Grzywna i dyskwalifikacja dla US F1
Międzynarodowa Federacja Samochodowa poinformowała, że nałożyła na zespół US F1 grzywnę oraz zdyskwalifikowała go z udziału w jakichkolwiek mistrzostwach rozgrywanych pod patronatem FIA.Hucznie prezentowany zespół US F1 miał być czwartym nowym zespołem w tegorocznej stawce, jednak ostatecznie ekipie nie udało się złożyć na czas bolidu pozwalającego ścigać się z innymi w Bahrajnie.
FIA, za niestawienie się w mistrzostwach, nałożyła na zespół grzywnę w wysokości 309,000 euro, która stanowi ekwiwalent opłaty wpisowej oraz nakazała zespołowi ponieść koszty procesu dyscyplinarnego. Dodatkowo wykluczyła zespół z jakichkolwiek mistrzostw organizowanych pod patronatem Federacji.
komentarze
1. xdomino996
Ale ich załatwili
2. Kukiss
Można wiedzieć za co ta grzywna?
3. konradj@
USF1 trochę zbyt optymistycznie podchodzili do stworzenia zespołu. Kompletny brak rzetelnego zarządzania oraz grube miliony wydane praktycznie na nic- wydali 17 mln funtów na niedokończony monokok. Trudno się więc dziwić, że tak to się skończyło.
4. kempa007
2. Kukiss za to ze nie wzieli udzialu w mistrzostwach...
5. Punksnotdead
Hm. I bardzo dobrze. Jeśli się coś zaczyna i nie kończy, a do tego co się robi podchodzi się tak nieprofesjonalnie i niepoważnie, to nic dziwnego.
6. djpaster
Hamerykańska potęga :-) eh
7. k.lebsky
Bardzo dobrze FIA postąpiła
8. pawel123
Amerykanie z ich paliwożernymi samochodami musieliby cysternami się ścigać :p
(dobrze im tak)
9. Ravfaaaaa
FIA powinna też sama na siebie nałożyć grzywnę, już bez dyskwalifikacji za niemal całkowitą kompromitację w przyjmowaniu nowych zespołów na sezon 2010. Z 4 przyjętych ekip jedynie Lotus stanął na wysokości zadania, reszta poległa. Manor jeszcze przed pierwszymi testami został przejęty przez Bransona i przekształcony w Virgin Racing, Campos został w ostatniej chwili przejęty przez Carabante i przekształcony w HRT, natomiast USF1 posypał się całkowicie. Czy to nie jest porażka FIA, że przyjęli niepewne, nieznane zespoły, które miały poważne problemy finansowe? Nie wiem jakimi kryteriami mogła kierować się wtedy FIA, przecież mogli przyjąć dużo bardziej poważne Epsilon Euskadi albo Prodrive. No cóż mam nadzieję, że w tym sezonie FIA wyciągnie z tego wnioski i już takiej kompromitacji nie będzie a nowy zespół beż problemów pojawi się na starcie pierwszego GP sezonu 2011.
10. saint77
2. Kukiss: za bufonerię i zamieszanie oraz szczeniactwo.
Zamiast nich mógł startować ktoś sensowny.
11. Damiangl
Trochę odbiegając od tematu: http://www sutton-images com/preview.asp?filename=d10eur83 jpg
12. Damiangl
trochę to jest śmieszne :)
13. Punksnotdead
11. Damiangl: co w związku z tym?
14. Kojag
9. Niby Prodrive też miało już miejsce w stawce w poprzednich sezonach i zawiedli, więc raczej bym ich tu za przykład nie podawał...
15. bigos95
Ravf@ Te zespoły złożyły podania ( oprócz USF1 ) na te warunki o które wybuchła ta wojna i praktycznie doszło do rozłamu. Branson przejął Manora nie dlatego że łapał go kryzys tylko dlatego że chciał mieć własny zespół w F1 i wykupił ileś tam procent udziałów. Prodrive to też by miał by problem bo w 2008 roku nie mieli kasę na skonstruowanie swoich bolidów i chcieli kupić bolidy z sezonu 2007 od McLarena. Ja na ich miejscu wybrał bym Epsilona, Lolę oraz no może Prodrive bo oni obiecali bolid od Dallary, i potężnego sponsora tytularnego którym później okazał się Statoil. No cóż, było jak było, co się stało to się nie odstanie.
16. Ravfaaaaa
14. Kojag
15. bigos95
Z tym Prodrive to w sumie macie rację. Do tego o czym pisałem nie był zbyt dobrym przykładem...
Co do Manora to wcale nie jestem taki pewny czy zadziałała tutaj osobista ambicja Bransona (mógł przecież złożyć własne zgłoszenie) czy jednak nie problemy finansowe. W grudniu sytuacja Camposa i USF1 też nie wyglądała tak tragicznie ja się później okazało.
17. fabian
Rozstrzelać ich! A wogóle to amerykanie powinni się wycofać z Afganistanu i z Ameryki też!!!
18. michal669
ROTFL. To ładnie ich pojechali.
19. bigos95
Ravf@ Branson to cwaniak, on dobrze wiedział że w takim starciu o trzy miejsca w stawce nie miał by zbytnio szans i poszedł na łatwiznę kupując któryś z zespołów. USF1 nie do kupienia, Campos miał strasznie ambitne plany przyszłościowe i także by nie sprzedał zespołu i został tylko Manor o którym było bardzo cicho, miał mały budżet, dobrego już kierowcę bo podpisali jeszcze jako Manor kontrakt z Glockiem więc na pewno na coś takiego by się zgodzili. Teraz tylko czekać aż ten zespół zacznie odnosić sukcesy tylko pierw niech zwolnią Wirtha i dopiero zaczną myśleć przyszłościowo bo ten palant powinien siedzieć tam gdzie był czyli Formuła 3.
20. Kubczak94
a tak bardzo im na tym zależało i w ogóle xD widać jak amerykanie traktują F1... bo oni mają NASCAR to do F1 chcieli tak na "raz dwa" a tu nie... xD
21. 6q47
FIA doskonale sobie zdaje sprawę - kto jest pewniak, a kto nie. Zapłacą bez zmruzenia okiem, bo jak nie, to sumka znacznie podskoczy.
Zresztą każda złotówka, sorki - eurka, się przyda, koszta utrzymania nie maleją, a potrzeby pozostały, FIA ma spory apetyt...
Pozdr.
22. Voight
Prodrive nie ma pieniędzy? Udzielają się w WRC i Le Mans, więc nie mówcie że nie mają pieniędzy. Po prostu nie są na tyle głupi, żeby pakować grube miliony na coś co nie daje żadnych korzyści.
23. krysman
bla bla bla zapraszam na Węgry
24. mith
@11. Damiangl: Już nie ma tego zdjęcia w galerii... Przeglądałem ją dzisiaj w poszukiwaniu zdjęć Renówki i znalazłem tylko jedną fotkę pokrywy silnika. Co tam było? Masz może kopię?
25. sk0k
i bardzo slusznie
26. nekos
bardzo dobrze... szkoda ze stefan nie wystartowal
27. fullbzikaaa
Najpierw FIA kombinowało, żeby USF1 za wszelką cenę wystartował a teraz ich każe. Posprzeczały się dzieci w piaskownicy i teraz jedno z nich jest obrażone na drugie. Tak to wygląda. Uczciwie by było, gdyby zaraz po podjęciu decyzji o karze na USF1, FIA przyznała się również do własnych błędów dotyczących przyjmowania nowych zespołów na ten sezon i podjęła decyzję o wypłacie rekompensaty Stefankowi. Wszak jak pamiętam, to USF1 zwodził FIA obietnicami jak politycy przed wyborami, a stefanek był już w miarę w zaawansowanym planie przygotowującym zespół do startu w F1. Jak dla mnie, to cały czas obserwuję ze strony FIA bla, bla, bla. Nie zdziwię się, jak przed następnym sezonem sytuacja z USF1 z tego roku się powtórzy. Całkiem możliwe, że FIA znów będzie naginać swoje decyzje względem USF1, bo jak na razie informacji o tym, że USF1 całkiem zrezygnowało z udziału w F1 jeszcze nie słyszałem. Decyzja była tylko na temat udziału w tym sezonie, a nie w ogóle.
28. LunarEclipse2
a Stefan GP az sie palil do scigania...
29. atomic
fia , pzpn , fis i takie tam są do dupy biorą kase za nic i kombinują jak stołki utrzymać . fia skupia i pobiera kasę do reszty ma spółki siostrzane i tabi się piramida i rosną wydatki ,które można wydawać na inne cele
30. Junior523iSE
FIA musiala wyjsc z tej sytuacji z twarza wiec co innego moga zrobic jak nie ukarac tego pseudo zespolu, mam w pracy podobna kierowniczke zmianowa "to wszycy i wszystko na okolo jest beeee, ja jestem zaj..." takie podejscie przedstawia FIA, tak czy owak slusznie ukarali US F1 bo zagrywki z ich strony byly nie fer. Ale szczeze powiedziawszy gdyby nic juz nie robili tez byl by spokuj bo juz zapomnialem o tej aferze.
Pozdr
31. Adam121
czy może kotoś podać na jakiej stronie mogę obejżeć treningi dzisiejsze
32. jameskiller
A czy ktoś może wie, na jak długo dostali dyskwalifikację?
33. Roll
Dożywotnio
34. Andre180
jakie serie wyścigowe nie są pod patronatem FIA
35. bigos95
ChampCar, NASCAR itp/
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz