WIADOMOŚCI

Todt: Formuła 1 nie powróci do silników V10
Todt: Formuła 1 nie powróci do silników V10
Przewodniczący FIA, Jean Todt wykluczył powrót Formuły 1 do przeraźliwie głośny silników V10, które zachwycały kibiców na początku tego milenium.
baner_rbr_v3.jpg
Ross Brawn jako nowy szef ds. sportu z ramienia Liberty Media podczas wizyty pod Barceloną przyznał, że szybsze bolidy są dobre, ale Formule 1 cały czas brakuje odpowiedniego dźwięku.

„Brakuje mi silników V10” przyznawał Fernando Alonso. „Formuła 1 nie zasługuje na takie brzmienie.”

Brawn zasugerował, że Liberty Media oraz FIA powinni przemyśleć kwestie związane z technologią układów napędowych po zakończeniu obecnej fazy silników V6 turbo, czyli na sezon po 2020 roku.

Przewodniczący FIA bardzo szybko jednak zdementował te doniesienia i stanowczo odciął się od tej dyskusji.

Zapytany przez wydawany przez FIA magazyn Auto o potencjalny powrót silników V10 lub V12 do F1, Todt mówił: „To nie zostałoby zaakceptowane przez społeczeństwo.”

„Mamy na sobie odpowiedzialność, aby prowadzić organizację obserwowaną przez globalną społeczność, a globalna społeczność nie zaakceptuje takiej zmiany.”

„W rzeczywistości gdybyśmy stwierdzili, że chcemy powrócić do silników sprzed 10 lat jestem pewny, że wielu producentów wycofałoby się z tego sportu. Jestem przekonany, że minimum trzech z czterech odeszłoby” tłumaczył Todt.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
pz0

09.03.2017 09:01

0

A sprawiał pozory myślącego człowieka


avatar
bbrbutch

09.03.2017 09:07

0

Trzech z czterech,hmm.Bzdury.Te silniki ani nie są eco ani tanie.


avatar
Lukas9_5

09.03.2017 09:50

0

Może niech się ich publicznie zapytają. Coś czuję, że by się zdziwili


avatar
sliwa007

09.03.2017 09:57

0

Czasy wielkich silników przeszły do historii. Producenci silników do F1 to również producenci silników do zwykłych aut i oni chcą czerpać wiedzę z F1 aby móc ją wykorzystać później w swoich autach drogowych. Taki poligon doświadczalny. Te zespoły nie widzą sensu rozwijania technologii silnika V10 i szczerze mówiąc ja też nie widzę. Inna sprawa to ekologia. W Polsce tego jeszcze nie widać tak bardzo, ale są kraje którym ciężko będzie przetłumaczyć, że zamiast 100kg paliwa spalają 150kg. Wizerunkowo to nie przejdzie.


avatar
manner

09.03.2017 10:13

0

bzdura, to jest sport wyczynowy, to ma ryczeć i szybko się przemieszczać :) a Todt powinien chyba zasięgnąć opinii społeczeństwa, mam wrażenie że doznałby szoku


avatar
AlMastar

09.03.2017 10:26

0

chyba bardziej chodziło mu o społeczność zespołów F1 i to co powiedział na końcu - producenci by się wycofali, zobaczcie co się dzieje obecnie na rynku samochodów - AMG silniki w C63 montuje 3 litry turbo, to samo BMW M, zwykłe samochody to samo Passat ma silnik 1,2T chyba


avatar
nonam3k

09.03.2017 11:34

0

6. Cos ci się pomyliło c63 ma silnik V8 4.0 Bi turbo . Zmniejszyli pojemność i dołożyli 2 turbiny co w efekcie końcowym lepiej przekłada się na odczucia podczas jazdy ponieważ moment wzrósł o 50nm oraz jest osiągalny przy 1750 - 4500obr nie przy 6.8k jak w przypadku wolnossącego silnika. Moc maksymalna również jest dostępna przy dużo niższych obrotach


avatar
St Devote

09.03.2017 12:22

0

Dożyjemy czasów, w których każdy team będzie miał sponsora audio, a bolidy będą jeździć na baterie z zestawem głośników dolby surround emitujących jakieś stare filmy dzwiękowe z kroniki F1.


avatar
caddy71

09.03.2017 14:43

0

Podajecie przykłady silników o małych pojemnościach i użycia w samochodach, tylko jakich? Bo chyba nie sportowych. Nie widziałem i mam nadzieję, że nie zobaczę McLarena, Ferrari lub AMG z silnikiem 1.6. A AMG C63 ma silnik 4.0 l.


avatar
rascal

09.03.2017 17:22

0

A auraWRC to samo 1.6 turbo


avatar
nonam3k

09.03.2017 18:39

0

Mercedes obecnie ma w A-klasie 2.0 i 380km :) Do 1.6 juz nie daleko xD


avatar
bartexar

09.03.2017 22:23

0

Globalna społeczność w sensie Mercedes się fochnie tak?


avatar
caddy71

09.03.2017 23:18

0

10.rascal A ty swoje. Pisałem o sportowych samochodach szosowych, a nie wyczynowych.


avatar
bbrbutch

10.03.2017 09:15

0

Za tydzień na torze w Mugello okazja do obejrzenia potworów,podam wam przykład 3 wyscigówek:Mercedes 6200cc,Porsche 4000cc,Audi 5200cc.Naprawdę w F1 muszą być 1600cc?


avatar
TomPo

10.03.2017 18:03

0

Pier***li glupoty. To jest F1 a nie wyscigi aut seryjnych ze V10 czy V12 nie maja racji bytu. Jasne... zrobcie z tego 600cc i dorzuccie jeszcze 5 sprezarek i subwoofer by jakos to brzmialo. ECO panie... a to ze te wyzylowane silniki zdychaja co drugi wyscig niektorym to juz taki tam drobny szczegol. Bede chcial ogladac 1.2 super turbo z kominem to wlacze WieśGolf Cup robione za stodołą.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu