Co nowego zespoły przywiozły do Meksyku?
Przedostatni tegoroczny przystanek w Ameryce Północnej zaowocował kilkoma ulepszeniami aerodynamicznymi przygotowanymi przez zespoły. Zdecydowana większość skupia się na poprawie chłodzenia.Autodromo Hermanos Rodriguez zawsze stawia niecodzienne wyzwania współczesnym samochodem F1, co jest podyktowane położeniem nad poziomem morza wynoszącym aż 2285 metrów. Oznacza to zdecydowanie mniejszą gęstość powietrza i z tego względu kluczową rolę odgrywa tutaj chłodzenie.
Zespoły zazwyczaj przywożą niezwykłe rozwiązania w tym obszarze. Nie inaczej jest w 2023 roku, co potwierdził piątkowy raport FIA. Ponieważ zdecydowana większość poprawek skupia się właśnie na elemencie chłodzenia, postanowiliśmy nieco inaczej przygotować dzisiejsze zestawienie aktualizacji.
Panele chłodzące
To najczęściej wymieniany element w poprawkach zgłoszonych przez ekipy w Meksyku. Zostały one zmienione w bolidach Red Bulla, Ferrari, Alpine, Haasa oraz Williamsa.
Cooling is important at the #MexicanGP. Cooling louvres are typically placed in areas where local lift is present. These regions of lower pressure help with cooling circuit extraction, which helps cooling efficiency and reduces drag from cooling. #F1TechByte pic.twitter.com/4LFvAKEUUl
— Dr Obbs (@dr_obbs) October 26, 2023
Osłona silnika
Obudowy jednostki napędowej zostały zmodyfikowane przez Alpine, McLarena, AlphaTauri i Williamsa.
Zmiany w przednich kanałach hamulcowych
Korekt w tym obszarze dokonali: McLaren, Haas i AlphaTauri.
Zmiany stricte rozwojowe
Jedyną taką modyfikację zgłosiła Alfa Romeo, która poprzez zmiany w tylnych kanałach hamulcowych chce dopasować je aerodynamicznie do wprowadzonej w Austin podłogi. Ponadto - chociaż nie zostało to odnotowane w raporcie FIA - dwie nowe podłogi w Meksyku ma posiadać Red Bull z myślą o testach pod kątem sezonu 2024. Taką informację przekazał włoski Motorsport.
🚨 Red Bull have brought two new floor specifications for experimental purposes for the 2024 season, Motorsport Italy reports
— RBR Daily (@RBR_Daily) October 27, 2023
These floors will be run in the practice session(s) during the Mexican GP weekend
[@Motorsport_IT] #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/MKKonARFst
Warto odnotować, że żadnych poprawek nie zgłosili Mercedes oraz Aston Martin.
komentarze
1. NieantyF1
Tam gdzie teraz jest reszta zespołów jeśli chodzi o aerodynamikę to RedBull jest na początku sezonu, i tak jest w kółko. Oni ciągle są za nim
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz