Cosworth zadowolony z CA2010
Silniki CA2010 mimo wielu przedsezonowych obaw o ich niezawodność, podczas GP Bahrajnu wykazały się solidnymi osiągami. Awarii uległa jedynie jednostka w bolidzie Bruno Senny, jednak bezpośrednią przyczyną był defekt maszyny zespołu HRT. Na pytania odpowiadał Mark Gallagher, dyrektor naczelny Coswortha.„Po wielu miesiącach pracy nad rozwojem i urzeczywistnieniem naszego powrotu jako dostawcy silników Formuły 1, dobrze było wreszcie rozpocząć ściganie. Satysfakcjonującym było oglądanie wszystkich czterech zespołów w akcji oraz doświadczenie radości trzech nowych ekip podczas ich debiutu. Z punktu widzenia dostawcy silników, myślę, że możemy być usatysfakcjonowani osiągami CA2010 w Bahrajnie. Obaj kierowcy AT&T Williams ukończyli wyścig, a Rubens zdobył jeden punkt za dziesiąte miejsce, podczas gdy Lotus osiągnął kamień milowy, kończąc wyścig dwoma sklasyfikowanymi bolidami, pokazując znaczny krok naprzód, a to dzięki umiejętności skutecznej i efektywnej jazdy”.
Co z Virgin Racing i HRT?
„Z punktu widzenia firmy Cosworth, oba zespoły dobrze się spisały i mimo problemów z wytrzymałością, wykonały krok w dobrym kierunku. Virgin Racing odnotował wiele pozytywnych aspektów tego weekendu, a sobotnie kwalifikacje zademonstrowały potencjał tkwiący w Virgin-Cosworth VR01. W przypadku HRT, osiągnięciem był sam fakt wystawienia dwóch bolidów gotowych do wyścigu. Przez wzgląd na ten fakt, zaopatrzenie przez Cosworth w rozwiązania elektroniki w przeciągu zaledwie trzech tygodni, było kluczowym czynnikiem. Wycofanie się Bruno Senny spowodowane było uszkodzonym układem chłodzenia, co oznaczało utratę płynu z samochodu. Skutki tej awarii widoczne były dla wszystkich. Jednostka wraca teraz do naszej kwatery głównej”.
Zebrałeś pozytywne odczucia zespołów i samych kierowców?
„Rozmawialiśmy z naszym technicznym odpowiednikiem w każdym zespole w celu potwierdzenia należytego wypełniania celów i zadań. Rozmawiałem również z kilkoma kierowcami, którzy podzielili się pozytywnymi i konstruktywnymi odczuciami na temat właściwości CA2010. Zebraliśmy dużo informacji podczas weekendu na torze Sakhir, który jest całkiem wymagający jeśli chodzi o silnik. Zostaną one gruntownie zbadane i przeanalizowane przez nasz zespół inżynierów w Northampton. Ogólnie, był to porządny start sezonu 2010 dla firmy Cosworth zarówno pod względem osiągów i niezawodności, jak i specyficznego wsparcia dla zespołów Lotus Racing i HRT pod kątem elektroniki”.
komentarze
1. Aragorn
Przyznaję, że przed rozpoczęcie tego sezonu stawiałem na to, iż ich jednostki będą co chwilę miały problemy. Jednak jak widać są one na razie nie tylko niezawodne, ale i posiadają całkiem niezłe osiągi (Williams).
black knight - czy w ostatnim zdaniu (pomiędzy Lotusem i HRT) nie lepsze byłoby polskie "i" zamiast tego dziwnie obco brzmiącego "and"?
2. Cwirs
No wg mnie rewelacja, jesli chodzi o niezawodnosc, biorac pod uwage testy rownierz
3. appil
No tak, i to już...... 1 dopiero wyścig był, więc pomału
4. blackacre
Wszystkie zespoły to Racing Teams, to dlaczego tylko Hispania , całkiem ładna nazwa, jest zastępowana przez ten paskudny skrótowiec?
5. nomadwcm
To dopiero początek
6. masabitumiczna
jak piszemy HRT to i LR piszmy... chyba... tak mnie się przynajmniej wydaje
7. Gosu
Pozytywnie zaskoczyli w pierwszym wyścigu, ale na porządną ocenę trzeba poczekać jeszcze minimum 2 GP.
8. fezuj
Pierwsze koty za płoty -ja myślę że z oceną silnika trzeba poczekać jeszcze ze dwa wyścigowe weekendy, jak wytrzymają tzn. że rzeczywiście konstrukcję należy uznać za udaną.
9. fezuj
* 7. Gosu - jak otworzyłem temat to jeszcze Twojego postu nie było a zajrzałem tu dopiero teraz i wyszła kalka Twoich słów :(
10. Gosu
9. fezuj widać uważamy tak samo ;]
11. Kojag
Cosworth buduje jedynie silniki więc wszystko co mogą stawiają na silnik a Renault Ferrari i Merc muszą pracować nie tylko nad silnikami, ale i nad resztą bolidu, dlatego Kosłorty nie odstają od reszty stawki.
12. bullit34
Pierwsze GP za nami a oni już się cieszą. W sumie trochę mogą ale żeby nie popadli w samouwielbienie
13. matito
ciekawe na jakiej pozycji się utrzymają
14. kuczek
bym chciał wiedzieć ile to paliwa pali w porównaniu z innymi
15. piotrek74
14. kuczek> i reszta zespołów na pewno tez + osiągi
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz