WIADOMOŚCI

FIA luzuje ograniczenia dotyczące komunikacji radiowej
FIA luzuje ograniczenia dotyczące komunikacji radiowej
FIA po wczorajszym spotkaniu z przedstawicielami zespołów postanowiła poluzować wprowadzone ostatnio restrykcje dotyczące komunikacji radiowej w F1.
baner_rbr_v3.jpg
Mimo iż wielu kierowcom zmiany podobały się, ich zakres i pochopna decyzja o wdrożeniu sprawiły, że w padoku pojawiły się obawy co do standardów bezpieczeństwa.

FIA w piątek rano przesłała do wszystkich ekip nową dyrektywę, przyznając że poprzednio zaproponowane zmiany mogą mieć dużo większe konsekwencje niż pierwotnie zakładano i dlatego zakaz komunikacji radiowej zaproponowany kilka dni temu wejdzie w życie dopiero wraz z sezonem 2015.

Od GP Singapuru zespoły nie będą mogły informować kierowców jedynie o sprawach dotyczących ich tempa i porównywaniu go z innymi kierowcami na torze.

Głównym powodem odroczenia pełnego zakazu komunikacji dotyczącego ustawień bolidu były obawy o bezpieczeństwo zawodników i brak możliwości przygotowania w tak krótkim okresie czasu systemów informujących kierowców o pojawiającym się zagrożeniu, zastępujących tradycyjną komunikację radiową.

Jednym z powodów był również fakt, że nie wszystkie zespoły w tym roku przeszły na nowy, większy wyświetlacz zamontowany na kierownicy bolidu F1, a tym samym byłby one taką zmianą bardziej pokrzywdzone.

Poniżej przedstawiamy komunikaty radiowe, które już od GP Singapuru będą zabronione
  • informowanie o torze jazdy
  • informacje o pokonywaniu krawężników
  • ustawienia bolidu pod konkretne zakręty
  • porównywanie lub przekazywanie szczegółowych czasów sektorów innych kierowców
  • informowanie o prędkości w zakręcie w porównaniu do innego kierowcy
  • dobór biegu w porównaniu do innego kierowcy
  • dobór biegu ogólnie
  • informowanie o punktach hamowania
  • poziom hamowania w porównaniu do innego kierowcy
  • poziom hamowania lub wykorzystanie hamulca ogólnie
  • informowanie o stabilności bolidu podczas hamowania
  • wykorzystanie pedału gazu w porównaniu z innym kierowcą
  • wykorzystanie pedału gazu ogólnie
  • wykorzystanie systemu DRS w porównaniu z innym kierowcą
  • informacje o wykorzystaniu jakiegokolwiek przycisku do wyprzedzania
  • informacje dotyczące techniki jazdy ogólnie

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
Polak477

19.09.2014 13:40

0

No i bardzo dobrze, bo moim zdaniem te punkty mogą być przestrzegane i nie ma po co ich omijać. W poprzednim wykazie było masę nieścisłości i bardzo dużo komunikatów mogłoby być kodowanych, bo zwyczajnie nie ma co ryzykować karą dla poinformowania o użyciu pedału gazu, natomiast gdy zachodzi ryzyko, że zniszczy się silnik, albo hamulce, albo skrzynię to moim zdaniem powstaje wtedy martwy przepis, bo zespoły będą ryzykowały.


avatar
DrashPL

19.09.2014 17:36

0

Skoro można już porównywać czasy z innymi kierowcami w poszczególnych sektorach to co w ogóle jest jeszcze zabronione? Śmieszne to jest że zrobili coś co zapowiadało się ciekawie a teraz prawie nie będzie widać tych zmian


avatar
DrashPL

19.09.2014 17:37

0

Oj sry, źle przeczytałem :D "Zabronione" zamiast nie zabronione :D


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu