BMW - zapowiedź GP Wielkiej Brytanii
Debiutujący w tym sezonie zespół BMW Sauber F1 Team zdobył punkty w pięciu z siedmiu spośród rozegranych dotychczas wyścigów sezonu 2006. Celem na nadchodzący wyścig, rozgrywaną 11 czerwca na torze Silverstone Grand Prix Wielkiej Brytanii, jest zdobycie kolejnych punktów.Tuż po wyścigu na Silverstone na Villeneuve’a czeka kolejny „obowiązek”: 13 czerwca Kanadyjczyk poprowadzi bolid F1 podczas imprezy organizowanej w londyńskim Hyde Park przez oficjalnego partnera zespołu, firmę Intel.
Nick Heidfeld:
„Silverstone to klasyk w wyścigowym kalendarzu. Sam tor jest doskonale znany kierowcom i zespołom, bo odbywa się tu dużo testów. Pod koniec kwietnia spędziliśmy tu trzy dni z zespołem BMW Sauber F1 Team. To wymagający tor z kilkoma szybkimi zakrętami. Zwłaszcza kombinacja Becketts jest bardzo fajna. Jednak czasami przeszkadzają podmuchy wiatru na otwartej przestrzeni.”
„Podobają mi się tutaj doskonale zorientowani kibice. W Anglii jest wielu prawdziwych entuzjastów wyścigów. Interesują się bardziej samym sportem niż całą jego otoczką, niż osobistościami.”
„Kiepska pogoda to już tradycja w Anglii. Deszcz mi nie przeszkadza; tak naprawdę to dodatkowe wyzwanie. Mgła, tak jak w Spa, czasami powodowała opóźnienia w rozpoczęciu sesji treningowych, choć warunki na torze były dobre. Po prostu nie możemy jeździć, jeśli nie można ze względów pogodowych użyć helikoptera ratunkowego”.
Jacques Villeneuve:
„Od wyścigu w Monaco miałem mnóstwo pracy. Nie tylko przejeździłem dwa dni testowe, ale także znalazłem czas na wzięcie ślubu! To bardzo radosny okres dla Johanny i dla mnie. Wzięliśmy ślub w towarzystwie najbliższych przyjaciół i rodziny i dla nas obojga było to wyjątkowe przeżycie. Otrzymaliśmy mnóstwo gratulacji i życzeń, ale teraz czas skupić się na wyścigu, który zresztą wygrywałem już dwukrotnie w karierze. Na Silverstone zawsze przychodzi ogromny tłum kibiców-pasjonatów, co czyni ten wyścig szczególnie interesującym.”
„Ostatnio spisujemy się lepiej w wyścigach niż w kwalifikacjach, a ja lubię się ścigać zwłaszcza na takim torze jak Silverstone. Jednak nie lubię kwalifikacji na tym obiekcie. Może to kwestia doboru ustawień. W porównaniu z innymi torami tu jest dużo szybkich zakrętów, które przejeżdżamy bez hamowania. Trudno tu wyprzedzać, a sam wyścig należy do wymagających pod względem fizycznym.”
„Podczas testów na tym torze nie byliśmy szczególnie konkurencyjni, ale w kilku łukach jedzie się naprawdę fajnie – choć dwie wolne szykany nie podobają mi się za bardzo. Pierwszy zakręt to naprawdę wyzwanie, a w kwalifikacjach w tym roku będziemy go przejeżdżać bez hamowania – zapowiada się niezła zabawa”.
Robert Kubica:
„Silverstone to fajny tor, podczas naszych ostatnich testów na tym torze jeździłem aż trzy dni. Jest tu kilka naprawdę szybkich zakrętów, szybki jest zwłaszcza pierwszy sektor z pierwszym zakrętem przejeżdżanym pełnym gazem. Tor jest zupełnie innym wyzwaniem niż Monaco. Ciekawe, jak sobie na nim poradzimy. Nie mogę się już doczekać weekendu. Cztery lata temu – w 2002 r. – ścigałem się tutaj w Formule Renault.”
„Myślę, że będzie dość chłodno. Po problemach z oponami w niskich temperaturach na początku sezonu mam nadzieję, że tym razem nie będziemy mieli z tym kłopotów. Spodziewam się dobrego występu w piątkowych treningach”.
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
„Nasz zespół jest szczególnie zmotywowany przed kolejnym wyścigiem, bo punkty zdobyte do klasyfikacji mistrzostw świata w Monaco pokazały nam jedno: nasz początkujący zespół może znieść duże ciśnienie i poradzić sobie z niespodziewanymi problemami. Podczas treningów i kwalifikacji mieliśmy kłopoty z elektroniką, przez co nie mogliśmy pracować nad ustawieniami i to spowodowało, że uzyskaliśmy w kwalifikacjach gorsze pozycje. Jednak dzięki solidnej pracy ze strony zespołu i kierowców Nick zdołał awansować z 15. pozycji na starcie na siódmą na mecie. Te dwa punkty zostały zdobyte po ciężkiej walce. Udało nam się uzyskać punkty w pięciu wyścigach spośród siedmiu rozegranych dotychczas. Punkty to także nasz cel na Silverstone.”
„Aerodynamika, opony i ustawienia bolidów na Silverstone zostały przygotowane podczas sesji testowych w Barcelonie oraz dzięki symulacjom w fabryce w Hinwil. Ten tor to także wyzwanie dla silników. Z jednostką V10 przejeżdżało się 58% okrążenia z gazem w podłodze, co już było wartością ponadprzeciętną. Z silnikiem V8 wzrośnie ona jeszcze bardziej. W przeciwieństwie do Monaco osiągi silnika będą miały decydujący wpływ na czasy okrążeń. Nick pojedzie z tym samym silnikiem, z którym jechał w GP Monaco, a BMW Sauber F1.06 Jacques’a otrzyma nową jednostkę napędową.”
„Wyścig na Silverstone stawał często pod znakiem zapytania, ale ten tor to klasyk. Dla Grupy BMW Wielka Brytania to jedyny rynek, na którym produkowane są samochody wszystkich trzech marek: MINI powstają w Oksfordzie, Rolls-Royce w Goodwood, a silniki do samochodów BMW produkowane są w Hams Hall. Po USA i Niemczech, Wielka Brytania to trzeci największy rynek dla Grupy BMW i lider jeśli chodzi o sprzedaż MINI”.
Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
„Pomimo niewielkiego obszaru wewnętrznego, tor Silverstone jest szybkim obiektem – dzięki wielu zakrętom szybkim i średnio-szybkim. Kierowcy muszą pamiętać o utrzymaniu jak najwyższej prędkości przy wyjściach na proste. Tor składa się z płynnych sekwencji zakrętów, dlatego hamulce zużywają się tu w bardzo niewielkim stopniu – tyle, że z tego samego powodu wyprzedzanie tutaj jest bardzo trudne.”
„Balans i stabilność samochodu zależą tutaj od aerodynamiki, której wydajność jest szczególnie ważna. Mamy do dyspozycji nowe elementy nadwozia F1.06, które mają poprawić jego osiągi. Opony zużywają się w znacznym stopniu, bo nawierzchnia toru jest szorstka. Dlatego zespoły z reguły wybierają twardsze mieszanki”.
komentarze
1. Marti
BMW Sauber robi znaczne postępy i ciężko pracuje, aby nawiązać do czołówki. Spora w tym zasługa naszego kierowcy, Roberta Kubicy, który bardzo dużo testuje dla zespołu. Myślę, że Heidfeld i Villeneuve mają szansy na zdobycie punktów w najbliższym wyścigu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz