Organizatorzy GP USA zareagowali na zeszłoroczne problemy z limitami toru
Amerykańcy promotorzy przygotowali szereg zmian wokół nitki toru COTA, aby uniknąć problemów z jej limitami. W związku z tym wprowadzili m.in. dobrze znaną z obiektu Zandvoort sztuczną pułapkę żwirową.Circuit of The Americas był w zeszłym roku jednym obiektów, na którym limity toru dostarczyły sporo kontrowersji. Oczywiście ich skala nie była taka duża jak w przypadku zawodów w Austrii, ale poskutkowała nawet prośbą Haasa o ponowne zweryfikowanie wyników całej rywalizacji.
Wszystko przez masę nieodnotowanych wyjazdów poza białe linie w zakręcie nr 6. Chociaż FIA odrzuciła wniosek ekipy z Kannapolis, spodziewano się pewnych zmian na obiekcie przed tegorocznym wyścigiem. Wszakże sami sędziowie zwrócili uwagę na złe umiejscowienie kamer monitorujących takie wykroczenia.
W związku z tym amerykańcy organizatorzy dodali właściwe urządzenia w strategicznych miejscach, by uniknąć podobnych problemów. Oprócz tego - aby zniechęcić kierowców do opuszczania nitki - w niektórych łukach asfaltowe pobocza zostały zwężone o 1,5 metra i zastąpione trawą. Chodzi o wewnętrzne strony pamiętnej "szóstki" i sekcji 13-15.
Co ciekawe, w zakręcie nr 11 asfaltowe pobocze z wybojami postanowiono zastąpić żwirem pokrytym żywicą. Taki patent został wprowadzony już w 2022 roku na torze Zandvoort i skutecznie odstrasza zawodników przed niepotrzebnymi wycieczkami poza tor, nie ryzykując jednocześnie brudem na samej nitce.
Promotorzy wysłuchali także narzekań kierowców, a szczególnie Maxa Verstappena, co do nierównej nawierzchni. Po raz kolejny postanowiono ją odnowić, o czym poinformował Bobby Epstein:
"W pewnych obszarach trudno o to trudno. Organizując zawody MotoGP i F1, jedni chcą żwiru, podczas gdy inni nie. Nie można mieć jednak obu. Nie da się położyć żwiru, a potem go odwrócić, licząc, że pozostanie wodoszczelny ze względu na znajdującą się pod spodem glinę. Jest kilka wyzwań z tym związanych", przyznał promotor GP USA, cytowany przez Motorsport.
"Chodziło też głównie o pozbycie się nierówności. Część tego toru miała już 12 lat, więc nadszedł na to czas. Mam świadomość, że Max źle ją oceniał po zeszłym roku. Jestem przekonany, że usłyszymy głosy mówiące o tym, iż to zupełnie nowy tor i jest fantastyczny."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz