komentarze
  • 1. Szybki123
    • 2009-04-18 22:43:07
    • *.opera-mini.net

    Dobrze powiedziane ciekawe jak by bylo z kersem

  • 2. blue57
    • 2009-04-18 22:52:39
    • *.wilan.pl

    Massa na plus, postawił kawę na ławę i przyjął winę na klatę xD

  • 3. elin
    • 2009-04-18 23:00:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trochę to dziwne, z wypowiedzi obu kierowców wynika, że żałują, iż nie mogą jechać z KERS ..., a skoro zespół mimo to, zadecydował o nieużywaniu systemu w wyścigu, to coś jednak musi być nie-tak ... Przecież, jeśli chcieli tylko sprawdzić czy bolid bez KERS prowadzi się lepiej, wystarczyło zamontować go do jednego samochodu - zespół, miałby większe porównanie w uzyskiwanych czasach ...

  • 4. awalon92
    • 2009-04-18 23:18:59
    • *.stella.net.pl

    Kubica odwrotnie odczul dzialanie Kersu:) BMW jeszcze nie przygotwane a Masie sie mzoe rpzyda;)

  • 5. narya
    • 2009-04-18 23:28:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @blue57 - bez przesady z tym plusem. Zawinił, więc się przyznał, niby na co miał zganiać ? Kilku kierowców, którzy nie dostali się do Q1 również gdzieś popełnili błąd. Nie ma się czym szczycić, ani za co zbierać pochwały, to żaden wyczyn tylko zwykłe przyznanie się do błędu.

  • 6. narya
    • 2009-04-18 23:30:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    * popełniło

  • 7. kiblov
    • 2009-04-18 23:41:45
    • *.static.kielce.msk.pl

    @narya wszyscy dostali sie do Q1;)

  • 8. narya
    • 2009-04-18 23:47:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @kiblov - faktycznie :-) sorry, chodziło mi oczywiście o Q3 :-)))

  • 9. 123tomek
    • 2009-04-19 02:19:54
    • *.sti.net.pl

    Caly problem polega na braku mozliwosci testowania (a wlasciwie ograniczeniu do treningow) czy lepiej bolid jedzie z KERSem czy bez. Jak widac u KUB "2 dni" testow wykazaly ze dalej KERS wypada blado a sobota pokazala ze brak czasu na dostosowanie bolidu do ustawien bez KERSu robi swoje i jest nasz KUB 18sty (17 staruje).

  • 10. menada
    • 2009-04-19 08:49:36
    • *.chello.pl

    Korzyści z KERS podczas wyścigu w Chinach.
    Trochę logiki i rachunków. Policzmy średnie prędkości bolidów w zależności od jego wagi.
    Dane wyjściowe.
    Długość toru to 5451m.Osiągane czasy1 "kółka" z małą ilością paliwa( Q2) to 1min 36 sekund.Zużycie paliwa na 1 kółko to 2,5 kg. Waga KERS to 30 kg. Dodatkowe 10kg paliwa w zbiorniku zwiększa czas przejazdu 1 kółka o ok.0,3 sekundy.
    A teraz rachunki. Średnia prędkość to ok. 57m/s. (metry na sekundę).
    Waga KERS spowalnia bolid na 1 kółku o 0.9sekundy ( 30:10 x 0,3), czyli traci on na dystansie 1 kółka 51metrów. Według wyliczeń " inżynierów " z BMW ( wg opowieści pana Borowczyka z tv Polsat) KERS daje korzyść na dystansie 3 metrów(!). Z powodu dodatkowego ciężaru traci się 51 metrów a zyskuje 3metry. Może korzyści są przy wyprzedzaniu, ale czy to równoważą stratęprędkości, utrudnienia balansu , szybszego zużycia opon(?).

  • 11. Polak477
    • 2009-04-19 12:06:03
    • *.174.27.101

    elin Ferrari mówiło, że w poprzednim wyścigu chyba u Kimiego wybuchła bateria KERSu i rozlała się po bolidzie więc ze względów na bezpieczeństwo.

  • 12. Simi
    • 2009-04-19 13:19:04
    • Blokada
    • *.242.93.49

    no i znowu felipe nie miał szczęścia. a jechał o ile pamiętam na całkiem nizłej pozycji. oj nie będzie zadowolony z tego sezonu domenicali chyba że od gp hiszpanii zaczną wygrywać...

  • 13. Skoczek130
    • 2009-04-19 14:27:30
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    Jak się okazało i bez KERSu mają awarie i ogólne problemy. Oj, będzie ciężko...

  • 14. Polak477
    • 2009-04-19 17:43:25
    • *.174.27.101

    Skoczek130
    "O swoim dzisiejszym występie powiedział natomiast:

    Nie miałem żadnych problemów technicznych, czy związanych ze strategią. Po prostu popełniłem błąd. Szczerze mówiąc, patrząc na to co osiągnął Kimi, kwalifikacje dla nas i tak były lepsze, niż się tego spodziewaliśmy, myśleliśmy że bardzo ciężko będzie dostać się do Q3. Jemu się udało, myślę więc, że mnie też by się to udało, gdybym nie popełnił tego błędu.”

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo