Kubica studzi optymizm Renault
Robert Kubica po bardzo dobrej formie w Monako przed kolejną eliminacją mistrzostw świata, GP Turcji, studzi emocje fanów, przyznając że wynik z Księstwa ciężko będzie powtórzyć, nadal jednak liczy na pokazanie dobrej formy na Istambul Park.„Wyścig w Monako pokazał naszą najlepszą formę w tym sezonie, ale ważne jest, aby ten wynik nie sprawił, że będziemy bardziej optymistyczni, ponieważ ciężko będzie powtórzyć to tempo w ten weekend. Niemniej, nadal uważam, że możemy być konkurencyjni w Turcji, ponieważ charakterystyka toru jest podobna do Barcelony, gdzie pokazaliśmy dobrą formę bolidu. Liczę, że nowe poprawki, które mamy na ten wyścig pomogą nam zmniejszyć różnicę i pomogą zakwalifikować się nieco wyżej niż w Barcelonie.”
Po sześciu wyścigach tracisz mniej niż wygraną do lidera mistrzostw. Czy kiedykolwiek wyobrażałeś sobie, że to będzie możliwe przed sezonem?
„Mieliśmy pewne wyobrażenia do czego zdolne jest nasze auto podczas zimowych testów, rozumiemy jego mocne strony i pracujemy nad maksymalizacją ich. Niemniej jestem nieco zaskoczony, że zdobyłem tyle punktów, co pokazuje jak dobrą robotę wykonujemy jako zespół. Wykorzystaliśmy okazje, które stanęły nam na drodze, zwłaszcza w nietypowych wyścigach jak w Australii, czy mokrych kwalifikacjach w Malezji.”
„Wykorzystaliśmy także nasze szanse gdy bolid był mocny, tak jak w Monako. Sądzę, więc że możemy być bardzo zadowoleni z tego co osiągnęliśmy i dumni z całej ciężkiej pracy w fabryce, która skutkuje przywożeniem poprawek do bolidu na każdy weekend. Wiemy jednak, że jeszcze długa droga przed nami w tym sezonie a my musimy kontynuować pracę i poprawiać bolid.”
Co sądzisz o torze Istambul Park?
„To z pewnością jeden z najlepszych nowoczesnych torów z kilkoma fajnymi zakrętami, zwłaszcza w pierwszym sektorze. Ostatni sektor jest nieco zakręcony z kilkoma wolnymi zakrętami i jest zupełnym przeciwieństwem pierwszego sektora, co sprawia, że trzeba wypracować kompromis w ustawieniach. Jest tam także zakręt numer 8, który jest całkiem wyzywającym zakrętem i będzie bardzo ciekawy na początku wyścigu z pełnym zbiornikiem paliwa.”
komentarze
1. nomadwcm
Czyżby przygotowali f-duct? Turcja będzie dobrym torem na jego przetestowanie.
2. Renault R30 F1
1- tego ja też nie wiem czy beda testowali
3. renault-rk
heh:p może mega poprawki kto wie?:P
4. prezesq
nie pamietam gdzie ale tez obilo mi sie o uszy ze w turcji zastosuja f-duckt
5. wafel
Lepiej, żeby nie koncentrowali się na F-duca które w przyszłym sezonie ma być zakazane. Red Bull odstawia wszystkich bez tego systemu
6. prezesq
moze i masz racje ale skoro jest juz cos gotowe i powinno dac poprawe to chyba trzeba sprobowac bo do konca sezonu jeszcze daleko
7. nomadwcm
Sorki że poza tematem: http:/ /www.ts.fi/f1/ uutiset/ 133382.html
8. lukas605
Jeśli przygotują sprawny system f to będą... ekhm Kubica będzie w okolicach 6 miejsca jeśli f duct będzie u nich klapą albo w ogóle go nie będą mieli obstawiam okolice 8 miejsca, w qualu oczywiście.
Na Petrova nie ma co liczyć bo znowu sie rozbije w 3 treningu lub kwalifikacjach:P
9. Wiater
Maja to być najwieksze poprawki w tym roku ;) Także oby działały jak trzeba ;)
10. matito
to szybki tor ale wierzę że Renault da radę chociaż na 4/5 miejsce
11. full pull
Dyrektor techniczny Renault James Allison powiedział ,że oprócz regularnych poprawek na każde GP pracują nad jedna lub dwoma rzeczami które mają przynieść większy postęp . Tak więc jeszcze w tym sezonie powinno być całkiem dobrze .
.
12. Starh
@11 Full Pull
Większe poprawki będą na GP Kanady. Tyle w temacie.
13. WrOb3l
Mi wydaje sie że na Kanade nie będzie dużo poprawek. Ten tor jest podobny do Monaco i jak powiedział Robert będą tam walczyć o dobry wynik gdyż tor ten pasuje do ich bolidu. Oczywiścię będą i tam drobne zmiany ale największa rewolucja w R30 szykuje się chyba na Turcje.
14. Budyn_F1
Tu moze nie bedzie podium ale powinno byc duzo punktow.
15. Starh
Na GP Kanady R30 dostanie potężne zmiany...poczekajcie więc do 12 czerwca tylko a zobaczycie efekty.
16. MontyF!F!
1. nomadwcm
Napewno nie beda mieć kanału. To nie takie proste.
17. tomspoon
przepraszam że trochę nie na temat ale jednak trochę w temacie.
Miałem okazję pojechać 5 tylka AŻ 5 okrążeń profesjonalnym gokartem na krytym torze około 1km długości-
Więc jeśli to co przeżyłem jest pewnie namiastką jakiejkolwiek formuły to ja nie wiem jak Robert jest w stanie wytrzymać przeciążenia z F1
Po prostu obłęd
18. koal007
@13 Kubek też o tym mówił, po Monaco, że Kanada może leżeć R30. Ten bolid jest za wolny na takie tory jak Istambuł, Chiny czy Brazylia. Jak jest długa prosta, to Roberta nawet Indianie są w stanie objechać.
19. hotshots
Całe szczęście, że Renio to nie HRT itp , które testowało bez tunelu parę rzeczy....
F kanal to przecież tylko jedna z opcji na pozostałe wyscigi 2010......Nie ma strachu,bo to nie klocowata Lada tylko Renio , które testuje zanim coś użyje w realu...a i ma o co walczyć (>1 sec)
20. paw_ko
Z tym "wyzywającym" zakrętem to troszkę tak jakoś... ::D
21. Piotr_the
Przecież Renówka na prostych jest bardzo szybka bo ma słaby docisk areo bez kanału ma podobne prędkości co Mak., muszą pakiet poprawić żeby na szybkich zakrętach bolid trzymał tempo!
22. RentonB
@5
Takie myslenie zastosowalo "BMW" w 2008 roku i pewnie wiesz jak wyszlo.
Jesli chca walczyc o dobre pola musza poprawiac bolid do konca.
23. RentonB
A F-Duct bedzie cytujac Boulliera
"Mam nadzieję, że dzięki wprowadzonym udoskonaleniom, nasz bolid wysoko zapunktuje."
24. nomadwcm
16. MontyF!F!
Zakład? ;]
25. mac7
Będzie dobrze, ale nie tak jak w Monako
26. frodo76
trzeba się wyluzować dasz RADĘ
27. 16051974
Niech mi ktos powie kiedy Kubica poraz ostatni kogos wyprzedzil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!czekam
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz