BMW Sauber po awarii dwóch nowych silników
Zespół BMW Sauber po zachęcających wynikach sesji treningowych we Włoszech był na najlepszej drodze do ponownego zakwalifikowania się do Q3, jednak w drugiej części dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej w bolidach obu kierowców nastąpiła awaria jednostek napędowych. Co więcej oba silniki były nowe.„To trudna sytuacja dla mnie, nie tylko na to Grand Prix, ale także na pozostałe wyścigi. Nie mam wielu silników. To także nieszczęśliwy bieg okoliczności z Nickiem, który był tutaj bardzo konkurencyjny. Mimo, że miałem pewne problemy, byłem przekonany, że możemy awansować do ostatniej części sesji. Miałem trochę problemów z bolidem w pierwszej części sesji, ale było lepiej od samego początku drugiej. Udało mi się wykręcić całkiem dobre okrążenie, ale niestety miałem tłok na kolejnych dwóch kółkach. Problem z silnikiem komplikuje bardzo moją sytuację na ostatnie wyścigi sezonu.”
Nick Heidfeld
„To prawdziwa szkoda, mieć awarię silnika po tak obiecującym początku. Mieliśmy dobre kwalifikacje w Spa, gdzie byłem trzeci, a dzisiaj rano w treningu ponownie byłem trzeci. Spodziewałem się dobrego wyniku w kwalifikacjach po tym jak bolid okazał się tutaj szybki. Problemy z niezawodnością są dla naszego zespołu bardzo wyjątkowe i oczywiście dziwne jest, że Robert i ja mieliśmy problemy z dwoma nowymi silnikami w odstępie kilku minut. Dowiemy się co było tego powodem. Pozycja 15 utrudnia sprawę, ale nie poddam się i wyciągnę z tego wszystko co się da.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Obaj kierowcy zatrzymali się z powodu awarii silników w drugiej części sesji kwalifikacyjnej. Jak do tej pory z tego co widzieliśmy w danych, obaj mieli ten sam problem. Oba silniki były nowe, z tego powodu powodem awarii nie może być zbyt duży ich przebieg czy przeciążenie. Szczegółowa analiza będzie możliwa dopiero jak je rozbierzemy. Oczywiście to ma negatywny wpływ na nasze perspektywy w wyścigu. Spodziewaliśmy się dobrych pozycji startowych na tym torze. Oczywiście awarie wpływają także na nasz plan silnikowy przed pozostałymi wyścigami sezonu.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Nasze czasy okrążeń w kwalifikacjach były takie jakich się spodziewaliśmy po porannym treningu. Naszym celem było dostanie się obydwoma bolidami do czołowej dziesiątki, co było realne. Niemniej, dwie awarie silników pokrzyżowały nam plany. Z 13 i 15 pozycji w kwalifikacjach będzie ciężko zdobyć jutro punkty.”
komentarze
1. dario71
Czyli BMW juz sie wycofal i odpuscil sobie silniki.....
2. Marti
Istny pech.
3. gucioF1
Czyli już mają po punktach w tym wyścigu - jak pech to pech :/
4. dziarmol@biss
Pech?? obciach to właściwe określenie ;-))
5. gucioF1
4. dziarmol@biss ok niech będzie ;) A Marian tylko zamknął zeszycik i poszedl sobie :P
6. jar188
Może to zemsta całego zespołu na BMW za problemy z odsprzedaniem jakie robią.
7. saperkat
5. gucioF1 a co niby miał robic według Ciebie - dalej siedzieć i kibicować VET albo SUT - kazdy na jego miejscu zrobiłby tak samo bo co innego można ?? nie rozumiem niektórych wypowiedzi !!
8. jar188
jakby chcieli powiedzieć: "Zobaczcie my przygotowaliśmy dobry pakiet, staramy się , a siniki BMW znowu padły" ;)
9. onetent1
Były awarie silników, więc muszą je wymienić. Więc stąd jest moje pytanie, czy nie powinni zostać przesunięci na koniec stawki? Czy wyruszą w wyścigu z miejsca 13. i 15.?
10. Konik_mekr
Hmm, może ktoś im czegoś dorzucił do paliwa;/. Albo maszynka do wycinania silnika w fabryce się stępiła;/. Tak źle jeszcze nie było - ale dobrze, że w kwalifikacjach, a nie w wyścigu. I szkoda, że nie w treningu...
11. gucioF1
7. saperkat to było żartobliwie więc nie musisz rozumieć ;)
12. gucioF1
9. onetent1 nie będa przesunięci bo maja jeszcze regulaminowe jednostki w zapasie.
13. piotrek74
Troszkę szkoda Mariana tyle sobie i wszystkim obiecywał w tym wyścigu a tu taka wpadka ,to nie pech tylko niemiecka precyzja zawiodła która odbije się to na potencjalnych inwestorach ,Musieli coś naprawdę dobrze spieprzyć bo Marian szybko zwinął manatki i nawet nie patrzył w obiektyw
14. krz08
według mnie po prostu pech ale jeszcze cały wyścig przed nami
15. maniek_88
dziwne, 2 sesja kwalifikacyjna, oba silniki padają... może to był jakiś sabotaż ze strony konkurencji?? :P
16. Punksnotdead
15. maniek_88: Sugerujesz, że to teoria spiskowa? xD
17. kaliber45
15. maniek_88: no prosze bez przesady... zawsze jakis spisek musi być?? A może po prostu PRZEKRĘCILI oba silniki żeby dogonić czołówkę?? Takie rzeczy zdarzają się nawet w F1.
18. -Zarathustra-
Komiczna sytuacja, wszystkich w BMW zatkało. ; )
Niech mnie ktoś oświeci z regulaminem, czy jak zawodnikowi się skończą dozwolone silniki to już nie może uczestniczyć w wyścigach, czy zawsze startuje z końca?
19. morek154
musi napędzać bolid jak we flinstonach
20. Shallan
No, to jutro wyścig z duszą na ramieniu. Jak się nie dowiedzą, czemu im padły dzisiaj silniki, to jutro pojadą na obrotach przykręconych do 10.000 ;) BMW jutro na szarym końcu...
21. Shallan
a plan silnikowy Kubicy już dawno temu się zawalił...
22. niza
maniek_88, na pewno okaże się za rok, że to był jeden wielki sabotaż, a sami zawodnicy dostali polecenie od Mariana przed Q, żeby coś poszperać w silnikach. Tym samym to taka zemsta na BMW za wycofanie się z F1. Po tym sezonie Heidfeld zostanie bezrobotnym i w wyniku wielkiej frustracji opowie całemu światu jak było naprawdę. Zapewne będzie miał status świadka koronnego, ponieważ będzie współpracował z FIA. I kolejna afera gotowa, bo przecież sezon bez matactw jest sezonem straconym ;)
23. kumahara
Dobre, niza, hahaha :-). Pójdę dalej, teoria spiskowa jest taka: - BMW aby uchronić się przed totalną krytyką za przedwczesne wycofanie się z F1 celowo podrzuciło chłopakom trefne silniki, bo dobrze im szło co napewno wzbudziłoby w/w krytykę.
24. RoninRonin
Będziesz Miał Wydatki albo Bardzo Mało Wydolne
25. abrams
No i kto mówił że BMW będzie tu konkurencyjne. Owszem heidfeld i Robert spisywali się w miarę dobrze na treningach ale ta awaria dwóch silników w odstepie kilku minut to jedna wielka wpadka BMW w całej historii. Nie wiem czy to pech czy fatum rzucone na Roberta, no bo myślałem że skoro heidfeld juz nie pojedzie to chociaż Robert awansuje do Q3 i zajmie dobrą lokate i pewnie zająłby 5 lub 6 miejsce ratując honor zespołu no ale to co się stało jest o tyle dziwne że pogrzebało szanse obu kierowców na Q3 za jednym zamachem. Mam nadzieję że ta 13 pozycja Roberta przyniesie mu 13 września szczęście
26. omegags
niech pogadają z naszymi chłopakami to w czasie pitstopu zamieni im się silniki i nawet numery przebije tak że nikt nie zauważy tylko trzeba powiedzieć chłopakom żeby bolidu nie przemalowali bo nie będą wiedzieli kto wygrał jak coś to mogę BMW podać numer telefonu
27. gucioF1
18. -Zarathustra-
Kara za wykorzystanie silnika spoza obowiązującej w tym sezonie puli przypomina stosowaną w poprzednich latach karę za przedwczesną wymianę jednostki napędowej – czyli przesunięcie o 10 pozycji do tyłu w stosunku do miejsca wywalczonego przez kierowcę w kwalifikacjach.
Tak to wygląda.
28. Niespokojny
BMW zapowiedziało przecież , że nie będzie dostarczać silników dla F1, więc zespół Sauber, jeżeli przetrwa, to ich bolidy nie będą wyposażone w silnik BMW. Po dzisiejszej awaryjności, można wnioskować, że ostatnie jednostki napędowe zostały zmontowane z części, pozamiatanych z likwidowanej linii montażowej, bo nic nie może się zmarnować. :-)))
29. Gosu
Nie sądzę by wykorzystali nowe jednostki napędowe w obydwu bolidach.
W sumie Nick może żonglować silnikami, za to Robert musi cisnąć na starej padlinie.
30. dryden
Witam wszystkich :)
...teoria spiskowa nr3 hehe:...podobno widziano kręcącego się po padoku młodego Pike,zaraz skojarzyli go z awarią silników BMW,sprawa bardzo tajemnicza....
A na poważnie,to żal mi Roberta i całego zespołu,są głodni sukcesu i bardzo liczyli na dobry występ na Monza.
pzdr i trzymam kciuki,ale o punkty będzie ciężko
31. Orlo
Teraz to Robert może zazdrościć nawet Vettelowi jego sytuacji z silnikami...
32. black knight
Racja Orlo, Kubica nie ma już ŻADNEGO nowego silnika!!! Ten z kwalifikacji (o ile już nie pojeździ) był ostatnim nowym. Teraz zostają już tylko używane, a potem starty z końca. www. f1-site .pl.tl - tu jest info o silnikach ;]
33. Musashi
Jak tak działają nowe silniki BMW, to niech Roberto lepiej już jeździ na używanych.
34. michalde
BMW na początku sezonu wykonało 8 nie za dobrych silników, które stały się czułym punktem tego bolidu w 2009. w tej sytuacji to ja się nawet tym nie przejmuję wynikami Roberta (z powodu złego auta) nawet jeśli będzie miał dostawać kary, to wina zespołu. dlaczego robią takie silniki narażone na defekt?!
35. grzes12
BMW zaczęło wietrzenie zapasów !? .... Aż się boję ze na następne GP założą skrzynie biegów z 2007 r ;(((
36. Budyn_F1
Maja racje teraz analiza silnikow jest wazna.
37. 21focus
a nie dało by się tych nówek awaryjnych jakoś zregenerować??? mają ich całe mnóstwo, według mnie bardziej by się opłacało tak zaryzykować niż ciągle startować z końca stawki...
38. Dagmara_W
trzeba ogladac wyscif i patrzec kto wygra. sutil hamilton albo raikonne.. tuna cud nie ma co liczyc toi nie Singapur. Pozdrawiam
39. D@rtH W!nD
@35. grzes12 -zmiażdżyłeś! 10/10!!!
40. Skoczek130
No i jak zwykle "ekstra super" silniczki Beemy nie zawiodły!!! ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz