Jest szansa dla BMW Sauber?
Magazyn Autosport rzucił nowe światło na sytuację zespołu BMW Sauber i grupy inwestycyjnej Qadbak, która mimo braku poparcia dla 14 zespołów w stawce ma jeszcze szanse na udział w przyszłorocznych mistrzostwach.Według tego co donosi Autosport, dokument ten gwarantuje pierwszeństwo przed debiutantami, zespołom, które były w mistrzostwach przez ostatnie pięć lat i plasowały się w pierwszej dziesiątce przez przynajmniej dwa z trzech ostatnich sezonów. Co więcej nie ma na to wpływu ani zmiana nazwy zespołu, ani dostawcy silników. Zespoły spełniające powyższe warunki mają także pierwszeństwo przed tymi, które ich nie spełniają.
Zespół BMW Sauber spełnia te wymogi dlatego bez względu na to, który z nowych zespołów nie podpisał jeszcze RRA lub Porozumienia Concorde, Qadbak ma pierwszeństwo niezależnie od tego czy złożył wpisowe. Tak przynajmniej wynika z rozważań Autosportu.
Być może to jest furtką dla przetrwania zespołu Petera Saubera w F1 jednak tak czy inaczej oznaczałoby to, że któraś z nowych ekip nie stanie na starcie w przyszłym roku. Plotki donoszą o problemach finansowych Campos Meta oraz problemach USF1 (USGPE), który ponoć zatrudnia pracowników z miesiąca na miesiąc.
komentarze
1. Zakrza
Nudzi mnie już to. Powinni zrobić wreszcie jakieś oficjalne głosowanie ile będzie ekip, wyznaczyć ostateczną datę podpisania tego co tutaj jest napisane, a na końcu zrobić jakieś wizytacje nowym ekipom. Wtedy wszystko byłoby już jasne.
2. karolf1
1@
masz racje
3. ris
kempa007 - błąd w nazwie artykułu-->> " BMW" nie ma nic do rzeczy w kontekście startów w 2010. -:)))
4. mario547
Campos Meta i US F1 najbiedniejsze? a Mac1602 napisał że Camops Meta najmocniejsze. A ktoś inny pisał że Manornajbiedniejszy bo bedą budowac bez tunelu aero i pierwsze testy dopiero na miesiąc przed Bahrajnem. Teraz piszą że US F1. Wszsyscy kłamią?
5. ris
No to w związku z treścią artykułu co powstrzymuje Saubera przed podpisaniem dokumentów ? Niby na co czekają ?
6. Tutankhamun
to morek z hejtfeldem sie ciesza -:)
7. L00Kass
5. ris, gdyż każdy team zatrudnia sztab prawników i pewnie mają rozeznanie w sytuacji; to wydaje się zbyt proste w rozważaniach Autosportu.
8. ris
L00Kass - prawnicy prawnikami,ale skoro zapis regulaminu jest czytelny i jasny dający prawo zespołowi spełniającemu warunki dopodpisania CA nie widzę powodu na zwłokę tym samym nie ma potrzeby dywagować co do ilości teamów w stawce na rok 2010.
9. jar188
Zapewne jest inny zapis regulaminu który znosi lub jest ważniejszy od tego. To są TYLKO domysły i wymysły dziennikarzy. A umówmy się , żę są Dziennikarze i dziennikarze i nie wiadomo do której grupy zaliczyć autorów tego artykułu (chodzi oczywiście o tych z Autosportu nie z formula1.pl)
10. jar188
A jeszcze tak na marginesie: To inwestor czyli Quadback i Sauber są trochę sami sobie winni. Odkupili zespół od BMW i myśleli ,że przyjmą ich jak księcia z bajki, nie przedstawili żadnych planów rozwoju,działalności,zamiarów, wcale się pod tym względem nie dziwię Frankowi i zgadzam się z nim w tym przynajmniej temacie.
11. Kaczor Fan kub.
Suber F1 scheise team....:)
12. ris
9. jar188- "zapewne" to nie argument, dodatkowo nie sądzę, aby poważny Autosport wyssał sobie z palca nie istniejące zapisy regulaminu.!!
13. jar188
@12.ris Nie chodzi o "wyssysanie z palca zapisów" tylko wyrwane z kontekstu, skąd wiesz że tuz przed lub za nie ma jakiegoś, jeżeli,pod warunkiem itp...
Nie raz już czytałem takie artykuły solidnych dziennikarzy które okazały się później zwykłą "kaczka dziennikarską ".
