komentarze
  • 11. grzes12
    • 2009-08-20 10:05:44
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Lepiej póżno niż wcale ....
    FIA dała kopa dla FOTA zmieniając z obowiązkowego na dobrowolne używanie systemu KERS ... Nie wierzę w to żeby Ferrari i McL zreżygnowali z używania systemu ... a w Q3 będzie bardziej sprawiedliwie niż jest to dzisiaj .

  • 12. daav
    • 2009-08-20 10:13:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Możnaby było zrobić Q4 gdzie odpadałoby 6 aut, co do braku tankowania to to jest jakieś dziwne podejście...

  • 13. Budyn_F1
    • 2009-08-20 10:31:39
    • *.chello.pl

    Im wiecej samochodow tym wiecej zmian.

  • 14. rsobczuk
    • 2009-08-20 10:44:56
    • *.144.149.222

    NA pierwszy rzut oka wydaje mi się, że brak tankowania to bezsensowna sprawa. Póki co jest ciekawie, gdy zastanawiamy się, jaką strategię przyjmą zespoły. Wydaje mi się, że teraz bardziej sprawa wyprzedzania będzie rozgrywała się w boxach. Gdy szybszy bolid zostanie przyblokowany za tym wolniejszym, to zamiast próbować go wyprzedzić, zjedzie do boxu na wymianę opon i będzie gonił dalej nie mając przed sobą nikogo. Podobnie nie będzie strategii typu... wlanie takiej ilości paliwa, żeby na tor wyjechać tuż przed przeciwnikiem. Będzie nudniej. No ale zobaczymy... może się mylę. Myślę, że od 2011 roku tankowanie znów będzie dozwolone. To taki sam niewypalony pomysł jak kiedyś brak możliwości zmiany opon.

    Co do KERS... myślę, że Ferrari i Mc będą go używały i być może Williams ze swoim mechanicznym KERSem pokaże na co go stać. Reszta... to loteria.

  • 15. conrad30
    • 2009-08-20 10:57:58
    • *.254.130.6

    Ja tam sie ciesze z tych nowych przepisów.W pit stopie będzie walka o jak najszybszy czas zmiany kół,a teraz się czekało aż pan z wężem zatankuje na dobrze znaną wszystkim strategie" wlać (tak dużo lub mało) paliwa ile się da żeby wyjechać przed kimś tam i zamulać go bo i tak Cie nie wyprzedzi.Myślę że nowe przepisy wprowadzą nową jakość i tak już wyżyłowanej prędkości w boxach.Będzie pewnie dużo błedów,ale taki to już sport!POZDRAWIAM

  • 16. LEGGIERO
    • 2009-08-20 11:02:43
    • *.ip89.fastwebnet.it

    Jestem ciekaw jak wielkie zbiorniki z paliwem zespoly beda musialy zamontowac aby przejechac caly wyscig

  • 17. konrad9892
    • 2009-08-20 11:24:42
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Zakaz dotankowywania to przede wszystkim gratka dla konstruktorów aby stworzyć taki bolid który będzie zarówno szybki jak i oszczędny w spalaniu paliwa. Przecież nie mogą drastycznie zwiększać baku bo waga bolidu by się drastycznie zwiększyła. Gdyby od następnego wyścigu miałby być zakaz to bolidy jeździłyby z przyczepioną cysterną za jakiś hak z tyłu.
    Swoją drogą komicznie by to wyglądało.

  • 18. rembol
    • 2009-08-20 11:35:54
    • *.centertel.pl

    bez zmiany paliwa...komedia...... to w ogole niech wezma i wsadza w bolidy silniki 1,1...ogranicza wyscig do 30 okrazen i zdejma spojlery i z f1 zrobia... f1,1ccm
    masakra....

  • 19. dziubek414
    • 2009-08-20 11:55:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    18. rembol niewiem czy wiesz, ale tankowanie kilkanaście lat temu (za czasów Senny) było zakazane i w wyścigu działo się naprawde duzo, wiem że były inne bolidy, ale kto wie, może to jest dobry pomysł na wprowadzenie rywalizacji

  • 20. tt16
    • 2009-08-20 12:10:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    NIe, tak 12-9-7 itp. byłaby chyba bezsensu.

  • 21. PiotrasLc
    • 2009-08-20 12:39:11
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Wszystko jasne , tylko pakiet aerodynamiczny powinień wrócic taki jaki był rok temu bo obecny i tak nic nie daje a chyba nawet pogarsza sprawe. Zakaz tankowania szybko wróci bo bolidy zaczną nie dojezdzac do mety z braku paliwa.

  • 22. Iwan.
    • 2009-08-20 12:48:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    9. Chikita - na pewno będzie kierowcom trudniej, i dobrze, bo trochę ważniejsze będą umiejętności.

  • 23. krz08
    • 2009-08-20 12:58:47
    • *.xdsl.centertel.pl

    nawet całkiem niezłe

  • 24. RapidWave
    • 2009-08-20 13:33:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    szkoda tego tankowania, bo to był ważny element strategii, można nawet było wyścig wygrać dobierając dobra strategię tankowań, to powodowało też że ten sport to gra zespołowa

  • 25. anderis8
    • 2009-08-20 13:47:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    PiotrasLc- Nowy pakiet aerodynamiczny w żadnym wypadku nie pogarsza sprawy. Wyprzedzania jest trochę więcej, niż w zeszłym roku, a przede wszystkim można jechać bliżej za poprzedzającym bolidem. Ale to niewiele daje wobec ekstremalnie krótkiej drogi hamowania. No ale jak będzie więcej paliwa na pokładzie w przyszłym roku, to hamowanie się wydłuży.

    Co do zakazu tankowania, to strategia będzie bardziej elastyczna. Teraz bolid po zjeździe do boksu będzie szybszy, niż przed zjazdem, odwrotnie, niż w tym roku. W dodatku zawodników nie będzie obowiązywał harmonogram tankowania, więc strategia będzie bardziej spontaniczna. Powiadacie, że można było wygrać wyścig rozkładem tankowań, ale teraz będzie można zmianami opon. Poza tym koniec z wyprzedzaniem w boksach, gdyż:
    - nie można przewidzieć, kiedy rywal zjedzie do boksów
    - czas pit stopów się skróci i teraz mechanicy będą musieli szybciej zmieniać koła (da się to zrobić w 3-4 sekundy i nie trzeba czekać kolejnych sekund, aż bolid się dotankuje), więc nie ma pewności, że Twoi mechanicy nie wymienią kół 2 sekundy wolniej, niż rywal
    - No i bolid po postoju będzie teraz szybszy, bo będzie miał tyle samo paliwa, ale za to świeże opony.

    18. rembol - Dla Twojej informacji, to w F1 przez większą część jej historii nie było tankowania. W erze Turbo, gdzie były najmocniejsze silniki w historii F1, tankowania też były zakazane. Więc skończie już z tym narzekaniem dla narzekania i przed strachem dla jakichkolwiek zmian w tej dyscyplinie sportu.

  • 26. fan massy
    • 2009-08-20 15:11:47
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Dobrze że będzie KERS

  • 27. Zakrza
    • 2009-08-20 15:12:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Dobrze, że nie ma nic głupiego, ale przy tylu bolidach mogliby punkty przydzielać powiedzmy 10 pierwszym kierowcom. No i były starania, żeby kwalifikacje były ciekawe, a tu tak samo...

  • 28. grzechu1010
    • 2009-08-20 16:02:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niech wrócą do 1 okrążenia kwalifikacyjnego na głowę i dopiero będzie ciekawie.

  • 29. ainak76
    • 2009-08-20 17:48:14
    • *.toya.net.pl

    Zakaz tankowania nie jest złym pomysłem. Zgadzam się w pełni z ~anderis8
    Jednak, jeśli to ma skłonić ekipy do nowych rozwiązań aby zmniejszyć zużycie paliwa, to moim zdaniem powinni równolegle wprowadzić ograniczenie ilości paliwa jaką może bolid spalić.

  • 30. zu7
    • 2009-08-20 18:13:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Szkoda że nie powrócili do rowkowanych opon. Dłuższa dłoga hamowania daje większe możliwości.

  • 31. Marti
    • 2009-08-20 19:43:10
    • *.160.167.2

    @ 8. Iwan. i @ 11. grzes12 - podobno zespoły zrzeszone w FOTA ustaliły między sobą, iż nie będą wbudowywać KERS do swoich przyszłorocznych bolidów.

  • 32. maxis12
    • 2009-08-20 19:53:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja tak dumam to bedzie ciekawie. Wiecej kol nie dokreconych jazda z podnosnikiem :D Start bedzie dopiero ciekawy. Ale jeszcze fajnie byloby jeden bolid dla kazdego kierowcy :D To dopiero bylobby z milion walk na jedyn kolku.

  • 33. Piotre_k
    • 2009-08-20 20:02:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Marti: podobno ustaliły, ale jeżeli do końca sezonu KERS da McLarenowi i Ferrari przewagę to ustalenia mogą pójść w kąt. No i zawsze będzie można wykręcić się Williamsem, który do FOTA nie należy i KERS pewnie będzie miał.

  • 34. grzes12
    • 2009-08-20 21:42:32
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    @ 31 Marti . Tak jak pisze @ Piotre_k ,chociaż oczywiście nigdy nie można być pewnym czy dla McL i Ferrari ważniejsza będzie jedność FOTA czy też własny interes . Tak czy inaczej myślę to ustalenie FOTA było nie potrzebne , a ja wolałbym zeby jednak KERS dalej obowiązywał bo sam system nie jest zły i daje korzyści ,problemem przy jego stosowaniu jest balans i ustawienia bolidu , ale poprzez zwiększenie wagi minimalnej bolidu plusy uzywania KERSu przewyższą minusy .A także denerwują mnie opinie ludzi ktorzy zarzucają zespołom urzywającym KERS czerpanie profitów nie widząc jakie ponieśli koszty i dla sprawiedliwości dobrze by bylo zeby wszyścy przeszli tą samą drogę

  • 35. Marti
    • 2009-08-20 22:33:49
    • *.160.167.2

    Piotre_k i grzes12 - zgodzę się, że tak się może stać, niczego nie można wykluczyć, aczkolwiek moje zdanie w sprawie KERS-u jest ciągle takie same - wogole nie powinno się go używać. Nie powinno być tak, że jeden zespół może, ale nie musi sobie wprowadzić taką innowację a inny nie, albo jest to zakazane dla wszystkich, albo dozwolone dla wszystkich.
    Ponieważ podniosą wagę bolidów, nie sądzę, aby większość teamów napalała się na KERS. Zobaczymy.
    grzes12 - te profity nie są warte ogromu poniesionych kosztów, to kasa wyrzucona w

  • 36. Marti
    • 2009-08-20 22:36:23
    • *.160.167.2

    błoto.

    Btw. Źle, że dalej będzie obowiązywał całkowity zakaz testowania, powinni przydzielić każdemu zespołowi chociaż z ok. 10-15 dni testowych, gdyż znowu może być tak, że z powody jakiegoś debiutu bądź powrotu będą różne "kombinacje testowe".

  • 37. Oskar9191
    • 2009-08-20 23:13:48
    • Blokada
    • *.ostnet.pl

    Marti moim zdaniem wiekszosc zakazów/nakazow w F1 jest do bani konstuktorzy mogli by sie wykazac a tak to 26 prawie identycznych bolidow :/

  • 38. grzes12
    • 2009-08-20 23:16:41
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Marti - Fakt , KERS pochłonął zespoły ogromną kasę ...pytanie tylko w jakim miejscu byłyby zespoły takie jak McL ,Ferrari ,Renault i BMW zeby projektując bolidy nie postawiły na KERS ? Czy Brawn GP ,a pózniej RBR zdominowały by stawkę ?
    jeśli chodzi o testy ,to pełna zgoda ;) A znając życie może coś jeszcze w tej sprawie się zmieni i jakieś testy w sezonie będą dozwolone ?

  • 39. redlum
    • 2009-08-21 10:51:30
    • *.175.149.106.piasta.pl

    37. O to chodzi - żeby to kierowcy się wykazywali - a nie konstruktorzy. Bo sytuacja gdzie przeciętny kierowca z super-samochodem staje na budzie jest bez sensu.

  • 40. karolf1
    • 2009-08-22 10:05:34
    • *.aster.pl

    To jest nawet mądre bo na starcie będą mieli wszyscy maximum paliwa więc będzie sprawiedliwie a w kwalifikacjach będą mieli mało paliwa więc też będzie ciekawie.

  • 41. Skoczek130
    • 2009-08-27 17:50:38
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zmiany są jak najbardziej OK!!! :) Żeby tylko teraz tego nie zepsuli nowymi "pomysłami"! :|


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo