Ekipa z Enstone została zmuszona do zmiany zawieszenia przed Grand Prix Niemiec. Okazuje się, że nie jest ono do końca zgodne z przepisami zawartymi w regulaminie technicznym Formuły 1.
McLaren podczas GP Wielkiej Brytanii poprosił FIA o sprawdzenie legalności zawieszenia Lotusa, bowiem pojawiły się co do tego pewne wątpliwości. Chodziło o zbyt dużą ilość części zawieszenia przyczepionych do siebie i spełniających rolę wspornika.Artykuł 10 regulacji technicznych mówi: „Części zawieszenia oraz łożysko koła muszą być całkowicie i indywidualnie przymocowane do wspornika zawieszenia. Wyjątkowo tylko trzy części zawieszenia mogą być połączone ze sobą za pomocą tytanowych, aluminiowych bądź stalowych części zanim zostaną przyczepione do wspornika.”
Rzekomo Lotus ma cztery takie części i w ten sposób zawieszenie zespołu jest niezgodne z regulaminem. Ekipa z Enstone inaczej zinterpretowała ten przepis niż McLaren. FIA nakazała im zmianę zawieszenia przed GP Niemiec w przyszłym tygodniu.
Lotus nie jest tym zmartwiony, bowiem będą to kosmetyczne zmiany, które nie wpłyną na ich konkurencyjność.
29.06.2013 16:25
0
Konkurencyjność ??? dziś byli bezkonkurencyjnii niestety :D
29.06.2013 16:25
0
niekonkurencyjni* :D
29.06.2013 18:33
0
1,2 dużo bardziej konkurencyjni niż McLaren :P
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się