komentarze
  • 1. doniego
    • 2010-08-29 17:44:32
    • *.229.203.220

    Z Renault jest taki problem, że potrafią zrobić bardzo dobrze rzeczy, które inni wymyślają. Super rzemieślnicy, ale nie wynalazcy, twórcy. Co najwyżej racjonalizatorzy. Ktoś wymiślił podwójny dyfuzor, zrobili pewnie nie gorszy a może i lepszy, to samo z kanałem F - ALE KIEDY?? W połowie sezonu albo na jego koniec. Dlatego myślę, że z Robert może być tak samo jak z Alonso (chyba dwa sezony temu) kiedy wygrał w końcówce sezonu dwa wyścigi. Ale co to zmieni?? Jeżeli Renault nie zatrudni konstruktora wynalazcę a jedynie porządną kserokopiarkę to nigdy za nikim nie nadążą a jedynie udowodnią przed rozdaniem medali, że rozgryźli i być może poprawili to co inni wymyślili. Ach, żebym tak się mylił ... bo sezon 2011/2012 już niedługo.

  • 2. motteo
    • 2010-08-29 17:49:00
    • *.144.27.254

    a co oznacza sezon 2011/2012 ? ..

  • 3. mag93
    • 2010-08-29 17:52:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    raczej sezon 2012/2012 ;)

  • 4. doniego
    • 2010-08-29 17:53:35
    • *.229.203.220

    tak właśnie miało być, ale ten czas tak szybko leci... hehehe

  • 5. masseter
    • 2010-08-29 17:54:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    1. doniego, wielka racja.

  • 6. peeroF1
    • 2010-08-29 17:55:26
    • *.kielce.vectranet.pl

    Zaniedługo to raczej 2011 a nie 2011/2012

  • 7. kierowca
    • 2010-08-29 17:55:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    odnosnie przyszlego sezonu to kanal f bedzie zabroniony,
    zostanie zdaje sie dyfuzor i ustawienia pod nowe rozmiary opon.
    wiec pole do popisu jest dosc mocno ograniczone. co oczywiscie nie oznacza ze nie bedzie niespodzianek.
    zauwaz, ze tylko MCL i RBR innowacje wprowadzili, zresztą dość kontrowersyjne.
    reszta je kopiowala. Taka SF , majac takie zaplecze i praktycznie nieograniczony budzet poradzic sobie nie moze z kopiowaniem innowacji, o wymyslaniu juz nawet nie piszę.
    Ba, wystarczy przypomniec sobie okres sprzed niemal roku, kiedu to KUB zdecydował sie na renie. Wszyscy skazywali ten zespół na porażke.

    dobrze jest, trza trzymac kciuki i tak jak dziś mówili szefowie RF1T :
    "Robert to siła, która w przyszłości da nam mistrzostwo świata'
    oraz o sobie na poczatku sezonu :
    "Powitała mnie arogancja grupy piranii. Ci ludzie wciąż są w F1. Po pewnym czasie zorientowałem się, że też mogę kąsać. Zablokowałem kilka ich decyzji, by bronić interesów swojego zespołu. Zyskałem w ten sposób respekt moich kolegów "

  • 8. chlebekf1fan
    • 2010-08-29 18:03:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    otoż renault wymyśliło f-duct na przyszły sezon a mianowicie to skrzydło co mieli na Węgry

  • 9. kacperboss
    • 2010-08-29 18:04:01
    • *.sta.asta-net.com.pl

    Przyznaje, że kiedy zostało oficjalnie ogłoszone, że Robert trafi do Reno to nie byłem mile zaskoczony i bardzo negowałem ten zespół. Teraz widzę, że była to dobra decyzja, uważam też, że Boullier jest dobrym szefem dla tego zespołu, przydałby się jeszcze geniusz konstruktor, bo rzeczywiście Reno cały czas kopiuje, ale nie oni jedyni. Mam nadzieje, że w przyszłym sezonie nie będzie żadnych innowacyjnych rozwiązań takich jak dyfuzory w 2009, kanał F w 2010, tylko od samego początku będzie wyrównana walka, a Reno zbuduje konkurencyjny samochód. Martwi mnie tylko ten silnik Reno... Widać, że jest słabszy,widać to chociażby na przykładzie force india. Mam wrażenie, że ciężko jest wyprzedzać z silnikiem Reno, co pokazuje nawet Red Bull, który wyprzedzeń na swoim koncie nie ma wcale tak dużo, a każdy wie jak są szybcy...

  • 10. chlebekf1fan
    • 2010-08-29 18:12:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    9 bo zazwyczaj Red Bull nie ma kogo wyprzedzać

  • 11. kierowca
    • 2010-08-29 18:15:55
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    bez przesady z tym narzekaniem na silniczek renault,
    wcale nie jest taki zły, czego dowodzą wyniki RBR i RF1T.
    pewnie, ze jakby byl mocniejszy to byłoby super, ale ... dzieki temu lzejszy jest bolid na starcie.
    Dzis było to widac. KUB w kanapke sie miedzy vet i but dostał i pieknie za HAM pojechal i nic mu nie mogli zrobić.
    O silnikach SF nawet nie wspominam.

  • 12. melo
    • 2010-08-29 18:35:35
    • *.adsl.inetia.pl

    @1. Ależ ile jest tych wynalazców znowu?? McL i Red bull to wszystko. Mieli po jednym super pomyśle i tyle , w następnym sezonie ktoś inny coś wymysli , może i Renault.

  • 13. melo
    • 2010-08-29 18:40:53
    • *.adsl.inetia.pl

    Bolidy sie w ostatnich dwóch latach zmieniąły całkowicie poprzez nowe wytyczne , dlatego wygenerowało to troche pomysłów na kilka nowinek i tyle , juz w następnym sezonie sie wszystko unormuje i nie będzie spektekularnych rozwiązań. Juz bym sobie nie zaprzątał głowy ta "kopiarką" bo to normalne w F1, a co do kopiowania to zespoły kopiują pomysł co do idei ale juz rozwiązania techniczne sa różne, a to tez wymaga bardzo dużej wiedzy. Więc jest oki;)

  • 14. Xardas
    • 2010-08-29 18:45:14
    • *.stargardszczecinski.vectranet.pl

    Dokładnie wszyscy kopiują i udoskonalają, grunt ze Renault robi to coraz lepiej. A nowy sezon pokaże kto lepiej się do niego przygotował - ale jeszcze tym sezonem trzeba sie cieszyć bo na pewno jest dla nas coraz ciekawiej i mam nadzieję że Robert jeszcze będzie na podium i przeskoczy kierowców czerwonych bolidów a Renault Mercedesa.

  • 15. masseter
    • 2010-08-29 18:57:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    12. melo, może!

  • 16. arthi
    • 2010-08-29 19:59:27
    • *.adsl.inetia.pl

    Zawsze wygrywaja wynalazcy! W tym sezonie widac, ze dominujacym wynalazkiem byl fduct, drugi w kolejce to dmuchana podloga. Fakt, jest jednak faktem RBR jest daleko z przodU, MCL jest daleko z przodu. Ferrari nie wniosl nic ciekawego i sa moze nie daleko, ale jednak z tylu. Szkoda, ze Renault tak dlugo czekalo z kanalem f, wszystko wskazuje na to ze w tym sezonie to wlasnie ta nowinka dala najwiecej.

  • 17. arthi
    • 2010-08-29 20:02:40
    • *.adsl.inetia.pl

    Jest jeszcze jedna nowinka o ktorej swiadomie nie wspomnialem, czyli "elastyczne" przednie skrzydlo. Wymyslone przez RBR, skradzione przez Ferrari, do tej pory nikt inny tego nie skopiowal. Po dzisiejszym wyscigu moze sie to zmienic.

  • 18. d0lph
    • 2010-08-29 20:03:03
    • *.231.210.208

    IMHO ostatnie nowinki, mam na myśli interpretację zapisów regulaminu, są wyciągnięte na pogranicze przepisów - elastyczne skrzydło: nie piszcie, że tak nie było bo dzisiejszy wyścig pokazał, że RB stał się "nieoczekiwanie" konkurencyjny - zaraz usłyszę larum, że to specyfika toru itp. do tej pory w kalendarzu była różnorodność specyfikacji torów i trudno powiedzieć, żeby RB nie brylował; zresztą, podejrzewane o to samo SF dziś wypadło przeciętnie.

    W F1 na chwilę obecną moim zdaniem brakuje jednoznaczności w przepisach, regulamin powinien być tak skonstruowany, żeby nie dało się wcisnąć "a spróbujmy tak, tego nie ma w regulaminie". Przykładem mogą być regulacje dotyczące silników.

    Liczę w przyszłym sezonie na jasne reguły =]

  • 19. kamilt87
    • 2010-08-29 20:10:36
    • *.mtm-info.pl

    A co z tym przyciskiem i ruchomym tylnym skrzydłem przy wyprzedzaniu. Pewnie nad tym będą wszyscy pracować.

  • 20. franko
    • 2010-08-29 20:14:47
    • *.toya.net.pl

    W przyszłym sezonie będzie dozwolony KERS, a Renault ma z tego co się orientuję całkiem dobrze opracowaną wersję tego systemu. Także w przyszłym sezonie może być ciekawie :)

  • 21. doogee
    • 2010-08-29 21:40:40
    • *.chello.pl

    17. arthi co masz na myśli? Że RBR i SF już nie mają elastycznego skrzydła czy, że konkurencja je rozkminiła?

  • 22. xdomino996
    • 2010-08-29 22:29:06
    • *.opera-mini.net

    8. Tak to byl prototyp na wolne tory na nastepny sezon a mianowicie zwieksza i to ponąc bardzo docisk tylnej osi

  • 23. arthi
    • 2010-08-29 23:17:28
    • *.adsl.inetia.pl

    21. doogee raczej, ze wypadek vettela uchylil rabka tajemnicy, jakies linki wisaly. Wszystko wskazuje na to, ze rozwiazanie nie bylo tak kosmiczne jak sie wszystkim wydawalo.

  • 24. radosny
    • 2010-08-30 00:18:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    doniego : nie do końca się zgadzam z tą "kserokopiarką".
    To prawda, że ostatnie przełomowe rozwiązania takie jak podwójny dyfuzor czy f-duct pojawiły się u innych zespołów. W każdym jednak bolidzie istnieje cała masa autorskich rozwiązań konstrukcyjnych którym nie nadaje się specjalnych chwytliwych nazw lub o których się po prostu nie wspomina. Mówi się, że Renault posiada jedną z najlepszych przyczepności mechanicznych która w dużej mierze zależy od jakości zawieszenia. Tam na pewno jest cała masa rozwiązań za które należą się brawa konstruktorom tylko, że nikt nie nadał im nazwy marketingowej.
    Z drugiej strony umiejętność prawidłowego skopiowania rozwiązania wprowadzonego przez inny zespół również jest pożądaną cechą i świadczy o pełnym zrozumieniu procesów jakie tam zachodzą. Dobrze to świadczy o wiedzy i fachowości inżynierów Renault.
    Ja jestem optymistą :))
    pozdrawiam

  • 25. Niespokojny
    • 2010-08-30 01:22:00
    • *.tvgawex.pl

    Wielkie brawa dla zespołu Renault. Ja jestem zadowolony. Wracając pamięcią do poprzednich lat - fakt, że było kilka chwil radosnych, ale ogólnie z wyścigu na wyścig były tylko obawy, które niestety często się sprawdzały, a teraz można z wyścigu na wyścig, żyć nadzieją na dobry wynik i ten dobry wynik jest. Zatem tylko się cieszyć i oby tak dalej!!!

  • 26. ural
    • 2010-08-30 04:32:54
    • *.adsl.inetia.pl

    1. A gdy Renault zdobywało mistrzostwa, to jak mniemam też tylko ulepszali? Odnoszę wrażenie, że niektórzy oglądają F1 od roku, czy dwóch. Praktycznie w każdym sezonie jakiś team wpadnie na coś, co reszta przeoczyła i potem ta reszta to kopiuje. Jest to całkowicie normalne w tym sporcie. W tym sezonie na coś wpadł Red Bull, w poprzednim Brawn, a w latach ubiegłych swoje chwile chwały miały Ferrari, McLaren (choć ten akurat mógł się poszczyć innowacyjnością jeśli chodzi o umiejętności szpiegowskie), czy Renault. W przyszłym sezonie równie dobrze na coś genialnego może wpaść Force India, albo nawet Virgin Racing. Nikt nie ma monopolu na dobre pomysły i wszystkie zespoły próbują wpaść na coś nowego - Renault również.

  • 27. devious
    • 2010-08-31 03:37:42
    • *.coi.pw.edu.pl

    @26 dokładnie, niektórzy tu takie bzdury wypisują, że hej :) że niby tylko RB i McL wprowadzili innowacje? większość zespołów ma swoje innowacje i to co kilka wyścigów, czasem większe czasem mniejsze - i raz udane, a raz niezbyt - a bardzo rzadko przełomowe, genialne... przy czym często owa "genialność" zależy od decyzji FIA czy uzna to za legalne czy nie - i to jest element losowości chyba, bo nei rozumiem tych interpretacji (i nie tylko ja chyba) - dlatego zespoły próbują "a nuż się uda" - Brawnowi, Toyocie i Williamsowi się udało z dyfuzorem (podejrzewam jakby tylko 1 team go miał to by FIA zakazała) tak samo McLarenowi teraz z kanałem F... wcześniej Renault zakazano genialnych amortyzatorów, Ferrari czy Toyocie elastycznych skrzydeł, Ferrari też miało przejścia w FIA ze swoimi deflektorami... w zasadzie co sezon mamy cała masę takich historii i każdy czołowy zespół ma swoje innowacje a próbują też sił ekipy środka stawki np. Sauber czy Williams - pamiętacie dziwacznego Williamsa z "kłami morsa", Hondę z "uszami słonia", BMW Saubera z dziwnymi skrzydełkami na nosie? to jest wieczny wyścig, a że Red Bull czy McLaren mają obecnie najlepszych inżynierów to też oni przodują w tym wyścigu - ale w Renault też pracują świetni fachowcy a tunel aero przeszedł modyfikacje i do mocnego podwozia i niezłego silnika zaczyna dochodzić dobre aero - i postęp Renault jest widoczny... w 2011 moze się okazać, że to oni poskładali wszystko do kupy najlepiej, skopiowali co trzeba od konkurencji plus wymyślili coś swojego (a Renault ma sporo innowacji F1 na koncie, zaczynając listę od lat 70tych i silnika turbo ;p) i mistrzowskie tytuły wrócą do nich...

    jednego jestem pewien - na Michelinach Renault było mega mocne, na Brigdestone'ach szło im zawsze kiepsko (2 wygrane przez 4 lata) więc teraz na Pirelli może być znowu dobrze bo wszyscy zaczynają od nowa jeżeli chodzi o opony :)

  • 28. marcin20
    • 2010-09-01 18:41:50
    • *.static.sitel.net.pl

    Zacieram rączki na resztę sezonu !!!

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo