FIA wybrała 13 i "14" zespół na sezon 2010
FIA poinformowała, że 13 zespołem w Mistrzostwach Świata Formuły 1 w przyszłym sezonie będzie Lotus F1 Team. Federacja nie wykluczyła jednakże możliwości startów BMW Sauber w przyszłym roku."Po dokładnej selekcji, FIA zdecydowała się nagrodzić 13 miejscem w Mistrzostwach FIA Formuły 1 2010 zespół Lotus F1."
"FIA otrzymała także aplikację ekipy BMW Sauber. Jednakże biorąc pod uwagę ogłoszenie wycofania się BMW w 2010 roku, jest dużo niepewności odnośnie przyszłości zespołu."
"Nie mniej jednak FIA uważa aplikację BMW Sauber za aplikację wysokiej jakości i mogącą stanowić konkurencyjnego uczestnika mistrzostw. Jako takie BMW Sauber dostał '14 miejsce' w mistrzostwach oznaczające, że będzie zobowiązany do wypełnienia wakatu, który może pojawić się w stawce [przyp. w przypadku rezygnacji którejś z dotychczas wybranych ekip]."
"Co więcej, FIA wierzy, że można zrobić dobry uczynek zwiększając stawkę do 14 zespołów. FIA przeprowadzi konsultacje z obecnymi zespołami odnośnie wprowadzenia odpowiedniej zmiany regulaminów, by powiększyć stawkę do 28 samochodów przed pierwszym Grand Prix sezonu 2010."
Wkrótce więcej o nowym zespole
komentarze
1. Bor3wicz
no to chyba start w q1 na czystym torze bedzie graniczyc z cudem
2. redlum
a co na to zespoły które wcześniej zostały odrzucone? I czy Lotus F1 też będzie korzystać z silników Coswortha?
3. gucioF1
Ciekawe jak rozwiążą starty w kwalifikacjach, przecież przy takim tłoku zaliczenie dobrego kółka będzie graniczyło z cudem.
4. Dr Prozac
Nie rozumiem jakim cudem uznali aplikacje tego Malezyjskiego teamu jako bardziej wartościową od BMW Sauber.
A 14 zespołów to za dużo. Chyba że znowu prekwalifikacje zrobią.
5. kempa007
najpierw musza sie zaespoly zgodzic na 14 zespol, a dopieor pozniej bedize mozna myslec co dalej :-)
6. ris
Spokojnie - Sauber dostał warunek mocny sponsor i możemy rozmawiać. Dodatkowo ostatnio pisali, że jeden z nowych teamów może odpaść ze względu na słabe kroki w przygotowaniach do nowego zespołu. Jako że FIA jes t w FOTA nie będzie miała jak sądzę większego problemu ze zgodą na ewentualne powiekszenie ilości teamów do 14.
redlum - Lotus będzie korzystał z silnika Coswortha.
7. MaCieQ
Albo zmienić typ kwalifikacji jaki był w 2005 lub 2004 r
8. ris
Sorry za bląd miało być jako że BMW jest w FOTA :-)
9. biter1
Zawsze można zmienić system kwalifikacji na czterostopniowy. Q1-6 sio. Q2- 6 sio, Q3-6 sio i mamy dyszkę. I to jest jakaś myśl, skoro ekipy nie mogą Dać 25-20-15-10 minut. I wszystko gra, i większe przychody z TV bo więcej reklam.
10. ris
Jeśli już rozpatrywać tłok na kwalifikachach to mogą zrobić tylko Q3 podzielone na 3 sesje ( po kilka zespołów w każdym ) i start z ilością paliwa jak wiemy full bo nie będzie można tankować od przyszłego sezonu.
11. Voight
Więcej zespołów więcej zabawy. problemem mogą być tylko wyścigi w Monako i Singapurze. Na pozostałych torach, zwłaszcza tilkowskich jest wystarczająco duzo miejsca
12. szakal_No1
zamiast radylanie zmieniac kwalifikacje , zmienic tylko w q1 eliminacje 10 najgorszych czasow , q2 pozostaje bez zmian , w q3 adaptacja do nowych przepisow przez teamy
ale po tym co ostatnio wyprawia FIA , zgotuja nam pewnie niezly cyrk - oby nie
13. robtusiek
4. Dr Prozac przecież FIA uznała BMW Sauber za aplikację wysokiej jakości ale nie ma pewności czy ich zobaczymy w przyszłym sezonie, a Lotus F1 Team to pewniak. 5. kempa007 BMW Sauber w poczekalni, gdy tylko znajdą się na nich chętni to myślę żę zespoły zrzeszone w FOTA spokojnie dopuszczą 14 ekipę.
14. kempa007
albo FOTA znowu sie rozlamie :-)
15. pz0
Z garażami na torach raczej nie ma większych problemów, bo jest ich zawsze o kilka więcej, ale jak się przedstawia sytuacja w Monaco? Jest tam na tyle miejsca żeby wybudować dodatkowy? Singapur chyba również może być problematyczny.
BMW skaszaniło sprawę. Mogli podpisać CA, to teraz byłoby im łatwiej opchnąć zespół. Teraz to wiadomo tyle że pojadą, albo nie pojadą w 2010. Co do kwalifikacji to w pierwszym bloku może startować tylko 14 najgorszych kierowców i np. szóstka z nich dołącza do oczekującej czołowej 10 w Q2.
16. pz0
Raczej FIA ma pewność że jeden team wyleci, a tak to już mają zespół w poczekalni, nie trzeba będzie robić kolejnego castingu.
Widocznie dowody na Renault muszą być piekielnie mocne...
17. Dr Prozac
@ 13. robtusiek: Przecież chodzi mi o to, że ten niby Lotus(na to historyczne miano muszą sobie jeszcze zapracować ;) ) powinien być teamem rezerwowym a nie Sauber.
@ 12. szakal_No1: Problemem będzie brak miejsca i ewentualnie czasu - dużo większe problemy ze zrobieniem czystego okrążenia niż obecnie. Przy trudnościach z wyprzedzeniem w F1 to poważna kwestia. Rozdrabnianie kwalifikacji nie pomoże bo w Q1 i tak będzie wspomniany problem. Jedyne co to że mniej kierowców odpadnie.
18. szakal_No1
17. Dr Prozac
brak miejsca i czasu powinno podkrecic tepo q1 , moze dodanie 5 lub 10 minut rozladuje tlok na torze , ale widowiskowosc pierwszej kwalifikacji moze zyskac nie stracic
19. pz0
dodanie nawet godziny czasu nie zmniejszy tłoku w Q1. I tak wszyscy będą na torze w ostatnich minutach. Przy obecnym formacie kwalifikacji jedyną w miarę sensowną możliwość podałem w 15. pz0. Można najwyżej pokombinować z iloścą kierowców w poszczególnych blokach kwalifikacji. Tym co nie jeżdżą w Q1 zabrać jeszcze dwa komplety opon.
20. daav
a może Q1, Q2, Q3, i Q4? W Q1 odpada 6 (ew. 8) aut, potem jak teraz? Niech Bernie o tym pomyśli!!!
21. kamilhex
Przecież były podane jakiś czas temu nowe zasady kwalifikacji. W q1 będzie puszczane po kilka ekip, co zapobiegnie nadmiernemu tłokowi na torze.
22. Voight
15. pz0 w Monako jeździ gp2 w której jest 26 bolidów. BTW Qadbak Investments -nowym właściciel BMW Sauber
23. Raven89
BMW Sauber sprzedane!!!
24. Dr Prozac
@ 18. szakal_No1 Wątpię żeby przez takie bezsensowne przetasowania widowisko cokolwiek zyskało. Bo jak nazwać to , że przez tłok w Q1 odpada szybki kierowca (który by dostał się spokojnie do Q3) na torze gdzie praktycznie nie da się wyprzedzać? Bo gdyby jeszcze dało łatwo walczyć na torze to by mogło widowisko zyskać na tym że potem wspomniany kierowca się przebijał do czołówki. Albo gdyby mistrzostwo zostałoby rozstrzygnięte przez taki incydent? Odkąd stawka jest znacznie ciaśniejsza pod względem czasu okrążeń kwalifikacje i tak nabrały tempa.
@ 21. kamilhex: Oficjalnie? Chętnie zobaczę źródło tych rewelacji.
Pomysły takie były i uważam je za nietrafione (warunki na torze się dynamicznie zmieniają, o deszczu który może zacząć w połowie padać nie wspominając). No i widowisko może na tym stracić bo będzie wiadomo ze ktoś już na pewno nie poprawi czasu.
Zgadzam się że dodanie czasu nie rozwiąże sprawy, choć może pomóc nieco. Ciekawe czy coś z Q3 wymyślą, czy będzie zwykła czasówka.
25. Hubi
tak oficjalnie wejdznie na wp albo inne
26. Hubi
znaczy BMW oficjalnie sprzedanie :D
27. Hermaan
Na oficialnej stronie bmw sauber tez potwierdzili sprzedaz:-)))
28. ris
Qadbak Investments - kupiło BMW
29. ris
No to mamy dziwną sytuację nikt nie wspomina o Peterze Zaberze, Info brzmi , ze interesy tej firmy będzie reprezentował szwajcar Lionela Fischera. ???
30. walerus
będzie tłok w garażach - na kwalifikacjach, na torze i wszędzie!
31. Budda89
BMW sprzedane? WoW! Myślałem że sprzedają tylko udziały w teamie Sauber :-)
32. lukasz1
Lotus, mi pasuje żeby tylko nie zchańbili Lotusa czyli 4 najlepszy team wraca do gry. Ciekawy jestem jaki będzie układ sił w 2010 roku, i kto zostanie mistrzem w tym roku? Jaka ta formuła1 jest interesująca. Najgorsze są te długie przerwy między wyścigami.
33. anarhiusz
@gucioF1
bywał większy tłok i wszyscy jakoś żyli
34. Janosoprano
Wydaje mi sie ze to "bmw" powinno miec pierwszenstwo,a nie ze teraz maja zabiegac o jakies zgody.
35. MARTINWTCC
i bardzo dobrze BMW brawo Lotus nie mam nic do BMW ani tym bardziej do Kubicy ale szefostwo nie musiało tyle wydziwiać teraz mogą mieć sezon w du...
36. Budyn_F1
Bedzie wtedy zbyt ciasno na torze i tak jest teraz ciasnota.
37. jarema22
hehe,wydaje mi się,że FIA ma pomysł na to,żeby logicznie i bezproblemowo rozstrzygnąć kwalfikacje,inaczej by nie powiększali w tym stopniu stawki:P
mogą np. przedłużyć dwukrotnie Q1 i podzielić stawke na dwie grupy yyy nie wiem może numerami,bo chyba tak sprawiedliwie, i puszczać do połowy pierwszą grupe,a później drugą i po problemie,oczywiście zwiększając liczbe zawodników,którzy odpadną,a Q2 i Q3 już jakoś pójdzie.pewnie liczba bolidów w tych ostatnich by nie uległa większej zmianie.
co do zespołu saubera,który by wszedł do f1,bałbym się,że został by tam kubica i by było to samo,co teraz z bmw,pomysły z kosmosu,odpuszczanie sezonów itp. ,szkoda jego talentu.
38. Voight
34. Janosoprano niby jakim prawem BMW ma mieć pierwszeństwo?!
39. Dr Prozac
@ 38. Voight:
Pierwszeństwo to niefortunne określenie. Jednak jakby na sprawę nie patrzeć Sauber to zespół który startuje od lat w F1, odniósł pewne sukcesy (w poprzednim sezonie), ma gotowe zaplecze, bolid. Zatrudnia wielu ludzi. Nie startuje od zera. I jak się okazuje wcale już nie ma problemów finansowych.
Lotus to tylko nazwa na ta chwilę. Dlatego jak dla mnie logicznym wyjściem byłaby odwrotna kolejność na liście Ale najwyraźniej zadecydowało tu cos innego..
40. Dagmara_W
no i fajnie.. nowy zespol, nowa sila moze nas mile zaskocza,, tak pol zartem to pewnie tam nakajima czy nick sie ciesza bo sie moze gdzies zalapia\D:P. a tak powaznie to i stara generacja i mlode wilczki beda dobrym mixem, fajnie sie zapowiada przyszly sezon.. ciekawe kto bedzie dominowal.. mysle ze ferrari bo jednej porazce jednak sie otrzasnie a brawn juz nie bedzie mial takiej przewagi.. kazdy pracuje nad tym by byc lepszym
41. Skoczek130
Ja wierzę w to, że stawka zostanie poszerzona o ten jeden zespół! W końcu w stawce będzie przecież 28 bolidów, więc raczej nie będę w tym wypadku potrzebne przedkwalifikacje... :))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz