WIADOMOŚCI

W Kanadzie będzie tylko jedna strefa DRS
W Kanadzie będzie tylko jedna strefa DRS
W najbliższy weekend, na torze w Montrealu, kierowcy F1 będą mieli do dyspozycji tylko jedną strefę DRS, a nie tak jak w ubiegłym roku dwie.
baner_rbr_v3.jpg
Punkt pomiaru odległości będzie znajdował się za zakrętem numer 10, a sama strefa wyprzedzania rozpocznie się 600 metrów przed strefą hamowania do zakrętu numer 13.

W porównaniu do ubiegłorocznej strefy, została ona skrócona o 50 metrów, gdyż uznano, że w minionym roku kierowcom zbyt łatwo przychodziło wyprzedzanie za pomocą ruchomego tylnego skrzydła.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

43 KOMENTARZY
avatar
sapphire

04.06.2012 11:54

0

I bardzo dobrze


avatar
SpookyF1

04.06.2012 12:02

0

Czyli DRS będzie bez znaczenia bo i tak mają ograniczoną prędkość. DRS ma sens na początku, w fazie rozpędu. Równie dobrze mogli go zakazać :)


avatar
bula28

04.06.2012 12:06

0

2. SpookyF1 - Hahah :D No chyba sobie żartujesz. DRS ma wielki wpływ na prędkość maksymalną. Przecież im mniejszy opór powietrza, tym szybciej samochód może jechać. Nie widziałeś nigdy jak jechały dwa bolidy (jeden z DRS i drugi bez) i były pokazane prędkości? Ten z DRS ma od 10 km/h więcej, a to ma znaczenie na długich prostych


avatar
flecht

04.06.2012 12:08

0

Może o Seba się boją...


avatar
reXio

04.06.2012 12:41

0

Zrobmy DRS by sie wyprzedzali... o kurde, wyprzedzaja sie to wykastrujmy troche drsa... Posrany jest ten system! Tak samo jak ten sezon. Borowa z Maurycym sie podniecaja tymi mieszankami a mi sie to nie podoba. Powinni miec trwalsze gumy i cisnac! Tak samo jak powinno byc tankowanie!


avatar
Nieogarnięty

04.06.2012 13:01

0

Szkoda tylko, że punkt pomiaru jest za 10'tką. W erze przed DRS'em to głownie tam wyprzedzali i teraz może być tak, że wyprzedzony łatwiej odzyska straconą pozycję.


avatar
Skoczek130

04.06.2012 13:15

0

@reXio - i dominacja jednego zespołu. Taaa, to było świetne... dla typerów! ;/


avatar
luca motorsport

04.06.2012 13:58

0

5. reXio F1 jest dzis bardzo ciekawa, fakt DRS to nie zbyt dobry pomysl, za to opony Pirelli sa niesamowite, ale powinny byc troche bardziej wytrzymale, a co do tankowania to mi to za bardzo nie pasowalo, teraz kwalifikacje wygrywa najszybszy kierowca.


avatar
jurcek

04.06.2012 14:22

0

@ 7- -.- a co miałeś w poprzednich 2 sezoanch?...


avatar
Oskar9

04.06.2012 14:35

0

@9 Nude... A:Kto pierwszy?? B: A kto ma być oczywiście że Vettel


avatar
jurcek

04.06.2012 15:10

0

@ up- no właśnie. Więc jakieś ciulowe gumy i śmiechowy drs nie zapewniają 'nie dominacji' ;]


avatar
luca motorsport

04.06.2012 16:19

0

Kiedys narzekano ze jest tankownanie, teraz jest narzekanie ze go nie ma, tak samo z nudnymi wyscigami gdzie nie bylo wyprzedzania wtedy bylo zle, teraz jest tez zle bo wyscigi sa zbyt nieprzewidywalne, naprawde trzeba sie cyms zadowolic, dzis F1 jest nadal bardzo ekscytujaca i niesamowita naprawde nie ma na co narzekac


avatar
brooda2

04.06.2012 17:05

0

@luca motosport masz racje tak źle i tak nie dobrze wszystkim nie dogodzisz zawsze będą zwolennicy i przeciwnicy


avatar
RoyalFlesh F1

04.06.2012 17:39

0

12. luca motorsport Popieram. Mi sie ten sezon podoba. A tez może sie znaleźć jakiś zespół który wymysli jakis system opanuje rozgrzewanie i idealną tem opon i bedzie powtórka z 2011. Takie moje zdanie. A sezon jest wporządku. Nie wiadomo kto wygra nastepny wyścig. Ale jak sie popatrzymy na mistrzostwa konstruktorów to pierwsza 5 wyglada prawie tak jak zawsze.


avatar
Jens

04.06.2012 19:03

0

Wg mnie system DRS to najgorszy system jaki został wprowadzony do F1. Przez niego wyprzedzanie jest sztuczne, a wielu wypadkach nic nie daje. Jest to trochę - wg mnie oczywiście - nieuczciwe, bo np. w 2010 roku gdyby był ten system to mielibyśmy innego mistrza świata po pamiętnym wyścigu w Abu Zabi.


avatar
jareklykos

04.06.2012 20:05

0

Nie ważny ten pieprzony DRS (nie jestem jego zwolennikiem), byle sezon trwał do końca w takich emocjach ;) Wiadomo... dla nas to świetne widowisko, a dla nich (kierowców) katorga, bo muszą oszczędzać opony i nie mogą cisnąć w pełni swoich możliwości, ale patrząc na niektóre posty to... W 2010 było źle, bo jeździli tylko na 1 pit, delikatna poprawka w 2011, ale nadal za mało pitów i wiele komentarzy "achhh jak by się fajnie oglądało po 4 pity" A teraz jak tak jest to znowu chcecie żeby śmigali na 1 pit. Kurde... jest dobrze jak jest i wydaje mi się, że gdyby połączyć te opony i znieść zakaz dotankowywania, było by świetnie!!! Kwalifikacje znów były by nieprzewidywalne i liczyła by się strategia :D Także podsumowując, nie ma co marudzić, mamy fajne widowisko, może sztuczne wyprzedzanie z DRS, ale nie da się skonstruować systemu który do zakrętu prowadził by kierowców na równi ze sobą. W tym roku mieliśmy wiele fajnych manewrów wyprzedzania i to poza strefą DRS. Panowie, delektujmy się tym sezonem, bo może w przyszłym roku nastąpi czyjaś monotonia i będziemy wiedzieć kto wygra dany wyścig. Liczę na Alonso, że zdobędzie tytuł, bądź Schumiego, chociaż ma za dużego pecha;/ Byle do Kanady ;) czeka nas kolejny świetny wyścig i 7 nowy zwycięzca, jeżeli tak nie będzie, stawiam piwo:D


avatar
carrera996

04.06.2012 21:22

0

Kempa, popraw zegar odliczający pozostały do wyścigu czas. Według obecnego wychodzi, że wyścig o 19.00, a przecież ściganie zaczyna się o 20.00. Swoją drogą lepiej, że śpieszy niż się późni. Pozdro.


avatar
Cwirs

04.06.2012 22:16

0

DRS to wogole powinni zakazac. Kretynizm :|


avatar
Skoczek130

05.06.2012 10:36

0

@jurcek - a ten sezon to co?? Ukrócono ograniczenia i teraz ciężko jest odskoczyc.


avatar
marcin_114

05.06.2012 10:51

0

W F1 przydałby się taki Montoya i drs nie byłby potrzebny :D


avatar
Junak 500

05.06.2012 11:21

0

No i dobrze.


avatar
Junak 500

05.06.2012 11:21

0

http://pl.20dollars2surf.com/?ref=588079


avatar
Brzusiu_usuniete

05.06.2012 12:19

0

Albo go zezwalaja albo nie. Dla mnie DRS powinien być do użycia zawsze wtedy kiedy tylko kierowca tego zapragnie a nie jakieś limity posrane...


avatar
gonzir

05.06.2012 14:42

0

Gdyby niektórzy z poprzedników znali się na fizyce to by wiedzieli że DRS to bardzo dobre rozwiązanie przy aktualnych przepisach. Jak długo docisk aerodynamiczny będzie odgrywał wiodącą rolę w F1 tak długo DRS i KERS będą niezbędne, bo inaczej mamy takie kwiatki jak Button vs. Kovalainen z Monako.


avatar
Filip[][]

05.06.2012 15:33

0

24.gonzir Ehh... chciałeś "zamundrować" a wyszło jak zawsze. Docisk był najważniejszy w f1 od samego początku i będzie ważny do końca, a już porównywanie wpływu KERSu na docisk jest dziwne


avatar
6q47

05.06.2012 15:36

0

24. gonzir Jeden z pierwszych wpisów na stronce? witam. Monako, tak mi się wydaje, nie jest dobrym torem do demonstrowania szybkości bolidu. Tu raczej mamy demonstrowanie umiejętności kierowcy. Dlatego jest przez niemal wszystkich " kochany" :) Obecne bolidy generują nie tylko docisk, generują też miejsca pracy dla dość sporej rzeszy inżynierów o specjalności mecha i aero. Pozbycie się tych Gości jest nieopuszczalne. Co by wtedy było?... Pozdr.


avatar
Cwirs

05.06.2012 17:50

0

@24 nie o aspektach fizycznych tu rozmawiamy kolego


avatar
athelas

05.06.2012 18:57

0

24. Nie wymądrzaj się fizyką, ja trochę ją znam i moim zdaniem (ale nie popartym żadnymi danymi - nie mam jak tego sprawdzić) gdyby DRS mógł być użyty przez obu kierowców i tak zyskiwałby ten z tyłu.Zgodnie z zasadami fizyki, do których się odwołujesz, bolid z przodu nie zaburzałby aż tak powietrza dzięki DRSowi, dzięki czemu bolid z tyłu miałby łatwiejsze wyprzedzanie a przy okazji musiałby mieć umiejętności jak kiedyś (byłoby podobnie jak w latach 80 i wcześniej, kiedy powietrze było słabo zaburzane przez bolidy). Ale musiałbym mieć tunel aerodynamiczny, żeby sprawdzić moje domysły, więc jest ciężko.


avatar
athelas

05.06.2012 18:59

0

przepraszam, wyszło, że to bolid ma umiejętności :) oczywiście chodziło mi o umiejętności kierowców.


avatar
slkl

05.06.2012 19:52

0

Szkoda ze nie ma żadnej wzmianki o kolejnej operacji KUBICY, swego czasu ten serwis dzięki Kubicy zyskał ogromną popularność, zainteresowanie było tak ogromne ze nie można było tutaj wejść. KAŻDY NEWS O NIM POWINIEN BYĆ WYTŁUSZCZONY.


avatar
RoyalFlesh F1

05.06.2012 20:18

0

30. slkl A mnie to sie podoba. Bo niby o czym tu pisać. Oficjalnego oświadzenia od Kubicy nie ma to co ma być pisane. Ja ci napisze że juz ma kontrakt podpisany z Mercedesem Maclarenem Ferrari i RBR. I ja to wiem i juz. Powinno ci to juz wystarczyć do nastempnego sezonu.


avatar
6q47

05.06.2012 20:40

0

ANSA donosi, ze operacja udała sie w 100%. 31. RoyalFlesh F1 popuśc lejce:) Pesymizm jest zbyt wczesny:) Pozdr.


avatar
Grzesiek 12.

05.06.2012 21:12

0

32. 6q47 Miejmy nadzieję że rzeczywiście się udała . I że to w końcu ostatnia :) Chociaż coś mi mówi że jeszcze trochę czasu upłynie zanim Polak będzie gotowy do jazdy bolidem F1 .... Oby jeszcze w tym roku :)) To co mnie jeszcze zastanawia to na jakim symulatorze ćwiczył Kubica . I do głowy przychodzi tylko jeden zespół ....:P - Tak jak pisałem .... wygląda na to że jednak Kubicę coś łączy z Ferrari :) Pozdrawiam :)


avatar
saint77

05.06.2012 21:36

0

@33. Grzesiek 12. w tym roku nie ma najmniejszej szansy na jazdę bolidem inaczej, niż w luźnym "treningu". Piszę to z niechęcią, bo do niedawna byłem pewien prawie powrotu Roberta po przerwie wakacyjnej, jednak ta informacja potwierdza fakt, że najwcześniej od 2013 może się uda jeśli w ogóle. Pamiętajcie, co oznacza dla kierowcy F1 taka mini-proteza czy nawet dwie i to w stawie łokciowym. Pewnie, że nie wyklucza to jazdy ale tylko sprawdźcie jakie wibrację są podczas jazdy to od razu się połapiecie co oznacza taka wiadomość o Robercie. Dla mnie jego powrót jest niestety mglistą przyszłością, ale iskierka nadziei wciąż się tli:)


avatar
Grzesiek 12.

05.06.2012 21:54

0

34 @ saint77 Czym dłużej trwa rehabilitacja i milczenie Kubicy , to do głowy wkrada się coraz więcej niepewności .... Dzisiaj szanse na powrót oceniam pół na pół , chociaż przyznaje że u mnie wzrosły po ostatnich doniesieniach . Bo skoro go składają to znaczy że jest szansa . A jeśli ma wrócić , to z wiadomych przyczyn .... najlepiej jak najszybciej :) Tak czy inaczej ... trzeba cierpliwie czekać na potwierdzone info z obozu Kubicy , bądź od samego Polaka :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu