Odpowiedź Bridgestone na zmiany w regulaminie F1
Dostawca opon dla Formuły 1, firma Bridgestone, a konkretnie dyrektor odpowiedzialny za rozwój opon dla sportu motorowego, Hirohide Hamashima, wyjaśnia wpływ największych zmian w regulaminie na modyfikacje w zakresie ogumienia bolidów F1.„Nowe przednie opony są odpowiedzią na wcześniejsze sytuacje, kiedy przód bolidu miał stosunkowo zbyt dużo przyczepności w porównaniu z tyłem. Zespoły zaobserwują teraz bardziej zrównoważone zużycie opon na obu osiach, a zmiany w mieszance pozwolą na szybsze ich rozgrzewanie” - mówił Hamashima.
Z kolei zakaz tankowania oznacza, że samochody na starcie będą o wiele cięższe. W związku z taką sytuacją, niezwykle istotnym będzie oszczędne pod względem ogumienia prowadzenie bolidu.
„Pomimo, że dodatkowe kilogramy same w sobie nie są wielkim problemem z punktu widzenia konstrukcji opon, obciążenie tworzone przez aerodynamikę bolidów w ruchu z owym dodatkowym ciężarem – innymi słowy, siła działająca na oponę w związku z bezwładnością – oznacza, że kierowcy będą zmuszeni dbać o opony bardziej niż zwykle, zwłaszcza na pierwszych okrążeniach wyścigu”.
komentarze
1. pypcioman
aha... :)
2. Musashi
Jednym zdaniem zamiast emocji w F1 będzie kolejny czynnik zmuszający do monotonnej jazdy gęsiego. Bravo!
3. joo
szybko i oszczędnie coś dla Hamiltona haha xD
4. F1_Fan
Usunięty
5. bmwd
a strona Renaulta
6. lechart
"......... oznacza, że kierowcy będą zmuszeni dbać o opony bardziej niż zwykle,...."
A oni będą musieli popracować ostro, nad zwiększeniem odporności ogumienia na ścieranie.............. W związku z powyższym, w tym roku, powinni zwyciężać kierowcy, potrafiący jeździć bardzo elastycznie po optymalnej linii toru........... Najprawdopodobniej, doprowadzi to, do typowo zachowawczego sposobu prowadzenia pojazdu, co z kolei wpłynie na zmniejszenie i tak już mało widowiskowej jazdy............
7. piotrek74
zaś pociąg Tullego ? (a jaka będzie nazwa w tym sezonie) .....
.Ps.Gdzie jest kultowy wpis..........?
8. kuba1808
dobra guma nie jest zła :)
9. pqo
"Po pierwsze, zmieniliśmy szerokość przedniej opony, aby umożliwić lepsze rozłożenie balansu przyczepności pomiędzy przodem i tyłem bolidów. Drugą zmianą jest zakaz tankowania w Formule 1" buhaha, normalnie mnie rozbawili, to już wiem jak bardzo poprawili mieszanki...
10. pqo
same kilogramy nie są problemem" z kolei przy mniejszej prędkości spada docisk, "Z kolei zakaz tankowania oznacza, że samochody na starcie będą o wiele cięższe." - tego nie da się podważyć ;] nie wiem jak było w oryginale ale powiem tak: Będzie się działo..
11. Gosu
3. joo Nic nie powiesz o Kubicy ? On też nie jeździ agresywnie. Ci kierowcy będą musieli się lekko przestawić na inny styl prowadzenia auta. Największe znaczenie będzie to miało na początku wyścigu do końca pierwszego stintu.
12. Bajto
Panowie jak to się stało ze monopol na opony dla F1 ma Bridgestone ? Wiem ze pytanie może nie na czasie ale teraz powstało w mojej głowie i chcę zgłębić trochę więcej wiedzy :).
13. Koyot.
jeszcze troche to F1 będzie jazdą na kropelce
niech żyje Eco Driving w F1
14. paweldruk
bedzie tak jak z silnkami jeden komplet na trzy wyscigi ;))
15. jar188
Może najlepiej od razu zrobić konkurs kto przejedzie najwięcej kółek na jednym komplecie opon,po co mają się ścigać, przecież to bez sensu, jeszcze ktoś wypadek będzie miał.
16. redlum
12. Bajto - bo nikt inny nie chce się w to bawić. Bridgestone już ogłosił ze odejdzie - a wtedy F1 będzie miało problem ze znalezieniem dostawcy opon na obecnych warunkach.
17. paweldruk
Może wtedy każdy będzie jeździł na swoich oponach
18. Koyot.
nie, po prostu wtedy skończy się F1
19. bartg90
To moze jeszcze zakazać zmiany opon ? Wyscigi slimakow normalnie....
20. sever
zakaz zmiany opon zmusiłby wreszcie producentów do wyprodukowania bardziej żywotnych opon
21. tomik_85
Taka jest racja ze samochody z tak dużą ilością paliwa bedą cieżkie i wolne co poskutkuje tym ze przez pierwszą połowę wyścigu możemy zapomniec o wyprzedzaniu bo samochod z taką ilościa paliwa bedzei sie zachowywał bardzo niestabilnie. Ryzyko wiec bedzie duże zeby podjąc atak. Czyli prawda jest taka że bedą wygrywac ci co najszybciej sobie poradzą w Q3. I zespół który osiągnie kompromis pomiedzy bolidem zatakowanych a lekkim bedzie sie liczył w walce o mistrza
22. pqo
"Po pierwsze, zmieniliśmy szerokość przedniej opony" - mogli napisać wprost - zwęziliśmy, ciekawe czy byłaby różnica z poszerzoną tylną - w zużyciu opon, no ale cóż, cięcie kosztów najważniejsze.
23. sever
Ludzie! przecież na początku wszyscy będą zatankowani wielką ilością paliwa więc nic się nie zmieni -będą wyprzedzać tylko o kilka km/godz. wolniej
24. adicz
Usunięty
25. Glyfad
@23; Zgadzam się z tomik_85, że niestety się zmieni, atak przeważnie polega na opóźnieniu hamowania, a przy tak obciążonym bolidzie będzie duże prawdopodobieństwo poważnego przetarcia którejś z opon, konsekwencje znacie.
26. Glyfad
miało być "przytarcia".
27. rabus30
@8
No tak kultowy wpis już jest tylko autor nie ten to normalnie jakiś plagiat. Kolego uważaj bo wywołasz kolejną aferę w F1 i to jeszcze przed pierwszym GP.
28. pqo
Dobra, nie ma co przesadzać z tymi oponami, każdy ma równe szanse, po godzinie wyścigu pozycje powinny być wyklarowane, a nie wiadomo czy np. właśnie nie urozmaici to rywalizacji w końcowej fazie.
29. re-reikorp
Jak ja dziadów nie cierpię:/ Przywrócić walkę dostawców!
30. piotrek74
8. kuba1808 mi chodziło o oryginał -NIE PODRÓBKĘ ChRL,ale ostatecznie lepszy rydz nic nic
31. walerus
grypa nie wypiera - wybierz Bridgestone...
32. zenobi29
Niezmiennie jestem zdania , że monopolista Bridgestone w F1 - jest to jedno , wielkie nieporozumienie !!!
33. piotrek74
31. walerus-nowy sezon = nowe hasło -nawet lepiej pasuje
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz