komentarze
  • 1. Krzysiek97
    • 2010-04-15 14:02:32
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    To dobże bo wyścigi bez Ferrari w czołówce to nie to samo jak by byli na końcu stawki

  • 2. sly1234
    • 2010-04-15 14:19:23
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    z tego co się orientuję to Ferrari jest na pierwszym miejscu jako zespół i jako kierowcy? nie wiem co miałeś na myśli.

  • 3. Voight
    • 2010-04-15 14:38:45
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Pewnie to wyraźnie odstają formą od RBR i zawdzięczają miejsce pechowi Vettela

  • 4. oprezes
    • 2010-04-15 14:56:33
    • *.szczecin.mm.pl

    przeciez regulamin mowi ze nie moze bcy elementów ruchomych oprocz regulacji przedniego skrzydla a tutaj wyraznie:"gdy auto porusza się po prostym odcinku toru, kierowca w przypadku McLarena, zamyka kanał kolanem zmniejszając opór tylnego skrzydła i stwarzając warunki do rozwinięcia wyższej prędkości."

  • 5. kempa007
    • 2010-04-15 15:00:25
    • *.chello.pl

    zgadza sie ale dla FIA najwyrazniej kierowca nie jest czescia aero...

  • 6. essien15
    • 2010-04-15 15:11:31
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ale ta 'klapka', która otwiera i zamyka tunel już powinna być częściąaero moim zdaniem...

  • 7. MontyF!F!
    • 2010-04-15 15:26:29
    • Blokada
    • *.205.76.50

    2. sly1234
    dokładnie, pojechałeś mu i prawidłowo.
    Druga sprawa jest taka ze do bezpośredniej walki między bolidami RBR i Ferrari jeszcze nie doszło na całości wyścigu. I-wyścig, pech Vettela. II wyścig pech Alonso i Vettela. III wyścig zła strategia Ferrari.

  • 8. PiotrB__86
    • 2010-04-15 15:30:23
    • *.chello.pl

    Ja to rozumiem tak że samo tylne skrzydło nie jest ruchome i nie ma w nim żadnego otwieranego i zamykanego otworu po prostu przed skrzydłem wychodzi kanał który jest na stałe zamocowany i kierowca otwiera tylko przepływ powietrza przez ten kanał w ten sposób powodując zwiększenie ilości/ naporu powietrza. W tym momencie zmienia się opływ powietrza z tzw"laminarnego" w tak zwany "turbulencyjny". Przy przepływie turbulencyjnym dochodzi do jakby zerwania warstwy przyściennej powietrza od skrzydła i wtedy przestaje działać aerodynamika.

  • 9. modafi
    • 2010-04-15 15:31:56
    • *.153.158.115

    @6. essien15 mnie się wydaje, że części areo to takie, które działają dzięki ruchom powietrza. jak wiemy klapką steruje kolano, a nie powietrze dlatego nie można jej uznać za część areo

  • 10. oprezes
    • 2010-04-15 15:44:32
    • *.szczecin.mm.pl

    9. Wg twojego toku rozumowania kirowca moglby w trakcie jazdy podnosic/obnizac tylnie skrzydlo i tez nie bylaby to czesc areo.

    Kierowca majstrujac kolanem ingeruje w strumien powietrza wokol bolidu !!!
    I tego nikt nie zmieni ... FIA strzelilo sobie w kolano moim zdaniem

  • 11. fanfan
    • 2010-04-15 15:56:16
    • *.tosa.pl

    To może działać na takiej zasadzie jak rura od odkurzacza.Otwierając taki specjalny otworek w rurze odkurzacza mamy mniejszy ciąg powietrza a zamykając większy.Tak samo kierowca odsłaniając kolanem dziurę w kokpicie zmniejsza ciąg powietrza.W tym momencie nie mamy żadnych ruchomych elementów.

  • 12. mateuszf1team
    • 2010-04-15 16:17:48
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Może dozwolone jest stosowanie elementów ruchomych, które nie wystają poza obrys samochodu

  • 13. PrzemekF1
    • 2010-04-15 16:39:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A może w ogóle nie ma żadnej klapki tylko kierowca wkłada kolano w ten kanał :D a kierowca chyba nie jest częścią aerodynamiki :)

  • 14. matito
    • 2010-04-15 17:04:35
    • *.adsl.inetia.pl

    będzie taka sama kaszana jak z KERSEM

  • 15. kempa007
    • 2010-04-15 17:10:19
    • *.chello.pl

    13. PrzemekF1 ja to caly czas tak postrzegam, bo gdyby tam byla jakas klapka sterowana recznie to byloby to naruszenie przepisow IMHO

  • 16. argas
    • 2010-04-15 17:17:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    raczej jak z dyfuzorami :/ jak na razie maclaren troche zawodzi ale widac ze maja bardzo szybkie bolidy, zwlaszcza w australii bylo widac jak hamilton na prostych potrafil objechac np merca. Moze jednak renault tez powinnno pomyslec nad takim rozwiazaniem bo obawiam sie ze jak reszta zacznie z tego korzystac to Robert zacznie sporo tracic

  • 17. jar188
    • 2010-04-15 17:53:11
    • *.chello.pl

    Taa a pośladkami będą włączać D-duct!!!

  • 18. ris
    • 2010-04-15 18:22:30
    • *.150.87.65

    17. jar188 - a może z łokcia :_)))

  • 19. lechart
    • 2010-04-15 18:36:32
    • *.olsztyn.mm.pl

    Rzeczywiście kolano to nie jest ruchoma część samochodu. Tylko przez takie rozwiązanie, może być nieruchomą częścią byłego kierowcy F1. Powinni jeszcze wykorzystać energię kinetyczną siarkowodoru...........:))))

  • 20. lechu55
    • 2010-04-15 18:37:17
    • *.181.129.250

    Ja tam wolałbym bardziej oglądac bolid Kubicy w czołówce :) Choc oczywiscie kibicuje Ferrari i chciałbym aby to oni zdobyli mistrzostwo w tym sezonie

  • 21. lechart
    • 2010-04-15 18:38:27
    • *.olsztyn.mm.pl

    17. jar188 Wpadłeś na to wcześniej.........Dobra nazwa, naukowa, D-Duct....:)))

  • 22. Tytussek
    • 2010-04-15 20:03:11
    • *.ntvk.com.pl

    Dobrze napisał "8. PiotrB__86" Uściślę tylko, że kanał standartowo służy do chłodzenia kabiny kierowcy. Jest w kabinie spora dziura na wysokości kolana, dzięki czemu powietrze przepływa przez kabinę a tylne skrzydło nie dostaje go wcale generując standartowy docisk. Na prostych "kierowcy robi się zimno" i zatyka kolanem dziurę, dzięki czemu powietrze wylatuje na tylne skrzydło wygaszając go. Nie ma żadnych klapek i ruchomych elementów.

  • 23. Wiater
    • 2010-04-15 20:05:12
    • *.217.146.194.generacja.pl

    Powinni tego zakazać a nie tworyc kolejny wyścig zbrojen!

  • 24. szerter
    • 2010-04-15 22:01:33
    • *.com-promis.3s.pl

    kempa007 - czy to przypadkiem nie było odwrotnie? Kanał jest otwierany na prostej, żeby doprowadzić do przeciągnięcia tylnego skrzydła (paradoksalnie zwiększając jego opór, ale zmniejszając docisk), natomiast zamykany w celu przywrócenia docisku? :]

  • 25. landryn
    • 2010-04-15 22:08:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    23. Wiater. Tak genialne rozwiązania nie powinny być blokowane. Ten kto coś takiego wymyśl ma przewagę. Proste. A reszta zamiast psioczyć, powinna wziąć się do roboty i spróbować znaleźć inną lukę w przepisach i ją wykorzystać.

  • 26. marcin20
    • 2010-04-15 23:23:40
    • *.static.sitel.net.pl

    Może im pomoże w wyścigach jeszcze bardziej???

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo