcze nad tym popracować, aby w pełni to zrozumieć, gdyż przed wizytą w Montrealu musimy się z tym uporać."

"Mamy takie same opony i możemy mieć podobne problemy ale musimy upewnić się, że nie wystawimy się na atak. W Montrealu utrata tempa i degradacja opon sprawia, że rywale łatwo mogą cię wyprzedzić."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

4 KOMENTARZE
avatar
Orlo

31.05.2018 11:32

0

Zawsze myślałem, że Kanada to jeden z torów bardziej zużywających opony - nie powinny tam być używane twardsze gumy?


avatar
iceneon

31.05.2018 11:50

0

@1. Nie.


avatar
Skoczek130

31.05.2018 16:47

0

Oby nie rozwiązali tych problemów, bo w przeciwnym razie po herbacie dla innych. Hiszpania pokazała, kto tu nadal ma zdecydowanie najlepszy pakiet. :P


avatar
BAR 82_MCE

31.05.2018 20:31

0

@1 Orlo Tor w Kanadzie jest zdecydowanie bardziej wymagający dla układów hamulcowych niz dla samych opon ale nie ukrywam że wybór hypersoftow był dla mnie malym zaskoczeniem.Ciekawy jestem jak te opony sprawdzą się w Kanadzie bo jednak ten tor zdecydowanie różni się od Monaco.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu