Ross Brawn - szef zespołu Mercedes GP - przyznał, że jego zdaniem, W02 traci do potencjalnego czoła stawki około sekundy na okrążeniu. Na zredukowanie tej straty zespół będzie miał w przyszłym tygodniu cztery ostatnie dni przedsezonowych testów.
Ostateczny pakiet, który znajdzie się na początku sezonu w bolidach Nico Rosberga i Michaela Schumachera musi pozwolić nie tylko zredukować już istniejącą według brytyjskiego inżyniera stratę do ścisłej czołówki, ale również odpowiedzieć na modyfikacje wprowadzone przez resztę stawki. Oczekiwania w stosunku do nowych części W02 są więc wysokie.„Podczas ostatnich testów w Barcelonie wykonaliśmy przejazd z niewielką ilością paliwa, na super-miękkich oponach. Wykręciliśmy wtedy drugi czas, ale nie sądzę, że było to odzwierciedlenie naszej realnej pozycji” - mówił Brytyjczyk dla BBC Radio Five Live.
„Myślę, że brakuje nam sekundy do znalezienia się tam, gdzie chcemy się znaleźć, a chcemy włączyć się w walkę na czele. Musimy więc znaleźć sekundę w najnowszej poprawce – sądzimy, że nam się to uda, ale nigdy nie można mieć pewności co zrobią inni. Tym razem w Barcelonie każdy będzie miał nowe części”.
„Jeśli ktoś przywiezie radykalne rozwiązania o których nie myślał żaden inny zespół, sytuacja może się zmienić. Mamy jednak własny plan – czy okaże się słuszny, przekonamy się gdy pojedziemy do Melbourne”.
04.03.2011 13:41
0
No nie wiem czy ten ich paskudny bolid może jeździć szybko... nie wygląda na taki. złamanego grosza bym nie postawił.
04.03.2011 13:51
0
1 paskudny ??? przecież to najpiękniejszy bolid tego sezonu
04.03.2011 14:06
0
wole McLaren'a, w perspektywie całego sezony na nich bym stawiał.
04.03.2011 14:15
0
sekunda to dużo a co do McLarena to też myślę, że mają swoje problemy i w tej chwili także musza popracować nad bolidem bo są na poziomie Mercedesa
04.03.2011 14:19
0
Rossa ponoszą ambicje. Otóż to david9. McLaren ma własne problemy z bolidem a co do najładniejszego bolidu to stawiam na Red Bull'a :-D
04.03.2011 14:57
0
Brawn'owi się raz udało bo kupił bolid, w który Honda zainwestowała ogromne pieniądze jak na tamte czasy a teraz jak przychodzi zrobić go samemu to idzie kulawo. A na RB7 też postawię w tym roku.
04.03.2011 15:21
0
a ja stawiam na McL nie dlatego ze ma najladniejsze malowanie ale dlatego ze ma najbardziej pracowita i inowacyjna ekipe, jak i najlepszy sklad kierowcow ;]
04.03.2011 15:32
0
6. Sorry, ale gdyby nie jego świetny pomysł z podwójnym dyfuzorem bolid Hondy nie miałby szans... To jego zasługa. Obok Newey'a chyba aktualnie najlepszy konstruktor, tylko 2 rok z rzędu nie ma świetnego pomysłu.
04.03.2011 16:06
0
A mnie się wydaje że to wina Mercedesa. Pchali MSC do tego zespołu i spowaolnili Rosberga. Zamiast budować pod niego bolid zaczeli robić to pod MSC i efekty widać w postaci złego bolidu. MSC nie nadrobi strat tak jak to było w Ferrari dziek gigantycznym pieniądzą.
04.03.2011 16:20
0
8. athelas A skąd pewność że podwójny dyfuzor wymyślił Brawn, może on już był w bolidzie Hondy. Najbardziej zaskakuje mnie to że pasował im silnik mercedesa, bo przecież bolid był robiony pod silniki Hondy. Troche dziwne że Brawn przyznał że traci 1s. Musi mieć chyba jakiegoś asa w rękawie skoro tak powiedział. Zazwyczaj takich rzeczy się nie mówi...
04.03.2011 16:26
0
Jeżeli już stawiacie na różne zespoły to ja stawiam na Ferrari. Niby tacy niepozorni, bolid nie wygląda jakoś zaskakująco, ale to nie znaczy że są wolni. Z tego co pamiętam bolid jest niezawodny i wykonali najwięcej okrążeń ze wszystkich ekip. Dodatkowo mają bardzo dobrego kierowcę Alonso. Najbardziej ciekawi mnie które miejsce w stawce będzie miał Williams, bardzo chciałbym ich zobaczyć na czele, ale jak będzie zobaczymy. Mają sporo innowacji i ciekawie wyglądający tył bolidu. Martwi mnie za to niezawodność, zwłaszcza KERSu.
04.03.2011 16:38
0
Mercedes w Mercedesie = klapa. widać, że ten zespół jest rządzony jak BMW. Jak dla mnie wygląda na Red Bull - Ferrari, potem McLAren i Renia z Mercedesem. Ktoś jeszcze może namieszać. Kibicuje ostrej wale między RBR a SF i McL by było na co patrzeć
04.03.2011 17:53
0
A ja uważam, że Ferrari będzie najszybsze na przestrzenie całego sezonu. Ich konstrukcja - niby najmniej zmodyfikowana w stosunku do poprzednika, niby żadnych różnic, żadnych innowacji jak w innych zespołach a RedBullowi na ogonie siedzą i podobno na długich przejazdach są bezkonkurencyjni. RBR będzie może i najszybszy w Q ale stawiam 5l Heinekena że będzie tak samo "delikatny" jak poprzednik. A Seba już się postara, aby w kilku wyścigach wyeliminować siebie i przy okazji najbliższy bolid. Stawiam na Alonso.
04.03.2011 20:17
0
W takiej dyspozycji jak teraz sa, to srodek stawki jest pewny. Istotne pytanie brzmi: Czy uda sie MGP osiagnac w ostatnim tescie przekonywajacy Update, ktory zblizy ich do poziomu Topteamow. Tego teraz nikt nie jest w stanie przepowiedziec. Jesli to prawda ze Mercedes traci 1sek. przy Longrunach z terazniejszym pakietem do czolowki, to bedzie im ciezko powalczyc z przodu. Pol sekundy idzie w zakresie mozliwosci (przy zasadniczo dobrze zbalansowanym bolidzie) odrobic. Ale przy wiekszej stracie wyglada to ciezko. Poczekajmy do ostatnich testow. Po pierwszym wyscigu bedziemy mogli na temat zlych bolidow podyskutowac. Jesli w tym roku MPG bedzie czasami stalo na podium, to mozna to jako sukces okreslic. O mistrzostwie narazie maga zapomniec i Mercedes sam o tym wie
05.03.2011 01:11
0
Coś Niemcy nie mają szczęścia. Najpierw BMW połamało zęby, teraz Mercedes cieńko przędzie. A miało być tak pięknie, szybko i przyjemnie po wykupieniu Wunder Team Brown GP...
05.03.2011 06:54
0
Sekunda w F1 to przepaść , którą na tym etapie ciężko już będzie nadrobić , jeśli w ogóle jest to możliwe ... ;)) Tylko , czy rzeczywiście mają taką stratę do najszybszych , czy tylko Ross innym oczy mydli ?
05.03.2011 11:13
0
Grzesiek 12.- W/g mnie właśnie mydli !
05.03.2011 12:12
0
trochę też w to ciężko uwierzyć żeby aż sekundę straty mieli do najlepszych. Możliwe że to tylko dobra ściema. Jeśli nie to w takim razie co robili przez połowę sezonu 2010 oraz zimę. Tak się chwalili, że pracują wcześnie nad nowym bolidem a tu taka porażka zamiast zyskać to jeszcze by stracili do najlepszych. W takim razie cała ta praca, pieniądze i rozwój poszły w h.......
05.03.2011 19:01
0
Ja myslę ze najszybsze jest RDR w na 1 okrążeniu a na długim dystansie ferrari. Dalej w stawce będzie Renault po nim STR i Williams dalej McLaren i Mercedes. Przy czym zaznaczam od razu że moim zdaniem to układ sił obecny choc nie sądze zeby Maci długo pozostały tu gdzie są teraz. Myśle że w trakcie sezonu dogonią Renault i będą z nimi walczyć o 3miejsce. Pozdro Robert
05.03.2011 19:24
0
Pierdu pierdu tracimy 1 sekundę wiecie, nie mamy dobrego bolidu , nowy sezon uznajemy za stracony, w życiu nie uwierzę w takie teksty, albo są tak bardzo tepi i takimi wypowiedziami strzelają sobie w kolano, albo się bawią wiedzą że stworzyli dobry bolid i będzie konkurencyjny , i w to mogę uwierzyć , bo 1 sek to jest przepaść .
06.03.2011 20:30
0
oby się tak bawili, bo liczę na to że ROS stanie w tym roku na najwyższym stopniu podium.
06.03.2011 20:34
0
Ja wiem tylko że w W02 jest jednen błąd. Dolny przedni wahacz jest umieszczony jest pod dużym kątem względem kadłuba i na tym prawdopodobnie stracą. Oby inne elementy były wykonane perfekcyjnie
06.03.2011 21:19
0
Ludzie przecież Brawn nie jest żadnym konstruktorem i myślę że mówi prawdę on był zawsze szczery aż do bólu Mercedes nie ma żadnego ASA w rękawie oni teraz mają kłopoty z chłodzeniem a co dopiero gdy będzie 30 stopni mówią cały czas o tych poprawkach ale inni tez je będą mieć można zobaczyć po długich przejazdach jakie mają tempo i bardzo odstają LRGP a co dopiero Ferrari i RBR gdy Brawn pracował w Maranello to przecież tez nie on budował bolidy tak jak to niektórzy na tym forum już mówili tylko nie jaki Rory Byrney
07.03.2011 20:55
0
23. tomekj bzdurą jest to że bardzo odstają od LRGP
09.03.2011 13:31
0
Moim zdaniem Ross nie mówi prawdy.
09.03.2011 13:33
0
Chodzi mi o tę stratę 1 sek. To brzmi po prostu niewiarygodnie.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się