komentarze
  • 1. Raven89
    • 2009-12-28 11:32:47
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Pompują ten balon pod tytułem "Schumacher" i pompują - a tymczasem się okaże,że już w Bahrajnie pęknie z hukiem...

  • 2. Gosu
    • 2009-12-28 11:55:28
    • *.adsl.inetia.pl

    Nie sądzę, choć jeśli bolid będzie kiepski ( mało prawdopodobne ) to może być i tak. Jedyny znak zapytania, czy Szumiemu wystarczy czasu na testach by opanować w bolidzie wszystko co nowe dla niego. Ja obstawiam, że pociśnie Rosbera bez emocji :)

  • 3. conrad30
    • 2009-12-28 11:58:56
    • *.33.231.148

    1. Raven89-Jak z Ciebie taka wróżka to daj numerki na totolotka.

  • 4. maciejwilq
    • 2009-12-28 12:03:13
    • *.komster.pl

    Myślę, że już dość mówienia o powrocie Wielkiego Schu. Cel został osiągnięty, wszyscy znowu zaczęli mówić o F1 i o wielkim mistrzu, ale myśle, że czas już zejść na ziemie. Rzeczą dla mnie oczywistą jest, że Schu będzie walczył o mistrza. Rzeczą nienaturalną byłoby mówienie że jest za stary i nie da rady. Całe szczęście w 2010 roku bedzie więcej uzdolnionych kierowców i wyrównanych teamów niż latach dominacji Schumachera. Jednego jestem pewien, bardzo dobrze się stało, że Schu znowu jest w F1 i napewno pokaże swoją klase :) Ale tytuł i tak przypadnie Hamiltonowi :)

  • 5. murmunder
    • 2009-12-28 12:05:40
    • Blokada
    • *.205.76.50

    A niby czemu ten bolid ma byc dobry???I wszyscy sa pewni na 90%. Prawda jest taka ze budowali bolid n 2010 ok 2 lata. Wgrali na poczatku 6 z 7 wyscigów i jak zaczeli wprowadzac swoje ulepszenia to przestali wygrywac. I zeby Rubens mógł wygrac dla nich jeszcze wyscig wywalili swoje pomysły i praktycznie jezdzili bolidem z 1 wyscigu. Watpie zeby przy tym bolidzie na ten sezon pracowało tyle samo osób co za czasów Hondy gdzie budżet był mega wiekszy i ilosc pracowników także

  • 6. maciejwilq
    • 2009-12-28 12:05:55
    • *.komster.pl

    Raven, pęknie z hukiem Twoja dziwna zazdrość. Ma talent, umiejętności, doświadczenie i myśle odpowiedni bolid do walczenia o najwyższe miejsca. Kto jak kto ale Schu da rade ;]

  • 7. murmunder
    • 2009-12-28 12:06:34
    • Blokada
    • *.205.76.50

    poprawie sie na 2009

  • 8. frg1pl
    • 2009-12-28 12:06:44
    • *.gdynia.mm.pl

    Nie wiem jak to bedzie w przyszlym sezonie ale ide dzis postawic stowke na Micheaela ze zdobedzie mistrza w sezonie 2010. Jak to powiedzial Alonso-"F1 to nie sport" jak oni na tym taka kase trzepia to i ja cos sobie zarobie a co! Pozdrawiam

  • 9. murmunder
    • 2009-12-28 12:09:53
    • Blokada
    • *.205.76.50

    liczy sie tylko bolid nie kierowca. Sezon 2009 pokazał kim moze stac sie kierowca o którym mało sie mówiło

  • 10. maciejwilq
    • 2009-12-28 12:10:56
    • *.komster.pl

    Murmunder #

    Ross Brawn i Schumacher to nie są ludzie którzy robią coś dla zabawy. Ten bolid musi być dobry i musi być konkurencyjny. Gdyby tak nie było Schumacher nie zdecydowal by się na powrót. Jestem tego pewien. Nie może być inaczej. Brawn GP był zdecydowanie najlepszy w 1szej częsci sezonu i konkurenyjny w 2 części sezonu. Nie wygyrywali między innymi dlatego że Rubens i Jenson nie są kierowcami na miare Schumachera. Nie martw się o ten bolid...

  • 11. maciejwilq
    • 2009-12-28 12:13:46
    • *.komster.pl

    Murmunder #

    Niestety F1 w dzisiejszych czasach to 70% bolid a 30% kierowca. Nick Heidfeld albo Nelson Pique nigdy nie zdobędą mistrza świata bo są prostu za słabi na to. Miejmy nadzieje że wprowadzi się zmiany mające na celu zwiększenie udziału kierowcy, jak to było za czasów dominacji Senny...

  • 12. redlum
    • 2009-12-28 12:30:49
    • *.175.149.106.piasta.pl

    coś czuje że w każdym newsie gdzie przewinie się nazwa MercedesGP albo nazwisko Schumacher będzie wojna miedzy jego zwolennikami i przeciwnikami. I dopiero pierwsze starty pokażą kto ma racje

  • 13. atomic
    • 2009-12-28 12:39:33
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    4@ podaj ilu i którzy to są ,ci utalentowani na 2010 . bo coś mi się wydaje ,że za msch kierowców utalentowanych było znacznie więcej ,aż za dużo .

  • 14. beltzaboob
    • 2009-12-28 13:21:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Fajnie. Muzeum w Unterturkheim piękne miejsce.

  • 15. yaneq
    • 2009-12-28 13:39:06
    • *.pancom.pl

    @11 70/30? chyba cię nieźle po świętach przeszło. bolid to podstawa, potem polityka, kasa, kierowcy są na samym końcu. F1 to dziwka, przekonałem się już o tym nie raz. sorry dla fanów. sam to oglądam, ale jak widzę co się dzieje to zupełnie jakbym nasz sejm oglądał. afery, kasa, lans... 90/10 tak bym to ujął.

  • 16. Master666
    • 2009-12-28 13:43:50
    • *.dolsat.pl

    Muzeum Merca w Stuttgarcie! Coś pięknego! Byłem tam i na siłę wyciągnęli mnie z tamtego miejsca. A tak a'propos Schumachera to nigdy nie przypuszczałem, że będę kibicował 'czerwonemu baronowi'. Ale od teraz jest to już 'srebrny baron'! Od sezonu 2010 będę rozdarty między Schumacherem a Hamiltonem. Po prostu pozostanie kibicować mi im dwóm. Wierzę mocno, że zarówno Mercedes, jak i McLaren Mercedes przygotują bolid na miarę mistrzowskiego bolidu!

  • 17. Master666
    • 2009-12-28 14:21:06
    • *.dolsat.pl

    Notowania bukmacherów na sezon 2010 (Paddy Power i SkyBet):
    1. Lewis Hamilton - McLaren Mercedes
    2. Fernando Alonso - Ferrari
    3. Michael Schumacher - Mercedes
    4. Jenson Button - McLaren Mercedes
    5. Sebastian Vettel - RBR Renault
    6. Felipe Massa - Ferrari
    7. Nico Rosberg - Mercedes
    8. Mark Webber - RBR Renault
    9. Robert Kubica - Renault

  • 18. BMWbmw
    • 2009-12-28 15:11:36
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Dość nisko notują Rosberga, i Vettela....

  • 19. walerus
    • 2009-12-28 15:38:51
    • *.adsl.inetia.pl

    Mercedes daje czadu mogą całe podium zająć...

  • 20. Pan F1 Kot F1
    • 2009-12-28 16:56:14
    • *.StrefaWiFi.kolnet.eu

    Ja uwarzam że Alonso i Schumacher przypomną sobie stare dobre czasy

  • 21. zakop
    • 2009-12-28 18:32:08
    • Blokada
    • *.xdsl.centertel.pl

    Alonso i Schumacher ; ich dobre czasy już minęły.

  • 22. Porky2
    • 2009-12-28 21:51:42
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    21. zakop :D michala tak, ale jak ferdynand dostanie dobry bolid, to moze pokaze, po potrafi:)

  • 23. Cwirs
    • 2009-12-28 22:11:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zakop to nastepna wrozka obok ravena, ludzie nie piszcie takich bzdur tylko poczekajcie na to co bedzie. Ktos z Was stawial na buttona przed sezonem ?

  • 24. maciejwilq
    • 2009-12-28 22:32:05
    • *.komster.pl

    #13 atomic :

    Uważasz że nie ma uzdolnionych kierowcow? Jakim cudem więc czołowkę rózni 1s? Bolidy F1 prowadzi się zdecydowanie za łatwo, Porównując bolidy np z końca lat 80tych i początku 90tych róznica w łatwości prowadzenia jest niesamowita. Z tego też powodu, dzisiaj bardzo cięzko jest wskazać tych najbardziej utelentowanych z 2 prostych powodów : bolidy się za łatwo prowadzą, a tory są za równe. Ale patrząc na liste kierowców i wpatrując się w ich umiejetnosci z "onboard camera" widać dużo utalentowanych kierowców. Obejrzyj sobie onboardy z jazdy np Vettela, Hamiltona, Kubixym

  • 25. maciejwilq
    • 2009-12-28 22:39:13
    • *.komster.pl

    (ciąg dalszy ) Alonso. Są to zawodnicy niezwykle utalentowani, w tym sezonie dojdzie jeszcze paru np Bruno Senna czy Di Grassi. Massa, Button, czyRosberg również są świetnymi kierowcami i wcale nie ustępują mocno czterem kierowcom podanym przeze mnie pare akapitów wyżej. Do tej całej plejady dojdzie
    MSC, także musi być ciekawie...

    #15 yeneq

    90/10 myśle jest lekką przesadą. Widać było kolosalną róznice w umiejętnosciach pomiedzy np alonso i piqeutem, hamiltonem a kovalainenem, nawet kubicy nad heidfeldem. Niestety dzisiaj nikt nie jest w stanie być Senną z roku 1992 i 1993 roku i wygyrwac wyscigi mimo kiepskiego bolidu, ale nie powiesz mi że bolid to 90%. Mając dobry bolid jestes pierwszej 6tce, natomiast jest jeszcze 6ciu innych z dobrym bolidem i wtedy umiejętności odgrywają kluczową rolę.

  • 26. tomek83f
    • 2009-12-29 00:01:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    24. maciejwilq troche mnie dziwi twoja wypowiedz,porownujesz bolidy z 80 i 90 lat do tych dzisiejsszych i ze niby tamte starsze sie trudniej prowadzilo?? zastanow sie tylko nad jednym,jak wygladaly przepisy w tamtych latach i jak wygladaja dzisiaj,dawniej bolidy rozwijano w kazdym mozliwym kierunku a dzis rozwoj bolidow opiera sie praktycznie tylko na areodynamicy a reszta stoii w miejscu i dlatego cała stawka potrafi sie zmiescic w 1 s bo bolidy sa na bardzo zblizonym poziomie,reszta zalezy tylko i wylacznie od szczescia i umiejetnosci kierowcy,choc roznice sa na przykladzie np Buttona ale nie tak kolosalne jak w latach 80 czy 90,gwarantuje Ci ze niejeden dobry kierowcaktory niema zadnego doswiadczenia z wyscigowkami nie umialby nawet ruszyc z miejsca bolidem z dzisiejszego okresu wiec nie opowiadaj ze dzis sa one łatwiejsze w prowadzeniu

  • 27. dziarmol@biss
    • 2009-12-29 09:27:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    26. tomek83f - Masz w zupełności rację z jednym małym ale.. aerodynamika też została ograniczona w porównaniu z sezonem 2008 i to drastycznie. jedyną szansą na rozwijanie bolidów aby były szybsze to oczywiście szukanie luk w przepisach tak jak w sezonie 2009. Tyle że to już nie jest uczciwy "sport" a raczej ciosy poniżej pasa..Pewnie Schumacher wespół z Brawnem w takim środowisku poczują się jak ryby w wodzie ;-))

  • 28. maciejwilq
    • 2009-12-29 15:47:45
    • *.komster.pl

    #26 tomek83f

    Nie neguje faktu że kiedyś bolidy rozwijano pod każdym względem a dzisiaj rozwój jest hamowany przez przepisy, zgadzam się z tym. Zmierzałem do tego, iż rozwój bolidów poszedł w złym kierunku. Bolidy prowadzi się za łatwo. Poczytaj sobie nieco i poogladaj tysiące filmików. Ogladam F1 nieprzerwanie od początku lat 90tych i wiem napewno, że dzisiejsze bolidy prowadzi się zdecydowanie za łatwo. Zmiany, które zostały przeprowadzone w aerodynamice i w ogumieniu nie tak dawno, dały pewien efekt, natomiast wg mojej obserwacji bardzo niewielkie. F1 musi przejść gwałtowną modernizacje, rozpączął bym chociażby od zmiany sposobu zmiany biegów na drążek, żeby chodź troche utrudnić sterowanie i całą jazde. Od 1 maja 1994 kiedy Senna uległ wypadkowi, F1 zaczęła się robić sportem zbyt bezpiecznym i zbyt nudnym a apogeum tego wszystkiego przypisuje na czasy dominacji Schumachera... Dzisiaj przepisy mają nieco odmienić tę sytuację, zobaczymy z jakim skutkiem ( jak narazie chcoiazby zniesienie kontroli trakcji niewiele zmieniło ), dalej bolidy są zbyt proste w prowadzeniu.

    "Niejeden dobry kierowca ktory nie ma doswiadczenia z wyscigowkami"... masz na myśli Pana Zenka z DHL? To chyba oczywiste, że nie ruszy takim bolidem. Spójrz w przeszłość i zobacz jak bardzo wyczerpujące były wyscigi 20 lat temu, jak wiele pracy musiał włozyc kierowca w przejechanie wyscigu na odpowiednim poziomie. Kiedyś F1 był dla mężczyzn z jajami, dziś nawet 20latkowie potrafią robić kółka takie jak najlepsi. Dlaczego? Odpowiedz sobie sam...

  • 29. Budyn_F1
    • 2009-12-30 07:23:59
    • *.chello.pl

    Za duze notowania dla Hamiltona.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo