WIADOMOŚCI

Massa najszybszy po piątkowych treningach
Massa najszybszy po piątkowych treningach
Pogoda podczas inauguracyjnego weekendu GP w Indiach dopisuje kierowcom i zespołom, jednak słaba przyczepność nowego asfaltu w piątek przysparzała sporo problemów całej stawce.
baner_rbr_v3.jpg
W drugim treningu najszybsze okrążenie toru Buddh wykonał Felipe Massa, który nieznacznie wyprzedził Sebastiana Vettela i Fernando Alonso.

Lewis Hamilton, który rano był najszybszy, jednak nie zachował ostrożności pod koniec pierwszego treningu, w wyniku czego został ukarany cofnięciem o trzy pozycje startowe, po południu uzyskał czwarty czas.

Za Brytyjczykiem uplasował się Mark Webber, który wyprzedził Jensona Buttona i Adriana Sutila. Czołową dziesiątkę uzupełnili: Bruno Senna, Paul di Resta oraz Sebastien Buemi.

Witalij Pietrow drugi trening zakończył z 11 czasem, przed kierowcami Saubera i Jaime Alguersuarim z Toro Rosso.

Zespół Williams po raz kolejny znalazł się przed nowymi ekipami a także Mercedesem, którego kierowcy w drugim treningu najwyraźniej sprawdzali ustawienia W02 pod kątem wyścigu.

Nico Rosberg zakończył dzień za kierowcami Teamu Lotus- Trullim i Kovalainenem, na 19 pozycji. Michael Schumacher znalazł się jeszcze niżej, na 21 pozycji, za Timo Glockiem (Virgin Racing).

Za Niemcem w tabeli wyników znalazł się Jerome d’Ambrosio, który na 40 minut przed końcem sesji zaliczył „dzwona” na 12 zakręcie, zmuszając dyrekcję wyścigu do 5-minutowej przerwy w przygotowaniach.

Tabelę z wynikami zamykali zawodnicy HRT, Daniel Ricciardo był nieznacznie szybszy od Naraina Karthikeyana, który w ten weekend otrzymał szansę występu przed własną publicznością.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 br Felipe Massa Ferrari 1:25.706 33
2 de Sebastian Vettel Red Bull 1:25.794 34
3 es Fernando Alonso Ferrari 1:25.930 34
4 gb Lewis Hamilton McLaren 1:26.454 26
5 au Mark Webber Red Bull 1:26.500 30
6 gb Jenson Button McLaren 1:26.714 28
7 de Adrian Sutil Force India 1:27.316 34
8 br Bruno Senna Renault 1:27.498 36
9 Paul di Resta Force India 1:27.853 35
10 ch Sebastien Buemi 1:27.868 35
11 ru Witalij Pietrow Renault 1:27.890 37
12 jp Kamui Kobayashi BMW Sauber 1:28.050 34
13 mx Sergio Perez BMW Sauber 1:28.289 36
14 es Jaime Alguersuari 1:28.552 31
15 br Rubens Barrichello Williams 1:28.691 29
16 Pastor Maldonado Williams 1:28.708 24
17 it Jarno Trulli Team Lotus 1:29.332 39
18 fi Heikki Kovalainen Team Lotus 1:30.241 41
19 de Nico Rosberg Mercedes 1:31.098 38
20 de Timo Glock Virgin Racing 1:31.469 32
21 de Ralf Schumacher Mercedes 1:31.804 28
22 be Jerome D'Ambrosio Virgin Racing 1:32.593 12
23 au Daniel Ricciardo HRT F1 1:32.768 33
24 in Narain Karthikeyan HRT F1 1:32.824 33

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

24 KOMENTARZY
avatar
patrolek23

28.10.2011 12:15

0

Ładnie było widac, jak pracuja dyfuzory - momentalnie zasysaja wszystko na na ziemi lezy. Chyba ta sucha ziemie powinni przynajmniej polac woda. Nie widziałem jeszcze nigdy az tak zakurzonych bolidow, to bardziej rallycrossowe wydane f1 :D.


avatar
elosidzej

28.10.2011 12:17

0

Jutro wszystko się okaże czy znowu będzie Vettel :/


avatar
Samurai_Hideto

28.10.2011 12:19

0

Nie po piątkowych tylko po drugim piątkowym.


avatar
Grzesio22

28.10.2011 12:28

0

3. Masz Rację . Liczę na dobry wynik Massy jutro i w Niedzielę


avatar
athelas

28.10.2011 12:40

0

3. zestawiając czasy z obu treningów czas Massy jest najlepszy z CAŁEGO piątku. Nie ma tu błędu. Szkoda, że to trening. Chociaż Alonso mógłby być niżej..


avatar
Kazik

28.10.2011 13:24

0

Jeden z zakrętów (nie pamiętam numeru) był szczególnie często "przestrzeliwany" przez kierowców i zwłaszcza w tym miejscu na torze pojawiała się kupa brudu i kurzu.Maurycy słusznie zauważył,że powinien tam być asfalt a nie trawa bo za którąś taką wycieczką po poboczu można już uszkodzić zawieszenie.


avatar
Alonsofan

28.10.2011 13:45

0

5. no massa tez by mogl byc nizej... przecietniak !


avatar
xdomino996

28.10.2011 13:59

0

@6. Kazik niektórym to nie dogodzisz jak jest trawa źle jak byłby asfalt to by mówiono ze to nie tor tylko lotnisko i można błędy popełniać na każdym zakręcie


avatar
jeffhardywwe

28.10.2011 14:00

0

Jak miło zobaczyć że Massa jest na 1 miejscu. To mój 2 ulubiony kierowca za Kubicą...


avatar
ozyrys88

28.10.2011 14:14

0

@9. jeffhardywwe widzę że nie tylko ja chciałbym znowu zobaczyć Massę na PP a potem na I miejscu w wyścigu :)


avatar
robert893

28.10.2011 14:23

0

Oooo massa coś nowego :)


avatar
Kazik

28.10.2011 14:28

0

8. xdomino996 W sumie to masz rację ale Maurycemu chodziło o to,że po kilku wycieczkach w tym miejscu zaczęła się robić dziura zamiast trawy i bolid był podbijany w powietrze ..co się nieraz różnie może zakończyć.


avatar
fan massy

28.10.2011 16:27

0

ja nie moge to skrzydło bolidu ferrari to mocno sie wygina. ciekawe czy FIA bedzie miałą jakies pretensje


avatar
Yoozeck

28.10.2011 16:33

0

Chwila, niby jakim cudem, pobocza mają być robione pod kierowców? Nie potrafią, trzymać się toru - wylot. Połowicznie zgodzę się z wami, z tym że tam nie powinna być trawa - tylko żwirowa pułapka.


avatar
Jahar

28.10.2011 17:38

0

14. Całkowicie popieram ten pogląd. Jak nie dają rady szybko jechać to aut a nie zwiedzanie pobocza i okolic toru, które będzie bezkarne.


avatar
fan redbull

28.10.2011 18:38

0

O Massa pierwszy :D Małe różnice po między pierwszą trójką . A mam jedno pytanko czy w internecie można oglądać na żywo transmisję z kwalifikacji i wyścigu ? jeżeli tak to bardzo prosiłabym o adres strony ;) Z góry dziękuję. :*


avatar
dexter

28.10.2011 18:49

0

Tak jak juz pisalem, charakterystyka toru jest fantastyczna, duzo szybkich zakretow, tor jest wymagajacy, pod gorke z gorki. Zastanawiajace jest, czy zespoly posiadaly dokladne dane tego toru. Wiadomo, ze zespoly w "full motion" symulatorach posiadaja 1:1 dane kazdego toru, z roznica w terenie itd., itd., lecz bledy male i duze kierowcow, w tym takze pana Alonso ktory slynie z tego, ze lezy w bolidzie najnizej z kierowcow, praktycznie na ziemi, ze wzrokiem skierowanym w niebo, popelniane byly wyjatkowo czesto. Widac bylo jakby kierowcy, ktorzy maja wytrenowane w symulatorze co do ulamka sekundy rozpoczecie hamowania, wcisniecie gazu, zmiane biegu czy wyjscie z zakretu ciagle sie z tym przeliczali. Tor dzisiaj byl bardzo brudny i to nie tylko w jednym zakrecie, lecz w calym sektorze. Z rundy na runde bylo coraz gorzej. W takich warunkach jest naprawde ciezko poruszac bolid na granicy limitu, a takze ciezko jest znalezc grip i optymalna linie jazdy. Na wlotach powietrza do silnika zakladane sa specjalne filtry. Dlatego ciekaw jestem na wspolprace: (inzynier- kierowca- inzynier) jaki setup wybiora jutro kierowcy. Jednak wieksza role w tych warunkach rozgrywa sam kierowca, a wytrenowane na pamiec nawyki z sym. sa mniej przydatne. Najprawdopodobniej to slynne juz miejsce (nie pamietam jego numeru), gdzie kierowcy mieli problemy, bedzie lekko zmodyfikowane: (wypadalo by wylac asfalt). Jeszcze jedna ciekawa rzecz: bolidy ktore symulowaly jazde z pelnym obciazeniem tzn. byl do pelna zatankowane mialy wyraznie wieksza roznice czasu w porownaniu do czasow z lekkimi bolidami na innych torach. Zobaczymy jak zespoly problem wagi rozwiaza. Indie- to nie tylko potrzeba jedzenia przegotowanych wazyw, zakazu picia wody z kranu, ale trzeba byc odpornym przeciwko alergii na kurz i pyl ;-))


avatar
xdomino996

28.10.2011 19:38

0

A Maurycy niech się puknie w głowę teraz gada ze powinien być asfalt a 2 tyg temu mówił ze Korea mu się nie podoba bo jest to tor gdzie jest ogromny margines błędu , wiem ze bezpieczeństwo ich itp ale tak jak zauważył Yoozeck gdyby tam była ściana to też by tak wszyscy sobie jechali na wprost? Nie bo by nie ryzykowali w zakręcie a jak jest asfalt to jest już przeginanie wszyscy jaką na maksa z myślą a co tam najwyżej pojadę prosto


avatar
xdomino996

28.10.2011 19:39

0

jadą*


avatar
etos

28.10.2011 20:04

0

jak Massa tak dalej bedzie jezdzic to Alonso sie na pewno postara zeby wylecial z Ferrari


avatar
Zirdiel

28.10.2011 21:39

0

Mam Pytanko: o ktorej jutro są kwalifikAcje w tv na polsacie i wyścig? bo na jednej stronie jest 9.30 i na innej 10.30 -.- dla mnie to lekka różnica xd z gory dzięki ;d


avatar
peeroF1

28.10.2011 22:41

0

21. 10:30


avatar
matito

29.10.2011 00:06

0

Massa jes sympatyczny i miły i myślę że wielu z nas chciał by aby chociaż był na podium ale bądźmy realistami. Strategia będzie pod Alonso bo ma szanse na wicemistrzostwo a poza tym trening, kwalifikacja a wyścig to zupełnie 3 rózne sprawy pozdro dla wszystkich...;)


avatar
dexter

29.10.2011 08:57

0

@ 18. " gdyby tam była ściana to też by tak wszyscy sobie jechali na wprost?" - ale, nie ma sciany. "a jak jest asfalt to jest już przeginanie wszyscy jaką na maksa z myślą a co tam najwyżej pojadę prosto." - to lezy w naturze kierowcy wyscigowego, ze kazdy zakret, wykorzystywany jest do ostatniego cm :-) Kierowcy prowadzili pierwszy raz bolidy na tym torze. Zaden zespol nie mial wczesniej zebranych danych z tego objektu. Kazdy szuka, eksperymentuje nad swoja optymalna linia jazdy. Kierowca permanetnie szuka dobrego Gripu. Bolidy prowadzone sa w kazdym zakrecie na granicy przyczepnosci. A ze warunki byly takie, jakie byly, troche inne niz wczesniej wyliczone w symulatorach, jest i bedzie bardzo ciezko ustawic Setup na Qual. czy wyscig. Z drugiej strony, po tym co widzielismy w piatek (licznych bledach kierowcow), nie mozna stwierdzic, czy zespoly posiadaly w swoich symulatorach dokladne dane tego toru.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu