Samochód Campos Racing powstaje od 3 miesięcy
Zespół Campos nie przejął się polityką w Formule 1 oraz sporami pomiędzy FIA i FOTA podczas projektowania swojego pierwszego samochodu."Rozpoczęliśmy projektowanie trzy miesiące temu. Podjęliśmy ryzyko z Camposem, że jeśli nasza aplikacja nie zostanie zaakceptowana, stracimy trzy miesiące pracy" - powiedział Gian Paolo Dallara, który przygotowuje samochód ekipy.
"Podjęliśmy tą decyzję, gdyż zdecydowaliśmy, że byłoby niemożliwe zaprojektować i wyprodukować samochód F1 w krótkim czasie od czerwca do sezonu 2010."
Dallara projektująca auto Campos Racing nie przejęła się także wojną pomiędzy FIA i FOTA oraz niepewną sytuacją samych mistrzostw, choć częściowo wpłynęło to na projekt samochodu.
"Pracowaliśmy, jakby nic się nie stało. Nasz samochód będzie miał napęd na dwa koła, bez możliwości tankowania i bez KERS."
"Pracowaliśmy na specyfikacji 2009, dołączając dodatkową pojemność zbiornika paliwa wymaganą na 2010 rok. mamy bardzo jasne plany projektu samochodu i jesteśmy świadomi co jest możliwe przy naszym ograniczonym budżecie.
komentarze
1. karolf1
moze jak juz robią od marca to pewnie w sezonie 2010 będą lepsi od innych. Jedynie ferrari zamieża niedługo prace nad nowym bolidem. Więc to będzie ich głowny rywal lecz rzeczywistość bedzie inna i oni będą na tyle stawki i prace od marca pójdą na marne
2. walerus
no to pięknie!
3. atomic
nie każdy samochód jest bolidem i nie każdy projekt samochodem.ja obecnie .........
4. anderis8
Jednak z tym Camposem nie jest tak źle, jak niektórzy prorokowali. Całkiem długo pracują nad swoim samochodem i zdaje się, że trafili w dziesiątkę z zestawem zasad, pod który przygotowywują swój bolid. Liczę, że pokonają w przyszłym roku USF1 i nawiążą walkę chociaż z jednym z obecnych zespołów.
5. Budda89
Karolf1. Ross Brawn jakiś czas temu stwierdził, że poświęcają 3/4 czasu na bolid 2010. Tak więc przy ich zapleczu po Hondzie z 5 tunelami aero za rok mamy powtórke hehe
6. 14797
jestem ciekaw jakie kolory bedom mieli
7. ra33it
Budda89. wątpie bo do walki włączy sie jeszcze Ferrari , to pewne bo władze Ferrarki nie pozwolą w przyszłym roku na taką klęskę jak w tym sezonie... jeszcze McLaren sie napewno poprawi i bedzie walczył o czołówke
8. ra33it
a co do Camposa wydaje mi się że bedą w srodku stawki silniki Coswortha spalają wiecej paliwa a co za tym idzie samochody z tym silnikiem będą cięższe od pozostałych i troche wolniejsze
9. Raven89
Jeśli chodzi o barwy,to pewnie nie będą szaleć i bolid zostanie pomalowany w wariacji białego,żółtego i czerwonego.Co do kierowców,to możliwe,że zespół postawi na dwójkę młodych kierowców: Adriana Camposa Jr. i Bruno Mendeza
10. fan massy
Bardzo ryzykowali bo jak by nie zostali dopuszczeni na sezon 2010 to cała praca poszła na marne. Bez KERS dobre posunieńcie chyba KERS nikt nie będzie używał w 2010
11. pjc
Moim zdaniem nowe zespoły będą na końcu stawki ale to tylko moja opinia.
12. jar188
5. Budda89, GB Brawn nie odziedziczył całości po Hondzie, co więcej zredukowli znacząco etety, co za tym idzie ich potencjał i możliwości są znacznie mniejsze niż rok temu.
13. jar188
To , że zaczęli pracę wcześnie nie wiele znaczy w sensie ich przyszłorocznego startu. BMW rok temu też wcześniej zaczęli pracę nad nowym bolidem i co, i nic. Co do GP Brawn i Hondy to Ross Brawn ostatnio powiedział skąd wzieła się ich znakomita forma. Honda pracowała nad trzema różnymi wariantami bolidów jednocześnie (mogli sobie na to pozwolić przy ogromnym budżecie który mieli) a GP Brawn tylko dopieszczał detale do wybranego już najlepszego wariantu bolidu.
Oczywiście niczego nie można wykluczyć ale jednak obstawiałbym powrót Ferrari i McL do czołówki, Red Bull też będzie mocny a reszta wraz GB Brawn (już nie ten potecjał i nie ta kasa) to się zobaczy.
14. sk0k
zapomnieli dodac ze ich samochod bedzie mial kierownice, kokpit kierowcy i ze bedzie napedzany silnikiem spalinowym hehehe
15. Skoczek130
I to mi się podoba! Moim zdaniem była to bardzo mądra decyzja. Z pewnością już chyba musieli byc dośc pewni swego, ale te trzy miesiące są bardzo ważne. Ja liczę na to, że będą na tyle konkurencyjni, że będą w stanie walczyc, może nawet o punkty. Powodzenia!!! Życzę osiągnięcia wielkiego sukcesu!!!
16. Dr Prozac
BMW nie wyszło prawdopodobnie dlatego ponieważ utopili miliony $ w KERS zaniedbując pracę nad aeordynamiką (samo urządzenie, dosyć ciężkie i zajmujące niemało miejsca tez te prace z pewnością utrudniło).
Mam nadzieje ze BMW weźmie się za prace nad nowym bolidem, już bez KERS. Zakaz tankowania, brak KERS i inne ewentualne zmiany (jeszcze niepewne) dają im szanse na jakas mniejszą lub większą rewolucję która by pozwoliła dogonić czołówkę w następnym sezonie. No i doświadczeń z tego sezonu nie można pominąć. Teraz będzie trudniej ze względu na zakaz testów, ale nie znaczy to że nie warto próbować. Podium w tym sezonie będzie sukcesem.
Mysle ze ten zespół ma jednak zbyt mały budżet zeby odnieś jakis duży sukces, co nie znaczy ze nie moga być szybcy.
17. jar188
16. Dr Prozac , Przecierz BMW nawet dobrego KERSu nie stworzyło!!!!
Również nie zaprojektowali bolidu tak żeby dwóch kierwców mogło go używać, a pudło które stworzyli było ciężkie do modyfikacji.
Poprawki to już standart u nich , że są chybione.
Z taką strukturą firmy,z takimi ludźmi i z takim zarządzaniem twierdzę , że nie będzie ich stać ich na mistrzostwo w przeciągu kilku następnych lat jeżeli nie zrobia większych zmian personalnych na lepsze oczywiście.
Podium w tym sezonie będzie CUDEM!!! a nie sukcesem.
18. grzes12
A mnie ciekawi jak sobie nowe zespoły będą radzić . Moze się mylę , ale przynajmniej w kwalifikacjach zwarzywszy na przewagę w silnkach będą mogli coś zamieszać w srodku stawki ...
19. Chikita
Jak skonstruować duży bak w bolidzie, żeby paliwo nie zmieniało balansu samochodu?
20. Seveir
Z praktyki wynika, że co ci najszybciej zaczynają budowę bolidu i są najbardziej optymistycznie nastawieni do nowości w przyszłym sezonie nie są w doskonałej formie na jego czas. Wiecie do czego pije <lol>.
21. elin
20. Seveir - w przypadku o którym " pijesz " zgoda ;-), ale jeśli chodzi np. o Brawn GP ( Honda ), to takie rozwiązanie było " strzałem w dziesiątkę " ...
22. Senna_olk
19. Chikita wszystko rozbija się na zawieszeniu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz