Paul Hembery, dyrektor ds. sportów motorowych Pirelli w wywiadzie dla serwisu Manipe F1 potwierdził, że od GP Hiszpanii na torze w Barcelonie ekipy będą miały dostępną nową, wytrzymalszą twardą mieszankę opon, która ostatecznie, jeżeli pogoda na to pozwoli, zostanie przetestowana w piątek pod Stambułem.
„Niestety sama opona nie została przetestowana w sposób i formie jakiej byśmy chcieli” przyznawał Hembery. „Praktycznie ma ona zastąpić dotychczasową twardą oponę dając dodatkowe dwa czy trzy okrążenia życia niż jej poprzedniczka, mając zarazem mniejszą degradację. Niemniej zespoły nie przetestowały jej tak obszernie jak byśmy sobie tego życzyli.”Hembery potwierdził także, że dostarczanie dodatkowych opon na piątkowe treningi prawdopodobnie zakończy się. Zespoły na piątkowe treningi we wszystkich trzech otwierających sezon wyścigach dostawały dodatkowe komplety opon, aby móc zapoznać się z nimi, a także przetestować nowe mieszanki.
„Postępowaliśmy tak na początku sezonu ponieważ uważaliśmy, że ekipy muszą zbierać doświadczenie z nowymi oponami, aby móc je ocenić i zrozumieć, niemniej tak nie będzie dalej. Nie przewiduję [dostarczania dodatkowych kompletów opon] w Barcelonie, Monte Carlo czy Kanadzie.”
03.05.2011 11:01
0
Cieszy mnie to że F1 pozbyła się opon Bridgestone. Z Pirelli jest znacznie ciekawiej.
03.05.2011 11:17
0
ja wolałem bridgestony przynajmniej takiego syfu nie zostawiały na torze i zawsze było widac kto na jakich oponach jedzie
03.05.2011 11:25
0
Co do ogumienia fakt, jest bardziej widowiskowo, więcej marasu zostawiaja opony Pirelli ;) , ale widać ,że ciągle pracują nad ulepszaniem odumienia na kolejne GP to chyba cieszy...
03.05.2011 11:58
0
2. fanAlonso=pziom Znakowanie opon wprowadzono dopiero kilka sezonów temu. Wcześniej i przy bridgestonach nie wiedziałeś, kto na jakich jedzie. Trzeba daćtrochęczasu Pirelli, aby wszystko dopracowali. Co do wytrzymałości, to pamiętam, że wszyscy narzekali, iż opony są za mocne. Jeżeli mają się szybciej "kończyć", to coś się musi z tą gumą dziać. Przecież nie wyparuje.
03.05.2011 12:03
0
Jeśli mają ulepszyć ogumienie i dojść do jakości Bridgstone to po co była ta zmiana? Już niech lepiej zostanie jak jest, przynajmniej walka na torze i w boksach jest lepsza.
04.05.2011 09:13
0
W/g mnie twarda guma jest dość wytrzymała i nie powinni jej już polepszać pod względem przebiegu, jest ciekawie taka jak obiecywali więc po co "grzebać" w temacie. Ps. 2. fanAlonso=pziom - już nie przesadzaj, fakt ten biały pasek mógł by być nieco szerszy, ale i taka wersja jest dość czytelna a na pewno o niebo czytelniejsza od tych "ekologiczych" pomysłów Bridgestona .
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się