Williams: Użycie kanału F na Monzy jest bezdyskusyjne
Jak przyznaje Sam Michael, dyrektor techniczny ekipy Franka Williamsa, rozważania czołowych ekip na temat użycia bądź wymontowania kanału F podczas zbliżającego się Grand Prix Włoch są bezsensowne.Możliwość pozbycia się systemu F-duct zgłosił również zespół Ferrari, Red Bull oraz Renault. Sam Michael twierdzi jednak, że w przypadku Autodromo Nazionale di Monza, wybór jest prosty - „Myślę, że wszyscy skorzystają ze swoich systemów”.
„Nie do końca rozumiem, dlaczego jest jakiś problem z kanałem F” - mówił dyrektor techniczny Williamsa o dylematach czołowych zespołów przed GP Włoch. „Różnica docisku ze skrzydłem przeznaczonym na Monzę jest ogromna. Nie wiem jak można podjąć inną decyzję”.
komentarze
1. radish
tak jak wszyscy mysleli, zaslona dymna i nic wiecej. i niby mial sie ktos na to nabrac?:) probowac zawsze mozna- to fakt.
2. dryndol
Bo to ściema i tyle. Jak w ogóle można mówić cokolwiek na temat użycia części i zastosowania technologii w wyscigu? To tak jakby grać w pokera i powiedzieć wszystkim jakie mam karty. Przecież to tajemnica zespołów. Po co którykolwiek team mialby się chwalić że rozważają wycofanie kanału F. Zeby inni też to zrobili i by były wyrównane szanse..?
Panie Michael dobrze pan mówisz i nie daj sie nabrać na te gierki. Żadna ekipa nie wycofa kanału F na Monzy.
3. sliwa007
Nawet jeśli specjalnie na ten wyścig zrobili skrzydła o zmniejszonym docisku to zastosowanie kanału F dodatkowo i tak poprawi osiągi na prostych
4. Tilion
I za to kocham F1! :D Zabawa w "kto kogo przechytrzy"...
5. Renault R30 F1
Oby Renault wybrało dobry wariant.
6. marcin20
Ciekawe co zrobi team Kubicy???
7. konradosf1
Ciekawe czy faktycznie użycie lub nie kanału F ma faktycznie jakieś znaczenie na Monzy??
8. mariusz199734
a może to taka zmyłka ze niby nie ma to wszytskie zespoly które maja to zdejma f ducki a te czołowe w ostatniej chwwili założą:)
9. Ananas
Miejsca, które Williams zajmował w klasyfikacji konstruktorów od sezonu 2001:
Sezon 2001: 3. miejsce
Sezon 2002: 2. miejsce
Sezon 2003: 2. miejsce
Sezon 2004: 4. miejsce
Sezon 2005: 5. miejsce
Sezon 2006: 8. miejsce
Sezon 2007: 4. miejsce
Sezon 2008: 9. miejsce
Sezon 2009: 7. miejsce
Sezon 2010: 7. miejsce ( sezon trwa )
10. zabawny
Usunięty
11. zabawny
Usunięty
12. leo_
A jednak. Też mi się wydawało, że na Monzy F-duct może się jednak przydać. Tor ten ma jednak parę szybkich , z dużymi przeciążeniami, zakrętów: 3, 6, 9-10 (Ascari), 11(Parabolica) i być może 7. Tyle że może trzeba będzie zmienić docisk na nieco większy by wykorzystać Kanał w sposób efektywny. Ale wątpliwości zawsze będą, a te praktycznie można rozwiać tylko na treningach (no bo jeśli jednak bardziej się opłaci dać super niski docisk i wyrzucić F-duct , który w tej konfiguracji może okazać się nie przydatny?). Myślę jednak, że Renault (a pewnie i inni) zastosuje Kanał.
13. lukaszk99
Też zastanawiało mnie te podejście, że na Monzę tylne skrzydło jest ustawione pod mniejszym kątem w związku z czym nie ma czego wygaszać, ale z drugiej strony można ustawić je tak żeby generowało większy docisk na tych kilku zakrętach, a na prostych je wygaszać.W ten sposób prędkości na prostych zostaną takie same, za to bolid zyska na zakrętach.
14. masabitumiczna
13. lukaszk99 - dokładnie jest tak jak piszesz to jest najważniejszy cel i zarazem sens istnienia F-duct
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz