Co nowego zespoły przywiozły do Las Vegas?
Kilka nowych elementów aerodynamicznych zostało dostarczonych przez ekipy na przedostatnią rundę sezonu 2023. Na takie działania zdecydowały się trzy zespoły.Mistrzowska seria ma za sobą burzliwy pierwszy dzień zajęć na Las Vegas Strip Circuit. Problemy ze studzienkami praktycznie przysłoniły sportowy aspekt rywalizacji i dopiero w końcówce drugiego treningu można było się na nim skupić. Wszelkie organizacyjne trudności na drugi plan zrzuciły także poprawki aerodynamiczne.
Tych - jak na przedostatni weekend sezonu - okazało się nawet sporo. Z drugiej strony przygotowały je tylko trzy teamy i wszystkie skupiły się na dostosowywaniu pakietów do charakterystyki amerykańskiego toru, łączącej elementy Baku i Monzy.
Alpine
Francuska stajnia zmodyfikowała trzy elementy w swoim bolidzie, które mają za zadanie zmniejszyć opór aero i poprawić jego balans. W tym celu przekształcono odpowiednio beam winga, przednie skrzydło oraz tylne części kanałów hamulcowych.
McLaren
Brytyjczycy postawili z kolei na modyfikacje nie tylko beam winga, lecz także tylnego skrzydła.
Aston Martin
Zieloni również zmienili dwa elementy. Mowa o przednim skrzydle, które ma poprawić balans AMR23 przy ustawieniach z niższych oporem aero oraz osłonie silnika, która ma pomóc w zarządzaniu temperaturami podczas nietypowych, zimnych warunków panujących w Las Vegas.
Red Bull, Ferrari, Mercedes, Alfa Romeo, Haas, AlphaTauri, Williams
Z raportu Międzynarodowej Federacji Samochodowej wynika, że te zespoły nie przygotowały żadnych nowości aerodynamicznych na rundę w stolicy hazardu.
komentarze
1. Lulu
Mam pytanie . Jeżeli zespół wprowadza nowy element , jest to zgłaszane, widzimy zdjęcia z aktualizacji itp ale...kiedy nowe elementy były dla przykładu zgłoszone na GP Monako , później bolid jeździł w innej specyfikacji i dzisiaj tu do Las Vegas wracają elementy z Monako to też to musi być zgłaszane czy nie ?
2. ktrzosek19
@1
W takim wypadku nie musi to być zgłaszane.
3. Lulu
@ 2. ktrzosek19
Dzięki. Niby logiczne ale nie byłem pewien a F1 z logika ostatnimi laty mało ma wspólnego
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz