Brawn GP przed GP Hiszpanii
Pomimo małej liczby przedsezonowych testów zespół Brawn GP czuje się dobrze przygotowany na Grand Prix Hiszpanii i walkę o utrzymanie prowadzenia w mistrzostwach w europejskiej części sezonu."Choć zespół przejechał tylko cztery dni testów na Circuit de Catalunya w marcu tego roku, znam tor na wylot i czuję się bardzo dobrze wracając tu na start europejskiej części sezonu w ten weekend. Dla naprawdę szybkiego kółka musisz mieć samochód z dobrym dociskiem, a my mamy szczęście, że nasz samochód zachowuje się tak przewidywanie, co pozwala nam na czucie się naprawdę pewnym, gdy wchodzimy w szybkie zakręty."
"To może być bardzo trudny tor w wyprzedzaniu, wiec trzeba wyciągnąć wszystko z wyścigu do pierwszego zakrętu wykorzystując wszystkie możliwości na starcie wyścigu. Odwiedziłem fabrykę w ostatnim tygodniu dołączając do zespołu na małe uczczenie naszego dotychczasowego sukcesu i sprawdzić ostatnie postępy w rozwoju. Wiemy, że będziemy mieć prawdziwą walkę by utrzymać nasze prowadzenie w mistrzostwach, ale jestem pewny, że jesteśmy dobrze przygotowani na wyzwania."
Rubens Barrichello:
"Circuit de Catalunya wydaje się domowym wyścigiem dla większości kierowców dzięki tak dużej ilości przedsezonowych testów w czasie zimy. Choć tor stracił trochę z próby prędkości, na którą kiedyś nas wystawiał, ciągle jest interesujący i wymagający fizycznie."
"Musisz znaleźć dobry rytm, by wyciągnąć maksimum z kombinacji szybkich zakrętów, szczególnie na trzecim zakręcie, który jest bardzo szybki i wymagający, oraz z wolnych zakrętów w ostatnim sektorze okrążenia. Długa prosta wymaga dobrej wydajności aerodynamicznej, a my będziemy wdzięczni mocy silnika Mercedes-Benz. Grand Prix Hiszpanii jest zawsze jednym z moich ulubionych wyścigów w kalendarzu, gdyż tutaj czujesz, że naprawdę rozpoczyna się sezon."
Ross Brawn, szef zespołu:
"Zespół wykonał olbrzymi wysiłek, by mieć dwa samochody na starcie pierwszego wyścigu w Melbourne, a osiągnięty sukces jest zasłużoną nagrodą dla wszystkich naszych pracowników za ich ciężką pracę, która była wspierana przez oddanie naszego partnera silnikowego, Mercedes-Benz. Krótka przerwa po Bahrajnie pozwoliła całej ekipie na przegrupowanie w fabryce w Brackley i spędzenie chwili wolnego na refleksji po pierwszych czterech wyścigach."
"Jenson, Rubens i zespół wykonali robotę pierwszej klasy wygrywając Grand Prix Bahrajnu, z poziomem osiągów, który musimy utrzymać, jeśli chcemy poważnie walczyć o mistrzostwo w tym roku. Stawka zbiła się od czasu otwierającego wyścigu w Australii i margines przewagi na czele jest teraz bardzo ciasny."
"W czasie, gdy ścigaliśmy się daleko przez ostatnie kilka tygodni, fabryka pracowała bardzo ciężko nad naszym ulepszonym pakietem do BGP 001 i patrzymy z optymizmem na rezultaty prac rozwojowych na torze w Barcelonie w ten weekend."
komentarze
1. Bonano
Usunięty
2. Bonano
Usunięty
3. jawiemwszystko
Tu sie z Rubensem zgadzam, ze na ogół na CDC naprawde rozpoczynał sie sezon, a z tego powodu, że ten tor sprawdza jak sobie bolid radzi w każdych warunkach. Są długie, szybkie łuki, wolne zakręty, długa prosta. No ale ten sezon jest niezwykły, więc kto wie czy to takie otwarcie.
4. fisicofan
Ja wiem czy niezwykły? Byłby gdyby przykładowo BUT nie dojechał do mety i Force India w końcu zdobyła punkt.
5. walerus
kurcze - nie chcę ich znowu typować.... jak tu będą mocni to sezon pozamiatany...
6. Orlo
Będą mocni, ale nie najmocniejsi...
7. GrzesB
Wyścig będzie niezwykły jeśli BMW zdobędzie punkt ;-)
8. morek151
jawiemwszystko masz racje niech zawodnicy tylko przygotowywują się tylko na wyscig w hiszpanii, co do tego wyscigu do dobrze by było zeby zrobić go na koniec sezonu, bedziemy mogli jaki postęp zrobili od przedsezonowych testów.
9. Skoczek130
Powodzenia Chłopacy!!! Mam nadzieje, że wszyscy ponownie będą wąchac spaliny z Waszych uroczych samochodzików. Liczę na dublet!!! Oby tylko pogoda dopisała!!! Nie wiem jak Wy, ale ja mam już dośc chaotycznych, deszczowych GP.
BRAWN GP NA MISTRZA!!! JENSON BUTTON NA MISTRZA!!!
10. Jacu
Po Barcelonie moze sie okazac ze ten sezon bedzie mial dwuch aktorow Buttona i Vettela. Osobiscie lubie obu ale Buttonowi sie nalezy tytul chyba bardziej za te poprzednie stracone sezony i wytykanie palcami przez beznadziejnych krytykow. Zatem trzymam kciuki za BrawnGP.
11. krystianxp
smiac mi sie chce jak czytam zapowiedzi BRAWN GP o kolejnych wygranych, ciekawe jak chca tego dokonac z ich zapleczem? Teraz wszysci ich dogania nawet BMW
12. pz0
11. krystianxp - to się śmiej. Tak się składa że zaplecze techniczne zespołu BrawnGP należy do najlepszych w całej F1.
13. jawiemwszystko
krystianxp - potwierdzam post 12: pz0. Brawn moze odskoczyc nawet jeszcze bardziej niż w AUS, a to dlatego że przed sezonem nie testował. W tej maszynie jest jeszcze potęcjał.
14. Raven89
krystianxp: Brawn ma dwa razy lepsze zaplecze techniczne niż BMW czy McLaren.Nie po to ściągali do siebie genialnego Rossa Brawna czy zdolnego Joerga Zandera żeby tułać się w ogonie.Jeśli chodzi o tego drugiego,to jest on współtwórcą ogromnego sukcesu Buttona w tym sezonie a jeszcze 2 lata temu...pracował w BMW.Niestety nie poznano się na nim i mu podziękowano.
15. krystianxp
rozumiem ze najlepiej chwalic obecnego lidera i mowic ze sa najlepsi ale BMW i reszta gigantow pracuja na pelnych obrotach i nie pozwola jakims wypierdka wygrywac. wszyscy chwalicie podwojne dyfuzory a BMW go nie wprowadza tylko przebudowal caly bolid Myślę że paradoksalnie najgorszą sytuację ma teraz Brawn GP. Dlaczego? Ano dlatego że podwójny dyfuzor uniemożliwia dokonywanie poważniejszych ulepszeń, ponieważ cały pakiet aero pasuje właśnie pod te dyfuzory.
16. pz0
15. krystianxp - i tu się zgodzę. Takiemu zespołowi z końca stawki, czyli np. BMW łatwiej będzie poprawić bolid o 1,0 sek niż takiemu Brawnowi. Tylko że zanim BMW odrobi tą 1 sekundę to Brawn znowu ucieka o kolejne 0,5 sek. I tutaj już BMW będzie miało spory problem aby nadrobić kolejny stracony dystans. Im lepsze osiągi tym trudniej rozwinąć. W zeszłym roku ktoś z BMW mówił że łatwiej jest odrobić 1-2 sekundy do najlepszego niż wyprzedzić go o 0,1sek.
Mam przy okazji pytanie: skąd wiesz że podwójny dyfuzor uniemożliwia dokonywanie poważniejszych zmian? Gdyby tak było to chyba Newey nie pchał by się w tą ślepą uliczkę, a mam delikatne podejrzenia że on się może w aerodynamice minimalnie bardziej orientować niż ty.
17. morek151
ble ble ble a kubica został piekarzem juz nie moge tego słuchać
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz