Jerez odpuści sobie organizację testów?
Może się okazać, że tor Jerez de la Frontera przestanie być miejscem organizowania testów Formuły 1 w niedalekiej przyszłości.Jerez miało 22 dni testów w sezonie 2008, a na sezon 2009 ma zarezerwowane zaledwie osiem dni. Przy koszcie 7 tysięcy euro za dzień od zespołu, różnica dochodu jest bardzo duża.
"Jerez jest preferowanym torem przez zespoły Formuły 1, a wiele wysiłków idzie z naszej strony. W tej chwili jest naprawdę ciężko. Do tej pory mamy potwierdzone zaledwie osiem dni testów na przyszły rok" - powiedział dyrektor obiektu Juan Alvarez.
"Mamy zgodę z Formułą 1 do 2011, ale potem zobaczymy. Jest za wcześnie, by podejmować decyzję, ale sprawy nie wyglądają bardzo dobrze."
"Uważam, że jeśli sytuacja się nie zmieni, będziemy musieli to przemyśleć. Nie wiem, czy będziemy zainteresowani kontynuacją testów, gdyż zbyt dużo kosztują. Jeśli będziemy mieli 20 dni, będzie to przynosiło zyski, ale z siedmioma czy ośmioma...?"
komentarze
1. junior93
Przecież jest cięcie kosztów więc czemu by nie ograniczyć zysków?
2. sivshy
akurat na tym najbardziej stracili właściciele toru w Jerez
3. Skoczek130
Jeśli będzie to dla nich niekorzystne, to nie będę im się dziwił, jeśli przestaną organizować testy.
4. re-reikorp
Kolejna dobra wiadomość z Nowego, Lepszego Świata bez dymu i spalin. Łączę się w bólu...
5. Voight
A nie można by zrobić tak, że ilość kilometrów testowych bylaby najwieksza dla najsłabszych teamów a najmniejsza dla najlepszych?
6. sivshy
to by było idealne rozwiązanie ale musiałoby być zaakceptowane przez FOTA. McLaren i Ferrari na pewno na to nie pójdą.
7. Ra-v
lol voight przeciez to byloby niesprawiedliwie... najlepsze teamy ciezka praca doszly do tego poziomu i niby czemu maja miec teraz pod gorke w stosunku do slabszych teamow...?
8. Skoczek130
Zgadzam się z tobą Ra-v. Czołowe teamy pracowały na to nie tylko jeden rok, ale całe lata, więc teraz nie można zrobić taryfy ulgowej dla teamów pokroju Force India.
9. walerus
zarośnie krzakami....
10. bmwrk
Ten kryzys powoli zaczyna dotyczyc naprawde wszystkich. Ciekawe czy redukcja kosztow pomniejszy zyski pana Ecclestone. Smiem w to watpic...
11. re-reikorp
Naprawdę, przez kryzys mogę dziś kupić benzynkę za 3.50. Zgroza! Ratujmy szejków! Ratujmy Orlen! Ratujmy przede wszystkim banki, bo zbankrutują i nie będą mnie mogli rżnąć na kasę! Śmierć motorsportom, wiwat Globalne Ocieplenie xD
12. pz0
Voight, nie ma sensu zwiększać limitu kilometrów dla najsłabszych. Najsłabsi i tak go nie wykorzystają. ForceIndia w tym roku zrobiło chyba tylko koło połowy limitu.
13. patrykbono20
Walerus: jerez nie zarośnie krzakamim, najwidoczniej miejsca nie znasz i upodobań hiszpańskich kibiców, jak może zarosnąć obiekt na który przychodzi po 130 000 kibiców na GP Hiszpanii MotoGP, poza tym są jeszcze lokalne mistrzostwa na które też tłumy przychodzą. Zastanów się zanim coś napiszesz
14. walerus
no dobra - zadepczą te krazki a one potem i tak znowu urosną... ;-)
15. walerus
krzaki oczywiście ... krzaki miało być!!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz