Nowe opony deszczowe wzbudzają obawy ekip?
Wczorajsza sesja testowa, mimo że prawie w całości przebiegała w deszczowym warunkach dała z pewnością ekipom możliwość sprawdzenia nowych opon deszczowych Bridgestone.Opony w specyfikacji na sezon 2010 mają się zbyt szybko zużywać i już po kilku okrążeniach tracić po dwie, trzy sekundy.
Na potwierdzenie tych doniesień gazeta przytoczyła wypowiedź Kamui Kobayashiego: „Pod koniec przejazdu składającego się z 10 okrążeń czułem się jakbym jeździł na slickach w deszczu”.
Bridgestone twierdzi jednak, że: „Opony na mokrą nawierzchnię i przejściowe (na sezon 2010) nie mają żadnych ważnych zmian (w porównaniu do tych z sezonu 2009) po za tym, że zwężona została szerokość przednich opon, które teraz będą takie same jak przednie na suchą nawierzchnię”.
komentarze
1. Gosu
Dziwne - może mieszanka jest inna ?
2. eclipse
@1. no przeciez pisza ze nie ma zadnych waznych zmian
3. Konik_mekr
A może opony nie pasują do nowej specyfikacji bolidu. Powierzchnia styku mniejsza, a samochód większy.
4. Łuki
Tak to już jest jak nie ma się konkurencji...
5. karolf1
Bo pewnie są bolidy cięższe i dlatego szybciej się zużywają
6. Daniels
no chyba logiczne ze skoro bolid wazy wiecej to mieszanke tez dla mokrych powinni zmienic a nie tylko dla suchych.
teraz sie dziwia ze sie szybko zuzywaja??
7. kisiel81
Nie dość że bolid waży więcej to zastał wydłużony, przednie opony zwężone.
Nic dziwnego że opony zużywają się szybciej.
8. hot dog
A moze Kamuiii tak umie zadbac o gume;-)
9. damiano261184
do tematu opon.F10 ciekawie rozwiązano centralne mocowanie kół przednich szpica,która pomaga trafić mechanikowi kluczem w nakrętkę wygląda jak te,które były w rydwanach do niszczenia szprych u innych zawodników-przypadek?
10. matwit
Tyle, że Kamui nie jeździł w zeszłym sezonie na deszczówkach bolidem F1. Może po prostu sam nie wiem, ze rok temu było tak samo xD
11. stalowy22
Usunięty
12. Budyn_F1
Zeby w czasie sezonu nie bylo tak ze Renault zalozy Kubicy przednie opony na tylna os i odwrotnie jak bylo podobnie w tamtym roku.
13. papciar
a moze ustawienie kol maja do bani
14. fezuj
I bardzo dobrze że wczoraj popadało - zespoły już mają jakiś pogląd na zachowanie się nowego bolidu na węższych gumach i z większym obciążeniem.
Narzekanie Kobayashiego to chyba nie tylko mała praktyka - myślę że coś na rzeczy może być
15. quick B
No włąsnie zwężone opny przednie czyli że na mniejszą powierzchnie działa taka sama siła. Proste że takie opony będą sie szybciej zużywać.
16. Bartec
@14 zgadzam się, mam nadzieję, że Bridgestone też wyciągnie jakieś wnioski z tych testów, bo jak potem podczas deszczowego wyścigu po 10 okrążeniach bolidy zaczną wypadać z toru to wcale nie będzie śmiesznie.
17. walerus
mokra guma jest gorsza...
18. masabitumiczna
@ 15. quick B - na węższe opony działa nie taka sama, tylko jeszcze większa siła,
ale może doświadczenie w oszczędzaniu opon daje tutaj przewagę weteranom z całym szacunkiem dla Kamui, ale skoro nikt inny się nie skarżył...
19. piot3r
moim zdaniem to zbieżność <rotfl>
20. mateos4
10. matwit Kamui jezdzil na mikrym torze w piatkowych treningach do GP Japoni:)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz