WIADOMOŚCI

Vettel zdobywa pole position w Abu Zabi
Vettel zdobywa pole position w Abu Zabi
Sebastian Vettel w trzeciej części sesji kwalifikacyjnej przed GP Abu Zabi okazał się najszybszym kierowcą na torze, uzyskując czas 1:39,394. Walczący o mistrzostwo Niemiec w najważniejszej w tym roku czasówce wyprzedził Lewisa Hamiltona oraz Fernando Alonso.
baner_rbr_v3.jpg
Mark Webber ruszy do jutrzejszego wyścigu dopiero z piątego pola. Australijczyka, zajmującego w tej chwili drugie miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców zdołał jeszcze w dzisiejszych kwalifikacjach wyprzedzić Jenson Button.

Obok Webbera na starcie ustawi się drugi kierowca Ferrari, Felipe Massa. Z czwartego rzędu do wyścigu przystąpią Rubens Barrichello oraz Michael Schumacher.

Jeżeli FIA nie nałoży żadnych kar na kierowców, piątą linię zajmą jutro Nico Rosberg oraz Witalij Pietrow, który tym razem jest jedynym reprezentantem Renault w czołowej dziesiątce.

Robert Kubica, w kończących sezon kwalifikacjach, z walką o pole position musiał pożegnać się już w Q2, zajmując 11 miejsce.

Biorąc pod uwagę sytuację w mistrzostwach świata kierowców, przed wyścigiem o GP Abu Zabi, Fernando Alonso jest na najlepszej drodze do zdobycia tytułu mistrzowskiego. Aby to osiągnąć Hiszpan musi mieć niezawodny bolid i uniknąć problemów na starcie wyścigu.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Sebastian Vettel Red Bull 1:39.394
2 gb Lewis Hamilton McLaren 1:39.425
3 es Fernando Alonso Ferrari 1:39.792
4 gb Jenson Button McLaren 1:39.823
5 au Mark Webber Red Bull 1:39.925
6 br Felipe Massa Ferrari 1:40.202
7 br Rubens Barrichello Williams 1:40.203
8 de Ralf Schumacher Mercedes 1:40.516
9 de Nico Rosberg Mercedes 1:40.589
10 ru Witalij Pietrow Renault 1:40.901
11 pl Robert Kubica Renault 1:40.780
12 jp Kamui Kobayashi BMW Sauber 1:40.783
13 de Adrian Sutil Force India 1:40.914
14 de Nick Heidfeld BMW Sauber 1:41.113
15 de Nico Hulkenberg Williams 1:41.418
16 it Vitantonio Liuzzi Force India 1:41.642
17 es Jaime Alguersuari 1:41.738
18 ch Sebastien Buemi 1:41.824
19 it Jarno Trulli Team Lotus 1:43.516
20 fi Heikki Kovalainen Team Lotus 1:43.712
21 de Timo Glock Virgin Racing 1:44.095
22 br Lucas di Grassi Virgin Racing 1:44.510
23 br Bruno Senna HRT F1 1:45.085
24 at Christian Klien HRT F1 1:45.296
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

411 KOMENTARZY
avatar
witek70

13.11.2010 18:55

0

Nie porównujcie Pietrova do Kubicy. Szkoda czasu. To nie ten poziom. Witalij jest cienki jak dupa węża.


avatar
RoninRonin

13.11.2010 19:14

0

Jutro będzie słabo, Kubica niestety ale może tylko tracić pozycje z takim samochodem. No ale jutro za to walka w czubie będzie PIERWSZA KLASA


avatar
Knight Rider

13.11.2010 19:23

0

oby byla jutro walka , wyprzedzania , wypadki . Chciałbym żeby mistrza mial Mark , lub Hamilton , Jezeli Kubica nie zmieni teamu , to nigdy nie bedzie mistrzem ;(


avatar
mpstir

13.11.2010 19:23

0

141. witek70 Zgadzam się w zupełności. Dodam tylko, że powyższe złe opinie na temat Roberta Kubicy, świadczą tylko o tym, że pisane są na podstwie dzisiejszych kwalifikacji, które niestety dla Roberta były nieudane z powodu nadsterowności i są odzwierciedleniem znajomości tematu F1 co niektórych. Powszechnie panująca opinia o Robercie Kubicy wypowiadana przez fachowców z F1 jest taka, że jest to jeden z najlepszych aktualnie kierowców w stawce i w pełni kopletny.


avatar
niuch81

13.11.2010 19:29

0

od jakiegoś czasu czytam te Wasze komentarze i... wyobraźnie to Wy macie niesamowitą. Zwłaszcza kto , w kogo przywali, komu się silnik skończy itd. Piszecie o słabej czasówce chociaż, stawka zmieściła się w 0,6sek(niby dużo) i na podstawie niej układacie scenariusz wyścigu, który jak wiadomo rządzi się innymi prawami. jeżeli tak by nie było Vettel miałby na swoim koncie chyba z 9. zwycięstw i tytuł w kieszeni. A jeżeli chodzi o Renault; po co pompować kasę w końcówkę sezonu skoro nie ma się już o co bić. A klepanie głupot o zmęczeniu, zrezygnowaniu i porównywaniu do zespołów, które bija się o tytuł mistrzowski(i są zdeterminowani szansą na zwycięstwo) jest kompletna głupotą. Aha. Ile i kto musi nie dojechać żeby HAM został mistrzem i jakie są na to szanse? Niektórzy wymieniają go na pretendenta do tytułu, więc pytam!


avatar
Ananas

13.11.2010 20:20

0

Ja tak obstawiłem: Pierwsze miejsce Sebastian Vettel Drugie miejsce Lewis Hamilton Trzecie miejsce Fernando Alonso Czwarte miejsce Mark Webber Piąte miejsce Jenson Button Szóste miejsce Felipe Massa Siódme miejsce Robert Kubica Ósme miejsce Witalij Pietrow


avatar
TomPo

13.11.2010 20:50

0

KUB nie ma szans na 7 - nie z tak ustawionym bolidem, który bardziej przypomina taniec na lodzie i walkę z materią niż ściganie się. To będzie dla niego trudny i frustrujący wyścig i oby go nie ukończył gdzieś na bandzie, choć te na szczęście daleko.


avatar
kierowca

13.11.2010 20:55

0

Nie bedzie tak źle z tym slizganiem, bolid bedzie ciezki i tempo z treningów powinno byc zachowane. Ciezko bedzie na koncówce wyscigu. Ale ... moze nie bedzie tragedii. Fakt, dzisiejsze kwalifikacje zrujnowaly mi dzien. Nie napalalem sie na bog wie co, P7 by stykło. Bedzie dobrze.


avatar
mptypek

13.11.2010 21:15

0

Kolega ADMIN pomylił czasy Kubicy i Pietrowa... ;))))


avatar
kierowca

13.11.2010 21:22

0

@149 raczej ty jestes niedzielnym kibicem :)


avatar
witam

13.11.2010 21:35

0

123.devious. Dobrze piszesz, wreszcie jakis wpis godny komentarza. Zgadzam sie z toba, tylko jedna rzecz przeoczyles, ale to nic takiego bo przeoczyli wszyscy hehe. Ludzie wypisuja wszystkie mozliwe scenariusze a zapomnieli mianowicie o tym najwazniejszym, iz kolega Vettel w Q3 przez 6 czy 7 kolek jechal pelnym gazem na miekkich oponach ( jednym i tym samym komplecie!!! ) na ktorych wystartuje w wyscigu hehe :D. Takze jego oponki sa niezle ztyrane w porownaniu do reszty ( 2 okrazenia ). Smiem sugerowac ze jednak Vettelek spadnie za Alonzo i Hamiltona nawet jesli uda mu sie uniknac straty pozycji na starcie, to przegra ja w pitlane (bedzie musial szybciej zjechac a inni jeszcze podgonia bo czasy pierwszej trojki sa jednak zblizone ) i moze nawet byc ze utknie za wolniejszymi bolidami po zmianie opon. Ej fankaVettela niech ci sie moj scenariusz sni po nocy!!! Hehehe


avatar
Pietrek721

13.11.2010 22:12

0

strategia Kubicy jest jutro ważna... gdyby pojechał na jeden pitstop a na początku miałby założone twarde opony i przejechał na nich ponad połowę dystansu to miałby jakąś szanse na 7 może 6 pozycję... ale można tylko gdybac:-) nie wiadomo co wymysli renault:-D?


avatar
kierowca

13.11.2010 22:18

0

Pietrow w wywiadzie dla f1news.ru mowił dziś o bardzo silnej degradacji opon. Więc jest szansa na co najmniej 2 pitstopy. A wtedy pole manewru sie poszerza.


avatar
lechart

14.11.2010 07:09

0

123. devious .... Nie będę komentował ...., napisałeś to co chciałem napisać ....... Dodam tylko ......., że na Alonso stawiałem od początku sezonu. To wyjątkowy kierowca skupiający w sobie cechy południowca z jednoczesną chłodną kalkulacją człowieka północy .......


avatar
dymski14

14.11.2010 08:07

0

Ja tak sobie myślałem, że pozycja Roberta względem Pietrova jest argumentem do tego by Vitka zostawić w zespole na drugi sezon.. To mogła być celowa zagrywka zespołu.. Im chodzi tylko o KASĘ!!!!!


avatar
Damex

14.11.2010 08:36

0

155. dmyski14 Napewno nie była to zagrywka zespołu .Petrov był wczoraj lepszy od Kubicy , a ty już coś obmyślasz . A co do dzisiejszego wyścigu to bardzo ciekawy będzie 1 zakręt na , którym wszystko się może wydarzyć no i oczywiście pit stopy . Moje typy : 1.VET 2.ALO 3.HAM Więc w moim przekonaniu nowym MŚ zostanie dziś Fernando Alonso . :)


avatar
ktom

14.11.2010 09:17

0

5 -LETNI KIBIC FORMUŁY PROSIŁ MNIE O WPISANIE JEGO PROGNOZY NA WYŚCIG :) . Kubica będzie miał dobry start i myślę że nie bardzo się rozbije, przebije się na 6 pozycję a Pietrov na 12. Pietrov zawsze ma problemy na starcie z miękką mieszanką. Myślę że Redbule i MacLareny wystartują dobrze, Button przebije się na 3 pozycję, A Hamilton rozbije się na ostatnich zakrętach tak jak na Monza w 2009 r.. Bruno Senna jest zawsze przedostatni a Klien ostatni. Myślę że wydarzy się dużo wypadków na 21 zakrętach, bo są ciasnę. No i będzie słonecznie.


avatar
jeffhardywwe

14.11.2010 09:24

0

Jeszcze tylko 4,5 godziny. ;p


avatar
kaeres

14.11.2010 09:27

0

A na koniec będzie 2 x yes baby.


avatar
witek70

14.11.2010 09:39

0

na koniec będzie 2 x yes baby, ale kamery będą już skierowane na Alonso :)


avatar
command_dos

14.11.2010 09:44

0

@131. Prozak - buahaha, prze śmieszny komentarz ;) dzięki


avatar
witek70

14.11.2010 09:49

0

Najlepiej jak by spadł deszcz :) Ale i bez niego będzie ciekawie :)


avatar
fabiof1-f1

14.11.2010 09:58

0

jakieś 2 miesiące temu ktoś wrzucił mi tu linka do stronki gdzie można gyło oglądnąć wyścig ale nie papiętam gdzie to było będe wdzięczny za powtórke


avatar
Tukan

14.11.2010 10:00

0

Wyścig będzie wyglądać tak: crashkid nie wytrzymuje presji i spala start, HAM go wyprzedza. Trzęsiony nerwami próbuje odzyskać pozycje - rozbija się z Hamiltonem, siada na kole bolidu i płacze. Alo spokojnie toczy się do mety zdobywając majstra. Kubica tradycyjnie zyskuje na starcie 2-3 pozycje, traci jedną po stopie, 3/4 wyścigu jedzie za kimś z merca/wiliamsa 10 okr przed metą dostaje kopa, zyskuje po 0.3 na okr lecz nie udaje mu się wyprzedzić bo wyścig się kończy.


avatar
Jar3cki

14.11.2010 10:10

0

Ludzie robicie sobie wodę z muskuf*****: muuuah buziak. To że Witek znalazł się przed Robertem nic nie znaczy. Obaj są kierowcami i w ich sercach płynie ta sama krew i hart ducha. Różnica polega jedynie na ilości kasy na koncie I umiejętnościami. Robert zostanie w renówce bo tak na prawdę nie ma lepszych warunków. Jeżeli okaże się że w przyszłym roku to Lotus zagości w nazwie żółto czarnych to nawet dobrze bo przyniesie ze sobą pieniądze na rozwój pakietów itp... Nie bez powodu obecny Lotus zmienia barwy,,, Co do samego majsterka to nie mam żadnego typu bo wszyscy zasługują na niego moim zdaniem. Może trochę Alonso po TO zyskał kilka pkt ale to tyle. Co wy chcecie od Vettela ludzie puknijcie się w puste pały !!! młody chłopak, kierowca zaczynał od testera BMV, pokazał w słabszym zespole RedBulla że potrafi się ścigać. Ma taki sam samochodzik jak Mark. Sam ustawia swój bolid i jak widać wychodzi mu to. Ja nie mam nic przeciwko niemu, pewnie jak by na miejscu Vettela był Robert to skakalibyście jak francuskie pieski wokół RB. GL HL na dzisiejszy wyścig . Typowanie : Robert w dychę około 7-9 miejsca Witek mam nadzieję na jego pkt dla zespołu 10 miejsce Lotus na mecie przed którymś z zespołów trochę lepszych od nich. Tyle z mojej strony dziękuję.


avatar
Tutankhamun

14.11.2010 10:10

0

Robert kiedys powiedzial: ,,Walcze zawsze do konca i mam nadzieje ze zespol mi w tym pomoze,, to bylo jeszcze w bmw, nie pomogli mu, wrecz go olali. Teraz renia nie potrafi ustawic bolidu Kubicy co bylo widac ze Robert nie moze nic zrobic na maxa. Nie szukam intryg, sabotazu, jak nie jeden tutaj pisal....poprostu dobry majster nie ma porzadnych narzedzi i mnie to wq...ia


avatar
Tukan

14.11.2010 10:11

0

ht tp: //ww w.vipstand.net /sports/motosport. html


avatar
Jar3cki

14.11.2010 10:12

0

sorry BMW ~~~!! literówka się wkradła


avatar
Tutankhamun

14.11.2010 10:26

0

165. Jar3cki..... nie tak do konca sam sobie ustawia samochodzik, mowi mechaniorom co jest nie tak, a Ci maja obowiazek wyregulowac skrzydla i zmienic balast.....kierowcy nie lataja z kluczami tylko informuja, machanicy zje...li ustawienia u Roberta i tyle....Kubica nie mowi np. przednie skrzydlo o 3% wyzej lub nizej, nie mowi ze balst przesunac o 3,5 mm w przod lub w tyl


avatar
Tutankhamun

14.11.2010 10:33

0

jak bylo dotankowanie bolidu w czasie wyscigu to sedziowie sprawdzali temperature paliwa prawda? czy ktos moze wie, (nie znam na tyle regulaminu) jak to sie ma do zbiornika w samochodzie? czy mozna je podgrzac do jakies temperatury? z strony techniczniej nie bylo by problemu tylko czy ta menda berni na to pozwala?


avatar
Jar3cki

14.11.2010 10:39

0

170. Tutankhamun i to tu jesteś w kosmicznym błędzie :) ... dla twojej wiadomości kierowcy tacy jak Robert czy Alonso siedzą do późnych godzin nocnych i współpracują z mechanikami, może kluczem się nie bawi ale to on pilnuje swoich ustawień. Jeżdżąc na treningach sprawdza ustawienia i dokładnie sam wie i stara się wyczuć co powinno być zmienione. Oni dobrze wiedzą jak ustawiany jest ich bolid bo to oni razem z mechanikami go budują, testują i ustawiają do startu. Założę się że Robert pół nocy nie spał dziś kombinując z odpowiednią strategią na dzisiejszy dzień. Bo sam przyznawał i zarząd renówki że siedzi po nocach z nimi i dostarcza cennych danych.


avatar
Tutankhamun

14.11.2010 10:42

0

cholipa, byl bym zapomnial...........szmalec policz sobie ile Robert stracil na bledach mechanikow od poczatku jego kariery, policz tez bledy mechanikow u innych kierowcow. zdziwisz sie czlowieku


avatar
Tutankhamun

14.11.2010 10:48

0

171. Jar3cki ...Robert spal spokojnie dzisiaj, auto jest w boksie zamkniete i nikt sie go nie tknie, Kubek tylko wie ze ma wsasc i pojechac, i zapewniam Cie ze nie liczy na dobra strategie z renii, no moze jakis cud? oby Polak wyszedl na tym jak najlepiej, na przekor .........


avatar
prema

14.11.2010 10:51

0

Alonso ma dobrą pozycję startową, nie idealną ale dobrą. Jest po czystej stronie toru, więc łatwo będzie mu się obronic przed Buttonem, który jeśli nie przeskoczy Alonso będzie miał ogólnie za zadanie trzymac Webbera. Poza tym wg mnie paradoksalnie dla Alonso jest lepiej, że Hamilton jest przed nim a nie za nim. Wiadomo, że Brytyjczyk nie ma nic do stracenia w walce o tytuł, bo raczej nie kalkuluje czy w końcowym wyniku będzie drugi czy czwarty w generalnej klasyfikacji. Więc Alonso raczej powinien Hamiltonowi zostawic naciskanie na Vettela niż miec go za plecami jak tykającą bombę. Myślę, że Hamilton zrobi wszystko co w jego mocy, żeby się przedostac do przodu. A Vettel będzie miał za sobą najgroźniejszego rywala, gorszego niż Alonso a tym bardziej niż kolega z zespołu. Jest jeszcze jeden aspekt, dla Hamiltona nie wystarczy, że Alonso będzie trzeci, więc jego kolega z zespołu pewnie będzie miał dodatkowe zadanie straszenia i naciskania Alonso oprócz trzymania Webbera za plecami. A poza tym kiedy Alonso nie będzie chciał ryzykowac z Buttonem, to po prostu go puści przodem. I wtedy Webber będzie go naciskał na maksa, bo to będzie już praca dla całego zespołu RB. Reasumujac choc wydaje sie ze Alonso ma najlepiej to jednak i na niego czyhaja niebezpieczenstwa


avatar
Jar3cki

14.11.2010 10:52

0

Mechanik to też człowiek :) ... idź sam zakładać opony do takiego bolidu a potem ocen ich pracę ... teraz siedzisz wygodnie przed monitorem i oceniasz czyjąś pracę czy kto inny talent do jazdy taką konstrukcją co zapierdziela ponad 300 ... Można nie lubić kogoś za zachowanie ale ja akurat od strony Vettela nigdy nie usłyszałem przechwałek "Jestem zawalisty i wgl mam wylane na was" jest dobry i tyle, a to że ma bolid z kosmosu to inna sprawa i zasługa inżynierów od tego odpowiedzialnych,,,, Dobra koniec tematu , !!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu