Zespół Lotus poinformował, że jego nowy bolid na sezon 2012 będzie nosił nazwę E20, aby uczcić 20 podwozie, które zbudowała w F1 stajnia z Enstone.
Zespół, który w ubiegłym roku ścigał się pod nazwą Renault, w bieżącym sezonie przyjął nazwę Lotus. Nowy E20 ma zostać pokazany światu 5 lutego za pośrednictwem strony internetowej ekipy.„Nazwaliśmy tak podwozie, aby podkreślić ważność fabryki Enstone w rozwoju zespołu oraz aby podkreślić wkład naszego zaplecza i jego personelu, który każdego roku niestrudzenie pracuje nad stworzeniem najlepszego możliwego bolidu” mówił Eric Boullier, szef zespołu.
„Mam nadzieję, że tak będzie w przypadku E20 i nie możemy doczekać się pokazania światu bolidu i zobaczenia go po raz pierwszy na torze.”
„Mamy kilka zmian technicznych w porównaniu do ubiegłego roku i mamy ekscytujący skład kierowców, który będzie w stanie wycisnąć wszystko z E20 w trakcie 20 Grand Prix sezonu 2012, włączając w to 500 wyścig dla zespołu. Liczymy, że E20 okaże się dobrą konstrukcją z Enstone.”
27.01.2012 21:01
0
Mi ta nazwa kojarzy się tylko z oznaczeniami polskich dróg... jak bolid jest tej samej jakości to szału nie będzie.
27.01.2012 21:05
0
O proszę ,a ja dziś zastanawiałem się jak Lotus nazwie swój bolid . I już wiem :). E20 . Jakoś tak zaleciało emulgatorem , lub stabilizatorem .
27.01.2012 21:31
0
Przyznam, że jestem trochę w szoku. Bez złośliwości .... na tym portalu nie było ostatnio niusów pierwszej świeżości ale tej informacji nie wyczaiłem na żadnej innej stronce. Byłem ciekawy jaką nazwę będzie miał tegoroczny bolid Renault ..... sorry , Lotus-a i @kempa 007 mnie oświecił. Sama nazwa niespodziewana, może jakoś nie przemawia do wyobraźni ale przecież to tylko nazwa.
27.01.2012 22:07
0
3. rafekf1 - wręcz przeciwnie, ta nazwa bardzo przemawia do wyobraźni ... Tyle tylko, że kojarzy się z wszystkim, ale nie z bolidem ;-). Mnie najbardziej z tym co napisał @ głodny i z ... liniami kolejowymi .... A na marginesie, Lotus chyba nauczył się czegoś po wypadku Roberta. Kimi ma oficjalny zakaz na starty w rajdach.
27.01.2012 22:24
0
@4. elin ten zakaz też właśnie gdzieś obił mi się o uszy. W sumie dobrze zrobili, że dali zakaz Kimi'emu na rajdy. wiesz może czy Kimi podpisał jakieś oświadczenie na ten temat?
27.01.2012 22:25
0
Hmm, proszek "E" był taki. Rewelacji w nim żadnej nie było, "IXI" lepsze ;).
27.01.2012 22:31
0
4@elin - Wpisałem w google fraze "E20" i wyskoczyło .... zresztą sama zobacz ;) Temat uczestnictwa kierowców F1 w innych formach aktywności jest bardzo delikatny. Wiele można by o tym dyskutować.
27.01.2012 22:48
0
@ 7. rafekf1 "zresztą sama zobacz" zwracaj uwagę człowieku na płeć !
27.01.2012 22:55
0
A może "E" od Eric?
27.01.2012 23:07
0
8. @ULTRA93 - nie kumam o co Ci kaman??
27.01.2012 23:26
0
9. dominof1 Zdecydowanie E jak Enstone :)
27.01.2012 23:35
0
5. ULTR93 - nie wiem dokładnie czy coś podpisał. Zespół nic na ten temat nie mówił ( przynajmniej mnie, nic takiego nie udało się znaleźć ). Ale Kimi wygadał się w jednym z wywiadów : " Po tym co stało się z Robertem, zespół chce być bardziej ostrożny i nie mogę uprawiać żadnego ryzykownego hobby. Ale tak jest w większości zespołów. To całkiem zrozumiałe, że chcą nas chronić. Być może w pewnym momencie będziemy mogli bardziej negocjować co mogę, a czego nie ". Później zaznaczył, że nie trzeba mieć ryzykownego hobby, bo wypadek równie często może się przytrafić w codziennym życiu, ale na razie koniec z rajdami. PS ; rafekf1 zwraca uwagę na płeć ;-) 7. rafekf1 - wpisałam, ale sporo tych " rzeczy " wyskoczyło, więc nie wiem na co konkretnie mam zwrócić uwagę ... ;-))
28.01.2012 00:11
0
12. @elin - Ja w sumie też nie wiem ;)
28.01.2012 02:34
0
Dziwny zespół. Sponsorów nazganiali tylu, że miejsca na naklejki zaczynało brakować, na początku sezonu wywalczone dwa podia, a później co się z nimi stało? Gdyby Robert tam był to co on by tam zdziałał? Powiedziałby: panowie ten przedni wydech jest do d... i przerabiamy bolid w połowie sezonu? Renault w pewnym momencie totalnie utknęło w miejscu. Co wyścig coś nowego wprowadzali, później Pietrov ich podsumował, że te poprawki nic nie dawały i w sumie raczej nie skłamał. Może ci inżynierowie mają pomysły, ale odnoszę wrażenie, że kieruje nimi ktoś nie za bardzo kumaty.
28.01.2012 09:14
0
Mam nadzieje że ten ich E...mulgator lub E...ric bedzie lepiej spisywał się w tym sezonie, chodz sceptycznie do tego podchodzę. Jedno ogniwo które mnie najbardziej interesuje jest Kimi, stawiam iż ich bolid będzie nadal kręcił się w najlepszej piątce ale co pokaże Kimi... to jest dla mnie wisienka na torcie.
28.01.2012 10:04
0
Mam złą wiadomość dla fanów Lotus'a, od początku sezonu nie użyją reaktywnego zawieszenia ponieważ nie do końca ich system działał prawidłowo. Z kolei Mercedes być może użyje swojej dużo lepszej koncepcji z wykorzystaniem rtęci...
28.01.2012 10:16
0
16@okiej
28.01.2012 11:45
0
Trochę nie na temat ale warto nad tym się zastanowić. Na torze należącym do Ferrari w Mugello , od kilku dni słychać w oddali testy bolidu.Jest tajemnicą kto testuje ,samo Ferrari nie chce zdradzić nazwiska osoby testującej.I to jest fakt. Jak donoszą nie oficjalne źródła Fernando Alonso, Felipe Massa, Jules Bianchi(oficjalnie został testerem w Force India), Marc Gene, Andrea Bertolini i Davide Rigon szlifują formę na Wyspach Kanaryjskich . A tu krotki film który kilka dni temu został wyemitowany we Włoskich mediach http://www. youtube .com/watch?v=r_T5tG7Ngtc&feature= player_embedded. (usunąć spacje) Nie znam włoskiego , jeśli ktoś mógłby z grubsza napisać o co chodzi będę wdzięczny. Trochę się nakręciłem tymi informacjami , bo jak dla mnie to Robert tam testuje , przynajmniej pragną bym aby tak było.
28.01.2012 12:20
0
18@może czesia z klanu
28.01.2012 12:29
0
Mnie E20 skojarzylo sie w pierwszej kolejnosci z BMW...
28.01.2012 13:39
0
18. glodny Mozesz podac linka?
28.01.2012 13:40
0
20@ Mnie również nasunęło się takie skojarzenie jako pierwsze i jedyne. Głównie za sprawą BMW E22.
28.01.2012 13:42
0
mnie za to kojarzy się z jordanem chociaż tam było oznaczenie EJ
28.01.2012 14:01
0
@ 18 a może to Kuba Giermaziak?
28.01.2012 15:12
0
19. atomic nie znam bo nie oglądam ,ale o ile ma super licencję , znajomości w Ferrari oraz będzie reprezentowała Polskę w F1 to też będę usatysfakcjonowany :) 21. luca motorsport ten link co podałem jest właśnie z tej nie oficjalnej strony ,którą prowadzi Polak mieszkający we Włoszech , zapalony fan Roberta .Linka bezpośredniego nie wkleję bo nie chcę kempa007 siać zamętu, i nie ładnie wklejać linki do konkurencji. Wpisz w Google Mike-mój blog o Robercie,Tylko uprzedzam ze to nie oficjalne info i żeby aż tak mocno jak Ja się tymi informacjami nie nakręcać. 24. sever z tego co się orientuje Giermaziak raczej odpada , w ten weekend jest w USA promuje się i ogląda wyścig Daytona 24h..Więc raczej nie maiłby czasu na testy .
28.01.2012 23:36
0
@16 reaktywowane zawieszenie zostało zabronione...
29.01.2012 13:36
0
Dobrze, że nazwę podwozia połączyli z nazwą fabryki, gdzie ono powstaje od lat, a nie z nazwą tymczasowego właściciela (Genii) czy głównego udziałowca/sponsora (Lotus), który teź może się kiedyś zmienić.
30.01.2012 16:33
0
Bardzo sensowna nazwa, wiadomo że prace wykonała fabryka w Enstone więc jest "E" a nie L - lotys , bo z lotusem te stajnia nie ma nic wspólnego oprócz nazwy i kasy za reklame marki (sponsor) . Tak samo powinno sie mówic na temat innych fabryk np Barkley, ze bolid zrobiła fabryka Barkley a nie mercedes , bo mercedes to tylko nazwa, sponsor i no za rok juz moze sie to nie nazywac mercedes a np Wolkswagen gdy się mu zachce F1 i postanowi wykupić udziały. Koncerny motoryzacyjne w F1 to tylko nazwy, i nic technologicznego nie wnosza do tego sportu , tylko kase za reklame, Nazwe mozna zawsze zmienic, a Barkley albo Enstone zawsze zostanie
30.01.2012 16:34
0
oprócz ferriari i williamsa;) ale williams nie jest koncernem motoryzacyjnym a ferrari to cos więcej niz tylko marka/koncern samochodowy;)
30.01.2012 16:38
0
Zresztą Barkley kiedys było Hondą , więc sami widzicie ;)
31.01.2012 11:06
0
@25. głodny - aż ciarki po mnie chodzą na myśl ze coś w tym może być na rzeczy.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się