No i skoro taki zapis istnieje to dlaczego donoszą o nim dziennikarze a nie Sauber lub ktoś z FIA,dziwne???
14. sk0k
hmm moze sie myle bo za duzo tego ostatnio ale z tego co pamietam to chyba campos i usf1 byli jednymi z najbardziej zaawansowanych w budowie auta wiec tym samym nie sadze zeby mieli najmniej mamony. jesli sie pomylilem to niech mnie ktos poprawi. ogolnie jeden wielki smiech, zaraz napisza ze ferrari tez chce sprzedac zespoł nieistniejacemu FSO z żerania i FSC Lublin wraca do życa i bedzie startował w 2012
15. sk0k
podobno za sterami lublin f1 maja zasiąść sam wlodziemierz zientarski oraz jacek fedorowicz
16. walerus
osobiście wolę Saubera od któregoś z nowych.... (niech będą Campos, USF i Lotus)....
17. ris
13. jar188 - skoro Autosport cytuje przepis to chyba nie po to żeby gdybać. Dlaczego dziennikarze ? Moze to oni zauwazyli tki zapis i go przytoczyli. Sam cytat przepisów nie ma znamion wyrwania z kontekstu, gdyż dośc obszernie jest cytowany. Cytat "dokument ten gwarantuje pierwszeństwo przed debiutantami, zespołom, które były w mistrzostwach przez ostatnie pięć lat i plasowały się w pierwszej dziesiątce przez przynajmniej dwa z trzech ostatnich sezonów. Co więcej nie ma na to wpływu ani zmiana nazwy zespołu, ani dostawcy silników.
Co więcej nazwa przepisu nosi nazwę "Resource Restriction Agreement" słowo Resource w wolnym tłumaczeniu jako ratunkowy i jak rozumiem jest następną ścieżką w przypadku nie podpisania Concorde Agreement.
18. MARTINWTCC
Tak powinny być Qadback Lotus Campos i US
19. jantar321
walerus-ja też wole Saubera, bedziemy mieli sie z kogo nabijać w 2010 w kontekście błędów jakie robili w 2009 chyba, że zmienią strategów i techników
ris - na kazdy przepis znajdzie sie inny przepis
20. ris
19. jantar321 - na chwile obecna dostaliśmy przepis jasny i czytelny. A jak ktoś znajdzie inny to będziemy dyskutować ;-)))
21. zajac1211
sauber za campoza i git bandera
22. mariusz-f1
19.jantar321- jeśli to prawda że Nick ma przejść do McLarena , to jest spore prawdopodobieństwo że to morek154 będzie nabijał się z nas !
23. david9
ostatnio pojawiły sie też plotki że Barrichello może zostać w Brawnie. Jeśli by sie tak stało to McLaren z pewnoscią wybierze Rosberga a Raikkonenowi pozostanie albo Toyota albo odejście z F1 bo raczej lepszej oferty już nie dostanie.
24. AlMastar
no chyba że HAM będzie wolał jeździć z HAI niż z ROS - czemu akurat się nie dziwię :D
25. krz08
niech robią co chcą
26. gryfon_1217
@22:) mariusz spokojnie nawet w super samochodzie heidfeld bedzie jezdzil 3x razy gorzej niz hamilton:):) wiec nawet jak kubica bedzie mial slabszy bolid to da sobie z naszym wycieczkowiczem rade;)
27. mariusz-f1
26.gryfon1217- obyś miał racje , bo jak będzie inaczej to chyba mnie szlag trafi ha ha ! Pozdrawiam .
28. ris
26. gryfon_1217
27. mariusz-f1
Ja bym się na Waszym miejscu nie cieszył przedwcześnie bo może być "suprise"
Nick Heidfeld w Renault !!! ;_))))
29. mariusz-f1
28.ris - A niech idzie Nikuś do Renault , tam dostałby po d.....ie od Roberta na BANK !!!!
30. ris
29. mariusz-f1 - Powiedz gdzie Nick znajdzie kierowcę, który zna się na ustawianiu bolidu ??? No gdzie ??? Luis też się nie zna, a do SF go nie przyjmą więc Fernado mu nie pomoze;-))))
31. dick777
Nie podoba mi się postawa Raikonena. Dostaje 25 mln od Ferrari jeszcze targuje się o duże pieniądze z Toyotą. Facet jest nieprzyzwoicie chciwy. Mimo całej sympatii to niego twierdzę, że nie jest warty więcej niż 10 mln, tak jak Alonso nie jest warty 25 mln.
32. prolim
RAI do Mcl nie pójdzie, bo nawet HAM nie zarabia tyle, ile chce RAI. Zresztą sobie porównajcie, KUB zarabiac ma niby 8,5mln, a ten RAI chce 25mln :D. HAM chyba tylko 14-15mln zarabia. Z takim podejściem RAI będzie w WRC :) o ile będzie miał "zwycięski" samochód. Najlepiej niech dadzą mu mistrza świata wrc na wstępie, to może pościga się :)
33. mariusz-f1
30.ris- no to właśnie pisze że niech idzie do Reni , tam już nie będzie faworyzowany tak jak w BMW !
34. ris
33. mariusz-f1- pójdzie do Reno i się kompleksów nabawi, ale i tak by było śmiesznie ;-))))))
35. jantar321
mariusz-f1 - w roku 2008 kontrowersje wzbudział nijaki KOLETZ, rok 2009 należy do Morka, no cóż całe szczęscie , że jesteśmy tolerancyjnym narodem haha
36. mariusz-f1
34.ris - masz racje he he i tam już mu Marian i Rampf nie pomogą jak będzie w potrzebie !
37. jantar321
Wracając do tematu artykułu to KOLEŻANKI I KOLEDZY, pomimo wielu wpadek i wielu niezrozumiałych przez kibiców decyzji uważam, że należą się podziękowania ekipie BMW za to co uczynili dobrego dla naszego rodaka, losy Roberta mogły potoczyć się inaczej gdyby nie BMW, piszę MOGŁY co nie oznacza że nie miałby szans na jazdę w innym zespole, dlatego życzę ekipie która wyrośnie na gruzach BMW sukcesów sportowych oby zawsze byli drudzy za Robertem oczywiście.
38. mariusz-f1
35.jantar321- całe szczęście że takich morków nie ma za wiele na tym forum !
Pozdrawiam serdecznie .
39. gucioF1
Ja cały czas liczę że BMW dostanie tę szansę i pojawi się w sezonie 2010 a razem z tym zespołem pojawi się także nasz Nick ;) Jeżeli tak nie będzie to nie ma znaczenia gdzie będzie czy Renault czy McLaren i tak dostanie po dupie :P
pozdrawiam
40. ris
39. gucioF1 - BMW zrezygnowało ze startów pamiętasz ??? Zacznij się przywyczajać do używania słowa Sauber ;-)
41. gucioF1
40. ris jakoś się nie mogę odzwyczaić :) co nie zmienia faktu że Nick i tak dostanie po d...ie
pozdrawiam ;)
42. gucioF1
40. ris a tak na marginesie to autor tego wątku też się jeszcze nie przyzwyczaił ;)
43. ris
42. gucioF1 - to tak na marginesie przeczytaj 3. ris ;-))))
44. mariusz-f1
42 gucio i 43 ris - to tak na marginesie , to jeszcze 1 wyścig i konieć sezonu ! I znowu czekać do połowy marca....
45. ris
44. mariusz-f1- co się martwisz ->> Sprawa Biatore kontra FIA, jakies teściki, kontrakty kierowców i juz będzie nowy sezon :-))))))))))))))
46. mariusz-f1
45.ris - no niby tak ale to już nie to samo . Browar + pilot + niedziela = wyścig i tego będzie brakowało ...
47. ris
46. mariusz-f1- to sobie oglądniesz powtórki -->> (:_:) (:_:)(:_:)(:_:)(:_:)(:_:)(:_:)
48. Marti
@10. jar188 - veto Franka ws. Sauber-Qadbak ma podobno związek z Petronasem, którego chce pozyskać jako sponsora.
Ze względu na P. Saubera wolałabym, aby się Qadbak znalazł sie w stawce. Ten zespół to dorobek życia Saubera a BMW, któremu zachciało się mieć na próbę swój własny team w F1, o mały włos go nie zniszczylo.
49. mariusz-f1
No ale można z wami na tym forum porozmawiać i jakoś to zleci . Dobra ide spać bo o 5 trzeba wstać do pracy ! Cześć .
50. Marti
*aby Qadbak znalazł się w stawce
:D
51. mariusz-f1
47.ris - sezony 2008 i 2009 mam nagrane i to jest jakieś rozwiązanie he he .
52. ris
51. mariusz-f1 - no to gitara
pozdro ;-)
53. jar188
@48. Marti , Wiem. Chodzi o to m.i.n. , że wiemy co nieco o nowych zespołach a planach czy też samym Qadbak kompletnie nic (była tylko mała wzmianka o nich).
I chociaż wiem, że Frankowi chodzi o sponsora to jednak temat który poruszył jest słuszny.
Analogia ostatnich czasów, wykup stoczni przez tajemniczych wschodnich inwestorów - wpłacili kupę kasy na kaucję (ładnych mln zł) której już nie odzyskają, więc i w przypadku Qadbaka może być podobnie.
To wszytko daje nam obraz tego jak niepoważny i nieprzewidywalny może być tajemniczy wschodni mało znany i mało mówiący o swoich planach inwestor Qadbak.
Też wolałbym żeby został zespól który już osiągnął pewny poziom i ma jakieś tradycje został w F1.
54. jar188
@17. ris , Tak jakbyś twierdził, że zespoły który miały podpisać ten tajemniczy dokument nic o nim nie wiedziały. Sauber też nic o nim nie wie???? FIA też nie wie???
"Dlaczego dziennikarze ? Moze to oni zauwazyli tki zapis i go przytoczyli."
Wiedzą tylko dziennikarze którzy odkryli gdzieś w archiwum ten regulamin i właśnie opisali go na łamach autosprtu. Proszę Cienie pisz takich rzeczy!!!
55. ris
54. jar188- ten "tajemniczy akt" jest dla zespołów znajdujących się w takiej sytuacji jak Sauber, które nie podpisały "Concorde Agreement" a spełniający warunki zawarte w tymże "Resource Restriction Agreement". Czy któryś z zespołów jest jeszcze w podobnej sytuacji do Saubera? Nie - więc kto niby miał go podpisać ? Większość podpisała Concorde Agreement. Skoro to jest oficjalny przepis FIA to wiadomo, ze nie jest tajny ;-) Dziennikarze pewnie w ramach analizy szans występów Saubera w następnym sezonie wskazali na ten zapis. Więc ja też Cię proszę przemyśl zanim zaczniesz rugać innych !! (:-:)
56. kempa007
Concorde Agreement nie jest jawne :-)
57. ris
56. kempa007- mówię o zasadzie obowiązującej zespoły, umożliwiające start ;-)))
58. jar188
56. kempa007, no to Sauber mógł nie wiedzieć (chociaż wątpię), ale wiedzą zespoły które podpisywały ten papierek, FIA i Berni.
Albo zespoły nie chcą Saubera w 2010 albo coś jest nie tak z tym świstkiem.
Trzecia możliwość jest taka, że wszyscy możemy być zaskoczeni.
59. ris
Patrząc z drugiej strony gdyby to była tak proste nie mielibyśmy dawno problemu startu Saubera w przyszłym sezonie. Aczkolwiek przepis jest. I co teraz zrobi FIA ???? Zobaczymy co nowy Szef ( jak myślę ;-: Jean Todt ) zrobi ???
60. ris
Na stronie autosport com Mario Theissen udzielił wywiadu przed ostanim wyścigiem dla zespołu BMW Sauber. Wywiad utrzymany w konwencji wspominków ;-)
61. lotec ac
pieniądze są kwestią duchową - z tego wynika że raikonnen najbardziej uduchowiony czego przy jego małomówności możnabyłoby się spodziewać - przecież nie może zarabiać mniej niż dostanie za niejeżdzenie od ferrarki - jak też zejść poniżej wcześniejszych zarobków, to nie taki człowiek. Ta jego bitwa o pieniądze tylko świadczy o jego umiejętnościach [ i menadżera] także poza torem.
62. Marti
53. jar188 - Qadbak nie dość że tajemniczy i mało znany, to podobno jeszcze podejrzany, na dodatek pojawiły się nawet spekulacje wg. których zespół nie został jeszcze sprzedany
63. hotshots
Campos problemy ma z zainteresowaniem sponsorów na czas trwania sezonu 2010...
Qadbak to jakaś efemeryda finansowa oparta tylko na osiągnięciach Sauber/bmw - nie będzie zgody na start w sezonie - nie będzie Qadbak i wtedy dopiero szkoda Saubera, a nie pazernego bmw !
18. MARTINWTCC 2009-10-22 16:02:54 (Host: *.adsl.inetia.pl)
Tak powinny być Qadback Lotus Campos i US
...i to była by jakaś kosmiczna/sensowna opcja
64. mal
gucioF1 twoje komentarze są beznadziejne . Lepiej nic nie pisz.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz